همه چیز در مورد اقامت خودحمایتی دانمارک

کشور دانمارک به دلیل داشتن سطح بالایی از برابری حقوق انسان ها،  رفاه اجتماعی و رشد اقتصادی بسیار بالا به مقصدی محبوب برای مهاجرت تبدیل شده است. این کشور که دارای میزان بسیار پایینی از جرم و فساد می باشد و در سال های اخیر در بین شادترین کشورهای جهان رتبه بندی شده است، انواع مختلفی از ویزا را به مهاجران جهان ارائه می کند. اما آیا در دانمارک، طرح و ویزایی با عنوان خودحمایتی یا تمکن مالی  یا همان ویزای بازنشستگی وجود دارد؟ ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی همه چیز در مورد اقامت خودحمایتی دانمارک بپردازیم. پس اگر شما نیز به دنبال اخذ اقامت دانمارک هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور دانمارک گردآوری شده است.

اقامت خودحمایتی دانمارک

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • اقامت خودحمایتی چیست؟
  • اقامت خودحمایتی در چه کشورهایی قابل دریافت است؟
  • شرایط اخذ اقامت خودحمایتی در دانمارک
  • شرایط راه اندازی کسب و کار در دانمارک

اقامت خودحمایتی چیست؟

بسیاری از کشورهای جهان، به افرادی که بتوانند با تامین مبلغی تعیین شده از سوی دولت، تمکن مالی خود را اثبات نمایند، ویزا و اقامتی تحت عنوان “خودحمایتی”  یا تمکن مالی اعطا می کنند. در روش خودحمایتی که به آن روش تمکن مالی نیز گفته می شود و معمولا مناسب سالمندان و بازنشستگان است، متقاضیان میبایست با اثبات توانایی مالی خود از طریق ارائه صورتحساب های بانکی، فیش حقوق بازنشستگی و یا درآمد حاصل از اموال و یا کسب و کار در کشور خود، نشان دهند که توانایی لازم جهت تامین هزینه های خود و خانواده خود را داشته و نیازی به کار و دریافت حمایت در کشور مقصد ندارند. این روش نیاز به سرمایه گذاری ندارد. متقاضیان مهاجرت از طریق ویزای خودحمایتی، اجازه کار فعال در کشور مورد نظر را نخواهند داشت اما قادر خواهند بود با ارائه بیزنس پلن و طرح تجاری، یک بیزنس جدید و سودآور را در آن کشور راه اندازی نمایند و حتی کارمند خارجی نیز استخدام نمایند اما خود متقاضی و همسر وی نمی تواند کارمند کسی باشد.

اقامت خودحمایتی دانمارک

این بیزنس باید موجب کارآفرینی برای شهروندان آن کشور شود و به رونق اقتصاد آن کشور کمک کند. از دلایل محبوبیت این طرح در بین بازنشستگان می توان به عدم نیاز به ارائه مدرک زبان و مدرک تحصیلی اشاره نمود. اما سوالی که در این مقاله به دنبال جواب آن هستیم این است که آیا کشور دانمارک نیز از طریق طرح خودحمایتی، ویزا و اقامت اعطا می کند؟ شرایط اخذ اقامت خودحمایتی دانمارک چیست؟ در ادامه مطلب به شرح این موضوع خواهیم پرداخت.

اقامت خودحمایتی در چه کشورهایی قابل دریافت است؟

طرح اعطای اقامت از طریق خودحمایتی، در کشورهایی مانند اسپانیا، فرانسه، سوئیس، پرتغال، اتریش، یونان و ایتالیا قابل دسترسی بوده و از محبوب ترین طرح های مهاجرتی در بین بازنشستگان و افراد دارای سرمایه است. اخذ ویزای خودحمایتی در اسپانیا و فرانسه، درصد موفقیت بالایی دارد، هزینه های قانونی و ریسک آن نسبت به ویزای خودحمایتی در کشوری مانند اتریش و سوئیس کمتر است و علاوه بر این، محدودیتی در تعداد پذیرش افراد وجود نخواهد داشت. ضمنا، شرط حضور، در ویزای تمکن مالی یا همان خودحمایتی فرانسه و اسپانیا وجود ندارد.

در طرح اقامت خودحمایتی کشور سوئیس نیز متقاضیان می توانند از طریق اثبات تمکن مالی و یا پرداخت Lump sum taxation (مالیات بر هزینه ها)، ویزا و اقامت این کشور را به دست آورند. در روش تمکن مالی سوئیس، مقدار پول لازم جهت اخذ اقامت این کشور، بر اساس سالهای باقی مانده از عمر متقاضی تا 78 سالگی محاسبه میگردد. این بدان معناست که مبلغ لازم جهت اثبات تمکن مالی، به ازای هرسال از سن متقاضی (که میبایست بالای 55 سال باشد) تا 78 سالگی، 50.000 یورو خواهد بود.

در روش Lump sum taxation نیز که مناسب بازنشستگان زیر 55 سال است، جهت اخذ اقامت سوئیس میبایست مالیاتی به ارزش حداقل 150.000 فرانک (معادل 170.000 دلار آمریکا) پرداخت شود. و در نهایت، در روش خودحمایتی کشور پرتغال، که از سال 2007 توسط دولت پرتغال تصویب شده است، متقاضیان میتوانند با اثبات تمکن مالی خود به ارزش حداقل ۱۵۰۰ یورو در ماه برای یک نفر، ویزای خودحمایتی پرتغال را که به ویزای D7 نیز معروف است، دریافت نموده و بعد از ۵ سال اقامت دائم و شهروندی پرتغال را اخذ نمایند.

شرایط اخذ اقامت خودحمایتی در دانمارک

در حال حاضر، کشور دانمارک طرحی با نام ویزا و یا اقامت خودحمایتی یا تمکن مالی ندارد. در نتیجه توصیه می شود متقاضیان اخذ اقامت دانمارک، از سایر روش های مهاجرت به این کشور استفاده نمایند. علاوه بر روش تحصیلی و اخذ پیشنهاد کاری از یک کارفرما در دانمارک، افرادی که دارای سرمایه لازم باشند، می توانند با اخذ ویزای استارت آپ و راه اندازی کسب و کار خود در دانمارک که مستلزم هزینه گزاف نمی باشد، اقامت دانمارک را به دست آورند. اما چنانچه متقاضیان قصد دارند صرفا از طریق اقامت خودحمایتی اقدام به مهاجرت نمایند، توصیه می شود سایر کشورها مانند اسپانیا، فرانسه و یا پرتغال را انتخاب کنند. در کشورهای ذکر شده، طرح ویزا و اقامت خودحمایتی، از محبوب ترین طرح های مهاجرتی بوده و درصد موفقیت بسیار بالایی دارد، تا آنجا که در کمتر از 8 ماه به نتیجه خواهد رسید.

شرایط راه اندازی کسب و کار در دانمارک

علاقه مندان مهاجرت به کشور دانمارک که دارای سرمایه می باشند اما به دلیل عدم وجود طرح اقامت خودحمایتی دانمارک ، موفق به مهاجرت به این کشور از طریق استفاده از سرمایه خود نشده اند، می توانند با ارائه یک بیزنس پلن جدید، خلاقانه و سودآور، از سرمایه خود جهت راه اندازی یک کسب و کار جدید در دانمارک استفاده نمایند. در این روش، چنانچه بیزنس پلن متقاضیان، توسط نهاد نظارت بر تجارت و کسب و کار دانمارک تایید شود، ویزای استارت آپ به آنان اعطا می شود. از شروط اصلی و لازم جهت تایین بیزنس پلن آن است که باید طرح ارائه شده، به نفع اقتصاد دانمارک باشد و موجب اشتغال زایی در این کشور شود. شما می توانید جهت بررسی معیارهای ارزیابی ایده کسب و کار در دانمارک، و همچنین اطلاع از نحوه ارسال آن، به وبسایت اداره مهاجرت دانمارک مراجعه نمایید.

لازم به ذکر است که ظرفیت این طرح محدود بوده و دولت دانمارک تنها 75 درخواست در سال را جهت اخذ اقامت از طریق استارت آپ تایید می کند (از 1 ژانویه تا 31 دسامبر هر سال). از سایر شروط مهم جهت اخذ ویزای استارت آپ دانمارک می توان به اثبات تمکن مالی اشاره نمود.

میزان تمکن مالی لازم در سال 2022، برای متقاضی اصلی حدود 140.592 کرون دانمارک می باشد. در ضمن، متقاضیان می توانند برای همسر و فرزندان خود نیز درخواست ویزا دهند که در این صورت، تمکن مالی لازم برای متقاضی اصلی و همسر وی حدود 281.184 کرون بوده و چنانچه فرزندان را نیز به همراه داشته باشند، حدود 327.432 کرون خواهد بود.

اقامت خودحمایتی دانمارک
سؤالات متداول
  • آیا می توان از روش تمکن مالی، اقامت دانمارک را دریافت کرد؟

خیر. اخذ اقامت خودحمایتی دانمارک ممکن نبوده و کشور دانمارک هیچ طرحی مبنی بر اعطای ویزا و اقامت از طریق خودحمایتی و اثبات تمکن مالی ندارد.

  • آیا از طریق سرمایه گذاری در دانمارک می توان اقامت این کشور را به دست آورد؟

بله. متقاضیان می توانند از طریق زیرمجموعه های سرمایه گذاری مانند استارت آپ و راه اندازی کسب و کار خود در دانمارک، اقامت این کشور را دریافت کنند.

  • آیا متقاضیان مهاجرت از طریق خودحمایتی، اجازه کار خواهند داشت؟

معمولا خیر. دارندگان ویزا و اقامت خودحمایتی تنها می توانند یک کسب و کار جدید در کشور مورد نظر راه اندازی نموده و مالک بیزینس باشند.

  • آیا برای مهاجرت از طریق خودحمایتی، به ارائه مدرک زبان نیاز است؟

معمولا خیر. اما باز هم به کشور انتخابی شما بستگی دارد.

  • آیا با مهاجرت از طریق خودحمایتی می توان برای اعضای خانواده نیز ویزای همراه دریافت کرد؟

بله. معمولا متقاضیان طرح خودحمایتی می توانند همزمان با درخواست خود، برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود نیز درخواست ویزا دهند.

  • آیا اقامت خودحمایتی در سوئیس و پرتغال، شرط حضور دارد؟

بله. در خودحمایتی سوئیس، متقاضی باید حداقل 180 روز از سال را به طور مستمر در این کشور باشد. متقاضیان اخذ اقامت پرتغال نیز باید حداقل 6 ماه از سال را در این کشور حضور داشته باشند.

سخن پایانی

اخذ اقامت از طریق خودحمایتی (تمکن مالی)، یک روش مهاجرتی مرسوم در بسیاری از کشورهای اروپایی می باشد. اما در کشور دانمارک، طرحی با این عنوان وجود ندارد و این کشور از طریق خودحمایتی، ویزا و اقامت اعطا نمی کند. در نتیجه، به متقاضیان اخذ اقامت دانمارک توصیه می شود از سایر روش ها جهت مهاجرت به دانمارک استفاده کرده و یا چنانچه قصد دارند تنها از طریق خودحمایتی، اقامت یک کشور را به دست آورند، سایر کشورهای جهان مانند فرانسه، اسپانیا، سوئیس و یا پرتغال را انتخاب نمایند. ما در این مقاله به بررسی اقامت خودحمایتی دانمارک پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور دانمارک را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *