قوانین اخذ ویزای همراه هلند

اگر قصد مهاجرت به هلند را دارید، دیگر نگران نباشید. همسر و فرزندان شما قادر می باشند با برآورده کردن شروط تعیین شده، ویزای همراه هلند را دریافت کنند و شما را در این کشور همراهی کنند. حال سوالی که ممکن است برایتان پیش آید آن است که چگونه می توان از این فرصت بی نظیراستفاده کرد؟ مراحل دریافت ویزای پیوست به همسر هلند چیست؟ برای دریافت پاسخ این سوال‌ها، توصیه می کنیم خواندن این مقاله را از دست ندهید. ما در این مقاله قصد داریم تا هرآنچه لازم است درباره اخذ ویزای همراه کشور هلند بدانید را برایتان شرح داده و به سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم. پس با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط گروه مهاجرتی عالیان ویزا و از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور هلند برایتان گردآوری شده است.

ویزای همراه هلند

عناوین و موضوعات این مقاله

ویزای همراه هلند شامل چه کسانی می شود؟

کلیه شهروندان خارج از اتحادیه اروپا که اقامت هلند را دریافت کرده و در این کشور زندگی می کنند، قادر می باشند با برآورده کردن شروط، برای همسرو فرزندان زیر 18 سال خود که آنان نیز شهروند خارج اتحادیه اروپا هستند، ویزای همراه کشور هلند را درخواست نموده و آنها را با خود به هلند بیاورند. در واقع در اکثر روش های مهاجرت به هلند ، امکان دریافت ویزا برای اعضای خانواده وجود دارد. برای مثال، دارندگان ویزای دانشجویی هلند، ویزای کاری هلند، ویزای سرمایه گذاری هلند و غیره قادر به دریافت ویزای همراه هلند می باشند

برای آنکه بدانید برای اخذ این نوع ویزای هلند چه شرایطی لازم است، حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

ویزای همراه هلند

مدت اعتبار ویزای همراه در هلند چقدر است؟

ویزای همراه هلند در ابتدا با اعتبار یکساله صادر می شود و پس از آن، تا زمان اقامت متقاضی اصلی در هلند، قابل تمدید می باشد. هنگام درخواست برای تمدید اقامت هلند از این طریق، مقامات مربوطه ارزیابی خواهند کرد که آیا شما در طول اقامت خود در هلند، شرایط و الزامات را رعایت نموده اید یا خیر.

مهم ترین شرایط برای اخذ ویزای همراه در هلند

اگر مایل هستید اعضای خانواده خود را به همراه خود به کشور هلند ببرید  و برای آنها ویزای همراه هلند را دریافت کنید، لازم است شرایط خاصی را که دولت هلند تعیین کرده است داشته باشید. مهم ترین این شرایط به شرح زیر می باشد:

  • شما میبایست خود اقامت هلند را دریافت کرده و حداقل 1 سال از سکونت شما در این کشور گذشته باشد. اگر برای مبادله تجاری، کار فصلی و یا کسب تجربه کاری به صورت کوتاه مدت به هلند سفر کرده اید، امکان همراه آوردن خانواده برای شما وجود نخواهد داشت. البته در برخی شرایط می توانید همزمان با خانواده به این کشور سفر کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، بهتر است با کارشناسان گروه عالیان ویزا در تماس بوده و مشاوره دریافت نمایید.
  • شما میبایست از تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های زندگی خانواده خود در هلند برخوردار باشید. ما در ادامه مطلب، به بررسی جزئیات این امر خواهیم پرداخت.
  • شما جهت دریافت ویزای همراه هلند باید متعهد شوید که حامی و اسپانسر خانواده خود بوده و در قبال آنها مسئول خواهید بود. پس لازم است به تعهدات تعیین شده از سوی اداره مهاجرت هلند عمل کنید. این بدان معناست که شما موظف خواهید بود که هرگونه تغییر در شرایط زندگی خود را به اداره مهاجرت هلند اطلاع دهید.
  • شریک زندگی شما نباید هیچ گونه سابقه کیفری داشته باشد.
  • ارائه سند رسمی ازدواج ضروری خواهد بود.
  • شما و شریک زندگی شما باید بالاتر از 21 سال باشید.
  • شما باید با همسر خود، در یک خانه و یک آدرس زندگی کنید. شریک زندگی شما همچنین باید با آدرس شما، در پایگاه داده های سوابق شخصی (Basisregistratie Personen یا BPR) در شهرداری محل سکونت در هلند، ثبت نام کند.

نکته: توجه داشته باشید که ازدواج های صوری به هیچ عنوان پذیرفته نمی شوند و چنانچه مرتکب این اشتباه شوید، ریجکتی درخواست شما حتمی خواهد بود.

نحوه اثبات تمکن مالی برای ویزای پیوست به همسر هلند و خانواده

اثبات تمکن مالی توسط متقاضی اصلی، یکی از مهم ترین و اصلی ترین شروط اخذ ویزای همراه هلند می باشد. اما دلیل آن چیست؟ در واقع دولت هلند نمی خواهد که شما از بودجه عمومی این کشور، مانند مزایای اجتماعی، جهت تامین هزینه های زندگی خود و اعضای خانوادتان در هلند استفاده کنید. در نتیجه، شما باید درآمدی مستقل و کافی داشته باشید تا بتوانید هزینه های زندگی خانواده خود را در این کشور تامین نمایید. درآمد شما، باید شامل شرایط زیر باشد: 

  • درآمد مستقلی که خود شما کسب کرده و برای آن مالیات پرداخت کرده باشید. البته در برخی موارد، می توانید علاوه بر درآمد حاصل از کار، منابع مالی دیگری را نیز در نظر بگیرید. به عنوان مثال، کمک های مالی، وجوه خود در یک حساب بانکی یا تامین مالی توسط شخص دیگری می تواند به عنوان منبع مالی شما معرفی شود.
  • درآمد ثابت و مستمری که برای مدت طولانی کسب کنید. برای اثبات مستمر بودن حقوق، شما باید یک قرارداد کاری دائم یا قرارداد موقتی که هنوز برای حداقل 12 ماه اعتبار دارد، ارائه کنید. در صورتی که قرارداد شما کمتر از 12 ماه اعتبار داشته باشد، دولت هلند میزان حقوق دریافتی شما را طی 3 سال گذشته بررسی خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، می توانید با کارشناسان و متخصصان گروه عالیان ویزا در تماس باشید.
  • درآمد بالا و کافی داشته باشید. درآمد مورد نیاز برای حمایت از خانواده، برابر با حداقل دستمزد قانونی در هلند می باشد. حداقل دستمزد قانونی و مقدار مورد نیاز آن، هر 6 ماه یکبار در تاریخ 1 ژانویه و 1 ژوئن توسط دولت هلند تغییر می کند.
  • میزان تمکن مالی لازم جهت اخذ ویزای همراه هلند، از تاریخ 1 ژانویه 2024 تا 30 ژوئن 2024، به شرح زیر می باشد:
  • حقوق ناخالص SV در ماه بدون کمک هزینه تعطیلات: 2,069.40 یورو
  • حقوق ناخالص SV در ماه با کمک هزینه تعطیلات: 2,234.95 یورو
ویزای همراه هلند

مراحل دریافت ویزای همراه هلند چیست؟

اگر شما مایل هستید یکی از اعضای خانواده خود را که شهروند اتحادیه اروپا نیست، همراه خود به هلند ببرید، باید جهت دریافت ویزای همراه هلند و مجوز اقامت MVV برای آنها، به صورت همزمان با درخواست خود اقدام نمایید. البته در برخی شرایط، متقاضی نیازی به دریافت اقامت MVV نخواهد داشت. شما می توانید با مراجعه به وبسایت اداره مهاجرت هلند، از جزئیات این امر مطلع شوید و یا با دریافت مشاوره از کارشناسان گروه عالیان ویزا، از کلیه شرایط اخذ اقامت همراه بدون مجوز MVV اطمینان کسب کنید.

در صورتی که نیاز به اخذ مجوز اقامت MVV باشد، فرد متقاضی باید درخواست را شخصاً به سفارت هلند در کشور خود یا کشورهای همسایه تحویل دهد که این کار فقط با تعیین وقت قبلی امکان پذیر است. پس از تایید درخواست، فرد متقاضی یک نامه تاییدیه با شماره ثبت نام خارجی شما یا همان V-number،  دریافت می کند. در مرحله بعد، متقاضی باید درخواست خود را ظرف مدت 3 هفته به اداره مهاجرت هلند یا همان IND ارسال کند و هزینه ها را پرداخت نماید. در صورت تایید درخواست، همراه شما می تواند در عرض 3 ماه به هلند سفر کند. همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم، شما باید ثابت کنید از تمکن مالی لازم برای تامین هزینه های خانواده خود در این کشور برخوردار هستید و از آنان حمایت مالی خواهید کرد.

بررسی مدت زمان صدور ویزای همراه کشور هلند

مدت زمان پردازش درخواست ویزای همراه هلند، ممکن است با توجه به شرایط شما متفاوت باشد. در حالت معمول، حدود 15 روز کاری طول می کشد تا جواب درخواست خود را دریافت کنید. بسته به شرایط، ممکن است این مدت، حتی 45 روز کاری نیز طول بکشد. در واقع در برخی شرایط، به دلیل ناقص بودن مدارک متقاضی و یا وجود ابهامات در پرونده وی، خواسته می شود تا مدارک اضافی تحویل دهد که این امر، فرآیند دریافت ویزا را طولانی تر خواهد کرد.

آشنایی با هزینه دریافت ویزای همراه هلند

متقاضیان دریافت ویزای همراه هلند، علاوه بر تامین وجوه مورد نیاز جهت اثبات تمکن مالی، باید برخی هزینه های دیگر، مانند هزینه درخواست ویزا، هزینه لگالایز کردن مدارک و غیره را نیز پرداخت کنند. در سال 2024، این هزینه برای بزرگسالان، 171یورو و برای فرزندان زیر 18 سال، 57 یورو می باشد. نکته ای که باید توجه داشته باشید آن است که سفارت هلند در تهران، هزینه ویزا را به صورت نقد و به یورو دریافت می کند. در ضمن، هزینه قانونی کردن مدارک متقاضی در سفارت هلند (لگالایز)، تقریبا 25,00 یورو است.

سؤالات متداول

  • ویزای همراه کشور هلند، شامل کدام یک از اعضای خانواده می شود؟

فردی که اقامت هلند را دریافت کرده است می تواند همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را همراه خود به کشور هلند ببرد.

  • آیا افرادی که ویزای همراه هلند دریافت می کنند، اجازه کار در این کشور را دارند؟

بله. آنان می توانند با یافتن شغل مناسب، به اداره کار هلند مراجعه کرده و مجوز کار دریافت نمایند. در برخی موارد، در صورتی که فرد اصلی اجازه کار داشته باشد، فرد همراه نیاز به اخذ مجوز کار نداشته و می تواند با یافتن شغل دلخواه، مشغول به کار گردد.

  • آیا در همه روش های مهاجرت به هلند، امکان اخذ ویزای همراه وجود دارد؟

بله. می توان گفت تقریبا در همه روش های مهاجرت به این کشور، با اثبات تمکن مالی لازم برای تامین هزینه های زندگی خانواده، امکان اخذ ویزای همراه وجود دارد.

  • چگونه می توان از طریق ازدواج با یک شهروند هلند، ویزای همراه دریافت نمود؟

دولت هلند در صورتی که شما ازدواج خود را با یک شهروند هلند در کلیسا و یا شهرداری این کشور به ثبت برسانید، آن را به رسمیت شناخته و به شما ویزای الحاق به همسر اعطا خواهد کرد.

  • آیا کسانی که بورسیه تحصیلی هلند را دریافت کرده اند، باید برای دریافت ویزای همراه، تمکن مالی ارائه کنند؟

بله. کلیه متقاضیان اخذ ویزای همراه، صرف نظر از وضعیت آنها در هلند، باید تمکن مالی خود را ثابت کنند.

سخن پایانی

دریافت ویزای همراه هلند به کلیه دارندگان اقامت هلند که شهروند خارج از اتحادیه اروپا هستند این امکان را می دهد که همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را، در صورت اثبات تمکن مالی و تضمین تامین مخارج اعضای خانواده در هلند، با خود به این کشور ببرند و اقامت هلند را برایشان دریافت کنند. متقاضی اصلی باید با ارائه مدارک اثبات تمکن مالی و نشان دادن منبع درآمد خود، متعهد شود که برای تامین هزینه زندگی اعضای خانواده خود در هلند، نیازی به دریافت کمک های مالی ندارد. در این روش، معمولا همسر متقاضی اجازه کار در هلند و فرزندان نیز اجازه تحصیل در هلند را خواهند داشت. ما در این مقاله هر آنچه لازم بود درباره دریافت ویزای همراه کشور هلند بدانید را برایتان شرح دادیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برایتان مفید بوده باشد.

 گروه مهاجرتی عالیان ویزا در تلاش است تا از نگرانی های شما مهاجران عزیز در کشور مقصد بکاهد و شرایط را برای داشتن یک زندگی آرام و بی دغدغه، برایتان فراهم کند. پس دیگر نیازی نیست نگران دوری از اعضای خانواده خود باشید چرا که تیم عالیان ویزا در این مسیر و تا لحظه ای که دست اعضای خانوادتان را در دستان شما قرار دهد، کنارتان خواهد بود. اعتماد شما به ما، ضامن موفقیت ماست. پیشنهاد می کنیم همین حالا با شماره های موسسه تماس حاصل کنید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند. در صورت تمایل، می توانید فرم ارزیابی رایگان موجود در وب سایت عالیان ویزا را تکمیل کنید تا کارشناسان ما پس از بررسی شرایط، با شما تماس حاصل کنند. منتظر شما هستیم.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *