اخذ پذیرش از بهترین دانشگاه های نروژ

نروژ یکی از بهترین کشورهای جهان جهت تحصیل و زندگی می باشد و آمار دانشجویان متقاضی به تحصیل در دانشگاه های نروژ هرساله در حال افزایش است. بسیاری از دانشگاه های نروژ، در رنکینگ جهانی QS رتبه بندی شده و در بین برترین دانشگاه های جهان قرار گرفته اند. با آنکه دانشگاه های نروژ بر طبق زمانبندی و نظم خاصی پذیرش اعطا می کنند، فرآیند اخذ پذیرش در صورت آماده بودن مدارک و برآورده کردن شرایط، خالی از استرس و چالش خواهد بود. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی شرایط تحصیل در نروژ و اخذ پذیرش از بهترین دانشگاه های نروژ بپردازیم. پس اگر شما نیز به تحصیل  در نروژ علاقه مند هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور نروژ گردآوری شده است.

اخذ پذیرش از بهترین دانشگاه های نروژ

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • آیا نروژ برای تحصیل دانشجویان بین المللی مناسب است؟
  • نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور نروژ

آیا نروژ برای تحصیل دانشجویان بین المللی مناسب است؟

بر اساس گزارش جهانی شادی، نروژ یکی از شادترین کشورهای جهان است. دانشگاه های نروژ دارای استاندارد بالایی از آموزش و تحقیقات معتبر بوده و بهترین دانشگاه های نروژ در رنکینگ جهانی QS رتبه بندی شده اند. بسیاری از دوره های آموزشی در مقاطع مختلف به زبان انگلیسی تدریس شده و مردم نروژ به زبان انگلیسی بسیار مسلط می باشند تا جایی که شما می توانید در بانکها و ادارات دولتی، به زبان انگلیسی امور خود را مدیریت کنید. وقتی صحبت از کیفیت تحصیل و زندگی به میان می ‌آید، باید عنوان کرد که نروژ به دلیل آموزش با کیفیت، فرهنگ برابری‌ طلب و طبیعت بسیار بکر، در جهان شهرت داشته و دانشجویان بین المللی علاوه بر آموزش با کیفیت می توانند از زندگی با کیفیت بالا نیز بهره مند شوند. از آنجایی که دولت بودجه دانشگاه های نروژ را تامین می کند، اکثر دانشگاه ها و کالج های دولتی نروژ رایگان هستند. بنابراین، مؤسسات دولتی برای دانشجویان داخلی و بین المللی شهریه دریافت نمی کنند، به این معنی که متقاضیان فقط باید هزینه ترم تحصیلی را که حدود 590 کرون می باشد برای عضویت در سازمان های رفاه دانشجویی بپردازند.

اخذ پذیرش از بهترین دانشگاه های نروژ

 دانشگاه‌های خصوصی نسبت به سایر کشورها شهریه نسبتاً پایینی دارند، اما همچنان برای تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری باید شهریه پرداخت شود. اگرچه تحصیل در نروژ بسیار ایده آل است، اما متقاضیان تحصیل در بهترین دانشگاه نروژ باید توجه داشته باشند که هزینه های زندگی در نروژ نسبت به سایر کشورها بالاتر است و دانشجویان میبایست تمکن مالی لازم جهت تامین هزینه های خود را داشته باشند.

دانشجویان بین المللی می توانند در طول تحصیل خود در بهترین دانشگاه های نروژ، مشاغل پاره وقت داشته و تا سقف 20 ساعت در هفته کار کنند، در حالیکه اتباع اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا می توانند آزادانه در نروژ زندگی، تحصیل و کار کنند. میزان دستمزدهای دریافتی نیز بالا بوده و دانشجویان میتوانند از این طریق، بخشی از هزینه های خود را در نروژ تامین نمایند. البته تمدید مجوز کار در نروژ برای دانشجویان، منوط به ارائه تاییدیه تحصیلی از دانشگاه می باشد که ثابت کند متقاضی، افت تحصیلی نداشته و کار مانع از پیشرفت تحصیلی وی نخواهد شد. پس از فارغ التحصیلی نیز دانشجویان بین المللی می توانند تا 6 ماه در نروژ بمانند و به دنبال کار باشند. در صورت دریافت پیشنهاد شغلی از یک کارفرما، امکان تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری و اخذ اقامت نروژ وجود خواهد داشت.

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور نروژ

اولین قدم در فرآیند تحصیل در نروژ، انتخاب دانشگاه مناسب خود در نروژ و سپس تلاش برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه انتخابی خود میباشد. برخی از بهترین دانشگاه های نروژ برای دانشجویان بین المللی عبارتند از:

  1. دانشگاه Oslo (رنکینگ 101 در جهان)
  2. دانشگاه Bergen (رنکینگ 207 در جهان)
  3. دانشگاه ترومسو- دانشگاه قطب شمال نروژ (رنکینگ 454 در جهان)
  4. دانشگاه علم و صنعت نروژ (رنکینگ 352 در جهان)
  5. دانشگاه علوم زیستی نروژ (رنکینگ 9 در جهان)
  6. دانشگاه جنوب شرقی نروژ
  7. دانشگاه Stavanger (رنکینگ 151 تا 160 در جهان)
  8. دانشگاه Agder
  9. مدرسه بازگانی نروژ
  10. مدرسه اقتصاد نروژ (رنکینگ 251 تا 300 در جهان)

از آنجاییکه قوانین و شرایط پذیرش دانشگاه های مختلف در نروژ متفاوت است، توصیه می شود متقاضیان حتما به وبسایت رسمی دانشگاه انتخابی خود در نروژ مراجعه نموده و جزئیات شرایط را دریافت نمایند. ما در این قسمت به صورت مختصر به شرح برخی از شرایط کلی اخذ پذیرش از بهترین دانشگاه های نروژ خواهیم پرداخت. دانشجویان علاقه مند به تحصیل در نروژ می توانند جهت بررسی شرایط خود و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت تحصیلی به نروژ، با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا مشاوره دریافت نمایند.

اخذ پذیرش از بهترین دانشگاه های نروژ
  • عدم وجود محدودیت سنی

متقاضیان تحصیل در نروژ باید بدانند که خوشبختانه در کشور نروژ، برخلاف کشورهایی مانند سوئد یا اتریش، شرط سن و محدودیت سنی وجود ندارد و دانشجویان می توانند با هر سنی نسبت به اخذ پذیرش از بهترین دانشگاه های نروژ اقدام نمایند.

  • مرتبط بودن رشته تحصیلی

متقاضیان اخذ پذیرش از بهترین دانشگاه های نروژ میبایست رشته ای را جهت تحصیل انتخاب نمایند که مرتبط با رشته تحصیلی آنان در مقاطع قبلی باشد. برای مثال، چنانچه به دنبال اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد هستید، باید رشته ای که جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب نموده اید، مرتبط با تحصیلات شما در مقطع لیسانس باشد. در صورت مرتبط نبودن، شانس اخذ پذیرش پایین خواهد بود.

  • الزامات زبان

از آنجاییکه تحصیل به زبان انگلیسی در نروژ امکانپذیر است، متقاضیان میبایست یکی از مدارک آیلتس، تافل، PTE و یا Cambridge C1 Advanced را ارائه نمایند. در صورت عدم ارائه مدرک زبان، شانس متقاضی جهت تحصیل در بهترین دانشگاه های نروژ بسیار پایین خواهد بود. در ضمن، متقاضیان میبایست نمره زبان مورد قبول دانشگاه انتخابی خود را از وبسایت آن دانشگاه دریافت نمایند.

  • اثبات تمکن مالی

یکی از مهمترین شروط اخذ پذیرش تحصیلی و ویزای تحصیلی نروژ، اثبات تمکن مالی توسط دانشجویان می باشد. متقاضیان میبایست مبلغ 116.369 کرون نروژ (معادل 13.893 دلار) را در حساب بانکی خود داشته باشند و تضمین نمایند که قادر به تامین هزینه های خود در نروژ خواهند بود.

سؤالات متداول
  • آیا دانشجویان دانشگاه های نروژ می توانند اعضای خانواده خود را نیز به نروژ ببرند؟

بله. دانشجویان می توانند با اثبات تمکن مالی و تضمین تامین هزینه افراد خانواده در نروژ، برای آنان ویزای همراه دریافت نمایند. معمولا اعضای خانواده که مجاز به دریافت ویزای همراه هستند، شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال می باشند. خبر خوش آنکه اعضای خانواده با اخذ ویزای همراه، اجازه کار در نروژ و تحصیل در این کشور را نیز خواهند داشت.

  • نحوه اخذ پذیرش از بهترین دانشگاه های نروژ در مقطع لیسانس چگونه است؟

سرویس پذیرش دانشگاه‌ها و کالج‌های نروژ(NUCAS)، مسئول پردازش درخواست‌ها برای مقطع کارشناسی در نروژ است. درخواست های پذیرش باید به سرویس پذیرش دانشگاه ها و کالج های نروژ (NUCAS)  ارسال شود. برخی از دانشگاه های خصوصی دارای فرآیندهای پذیرش جداگانه هستند که در آن شما درخواست خود را مستقیماً به دانشگاه ارسال می کنید. درخواست برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد نیز باید مستقیماً به دانشگاه انتخابی خود در نروژ ارسال شود.

  • مهلت ارسال درخواست برای اخذ پذیرش تحصیلی در نروژ چگونه است؟

معمولا دانشگاه های نروژ، پورتال پذیرش خود را در ماه اکتبر باز کرده و در ماه دسامبر می بندند. برخی از بهترین دانشگاه های نروژ نیز تا ماه مارچ، درخواست دانشجویان بین المللی را دریافت می کنند. توصیه میشود حتما مهلت ارسال درخواست را از وبسایت دانشگاه انتخابی خود دریافت نمایید.

  • آیا امکان اخذ پذیرش تحصیلی در نروژ بدون مدرک زبان وجود دارد؟

بله. در صورتیکه دانشجوی متقاضی تحصیل در نروژ، دوره لیسانس خود را به زبان انگلیسی و حتی به صورت آنلاین در یک کشور انگلیسی زبان گذرانده باشد، می تواند بدون ارائه مدرک زبان، برای اخذ پذیرش از بهترین دانشگاه های نروژ اقدام کند. در غیر این صورت، توصیه می شود به جهت بالا بردن شانس خود برای اخذ پذیرش، مدرک زبان ارائه نمایید.

  • شهریه دانشگاه های خصوصی نروژ چقدر است؟

قطعا به دانشگاه انتخابی شما در نروژ بستگی خواهد داشت. اما به طور کلی، شهریه دانشگاه های خصوصی نروژ بین 10000 تا 14000 یورو در سال خواهد بود.

سخن پایانی

کشور نروژ در سالهای اخیر به مقصدی محبوب جهت تحصیل و زندگی در اروپا تبدیل شده است. متقاضیان تحصیل در این کشور میبایست از یک دانشگاه معتبر، پذیرش تحصیلی دریافت نموده و سپس نسبت به اخذ ویزای تحصیلی اقدم نمایند. از مهمترین شروط اخذ پذیرش از دانشگاه های نروژ می توان به شرط اثبات تمکن مالی، ارائه مدرک زبان و همچنین مرتبط بودن رشته تحصیلی با مقاطع تحصیلی قبلی، اشاره کرد. اکثر دانشگاه های نروژ دارای رنکینگ جهانی بوده و در بین برترین دانشگاه های دنیا رتبه بندی شده اند. پس کیفیت بالای آموزشی در کنار شرایط عالی زندگی در نروژ، عاملی مهم جهت جذب دانشجویان بین المللی خواهد بود. 

ما در این مقاله به بررسی شرایط اخذ پذیرش از بهترین دانشگاه های نروژ پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور نروژ را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *