ارزان ترین راه اخذ اقامت ایتالیا

اگر به مهاجرت به کشور ایتالیا فکر می کنید و به دنبال روشی هستید که منجر به اخذ اقامت ایتالیا شود، بسیار طبیعی است که دغدغه تامین هزینه های این تصمیم بزرگ را هم داشته باشید. از آنجایی که برخی از روش های مهاجرتی هزینه بر هستند و افراد را از موفقیت جهت ورود به ایتالیا ناامید می کنند، ما تصمیم گرفتیم تا پس از معرفی کلیه روش های مهاجرت به ایتالیا، ارزان ترین روشی که منجر به اخذ اقامت این کشور می شود را نیز به شما معرفی نموده و کمک کنیم تا هر چه سریع تر، جهت مهاجرت به این کشور تاپ اروپایی اقدام کنید. پس اگر نگران هستید که نتوانید هزینه مهاجرت به ایتالیا را تامین کنید، توصیه می کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه نموده و از راهکارهایی که به صورت رایگان به شما پیشنهاد می شود، بهره ببرید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط گروه مهاجرتی عالیان ویزا و از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور ایتالیا برای شما مخاطب عزیز گردآوری شده است.

اخذ اقامت ایتالیا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • اقامت از طریق سرمایه گذاری
  • اقامت از طریق ازدواج
  • اقامت  از طریق تحصیل
  • اقامت از طریق کار
  • اقامت از طریق تمکن مالی
  • اقامت از طریق تولد فرزند
  • هزینه های اخذ اقامت ایتالیا
  • مزایای اخذ اقامت ایتالیا

آشنایی با روش های اخذ اقامت ایتالیا

لازم است پیش از آنکه به معرفی ارزان ترین روش دریافت اقامت ایتالیا بپردازیم، کلیه روش های اخذ اقامت این کشور را برایتان شرح دهیم. همانطور که می دانید، متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا باید برای ورود به ایتالیا و اقامت در این کشور، یکی از انواع ویزای ایتالیا را دریافت کنند. اما نکته ای که وجود دارد آن است که دریافت هر نوع از انواع ویزای ایتالیا، منجر به اخذ اقامت ایتالیا نمی شود. به همین منظور، ما در این قسمت، کلیه روش های مهاجرت به ایتالیا که منجر به اخذ اقامت این کشور می شود را برایتان آورده ایم. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هر یک از این روش ها، با کارشناسان مجرب عالیان ویزا مشاوره دریافت کنید.

اخذ اقامت ایتالیا

1- تحصیل در ایتالیا

در صورتی که از طریق دریافت ویزای دانشجویی ایتالیا ، به این کشور سفر می کنید، شانس اقامت در کشوری که هزینه های تحصیل آن در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار کمتر است را خواهید داشت. اقامت در ایتالیا از طریق تحصیل، به دلیل آن ‌که دارای هزینه های بسیار مقرون به صرفه بوده و امکان دریافت بورسیه تحصیلی نیز وجود دارد، یکی از بهترین روش های مهاجرت تحصیلی برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا به حساب می آید. اخذ پذیرش تحصیلی در ایتالیا و سپس دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا، از مهم ترین شروط تحصیل در دانشگاه های این کشور و سپس اخذ اقامت از این طریق است. 

از مزایای اخذ اقامت تحصیلی ایتالیا آن است که پس از فارغ‌ التحصیلی و پیدا کردن کار در ایتالیا، می توانید اقامت پنج ساله ایتالیا را اخذ نموده و سپس برای اقامت دائم و پاسپورت ایتالیا درخواست دهید. ایتالیا از لحاظ سهولت در تحصیل، مقام اول در اروپا و مقام سوم در دنیا را از آن خود کرده است. مقاطعی که دانشگاه ‌های ایتالیا در آن پذیرش دانشجو دارند، لیسانس (کارشناسی)، فوق لیسانس (کارشناسی ارشد) و دکتری است. دانشجویانی که ملیت آن‌ها برای کشورهایی غیر از اتحادیه اروپا است و در حال تحصیل در ایتالیا هستند، می ‌توانند در حین تحصیل مجوز کار پاره وقت دریافت کنند، اما این امربرخی  نیازمند گذراندن مراحل است. در واقع شما برای یافتن کار مناسب، باید به زبان ‌های ایتالیایی و یا انگلیسی مسلط باشد. اما برای کار در مشاغلی مانند نامه رسانی، رانندگی، تحویل غذا، نظافت و این قبیل مشاغل، نیاز به دانش زبانی بالایی ندارید.

2- کار در ایتالیا

مهاجرت کاری به ایتالیا از طریق دریافت جاب آفر (پیشنهاد شغلی) نیز یکی از راه‌ های محبوب ورود به ایتالیا و دریافت اقامت آن به شمار می ‌رود. هر ساله افراد بسیاری از خارج اتحادیه اروپا، متقاضی اخذ اقامت ایتالیا از طریق کار هستند. قوانینی که برای کار در کشورهای اتحادیه اروپا وجود دارد یک شکل بوده و متقاضیان اقامت در ایتالیا از طریق کار، باید به شرایطی که از سوی دولت این کشور تعیین شده توجه کافی داشته باشند. بر اساس قوانین ایتالیا، کارفرمایان ایتالیایی برای استخدام نیروی کار مورد نیاز خود، ابتدا باید به مدت 3 ماه در کشور ایتالیا آگهی استخدام خود را منتشر کنند. چنانچه در این مدت نیروی کار ایتالیایی یا عضو سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای شغل آگهی شده پیدا نشود، کارفرما می ‌تواند نیروی کار خارجی را تحت شرایط و یا حقوق مورد تایید دولت این کشور استخدام نماید. یکی از مهم ‌ترین مدارکی که متقاضیان کار در ایتالیا باید در زمان دریافت ویزای کار این کشور ارائه دهند، پیشنهاد کاری و دعوت ‌نامه کاری است که از سوی کارفرمای ایتالیایی دریافت کرده اند.

3- سرمایه گذاری در ایتالیا

روش های مختلفی برای سرمایه گذاری در ایتالیا وجود دارد اما معمولا دریافت اقامت ایتالیا از این طریق ممکن نمی باشد. دولت ایتالیا این امکان را برای افراد خارجی فراهم کرده است که درصورت تمایل برای خرید ملک در ایتالیا، با اخذ ویزای توریستی وارد خاک ایتالیا شده و چند ملک را بازدید و خرید نمایند. اما دقت داشته باشید که صرفا خرید ملک، باعث اخذ اقامت ایتالیا نمی شود و شما به منظور خرید ملک، فقط می توانید ویزای توریستی و اقامت کوتاه مدت ایتالیا را دریافت نمایید. شرط گرفتن این ویزا، داشتن دعوتنامه از  بنگاه معاملات ملکی یا یک موسسه و وکیل دادگستری است که مدیریت کار خرید ملک شما را انجام خواهد داد. عملیات فوق به شما اجازه می‌ دهد تا یک ویزای 90 روزه که برای مدت 6 ماه معتبر است، به دست آورید. در حقیقت به این مجوز، یک ویزای توریستی-تجاری گفته می شود تا شما وارد خاک ایتالیا شوید و ملک مورد نظر را تحت شرایطی خریداری نمایید. زمانی که شما ملک مورد نظر خود در ایتالیا را یافتید و آن را خریداری نمودید، می ‌توانید راحت تر ویزای توریستی شنگن را نیز اخذ نمایید.

اخذ اقامت ایتالیا

4- ازدواج در ایتالیا

چنانچه یک تبعه خارجی، با یک تبعه ایتالیا، صرف نظر از جنسیت وی ازدواج نماید، بعد از 2 سال اقامت دائم و بعد از 3 سال، پاسپورت ایتالیا را کسب می نماید. اما چنانچه این زن و شوهر دارای فرزند اعم از فرزند اصلی خود یا فرزند خوانده باشند، مدت زمان اخذ اقامت، به یکسال و نیم کاهش پیدا می ‌کند. با توجه به قواعد و نظام حقوق بین الملل خصوصی که توسط اکثریت کشورهای جهان پذیرفته شده است و کشور ایتالیا هم از این قاعده مستثنی نمی‌ باشد، در صورتی که یک فرد با اتباع کشور ایتالیا (چه مرد و چه زن) ازدواج کند، می ‌تواند در خواست اخذ اقامت ایتالیا را ارائه نموده و پس از گذراندن حداقل دو الی سه سال، پاسپورت و تابعیت ایتالیا را تحت شرایطی اخذ نماید. 

مدارک لازم جهت اخذ اقامت ایتالیا از طریق ازدواج

  • مدارک شناسایی و پاسپورت فرد متقاضی
  • مدارکی مبنی بر اینکه فرد، منعی برای ازدواج ندارد (یعنی در عقد فرد دیگری نباشد).
  • گواهی ‌ها و مدارک مذکور بالا هر دو باید به زبان ایتالیایی ترجمه شوند و به آفیس محلی و افسر دولت ارائه شود تا درخواست اعلان ازدواج در کلیسا پذیرفته شود.
  • سند ازدواج رسمی که در ایتالیا یا خارج از آن تنظیم شده است
  • موفقیت در مصاحبه سفارت برای اطمینان از صوری نبودن ازدواج
  • ارائه تمکن مالی، فیش حقوقی و بطور کلی استطاعت مالی تبعه ایتالیایی برای تامین هزینه زندگی دو نفر در ایتالیا

5- اقامت تمکن مالی در ایتالیا

یکی دیگر از روش ‌هایی که برای مهاجرت به ایتالیا وجود دارد، اخذ ویزای تمکن مالی یا همان ویزای بازنشستگی است. به این صورت که فرد باید مدارکی را ارائه دهد که نشان‌ دهنده میزان دارایی و توان مالی او در پرداخت هزینه ‌های زندگی وی و خانواده او در ایتالیا، بدون نیاز به کار کردن باشد. در روش تمکن مالی، متقاضیان باید در داخل کشور خود از تمکن مالی کافی برخوردار بوده و هزینه زندگی آنها در ایتالیا، از خارج از این کشور تامین شود. در این روش، نیازی به انتقال سرمایه وجود ندارند و متقاضیان می‌ توانند اسناد ملکی یا  سپرده بانکی خود را ارائه داده و موفق به اخذ اقامت ایتالیا شوند. ضمنا، متقاضیان نیازی به ثبت شرکت در ایتالیا نداشته و هیچ مالیاتی برای آن ‌ها وجود ندارد. توجه داشته باشید که دارندگان ویزای تمکن مالی ایتالیا، مجاز به کار در این کشور و دریافت دستمزد نیستند اما قادر به کارآفرینی در ایتالیا خواهند بود.

 در این روش، شخص باید اثبات نماید دارای درآمد ثابت ماهانه حدود 3000 الی 3500 یورو برای یک خانواده 3 نفره می باشد و مبالغی را در حدود 30 تا 40 هزار یورو به نرخ آزاد، در حساب بانکی خود در ایران نشان دهد. این اقامت، بعد از 5 سال منجر به اخذ اقامت دائم و سپس پاسپورت کشور ایتالیا می شود. امروزه این روش، یکی از محبوب ترین روش ها برای تجار، پزشکان، وکلاء و مهندسانی است که فقط نیاز به یک اقامت در اروپا دارند و هزینه های خود را از کار و درآمد خود را در ایران تامین می کنند.

6- تولد فرزندان در ایتالیا

یکی دیگر از روش هایی که می توان از طریق آن، اقامت، تابعیت و پاسپورت ایتالیا را اخذ نمود، تولد فرزند در این کشور است. به طور کلی، تمامی کشورهای جهان، از دو قانون خون یا خاک برای اعطای اقامت از طریق تولد فرزند پیروی می کنند. قانون خاک بیان می دارد که به کودک تازه متولد شده در صورتی که هیچ یک از والدین وی تابع آن کشور نباشند، تابعیت تعلق می گیرد. قانون خون نیز بیان می دارد که در صورتی به کودک تازه متولد شده تابعیت تعلق می گیرد که حداقل یکی از والدین وی تبعه آن کشور باشد. حال در این میان، کشور ایتالیا از قانون خون تبعیت می کند. بنابراین اگر هنگام تولد فرزند، یکی از والدین او شهروند ایتالیا باشد، به فرزند تازه متولد شده هم تابعیت ایتالیا به محض تولد تعلق می گیرد. توجه داشته باشید که اخذ اقامت ایتالیا برای والدین، از طریق تولد فرزندشان در این کشور، ممکن نمی باشد.

معرفی ارزان ترین روش اخذ اقامت کشور ایتالیا

حال که با روش های مهاجرت به ایتالیا و دریافت اقامت آن آشنا شدید، زمان آن است که ارزان ترین این روش ها که منجر به اخذ اقامت ایتالیا می شوند را به شما معرفی کنیم تا بتوانید با هزینه ای اندک، به یکی از بهترین کشورهای اروپا مهاجرت نمایید. باید بگوییم که از بین روش های ذکر شده، تحصیل در ایتالیا و دریافت جاب آفر در ایتالیا، جزو ارزان ترین روش های اخذ اقامت این کشور هستند. در واقع از آنجایی که تحصیل در ایتالیا تقریبا رایگان است و دانشگاه های این کشور صرفا هزینه ای اندک بابت ثبت نام در دانشگاه از دانشجویان دریافت می کنند، این روش بسیار مقرون به صرفه است. در ضمن، بورسیه تحصیلی ایتالیا نیز می تواند به دانشجویان کمک کند تا هزینه های زندگی خود در ایتالیا را تامین کنند. برای دریافت جاب آفر در ایتالیا و اخذ ویزای کار این کشور نیز نیازی به صرف هزینه نخواهید داشت و شما پس از ورود به ایتالیا و شروع به کار در این کشور، حقوق دریافت خواهید کرد. البته ازدواج با یک شهروند ایتالیا نیز می تواند روشی بسیار ارزان باشد. گروه مهاجرتی عالیان ویزا آماده است تا شما متقاضی گرامی را در هر یک از این روش ها، یاری دهد.

اخذ اقامت ایتالیا

بررسی هزینه های مربوط به دریافت اقامت ایتالیا

بررسی هزینه اخذ اقامت ایتالیا برای ایرانیان، با توجه به پارامترهای متعددی صورت می گیرد. در واقع، هزینه ای که شما باید بابت اخذ هر یک از انواع ویزای ایتالیا صرف نمایید، با توجه به روش مهاجرتی شما متفاوت است. برای مثال، هزینه مهاجرت تحصیلی به ایتالیا و دریافت ویزای این کشور از این طریق، با توجه به ملیت دانشجو، نوع دانشگاه، مقطع و رشته تحصیلی دانشجویان متفاوت است. در روش مهاجرت کاری نیز شما باید برای اخذ ویزای کار، تمکن مالی لازم را اثبات نموده و هزینه های زندگی خود در ایتالیا را تامین کنید. به خاطر داشته باشید که بررسی هزینه های زندگی در ایتالیا ، با توجه به نوع ویزای دریافتی و همینطور محل سکونت شما در ایتالیا، کاملا متفاوت خواهد بود.

بر اساس آخرین آمارهای موجود و با توجه به نرخ تورم در ایتالیا می توان گفت که هزینه یک زندگی متوسط برای یک فرد مجرد، بیش از 800 یورو در ماه است. این هزینه برای یک خانواده 4 نفره، در حدود 2,984.6 یورو در ماه است. با در نظر داشتن این نکته که نرخ بیکاری در ایتالیا به ویژه در سال های اخیر به طرز چشمگیری افزایش یافته، باید گفت که امکان اخذ ویزای کاری ایتالیا یا یافتن شغلی مناسب در این کشور بسیار سخت خواهد بود. بنابراین اقدام برای دریافت ویزای ایتالیا، تنها در صورت برخوردار بودن از وضعیت مالی مناسب به منظور پرداخت کلیه هزینه های اقامتی در این کشور ممکن است.

نگاهی بر مزایای دریافت اقامت کشور ایتالیا

مهاجرت به ایتالیا و دریافت اقامت این کشور، می تواند دارای مزایای متعدد باشد. ما در این قسمت، به برخی از مهم ترین آنها اشاره می کنیم.

  • برخورداری از خدمات پزشکی و مراقبتی رایگان
  • برخورداری از آموزش رایگان یا ارزان
  • امکان سرمایه گذاری و خرید ملک
  • امکان ثبت شرکت در ایتالیا
  • فرصت اخذ اجازه کار
  • امکان اخذ اقامت دائم ایتالیا
  • امکان اخذ پاسپورت
  • اخذ اقامت برای فرزندان زیر 18 سال
  • دریافت ویزای شنگن ایتالیا و امکان سفر به کل کشورهای منطقه شنگن

سؤالات متداول

  • شرط دریافت دائم ایتالیا چیست؟

زندگی قانونی به مدت 5 سال در ایتالیا از طریق اخذ یکی از ویزاهای کاری، تمکن مالی، کارآفرینی و یا 2 سال زندگی در ایتالیا از طریق ازدواج با یک تبعه ایتالیایی.

  • اخذ پاسپورت کشور ایتالیا چند سال طول می کشد؟

معمولا پس از 10 سال کار و زندگی مستمر در ایتالیا و پرداخت به موقع مالیات، اخذشهروندی و پاسپورت ممکن است.

  • شرایط مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری چیست؟

مهاجرت به ایتالیا به صرف سرمایه گذاری امکان پذیر نیست و یا با دشواری های بسیاری مواجه است. اما امکان اخذ اقامت ایتالیا از طریق روش سرمایه داری مانند تمکن مالی یا همان ویزای بازنشستگی امکان پذیر است.

  • آیا با تحصیل در ایتالیا، امکان اخذ اقامت دائم وجود دارد؟

بله. اگر شما پس از فارغ التحصیلی در ایتالیا بتوانید یک شغل مرتبط پیدا کنید و جاب آفر دریافت نمایید، ویزای تحصیلی شما به ویزای کاری تبدیل می شود و پس از 5 سال می توانید درخواست اقامت دائم دهید.

سخن پایانی

اخذ اقامت ایتالیا یکی از بزرگ ترین دغدغه های علاقه مندان به مهاجرت به این کشور است. در واقع دریافت هر نوع ویزای ایتالیا، منجر به اخذ اقامت نمی شود و شما فقط می توانید از طریق دریافت ویزای تحصیلی، ویزای کاری، ویزا از طریق ازدواج و یا ویزای تمکن مالی در ایتالیا، اقامت آن را به دست آورید. حال در این میان، تحصیل و کار در ایتالیا، جزو ارزان ترین روش ها برای اخذ اقامت کشور ایتالیا هستند. ما در این مقاله، کلیه روش های مهاجرت به ایتالیا که منجر به اخذ اقامت این کشور می شود را برایتان شرح دادیم و ارزان ترین این روش ها را به شما معرفی نمودیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله موجبب گردد تا شما مخاطب عزیز بتوانید بدون دردسر و با کمترین هزینه، وارد کشور ایتالیا شوید و زندگی جدیدی در این کشور زیبا برای خود رقم بزنید. 

هدف ما در گروه مهاجرتی عالیان ویزا، صرفا ورود شما به کشور ایتالیا نیست، بلکه راحتی شده برای ما در اولویت بوده و ما به فراهم نمودن شرایطی که بتوانید با هزینه ای مناسب وارد این کشور شوید نیز می اندیشیم. پس اگر برای مهاجرت به ایتالیا مصمم هستید اما نگران هزینه های مهاجرت خود می باشید، همین حالا با کارشناسان ما از طریق شماره های موسسه تماس حاصل کنید تا بهترین راهکار را به شما پیشنهاد دهند. برای بررسی تخصصی شرایط خود توسط کارشناسان ما، بهتر است فرم ارزیابی رایگان که در وب سایت عالیان ویزا موجود است را تکمیل نموده و منتظر تماس کارشناسان ما باشید. پس فرصت را از دست ندهید چرا که شانس موفقیت جهت ورود به اروپا، در چند قدمی شما است.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه های ثبت شده برای “ارزان ترین راه اخذ اقامت ایتالیا”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *