مدارک مورد نیاز اخذ پذیرش تحصیلی اتریش در سال 2024

اتریش به عنوان یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان، حدود 87000 دانشجوی بین المللی را در خود جای داده است. پایین بودن نرخ بیکاری، وجود دانشگاه هایی با رنکینگ جهانی و امکان تحصیل مقرون به صرفه در اتریش، سبب شده است تا هر ساله دانشجویان بسیاری برای دنبال کردن رویاهای خود راهی این کشور شوند. محبوبیت اتریش و تقاضا برای تحصیل در این کشور تا حدی بوده است که 29 درصد از جمعیت دانشجویان این کشور را دانشجویان بین المللی تشکیل داده اند. ما در این مقاله سعی داریم تا به بررسی شرایط، مراحل و مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش تحصیلی اتریش در سال 2022 بپردازیم. اگر شما نیز قصد تحصیل در این کشور اروپایی را دارید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور اتریش گردآوری شده است.

اخذ پذیرش تحصیلی اتریش

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • چرا در اتریش تحصیل کنیم؟
  • مراحل اخذ پذیرش تحصیلی اتریش در سال 2022

چرا در اتریش تحصیل کنیم؟

  • اتریش به عنوان یکی از بهترین کشورهای جهان برای زندگی شناخته میشود. در سال 2018، موسسه توسعه مدیریت (IMD) به اتریش رتبه اول را از نظر کیفیت زندگی اعطا کرد.
  • اتریش تعدادی از بهترین دانشگاه های جهان را دارد. در سال 2018، هفت دانشگاه اتریش در رتبه‌بندی جهانی QS قرار گرفتد که از ان میان، پنج دانشگاه در بین 500 دانشگاه برتر جهان رتبه بندی شدند. دانشگاه وین، قدیمی‌ترین و مشهورترین دانشگاه اتریش، بالاترین رتبه (154) را کسب کرد. این دانشگاه با داشتن حدود 94000 دانشجو، یکی از بزرگترین دانشگاه های اروپا است.
  • هزینه تحصیل در اتریش مقرون به صرفه است. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا حدود 726 یورو (حدود 800 دلار) در هر ترم پرداخت می کنند. فرصت های بورسیه تحصیلی و برنامه های کمک مالی مختلفی برای دانشجویان بین المللی نیز وجود دارد که میتوانند از آن برای کاهش هزینه های خود استفاده کنند.
اخذ پذیرش تحصیلی اتریش
  • دانشجویان بین المللی، درصد زیادی از کسانی که در دانشگاه های اتریش ثبت نام کرده اند را، به ویژه در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، تشکیل می دهند. بنابراین، دانشگاه های اتریش بسیاری از دوره های تحصیلی را به خصوص در مقطع کارشناسی ارشد، به زبان انگلیسی ارائه میکنند.
  • شما نمیتوانید کشوری با موقعیت بهتری از اتریش برای کاوش در اروپای مرکزی و شرقی پیدا کنید. هشت کشور مختلف با اتریش مرز مشترک دارند و به لطف شبکه ریلی کارآمد و متصل، دسترسی به همه آنها فوق العاده آسان است. سفر با اتوبوس، با شرکت‌هایی مانند Flixbus نیز که افراد را از وین به برلین برده و حدود 22 یورو دریافت می‌کنند، گزینه‌ای مناسب برای دانشجویانی خواهد بود که بودجه کمتری دارند.

مراحل اخذ پذیرش تحصیلی اتریش در سال 2022

1. دانشگاه مناسب خود را در اتریش انتخاب نمایید.

متقاضیان اخذ پذیرش تحصیلی اتریش میبایست در ابتدا از دانشگاه مورد علاقه خود در این کشور، پذیرش دریافت نمایند. اتریش دارای 14 دانشگاه با رتبه بندی جهانی میباشد و سایر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی این کشور نیز دوره های تحصیلی با کیفیت بالا را ارائه مینمایند. برای مثال، دانشگاه های زیر، برخی از برترین دانشگاه های اتریش میباشند:

  • دانشگاه اروپای مرکزی
  • دانشگاه اقتصاد و تجارت وین
  • دانشگاه علوم کاربردی upper austria
  • دانشگاه علمی کاربردی FH Kufstein Tirol

2. شرایط پذیرش دانشگاه انتخابی خود را بررسی نمایید.

  • اکثر دانشگاه‌های اتریش، ارائه مدرک زبان آلمانی را از دانشجویان درخواست میکنند. زیرا بسیاری از دوره های تحصیلی، به خصوص در مقطع لیسانس، به زبان آلمانی تدریس می‌شوند.
  • برای تحصیل به زبان انگلیسی، ارائه مدرک مهارت زبان ضروری است.
  • دانشجویان خارج اتحادیه اروپا که مدرک تحصیلی خود را از یک کشور غیر اتحادیه اروپا دریافت کرده اند، فقط می توانند همان رشته یا چیزی نزدیک به آن را مطالعه کنند. به عنوان مثال، اگر لیسانس خود را در علوم انسانی گذرانده اید، نمی توانید برای کارشناسی ارشد در رشته تجارت تحصیل کنید.
  • برخی از دانشگاه های اتریش آزمون ورودی نیز دارند (مخصوصاً در مقطع کارشناسی).این آزمون معمولاً 6 ماه قبل از شروع دوره تحصیلی برگزار می شود.
  • اگر برای مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه علمی کاربردی درخواست می دهید، به تجربه حرفه ای مرتبط در آن رشته نیاز خواهید داشت. ممکن است یک مصاحبه شفاهی و یا کتبی نیز گرفته شود.
اخذ پذیرش تحصیلی اتریش

آنچه گفته شد تنها برخی از شرایط رایج جهت اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه های اتریش میباشد و ممکن است در هر دانشگاهی متفاوت باشد. پس پیشنهاد میشود قبل از هرگونه اقدام، حتما به وبسایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کرده و شرایط دقیق را مطالعه نمایید.

3. مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی اتریش را آماده کنید.

مدارک لازم برای دانشجویان خارج اتحادیه اروپا به شرح زیر میباشد:

  • فتوکپی پاسپورت یا کارت شناسایی
  • آخرین مدرک تحصیلی (دیپلم دبیرستان یا مدرک کارشناسی)
  • مدرک زبان آلمانی
  • مدرک زبان انگلیسی، در صورتیکه دوره تحصیلی شما به زبان انگلیسی ارائه میشود (مدرک آیلتس، تافل، PTE، کمبریج)
  • گواهی صلاحیت ویژه برای تحصیلات دانشگاهی (Nachweis der besonderen Universitätsreife). شما باید ثابت کنید که واجد شرایط تحصیلات دانشگاهی در رشته انتخابی خود هستید ) به این صورت که از دانشگاه محل تحصیل خود و یا از وزارت علوم نامه ای به نام “نامه عدم منع تحصیل” را دریافت نمایید). جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا مشاوره دریافت نمایید.

آنچه گفته شد تنها برخی از مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه های اتریش میباشد و ممکن است در هر دانشگاهی متفاوت باشد. پس پیشنهاد میشود قبل از هرگونه اقدام، حتما به وبسایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کرده و مدارک دقیق را مطالعه نمایید.

4. مهلت درخواست برای دانشگاه انتخابی خود را بررسی نمایید.

در دانشگاه های اتریش، دو مهلت درخواست برای اخذ پذیرش تعیین شده است. اطمینان حاصل کنید که تمام مدارک شما قبل از این تاریخ ها ارسال شود، زیرا هیچ تمدیدی صورت نمیگیرد. با این حال، حتما به وبسایت اصلی دانشگاه انتخابی خود مراجعه کرده و مهلت درخواست را بررسی کنید. به طور کلی، دانشجویان خارج اتحادیه اروپا، برای تحصیل در ترم زمستان تا شروع ماه سپتامبر مهلت ارسال درخواست را خواهند داشت. این مهلت برای تحصیل در ترم تابستان، شروع ماه فوریه میباشد.

5. در صورت اخذ پذیرش تحصیلی اتریش، شهریه دانشگاه را پرداخت نمایید.

تحصیل در دانشگاه های اتریش برای شهروندان اتحادیه اروپا رایگان میباشد اما دانشجویان خارج اتحادیه اروپا برای تحصیل در اتریش میبایست شهریه پرداخت نمایند. متوسط شهریه برای تحصیل در دانشگاه های دولتی اتریش، حدود 727 یورو در هر ترم میباشد. این در حالیست که شهریه دانشگاه های خصوصی اتریش، سالیانه حدود 6000 تا 23000 یورو تعیین شده است. هزینه عضویت در اتحادیه های دانشجویی نیز حدود 20 تا 30 یورو در هر ترم میباشد.

6. برای دریافت ویزای تحصیلی اتریش اقدام کنید.

اگر برای ورود به اتریش نیاز به ویزا دارید، باید با ارائه نامه پذیرش دانشگاه اتریش، شخصاً در سفارت یا کنسولگری اتریش در کشور خود، برای دریافت اجازه اقامت اتریش اقدام کنید. برخی مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزا عبارتند از:

  • مدارک ثبت نام دانشگاه
  • اثبات تمکن مالی لازم جهت تامین هزینه های خود در اتریش
  • مدارک اثبات اقامت خود در اتریش
  • گواهی بیمه سلامت
  • رسید پرداخت هزینه اجازه اقامت (120 یورو)

لازم به ذکر است که متقاضیان اخذ پذیرش تحصیلی اتریش در سال 2022 میتوانند با مراجعه به وبسایت رسمی اداره فدرال اتریش که لینک آن موجود میباشد، شخصا شرایط را مطالعه کرده و یا با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا مشاوره دریافت نمایند.

https://www.migration.gv.at/en/living-and-working-in-austria/study-in-austria

سؤالات متداول
  • آیا پس از فارغ التحصیلی در اتریش، می توان در این کشور کار کرد؟

بله. دانشجویان پس از فارغ التحصیلی یک سال فرصت خواهند داشت که در اتریش به جستجوی کار بپردازند. پس از 5 سال کار و زندگی مستمر در اتریش نیز میتوانند اقامت دائم و شهروندی دریافت نمایند.

  • اخذ پذیرش تحصیلی اتریش بدون مدرک زبان ممکن است؟

تحت شرایطی بله. اگر شما نمره زبان پایینی کسب نمایید اما سایر شرایط اخذ پذیرش را داشته باشید، میتوانید برای گذراندن دوره های زبان وارد اتریش شده و سپس با قبولی در آزمون، وارد دانشگاه شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا در تماس باشید.

  • آیا با اخذ پذیرش تحصیلی اتریش، میتوان اعضای خانواده خود را نیز به این کشور برد؟

بله. متقاضیان تحصیل در اتریش میتوانند همزمان با درخواست ویزای خود، برای اعضای خانواده نیز درخواست ویزای همراه دهند. قبل از هرگونه اقدام، شرایط اخذ ویزای همراه اتریش را بررسی نمایید. کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا آماده ارائه هرگونه مشاوره تخصصی در این زمینه به دانشجویان گرامی میباشند.

  • آیا برای اخذ پذیرش تحصیلی اتریش، اثبات تمکن مالی لازم است؟

بله. دانشجویان میبایست اثبات نمایند که از تمکن مالی لازم برای تامین هزینه های خود در طول اقامت آنان در اتریش برخوردار هستند. دانشجویان زیر 24 سال باید مبلغی در حدود 515.30 یورو در ماه، و دانشجویان 24 سال به بالا، حداقل حدود 933.06 یورو در ماه را تامین کنند. به عبارتی، آنان باید در ابتدا، هزینه یکسال زندگی در اتریش را در حساب خود داشته و مدارک اثبات آن را ارائه کنند.

سخن پایانی

کشور اتریش همواره از ورود دانشجویان بین المللی به دانشگاه های این کشور استقبال کرده است و شرایط تحصیل مقرون به صرفه و یا حتی تحصیل به زبان انگلیسی را نیز برای آنان مهیا نموده است. بسیاری از دانشگاه های اتریش دارای رتبه بالا در رنکینگ جهانی بوده و شرایط تحصیل با کیفیت عالی را ارائه مینمایند. متقاضیان تحصیل در این کشور میبایست قبل از هر اقدامی، جزئیات تحصیل در اتریش را بررسی کرده و از دارا بودن کلیه شرایط اطمینان حاصل کنند. ما در این مقاله به بررسی شرایط و مراحل اخذ پذیرش تحصیلی اتریش در سال 2022 پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ما باعث کمک به تصمیم گیری برای تحصیل و فراهم شدن شرایط مهاجرت به اتریش برای شما مخاطب عزیز گردد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت تحصیلی به  اتریش را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *