آسانترین راه اخذ اقامت ترکیه

دریافت اقامت ترکیه به شما امکان می دهد تا بیش از 90 روز در این کشور اقامت داشته باشید و به تحصیل، کار، سرمایه گذاری و یا تجارت بپردازید. اما کدام یک از روش های دریافت اقامت ترکیه آسان تر است و می تواند در مدت زمان کوتاه تری شما را به اقامت ترکیه برساند؟ ما در این مقاله سعی داریم تا به بررسی روش های اخذ اقامت ترکیه و معرفی آسانترین راه جهت اخذ اقامت این کشوربپردازیم. چنانچه شما نیز قصد مهاجرت به ترکیه و دریافت اقامت این کشور را دارید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور ترکیه گردآوری شده است.

اخذ اقامت ترکیه

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • چه کسانی به دریافت مجوز اقامت ترکیه نیاز دارند؟
  • انواع مجوز اقامت در ترکیه
  • روش های دریافت اقامت ترکیه
  • آسان ترین راه دریافت اقامت ترکیه
  • شرایط دریافت اقامت دائم ترکیه

چه کسانی به دریافت مجوز اقامت ترکیه نیاز دارند؟

هر فردی که به قصد اقامت بیش از سه ماه در ترکیه به این کشور نقل مکان می کند، پس از ورود باید مجوز اقامت ترکیه را دریافت نماید. بدون دریافت مجوز اقامت، در واقع اقامت فرد در ترکیه غیرقانونی تلقی می شود. حال در برخی شرایط خاص، افراد نیازی به دریافت مجوز اقامت در ترکیه نخواهند داشت. این شرایط به شرح زیر است:

  • چنانچه فرد یک “گواهی ثبت” جهت درخواست حفاظت بین المللی داشته باشد
  • چنانچه فرد بر اساس کنوانسیون های متقابل یا چند جانبه که جمهوری ترکیه نیز عضو آن است، از دریافت مجوز اقامت معاف باشد
  • چنانچه فرد دارای یک مجوز کار معتبر باشد
  • چنانچه فرد یک افسر دیپلماسی یا کنسولگری در ترکیه باشد
  • چنانچه فرد برای دفاتر نمایندگی موسسات بین المللی در ترکیه کار کند
  • چنانچه شناسنامه فرد حاوی یکی از برچسب های زیر باشد:
  • “متقاضی حمایت بین المللی”
  • “وضعیت حفاظت بین المللی”
  • “بی تابعیتی”
اخذ اقامت ترکیه

انواع مجوز اقامت در ترکیه

نوع مجوز لازم جهت اقامت در ترکیه، با توجه به نوع ویزای فرد، مدت اقامت وی در ترکیه و هدف وی از سفر به ترکیه متفاوت است. به طور کلی، متقاضیان اخذ اقامت ترکیه می توانند متناسب با هدف و شرایط خود، یکی از انواع مجوز زیر را دریافت کنند:

  1. مجوز اقامت کوتاه مدت

این نوع مجوز اقامت مناسب افرادی است که قصد دارند برای کمتر از 90 روز در ترکیه اقامت داشته باشند. به عبارتی دیگر، این مجوز اقامت به افرادی اعطا می شود که قصد بازدید و گردشگری در ترکیه، انجام امور تجاری و عقد قرارداد، درمان پزشکی، شرکت در رویدادهای فرهنگی و ورزشی، دیدار با اعضای خانواده، شرکت در دوره های کارآموزی، انجام تحقیقات علمی و یا شرکت در دوره های آموزشی کوتاه مدت را دارند.

  1. مجوز اقامت بلند مدت

این نوع مجوز اقامت مناسب افرادی است که قصد دارند برای بیش از 90 روز در ترکیه اقامت داشته باشند. به عبارتی دیگر، این مجوز اقامت به افرادی اعطا می شود که قصد مهاجرت به ترکیه برای تحصیل، کار، سرمایه گذاری و یا پیوستن به اعضای خانواده خود را دارند. این نوع مجوز اقامت قابل تمدید است و معمولا پس از 8 سال کار و زندگی مستمر در ترکیه میتوان درخواست اقامت دائم داد.

روش های دریافت اقامت ترکیه

روش های مختلفی جهت اخذ اقامت ترکیه وجود دارد اما متقاضیان میبایست متناسب با شرایط خود، بهترین انتخاب را داشته باشند. به طور کلی، تحصیل، کار، سرمایه گذاری و الحاق به خانواده در ترکیه، جزو بهترین روش های اخذ اقامت این کشور هستند. در این قسمت به بررسی این روش ها خواهیم پرداخت.

  • تحصیل در ترکیه

متقاضیان تحصیل در ترکیه باید از یک دانشگاه معتبر در این کشور پذیرش تحصیلی دریافت نموده و سپس درخواست ویزای تحصیلی دهند. توجه داشته باشید که صرفا تحصیل در ترکیه منجر به اخذ اقامت این کشور نمی شود و دانشجویان باید پس از فارغ التحصیلی، از یک کارفرما در ترکیه پیشنهاد شغلی دریافت نمایند و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند. پس از 8 سال کار و زندگی مستمر در ترکیه، امکان اخذ اقامت دائم و سپس شهروندی ترکیه وجود دارد. باید بدانید که فارغ التحصیلان دانشگاه های ترکیه معمولا در اولویت کارفرمایان این کشور هستند. در نتیجه، دانشجویان دانشگاه های ترکیه شانس بالایی برای دریافت جاب آفر در ترکیه خواهند داشت.

  • کار در ترکیه

متقاضیان اخذ اقامت ترکیه از طریق کار در این کشور باید ابتدا از یک کارفرما در ترکیه جاب آفر (پیشنهاد شغلی) دریافت نمایند و سپس ویزای کار و مجوز اقامت کاری ترکیه را درخواست کنند. متقاضیان می توانند پس از 8 سال کار و زندگی مستمر در ترکیه و پرداخت به موقع مالیات، درخواست اقامت دائم دهند. البته لازم به ذکر است که با توجه به بالا بودن نسبی نرخ بیکاری در ترکیه، توصیه می شود متقاضیان مهاجرت کاری، کشورهایی با نرخ پایین بیکاری مانند آلمان را انتخاب نمایند.

  • سرمایه گذاری در ترکیه

متقاضیان سرمایه گذاری در ترکیه و اخذ اقامت این کشور از این طریق می توانند از روش های مختلفی مانند ثبت شرکت و یا خرید املاک و مستغلات اقدام به سرمایه گذاری نمایند. در واقع، روش های دیگری نیز جهت سرمایه گذاری در ترکیه وجود دارد اما روش ثبت شرکت و خرید املاک، جزو محبوب ترین روش های سرمایه گذاری در ترکیه هستند که به طور تضمینی و در کوتاه ترین زمان، منجر به اخذ اقامت ترکیه می شوند. جهت کسب اطلاعات بیش تر در این خصوص، توصیه می شود به سایر مقالات مرتبط با سرمایه گذاری در ترکیه که در وبسایت گروه عالیان ویزا موجود است، مراجعه نمایید.

  • الحاق به خانواده در ترکیه

در این روش، دارندگان اقامت و یا شهروندی ترکیه می توانند با برآورده کردن شروط تعیین شده، مانند اثبات تمکن مالی و تضمین تامین مخارج و هزینه های اعضای خانواده خود در ترکیه، برای همسر، فرزندان زیر 18 سال و در برخی شرایط برای والدین خود، ویزای پیوستن به اعضای خانواده در ترکیه دریافت نمایند و سپس برای آنها مجوز اقامت ترکیه را درخواست کنند.

آسان ترین راه دریافت اقامت ترکیه

باید بدانید که تعیین بهترین روش دریافت اقامت ترکیه کار آسانی نیست و کاملا بستگی به شرایط متقاضیان دارد. این بدان معناست که برای برخی افراد، روش تحصیلی مناسب است اما برای برخی دیگر که بودجه و سرمایه بالا دارند، روش سرمایه گذاری می تواند بهترین روش باشد. اما وقتی صحبت از آسان ترین راه اخذ اقامت ترکیه می شود، میتوان با اطمینان گفت که کار در ترکیه، خرید ملک در ترکیه و همچنین الحاق به خانواده در ترکیه، جزو آسان ترین و مطمئن ترین روش های دریافت اقامت کشور ترکیه هستند. روش ازدواج با یک شهروند ترکیه و یا دارنده اقامت دائم ترکیه، جزو روش های بسیار ساده جهت دریافت اقامت ترکیه است اما در این روش، ازدواج باید کاملا واقعی باشد و ازدواج های صوری به هیچ عنوان پذیرفته نخواهد شد. شما می توانید جهت بررسی تخصصی شرایط خود و انتخاب بهترین و آسان ترین روش مهاجرت به ترکیه، با کارشناسان و وکلای مجرب گروه عالیان ویزا مشاوره دریافت کنید.

شرایط دریافت اقامت دائم ترکیه

در حالت کلی، افرادی که حداقل 8 سال به طور مستمر در ترکیه کار و زندگی کرده و مالیات پرداخت نموده اند، می توانند درخواست اقامت دائم دهند. علاوه بر این، شروط دیگری نیز جهت دریافت اقامت دائم ترکیه تعیین شده است که به شرح زیر می باشد:

  • عدم سوپیشینه و عدم ارتکاب به جرم در طول اقامت در ترکیه
  • عدم دریافت کمک های اجتماعی در طول اقامت در ترکیه
  • اثبات تمکن مالی و داشتن درآمد مستمر
  • داشتن بیمه معتبر در ترکیه
  • پایبند بودن به قوانین ترکیه
  • متقاضی نباید برای امنیت ملی ترکیه تهدید به حساب آید
اخذ اقامت ترکیه
سؤالات متداول
  • برای اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک، چقدر سرمایه لازم است؟

شما می توانید با خرید ملک با هر ارزشی در ترکیه اقامت دریافت کنید.

  • آیا میتوان از طریق پناهندگی اقامت ترکیه را به دست آورد؟

روش پرخطر پناهندگی به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود و گروه عالیان ویزا هیچ گونه خدماتی در این زمینه ارائه نمی دهد.

  • آیا دریافت اقامت ترکیه از طریق اجاره ملک نیز ممکن است؟

خیر. دولت ترکیه از سپتامبر سال 2022، قانون اخذ اقامت از طریق اجاره ملک را لغو کرده است و تنها خریداران ملک می توانند اقامت دریافت کنند.

  • آیا دریافت اقامت دائم ترکیه شرط حضور دارد؟

بله. شما باید 8 سال به طور مستمر در این کشور کار و زندگی کرده باشید.

  • شرایط اخذ اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت چیست؟

متقاضیان میبایست یک طرح تجاری (بیزنس پلن) جدید و نوآور ارائه کنند که ثابت شود به نفع اقتصاد ترکیه است.

سخن پایانی

کشور ترکیه که در سالهای اخیر به یکی از محبوب ترین مقاصد مهاجرتی به ویژه در بین ایرانیان تبدیل شده است، به متقاضیان واجد شرایط اقامت اعطا می کند. این بدان معناست که متقاضیان تحصیل، کار، سرمایه گذاری و پیوستن به اعضای خانواده در ترکیه می توانند با داشتن شرایط، اقامت ترکیه را دریافت کنند. در بین روش های ذکر شده، کار در ترکیه، خرید ملک در ترکیه و همچنین الحاق به خانواده در ترکیه، جزو آسانترین روش های دریافت اقامت این کشور هستند که معمولا پس از 8 سال، منجر به دریافت اقامت دائم ترکیه می شوند. ما در این مقاله به بررسی روش های اخذ اقامت ترکیه پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور ترکیه را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *