اخذ اقامت پرتغال با ثبت شرکت

کشور پرتغال به لحاظ شاخص صلح جهانی و توسعه انسانی در سال 2022، که کشورها را از نظر جنبه هایی مانند توسعه انسانی و آموزش دسته بندی میکند، در رتبه سوم قرار دارد. این دو شاخص نشان‌دهنده یک محیط سالم برای موفقیت و سودآوری تجاری در اروپا میباشند. کشور پرتغال با بیش از 50 کشور دیگر برای حمایت متقابل و ارتقای سرمایه گذاری ها و همچنین با حدود 80 کشور برای اجتناب از مالیات مضاعف، توافق نامه دارد. قدرت و ثبات اقتصادی پرتغال، در کنار پایین بودن شاخص های اقتصادی مانند مالیات، باعث شده است تا سرمایه گذاران بسیاری از سرتاسر جهان وارد این کشور شده و از راه هایی مانند ثبت شرکت، به دنبال اخذ اقامت پرتغال و حتی شهروندی آن باشند. در سالهای اخیر، ثبت شرکت از محبوب ترین روش های سرمایه گذاری در پرتغال و راهی برای اخذ ویزای شنگن و اقامت این کشور بوده است. ما در این مقاله سعی بر آن داریم تا به بررسی فرآیند ثبت شرکت در کشور پرتغال و اخذ اقامت پرتغال از این طریق بپردازیم. اگر شما نیز مایل به راه اندازی کسب و کار خود در پرتغال هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور پرتغال گردآوری شده است.

اخذ اقامت پرتغال

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • چرا کشور پرتغال را برای ثبت شرکت انتخاب کنیم؟
  • انواع شرکت در کشور پرتغال
  • فرآیند ثبت شرکت در کشور پرتغال
  • شرایط لازم برای ثبت شرکت در کشور پرتغال
  • اخذ اقامت پرتغال از طریق ثبت شرکت

بر اساس گزارش بانک جهانی در سال 2014، کشور پرتغال به لحاظ اقتصائی در رتبه 31 جهان قرار دارد. این گزارش 189 کشور توسعه یافته را بر اساس سهولت راه اندازی یک شرکت، تامین مالی آن و ادامه تجارت ارزیابی کرده است. پیشرفت اقتصادی این کشور چنان سریع است که در عرض یک سال از رتبه 38 به رتبه 31 در جهان رسیده است. این گزارش تاکید می کند که راه اندازی کسب و کار در پرتغال در مقایسه با کشورهای همسایه مانند اسپانیا سریع تر و آسان تر است، اما قطعا کسب اعتبار تجاری کار دشواری خواهد بود. بالا بودن تراز شاخص تاسیس کسب و کارهای جدید در کشور پرتغال، عاملی بسیار مهم در جذب سرمایه گذاران خارجی به این کشور بوده است. دولت پرتغال اقدامات بسیاری را برای بهبود سرعت و ساده‌سازی فرآیند افتتاح یک کسب‌وکار در این کشور انجام داده است. ثبت شرکت، یکی از محبوب ترین روش های سرمایه گذاری برای اخذ اقامت پرتغال میباشد.

اخذ اقامت پرتغال

انواع شرکت در کشور پرتغال

برای اخذ اقامت پرتغال از طریق ثبت شرکت، می توانید کسب و کار خود را به یکی از اشکال زیر تاسیس نمایید. دقت فرمایید که شرکت شما از هر نوع که باشد، برای آنکه در پرتغال به صورت قانونی به فعالیت بپردازند، باید طبق قوانین CSC، ثبت تجاری شود.

  • شرکتی با مالکیت انفرادی، که در آن شما شخصاً مسئول بدهی های تجاری خواهید بود
  • شرکت تک سهامدار با مسئولیت محدود
  • تاسیس شرکت از طریق مشارکت، که در آن شرکا هر یک شخصاً مسئول بدهی های تجاری هستند (حداقل سرمایه لازم 5000 یورو میباشد)
  • تاسیس شرکت با مشارکت محدود
  • تاسیس شرکت هایی با فعالیت محدود
  • تاسیس شرکت سهامی عام (حداقل سرمایه لازم 50.000 یورو میباشد)
  • تاسیس تعاونی

فرآیند ثبت شرکت در کشور پرتغال

برای راه اندازی کسب و کار و ثبت شرکت در پرتغال راه های بسیاری وجود دارد. شما میتوانید با استفاده از سرویس آنلاین Empresa، شرکت خود را از طریق اینترنت ثبت نمایید. سرویس Empresa na Hora به شما امکان میدهد که ظرف یک ساعت با تحویل مدارک لازم به یکی از دفاتر ویژه و پرداخت مبلغی در حدود 360 یورو، یک شرکت راه اندازی کنید. شما همچنین میتوانید با مراجعه به مراکز رسمی کسب و کار (Lajos de Empresa) و یا مراکز ثبت شرکت های تجاری ( Conservatorias de Registo Comercial)، نسبت به ثبت شرکت خود اقدام نمایید.

در مرحله بعد، پس از آنکه برای شرکت خود یک نام انتخاب کردید، میبایست آن نام را در لیست شرکت های ثبت شده در دفتر ثبت ملی نهادهای جمعی پرتغال (Registro National de Pessoas Colectivis  یا RNPC ) چک نمایید تا از نبود نامی مشابه اطمینان حاصل کنید. پس از تایید نام شرکت، RNPC گواهی تایید و کارت موقت مالیات دهندگان را برای شرکت شما صادر می کند.

در برخی از مناطق کشور و برای انواع خاصی از شرکت ها، از فرآیندهای مرسوم برای ثبت شرکت استفاده میشود. این فرآیندها عبارتنداز: درخواست برای گواهی صلاحیت و کارت شناسایی موقت شخص حقوقی مربوطه، واریز سرمایه سهام به حساب بانکی تجاری، اخذ سند عمومی در صورت لزوم، اعلام شروع فعالیت در اداره مالیات محلی، ثبت شرکت در دفترConservatóriasde Registo Comercial و همچنین ثبت نام به عنوان پرداخت کننده مالیات.

شما میبایست اسامی و اطلاعات کارمندان شرکت خود را در مرکز تشریفات تجاری پرتغال (Centros de Formalidades das Empresas) ظرف ده روز پس از ثبت شرکت و قبل از شروع کار کارکنان خود، ثبت کنید تا آنان بیمه تامین اجتماعی دریافت کنند. این بیمه کلیه مدیران و کارکنانی که حقوق دریافت می کنند را پوشش می دهد. هنگامی که شرکت شما فعالیت های تجاری خود را آغاز کرد، می توانید برای اخذ این بیمه با یک شرکت بیمه خصوصی قرارداد ببندید. در نظر داشته باشید که بیمه تامین اجتماعی، صدمات و حوادث شغلی را پوشش نمی دهد.

اخذ اقامت پرتغال

استخدام یک کارگزار تجاری که به فرآیندهای اداری پرتغال آشنایی کامل دارد، میتواند پروسه راه اندازی کسب و کار شما را آسان کند. همچنین ممکن است شما به یک حسابدار رسمی و یک وکیل نیاز داشته باشید. دریافت مشاوره حقوقی مناسب به شما کمک می‌کند معافیت‌های مالیاتی را که واجد شرایط آن هستید شناسایی کنید، و همچنین گذراندن فرآیند بوروکراتیک پرتغال را بسیار ساده‌تر خواهد کرد. همچنین، کسب و کار شما به یک حساب بانکی نیاز خواهد داشت که به وضوح نشان دهد مسئولیت امور مالی با چه کسی بوده و چه کسی چک را امضا و صادر میکند.

شرایط لازم برای ثبت شرکت در کشور پرتغال

برای راه اندازی کسب و کار و ثبت شرکت در پرتغال میبایست ویزای کار پرتغال و کارت اقامت پرتغال که توسط اداره مهاجرت این کشور صادر شده است را داشته باشید. همچنین، لازم است در اداره تامین اجتماعی پرتغال (Repartição de Segurança Social) ثبت نام کرده و یک شماره تامین اجتماعی دریافت نمایید. اتباع خارجی که قصد اقامت و کار بیش از 180 روز در کشور پرتغال را دارند، باید هزینه بیمه تامین اجتماعی را بپردازند. از آنجایی که افرادی که قصد کار در پرتغال را دارند، باید برای اهداف مالیاتی ثبت نام کنند، شما به دریافت یک شماره مالیاتی (Numero Fiscal de Contribuinte) نیاز خواهید داشت.دریافت این شماره مالیاتی، حتی اگر فرآیند واقعی راه اندازی کسب و کار هنوز شروع نشده باشد، ضروری میباشد. توجه داشته باشید که حدود 21 درصد از سود کسب و کار شما به مالیات تعلق میگیرد که یکی از پایین ترین نرخ های مالیات در اروپا میباشد. اگر شرکت شما بزرگ و سود حاصله زیاد باشد، ممکن است نرخ مالیات تا 30 درصد نیز افزایش داشته باشد. با این حال، قبل از آن، شما باید مقداری مالیات بر حقوق پرداخت کنید. این مالیات شامل مالیات تامین اجتماعی میباشد که 11٪ آن توسط کارکنان و 23.75٪ آن توسط شرکت پرداخت می شود. علاوه بر این، مالیات بر درآمد تصاعدی نیز وجود دارد که بخشی از آن توسط شرکت پرداخت می شود.

اخذ اقامت پرتغال از طریق ثبت شرکت

برای شروع کار در کشور پرتغال میبایست ویزای کار و مجوز اقامت پرتغال را دریافت کنید. شما لازم است در ابتدا نسبت به اخذ کد مالیاتی پرتغال (NIF) اقدام نمایید. این شماره، شماره مالیات قانونی شماست و به شما اجازه می دهد تا فعالیت های مالی را در این کشور انجام دهید. در مرحله بعد باید یک حساب بانکی در پرتغال افتتاح کرده و سرمایه اولیه خود را برای ثبت شرکت به آن انتفال دهید. پس از ثبت شرکت به صورت رسمی، برای دریافت ویزای پرتغال اقدام نموده و پس از ورود به این کشور، برای اخذ مجوز اقامت درخواست دهید. در صورت فعالیت مستمر شرکت، پرداخت به موقع مالیات و حقوق کارمندان، امکان تمدید اقامت موقت وجود دارد. همچنین، چنانچه شرکت شما به صورت مستمر، 3 الی 5 سال فعالیت داشته باشد، و در این مدت مالیات خود را به طور منظم پرداخت کرده و هیچگونه جرمی مرتکب نشوید، میتوانید جهت اخذ اقامت دائم پرتغال درخواست دهید. شما باید با مراجعه به اداره مهاجرت پرتغال یا همان SEF، درخواست خود را ثبت نمایید. قطعا سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت، یکی از بهترین راه های اخذ اقامت پرتغال خواهد بود.

سؤالات متداول
  • برای ثبت شرکت در پرتغال چقدر سرمایه لازم است؟

شما جهت ثبت شرکت در پرتغال، به جز هزینه های لازم برای مراحل اداری، به حداقل 5000 یورو نیاز خواهید داشت. البته این هزینه میتواند با توجه به نوع شرکت و تعداد شرکا متفاوت باشد. شما میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان گروه عالیان ویزا در تماس باشید.

  • آیا ثبت شرکت در پرتغال پروسه ای زمانبر است؟

خیر. فرآیند ثبت شرکت بسته به کامل نبودن مدارک متقاضی میتواند طولانی شود اما در حالت عادی و کامل بودن مدارک، ممکن است 15 روز به طول انجامد.

  • آیا ایرانیان میتوانند برای شرکت خود در پرتغال نیروی خارجی استخدام کنند؟

بله این امکان وجود دارد. در صورت استخدام نیروی خارجی، باید به آنان 14 ماه حقوق در یک سال و همچنین حق بیمه تامین اجتماعی پرداخت شود.

سخن پایانی

در سالهای اخیر، با توجه به رشد اقتصادی کشور پرتغال، سرمایه گذاری در این کشور از طریق ثبت شرکت، به یکی از روش های محبوب مهاجرتی و اخذ ویزای شنگن تبدیل شده است. ثبت شرکت در پرتغال میتواند به اخذ اقامت دائم این کشور منجر شده و دریچه ای برای ورود به اتحادیه اروپا باشد. پس لازم است متقاضیان برای صرف وقت و هزینه کمتر، از کلیه شرایط و مراحل راه اندازی کسب و کار در این کشور اطلاع کسب کرده و با خیالی آسوده اقامت این کشور را به دست آورند. ما در این مقاله به بررسی مراحل، شرایط و مزایای ثبت شرکت در پرتغال پرداختیم و امکان اخذ اقامت پرتغال را از این طریق شرح دادیم. امیدواریم اطلاعات ما به تصمیم گیری بهتر شما مخاطب عزیز برای مهاجرت به کشور پرتغال کمک کرده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور پرتغال را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *