اقامت اتریش از طریق خرید ملک

استقبال دولت اتریش از کسب و کارهای جدید و سرمایه گذاری ها برای رونق اقتصاد خود، باعث شده است تا متقاضیان مهاجرت به اروپا، اتریش را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب کرده و به دنبال اخذ اقامت و شهروندی آن باشند. این کشور با شرایط عالی که در شاخص های اقتصادی خود دارد مانند نرخ پایین بیکاری، نرخ پایین تورم، نرخ پایین مالیات و از همه مهم تر پایین بودن میزان فساد اقتصادی، در زمره برترین گزینه های سرمایه گذاری در اروپا قرار گرفته است. یکی از روش های سرمایه گذاری در اتریش که در سال های اخیر با استقبال علاقه مندان زیادی همراه بوده است، خرید ملک و مستغلات در این کشور میباشد. اما آیا اخذ اقامت این کشور از طریق خرید ملک، برای شهروندان خارج اتحادیه اروپا امکان پذیر است؟ پیشنهاد ما ان است که متقاضیان قبل از هر اقدامی از شرایط آگاه شده و نسبت به منطقی بودن خریدن ملک در اتریش و امکان اخذ اقامت این کشور از این طریق اطمینان حاصل نمایند. در نتیجه ما در این مقاله سعی برآن داریم تا به بررسی شرایط و قوانین اخذ اقامت اتریش از طریق خرید ملک بپردازیم. اگر شما نیز قصد خرید ملک در اتریش را دارید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور اتریش گردآوری شده است.

اقامت اتریش از طریق خرید ملک

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • قوانین خرید ملک در اتریش
  • هزینه خرید ملک در اتریش
  • شرایط دریافت اقامت اتریش از طریق خرید ملک

قوانین خرید ملک در اتریش

از سال 2001، کلیه شهروندان اتحادیه اروپا می توانند بدون محدودیت در اتریش ملک خریداری نمایند. شهروندان خارج اتحادیه اروپا نیز تحت شرایط خاصی قادر خواهند بود نسبت به خرید ملک در این کشور اقدام نمایند. برای مثال، خرید ملک در استان های فورارلبرگ، تیرول و سالزبرگ، برای شهروندان خارج اتحادیه اروپا ممکن نمیباشد. آنان میبایست پیش از خرید ملک، مجوزی تحت عنوان مجوز خرید برای افراد خارجی، دریافت کنند. به علاوه، ملک مورد نظر باید برای مدت زمان خاصی آگهی شده باشد تا شهروندان اتحادیه اروپا شانس خرید آن ملک را داشته باشند. بر طبق قوانین اتریش، متقاضیان خرید ملک میبایست ابتدا اقامت این کشور را به دست آورده و متعهد شوند که بیش از 183 روز در سال را در اتریش اقامت خواهند داشت. در این صورت است که آنان یک شهروند پرداخت کننده مالیات به حساب آمده و حق خرید ملک به انان داده خواهد شد. 

اقامت اتریش از طریق خرید ملک

به بیانی دیگر، متقاضیان خرید ملک باید ابتدا در کشور اتریش کسب وضعیت کنند و ملکی را اجاره نموده که آدرس آن تایید شود. بنابراین میتوان گفت فرآیند خرید ملک در اتریش برای شهروندان کشورهای ثالث اندکی پیچیده بوده و مشاوره با یک وکیل، برای اطلاع از قوانین و الزامات خاص، ضروری میباشد. کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا آماده ارائه هرگونه مشاوره تخصصی به متقاضیان اخذ اقامت اتریش از طریق خرید ملک میباشند.

هزینه خرید ملک در اتریش

به گفته کارشناسان، ارزش املاک در پایتخت اتریش طی 10 سال گذشته 80 درصد افزایش یافته است! در سال 2020، نرخ مسکن در برخی مناطق 23 درصد افزایش داشته است. شهر وین، در میان کسانی که می خواهند با خرید ملک اقدام به سرمایه گذاری در اتریش کنند، بیشترین تقاضا را دارد. زیرا از این طریق نه تنها می توانند در بهترین شهر اتریش زندگی کنند، بلکه در آینده، میتوانند املاک و مستغلات خود را به طور سودآوری به فروش برسانند. بالاترین قیمت ها متعلق به مرکز تاریخی وین یا همان شهر داخلی میباشد و متوسط ​​ارزش هر متر مربع زمین در آن، 13 هزار یورو است. البته گاها زمین هایی با قیمت هر متراژ کمتر از 13 هزار یورو نیز میتوان یافت. اغلب، معاملات املاک و مستغلات، در حدود 1-2 میلیون یورو منعقد می شود. این قیمت حدود 25 تا 40 درصد بیشتر از سایر مناطق وین است. میانگین قیمت هر متر مربع زمین در مناطق Neubau، Josefstadt و Alsergrund، بیش از 7 هزار یورو، در منطقه Viden، بیش از 6 هزار یورو و در منطقه Landstrasse، به بیش از 5 هزار یورو میرسد. در سایر مناطق وین، قیمت بین 3-5 هزار یورو متغیر است. قیمت مسکن در سایر شهرهای اتریش مناسب تر بوده و افرادی که نمیتوانند در وین ملک خریداری کنند، میبایست شانس خود را در خرید ملک در سایر شهرها مانند  Vorarlberg، Salzburg، Tyrol و غیره امتحان کنند.

شرایط دریافت اقامت اتریش از طریق خرید ملک

اخذ اقامت بسیاری از کشورها از طریق سرمایه گذاری در بخش املاک میتواند گزینه مناسبی برای مهاجرت باشد زیرا تنها به سرمایه کافی نیاز بوده و مانند سایر روش های مهاجرتی نیاز به مدرک زبان و یا مدرک تحصیلی خاصی نمیباشد. اما آنچه متقاضیان خرید ملک در کشورهای خارجی باید بسیار به آن دقت نمایند آن است که آیا امکان اخذ اقامت آن کشور از طریق خرید ملک وجود دارد یا خیر. قطعا کسانی که اقدام به خرید ملک در اتریش میکنند به دنبال مهاجرت به اتریش از طریق خرید ملک و اخذ اقامت این کشور هستند، اما لازم به ذکر است که این کشور تنها به صرف خرید ملک به متقاضیان اقامت نخواهد داد مگر آنکه این خرید ملک تحت یک برنامه بیزنسی و تجاری باشد. از آنجایی که کشور اتریش از شرایط اقتصادی بسیار عالی برخوردار است، متقاضیان خارجی میتوانند برای کسب سود و تجارت، به خریدو فروش املاک در این کشور بپردازند. با این حال، پیشنهاد کارشناسان گروه عالیان ویزا به متقاضیان اخذ اقامت کشورهای اروپایی از طریق خرید ملک آن است که کشورهایی مانند پرتغال و یا اسپانیا را برای مهاجرت و خرید ملک انتخاب نمایند. در ضمن، اخذ اقامت اتریش، برای افرادی که سرمایه کافی دارند، از راه های دیگرسرمایه گذاری میتواند گزینه بهتری باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، با کارشناسان و متخصصان گروه عالیان ویزا در تماس باشید.

اقامت اتریش از طریق خرید ملک
سؤالات متداول
  • آیا برای شروع فرآیند خرید ملک در اتریش باید مبلغی پرداخت شود؟

بله. متقاضیان میبایست پس از انتخاب ملک مورد نظر، 10 درصد از ارزش ملک را جهت شروع استعلامات پرداخت نمایند و مراحل خرید نهایی انجام شود.

  • آیا اخذ اقامت اتریش از طریق خرید ملک برای ایرانیان ممکن است؟

همانگونه که پیش تر گفته شد، ایرانیان مجاز به خرید ملک در اتریش میباشند و میتوانند به عنوان گزینه ای برای سرمایه گذاری از آن استفاده نمایند، اما کشور اتریش صرفا از طریق خرید ملک به آنان اقامت نخواهد داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا در تماس باشید.

  • آیا اخذ یک وکیل مهاجرتی در اتریش میتواند پروسه خرید ملک را آسان کند؟

قطعا بله. یک وکیل مجرب میتواند پیش از معامله، استعلامات لازم را در مورد ملک مذکور به دست آورده و در زمینه تهیه قرارداد و توافق نامه فروش به شما کمک کند. در ضمن وکلای مهاجرتی از قوانین جدید با خبر بوده و میتوانند شما را در اخذ اقامت اتریش از طریق خرید ملک راهنمایی نمایند.

  • آیا خرید ملک، گزینه ای امن برای سرمایه گذاری در اتریش است؟

بله. با توجه به پایین بودن شاخص های اقتصادی مانند نرخ تورم و نرخ مالیات در اتریش، سرمایه گذاری در این کشور، چه در بخش املاک و چه در سایر بخش ها، فرصتی عالی برای سودآوری میباشد.

سخن پایانی

کشور اتریش با دارا بودن شرایط زندگی ایده آل، رفاه اجتماعی و موقعیت اقتصادی بی نظیر در سطح اروپای مرکزی، سرمایه گذاران بسیاری را از سرتاسر جهان به خود جذب کرده است. خرید ملک و مستغلات در اتریش، یکی از روش های محبوب برای سرمایه گذاری در اتریش بوده که با استقبال زیادی رو به رو شده است. بر طبق قوانین اتریش، شهروندان خارج اتحادیه اروپا، قادر به اخذ اقامت این کشور از طریق خرید ملک نبوده و تنها میتوانند با تبدیل آن به یک گزینه تجاری و ارائه بیزنس پلن، اقامت اتریش را دریافت نمایند. توصیه ما انتخاب سایر روش های سرمایه گذاری و یا انتخاب سایر کشورها جهت اخذ اقامت از طریق خرید ملک میباشد. ما در این مقاله به بررسی شرایط اخذ اقامت اتریش از طریق خرید ملک پرداختیم و به شبهات متقاضیان در خصوص اخذ اقامت اتریش از این طریق را پاسخ دادیم. امیدواریم اطلاعات ما در انتخاب روش مهاجرتی صحیح، به شما مخاطب عزیز کمک کرده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور اتریش را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *