نکات کلیدی اقامت سرمایه گذاری در آمریکا

روش های مختلفی برای سرمایه گذاری در ایالات متحده آمریکا وجود دارد که هر کدام با توجه به شرایط، مدت اقامت سرمایه گذار و خانواده وی متفاوت است. در برخی از این سرمایه گذاری ها، متقاضی می تواند اقامت دائم آمریکا را دریافت کند، در حالی که در برخی دیگر منجر به اخذ گرین کارت آمریکا نمی شود و باید از راه های دیگری اخذ شود. سرمایه گذاری و اخذ ویزای سرمایه گذاری آمریکا یکی از بهترین راه ها برای اخذ اقامت دائم آمریکا می باشد. در این مقاله نکات اقامت سرمایه گذاری در آمریکا مورد بررسی قرار خواهد گرفت. كليه اطلاعات ارائه شده در اين مقاله توسط عاليان ويزا، از منابع معتبر و  وب سايت هاى رسمى كشور آمریکا گردآورى شده است. 

اقامت سرمایه گذاری در آمریکا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • مهاجرت به آمریکا از طریق سرمایه گذاری
  • سرمایه گذاری از طریق خرید یک کسب و کار
  • سرمایه گذاری برای اخذ ویزای EB5
  • سرمایه گذاری برای اخذ ویزای E2
  • سرمایه گذاری با ثبت شعبه شرکت موجود
  • سرمایه گذاری با خرید ملک
  • سرمایه گذاری از طریق خرید اوراق قرضه

روش های مختلفی برای متقاضیان برای درخواست ویزای سرمایه گذاری آمریکا وجود دارد. ویزای E2 برای سرمایه گذاری در یک تجارت و داشتن حداقل 50 درصد سهام، ویزای EB5 برای راه اندازی یک تجارت یا کارآفرینی و ایجاد شغل و ویزای L1 برای انتقال نیروهای متخصص یک شرکت به شعبه ایالات متحده آمریکا است که در ادامه به تفصیل به آن ها می پردازیم.

اقامت سرمایه گذاری در آمریکا

سرمایه گذاری از طریق خرید یک کسب و کار

خرید کسب و کار در آمریکا یکی از راه های مهاجرت به آمریکا برای کسانی است که قصد تحصیل در این کشور را ندارند یا شرایط کاری در این کشور ندارند و یا به طور کلی نمی خواهند کار کنند. افراد می توانند پس از تحقیق در مورد سودآوری و بررسی مدارک مالیاتی کسب و کار مربوطه، یک کسب و کار آماده و در حال فعالیت مانند هتل یا رستوران را برای این منظور خریداری کنند، اما ترجیحاً با کمک مشاور مهاجرتی این کار را انجام دهند. با خرید این تجارت، شخص از کسب و کار سود می برد و در عین حال در املاک نیز سرمایه گذاری می کند.

سرمایه گذاری برای اخذ ویزای EB5

اخذ گرین کارت آمریکا از طریق ویزای EB5 که یکی از راه های اقامت سرمایه گذاری در آمریکا است، تقریباً 3 تا 4 سال زمان می برد و از دو طریق قابل انجام است:

1- سرمایه گذاری 900 هزار دلاری: شرایط این سرمایه گذاری به شرح زیر است: متقاضی می تواند در صورت سرمایه گذاری 900000 دلاری در مناطق مشخص شده (مناطق محروم و پرخطر) در ایالات متحده آمریکا در تجارتی که 10 نفر تمام وقت استخدام می کند، برای ویزای EB5 اقدام کند.

2- سرمایه گذاری 1.8 میلیون دلار: شرایط این نوع سرمایه گذاری به این صورت است که متقاضی ۱،۸۰۰،۰۰۰ دلار در یک کسب و کار در مناطق کم خطر، مانند شهرهای با جمعیت بالا و نرخ بیکاری پایین، سرمایه گذاری کند و ۱۰ شغل تمام وقت که برای ۱۰ کارمند واجد شرایط ایجاد کند.

مراحل اخذ گرین کارت آمریکا (اقامت دائم) از طریق ویزای سرمایه گذاری EB5 برای مهاجرت به این صورت است که ابتدا کسب وکاری در آمریکا برای سرمایه گذاری انتخاب شده و به دنبال آن ارسال درخواست مهاجرت از طریق سرمایه گذاری EB5 آمریکا و آزمایشات پزشکی، مصاحبه، پذیرش در آمریکا است و بعد از دو سال می توانید برای گرین کارت دائمی آمریکا اقدام کنید.

سرمایه گذاری برای اخذ ویزای E2

اخذ اقامت آمریکا با سرمایه گذاری اندک که به سرمایه گذاری E2 معروف است امکان پذیر است. این روش رایج ترین ویزا و یکی از بهترین سرمایه گذاری ها در ایالات متحده آمریکا است. تعداد نامحدودی ویزای سرمایه گذاری E2 در دسترس است. ویزای E2 معمولا برای یک دوره دو تا پنج ساله اعطا می شود. ویزای سرمایه گذاری E2 به متقاضی این امکان را می دهد که همسر و فرزندان زیر 21 سال خود را به ایالات متحده آمریکا بیاورد. ویزای سرمایه گذاری E2 ارزان ترین و ساده ترین راه برای ورود به ایالات متحده آمریکا است. به این ترتیب با خرید یک کسب و کار موفق و ارائه یک بیزینس پلن محکم می توانید برای ویزای E2 اقدام کرده و به آمریکا مهاجرت کنید.

این ویزا برای خانواده هایی مناسب است که پول کافی برای سرمایه گذاری از طریق ویزای EB5 ندارند یا ترجیح می دهند با سرمایه کمتر وارد آمریکا شوند و پس از کسب تجربه بیشتر برای ویزای EB5 اقدام کنند. اگر در طول اقامت خود در آمریکا 900000 دلار سرمایه داشته باشند می توانند برای ویزای Eb5 برای خود و خانواده خود درخواست دهند. به سرمایه گذارانی که قرارداد تجاری و دوستی با ایالات متحده آمریکا دارند ویزای E2 اعطا می شود. مزایای ویزای E2 برای سرمایه گذار خارجی شامل امکان زندگی، کار و تحصیل در ایالات متحده آمریکا برای سرپرست، همسر و هر فرزند زیر 21 سال است.

سرمایه گذاری با ثبت شعبه شرکت موجود

ثبت شعبه شرکت در ایالات متحده آمریکا یکی از روش های سرمایه گذاری ایالات متحده آمریکا برای متقاضیانی است که قبلاً یک کسب و کار دارند یا می خواهند راه اندازی کنند. حداقل باید یک سال از افتتاح کسب و کار متقاضی گذشته باشد. حداقل مبلغ مورد نیاز برای انجام این نوع سرمایه گذاری وجود ندارد، اما مقدار آن باید بر اساس ماهیت کسب و کار و تجارت معقول باشد. متقاضی باید در این روش افرادی را استخدام کند.

زمان رسیدگی به اخذ ویزا در این روش 3 تا 4 ماه است و اقامت متقاضی در ابتدا 1 سال می باشد و پس از آن دولت آمریکا بررسی می کند که کار متقاضی قابل قبول است و در صورت تایید اقامت 3 ساله می باشد و حداکثر به مدت 7 سال تمدید شود. سپس متقاضی می تواند برای دریافت گرین کارت بین المللی به عنوان مدیر ارشد از طریق کانال های دیگر مانند EB1 اقدام کند.

اقامت سرمایه گذاری در آمریکا
سرمایه گذاری با خرید ملک

خرید ملک یکی از راه های اقامت سرمایه گذاری در آمریکا می تواند باشد اما این روش منجر به اقامت برای افراد نمی شود. یکی از مهم ترین شرایط این فرآیندها این است که افراد ابتدا باید از یک طریق وارد کشور شوند تا بتوانند در ایالت ها و مناطق مختلف اقدام به خرید ملک کنند. متقاضیان باید ابتدا اجازه اقامت اولیه را قبل از خرید ملک دریافت کنند. لازم به ذکر است که افرادی که با ویزای توریستی وارد ایالات متحده آمریکا شده اند، مجاز به خرید ملک در ایالات متحده آمریکا هستند.

سرمایه گذاری از طریق خرید اوراق قرضه

خرید اوراق قرضه دولتی راه دیگری برای اقامت سرمایه گذاری در آمریکا است. ثبات سرمایه هنگام خرید اوراق قرضه دولتی بسیار بالاست و معمولاً همکاری با دولت شفافیت و آرامش بیشتری را برای سرمایه گذاران فراهم می کند. اوراق قرضه دولتی دارای مزایای متعددی است که مهمترین آنها به شرح زیر است:

  • سرمایه گذاری در یک مکانیسم دولتی تنظیم شده امنیت خاطر را افزایش می دهد، خطر کلاهبرداری را کاهش می دهد و در نهایت پول شما را به یکی از امن ترین مکان ها برای نگهداری آن تبدیل می کند.
  • هنگام در نظر گرفتن هر سرمایه گذاری، نقدشوندگی سرمایه گذاری ها یک نکته مهم است. اوراق قرضه دولتی را می توان مستقیماً بدون نیاز به خریدار با استفاده از کارگزار نقد کرد.
سؤالات متداول
  • آیا با خرید ملک در آمریکا می توان اقامت گرفت؟

خیر، خرید ملک در آمریکا منجر به اخذ اقامت نخواهد شد.

  • آیا از طریق سرمایه گذاری می توان پاسپورت آمریکا را کسب کرد؟

بله، در صورت موفق بودن سرمایه گذاری می توان تابعیت آمریکا را کسب کرد.

  • بهترین راه اقامت سرمایه گذاری در آمریکا کدام است؟

از بهترین روش های سرمایه گذاری در آمریکا، کارآفرینی و ثبت شرکت است.

  • پروسه اخذ ویزای سرمایه گذاری آمریکا چقدر زمان می برد؟

حدود ۱ الی ۲ سال

سخن پایانی

هنگام تصمیم گیری برای اخذ اقامت سرمایه گذاری در آمریکا باید تاثیر شاخص های اقتصادی را در نظر بگیریم. شاخص هایی مانند نرخ بیکاری، روند رشد اقتصادی و ثبات سیاسی کشور همگی تاثیر مستقیمی بر نحوه سرمایه گذاری در آن کشور دارند. ایالات متحده آمریکا اولین و بزرگترین اقتصاد جهان است که تنها حدود 13 تریلیون دلار در تولید ناخالص داخلی دارد.

این مقدار تقریباً 20 درصد از تولید ناخالص داخلی جهان را تشکیل می دهد. این بدان معناست که اقتصاد قوی و با ثباتی دارد و شرایط زندگی مناسب را در همه زمینه ها از جمله سرمایه گذاری در کشور آمریکا را برای مردم فراهم کرده است. عاليان ويزا با بهره گيرى از كارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترين و دقيق ترين اطلاعات مربوط به مهاجرت به آمریکا را به شما عزيزان ارائه مي نمايد. جهت دريافت مشاوره رايگان و سريع، شما مي توانيد فرم ارزيابى را تكميل نماييد و يا با شماره هاى موسسه از طريق واتس آپ تماس حاصل فرماييد.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *