اقامت پرتغال با خرید ملک

کشور پرتغال یکی از کشورهای پیشرفته و مطرح در اروپا به شمار می رود که سالانه افراد زیادی این کشور را به عنوان مقصد خود انتخاب می کنند. پرتغال با نام جمهوری پرتغال در جنوب غربی اروپا واقع شده است  و پایتخت آن نیز لیسبون می باشد . کشور پرتغال جزو اتحادیه اروپا است و حکومت حاکم در آن از نوع پارلمانی می باشد. همچنین کشور پرتغال در سال‌های اخیر جزو کشورهای توسعه یافته محسوب می شود و به همین دلیل افراد قصد مهاجرت به این کشور را از راه‌های مختلف دارند. همانطور که می‌دانید برای مهاجرت به کشور پرتغال راه های متفاوتی وجود دارد که یکی از آنها اخذ اقامت پرتغال با خرید ملک می باشد . در ادامه این مقاله قصد داریم به جزئیات و شرایط آن بپردازیم. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وبسایت های رسمی کشور پرتغال گردآوری شده است.

اقامت پرتغال با خرید ملک

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • مهاجرت به پرتغال از طریق خرید ملک
  • واجدین شرایط اخذ اقامت پرتغال با خرید ملک
  • مراحل قانونی مهاجرت به پرتغال از طریق خرید ملک

مهاجرت به پرتغال از طریق خرید ملک

یکی از بهترین و پرطرفدارترین راه های مهاجرت به کشور پرتغال،  اخذ اقامت پرتغال با خرید ملک می باشد . در واقع فرد متقاضی می تواند با سرمایه گذاری ارزش ۲۸۰ هزار،  ۳۵۰ هزار و ۵۰۰ هزار یورو  اقامت پرتقال را برای خود و خانواده خود اخذ کند. در واقع این نوع روش مهاجرت ویزای طلایی بین افراد  شناخته می شود . با دریافت این ویزا شما در ابتدا یک اقامت دو ساله را خواهید داشت و در ادامه به مدت سه سال امکان تمدید آن وجود دارد. در نهایت نیز بعد از گذشت پنج سال اقامت موقت، امکان اقامت دائم وجود دارد. برای دریافت پاسپورت نیز بعد از ۶ سال با تسلط به زبان پرتغالی می‌توانید پاسپورت این کشور را دریافت کنید. یکی از نکات مهم و مثبت راجع به ویزای طلایی پرتقال این است که شرط حضور ندارد. در واقع در دو سال ابتدایی اقامت تنها ۱۴روز و در دوره سه ساله تنها ۲۱ روز باید در پرتغال حضور داشته باشید.

اقامت پرتغال با خرید ملک

واجدین شرایط اخذ اقامت پرتغال با خرید ملک

همانطور که میدانید اقامت پرتغال با خرید ملک یکی از راه های مهاجرت به کشور پرتغال می باشد. برای اینکه متقاضی مورد نظر بتواند از این طریق مهاجرت کند باید ۲۸۰ یا ۳۵۰ و یا  ۵۰۰ هزار یورو سرمایه  داشته باشد.  یکی از نکات مثبت این روش این است که به دلیل نداشتن شرایط خاص و پیچیده روش مناسبی برای مهاجرت ایرانیان نیز می باشد. البته توجه داشته باشید که منطقه سرمایه‌گذاری شما نیز در هزینه‌های شما تاثیرگذار است. اگر سرمایه  شما ۲۸۰ یا ۳۵۰ هزار یورو باشد در شهرهای اصلی مثل لیسبون یا پورتو نمی توانید ملک خود را خریداری کنید.به عنوان مثال اگر مناطق کم جمعیت و دور افتاده را انتخاب کنید با ۲۸۰ هزار یورو هم میتوانید پروژه خود را انجام دهید . برای تمدید اقامت خود نیز در سال تنها کافی است ۷ روز در کشور پرتغال حضور داشته باشید تا اقامت خود را تمدید کنید و سپس برگردید. یکی دیگر از نکات مثبت این روش این است که بعد از پنج سال می توانید ملک خریداری شده را بفروشید. در واقع بسیاری از کمپانی هایی که املاک را به فروش می رساند تضمین می کند که بعد از پنج سال ملک را از شما خریداری کنند. به طور کلی امکان بازگشت سرمایه نیز در این روش وجود دارد و گاهی نیز منجر به دست آوردن سود می شود .

مراحل قانونی مهاجرت به پرتغال از طریق خرید ملک

مانند دیگر روشهای مهاجرت، اخذ اقامت پرتغال با خرید ملک مراحل مختلفی دارد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

– به عنوان اولین مرحله متقاضی باید برای اخذ اقامت از طریق خرید ملک اقدام به پیدا کردن ملک مورد نظر در کشور پرتغال کند و بعد از انتخاب نهایی باید توافقات اولیه را انجام دهد.

– در مرحله بعدی نیز یک اقامت موقت به متقاضی داده می‌شود تا خریدار و فروشنده در یک جلسه راجع به موارد زیر به توافق برسند و قرارداد اصلی را امضا کنند:

  • قیمت توافق شده
  • چه کسی خریدار و چه کسی فروشنده است
  •  تاریخ تکمیل قرارداد
  •  شرایط پرداخت
  •  دیگر شرایط و ضوابط لازم
اقامت پرتغال با خرید ملک

در واقع برای انجام تمام معاملات در کشور پرتغال از این قرارداد استفاده می شود.

– سومین مرحله از مراحل قانونی اقامت پرتغال با خرید ملک این است که هر دو طرف قرارداد باید برای ثبت و به رسمیت رساندن قرارداد خود به دفتر اسناد رسمی مراجعه کنند تا تمام مدارک مورد بررسی قرار گیرد. در این مرحله نیز خریدار باید تضمین دهد که مالیات خود را  پرداخت می کند. همچنین بعد از اینکه مدارک تایید شدند، مبلغ خرید ملک باید پرداخت شود و در مرحله آخر نیز ثبت مالکیت صورت میگیرد .

– در مرحله چهارم یا مرحله آخر بعد از به اتمام رساندن موارد فوق، ملک مورد نظر به نام خریدار شده است و می تواند به کشور خود بازگردد. در واقع تا زمانی که کارهای اقامت اصلی و ویزای او انجام شود، می تواند در کشور خود باقی بماند و بعد از آن با صادر شدن ویزا و دریافت اقامت بلند مدت به کشور پرتغال مهاجرت کند .

اخذ اقامت پرتغال با خرید ملک و هزینه های اجاره و خرید آن

به طور کلی برای اخذ اقامت پرتغال با خرید ملک راه های مختلفی برای شما وجود دارد تا با بودجه ها و تمکن مالی مختلف بتوانید به کشور پرتغال مهاجرت کنید.

گزینه های خرید ملک در پرتغال :

  • اولین گزینه شامل خرید ملک در پرتغال با ارزش حداقل پانصد هزار یورو
  • خرید ملک در پرتغال به ارزش حداقل ۳۵۰ هزار یورو  در یک ملک قدیمی بازسازی شده یا نیازمند به بازسازی
  • خرید ملک در پرتغال برای یک ملک قدیمی یا نیاز به نوسازی در یک ناحیه کم جمعیت به ارزش حداقل ۲۸۰ هزار دلار

موارد بالا تمام گزینه های دریافت اقامت پرتغال با خرید ملک می باشد. لازم به ذکر است که دریافت اقامت این کشور از طریق خرید ملک قدیمی که نیاز به بازسازی دارد گزینه مناسب و مقرون به صرفه ای برای شما می باشد. زیرا می توانید با سرمایه گذاری کمتر اقامت این کشور را دریافت کنید. همچنین این امکان فراهم است که با بازسازی ملک به ارزش سرمایه‌گذاری خود اضافه کنید و دریافت سود نیز داشته باشید . علاوه بر موارد گفته شده، متقاضی می تواند در صورت دلخواه ملک خود را اجاره دهد و از سود آن استفاده کند. در واقع شما با اخذ اقامت پرتغال با خرید ملک نه تنها اقامت این کشور را به دست خواهید آورد بلکه امکان دریافت سود نیز وجود دارد .

یکی از گزینه‌های دیگری سرمایه‌گذاری در کشور پرتغال سرمایه گذاری در پروژه های نوسازی هتل ها می باشد. در واقع به دلیل امنیت سرمایه گذاری بسیار بالا و امکان بازگشت سرمایه بعد از ۵ سال، یکی از روش های پرطرفدار محسوب می شود. همچنین در این روش نیز دریافت سود امکان پذیر است .

سؤالات متداول
  • با دریافت اقامت پرتغال از طریق خرید ملک چه کسانی را می‌توان با خود همراه کرد؟

با اخذ اقامت کشور پرتغال از طریق خرید ملک می توانید همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود را همراه کنید. همچنین در صورت اثبات کفالت فرزندان بالای ۱۸ سال و پدر و مادر خود و همسر خود را به پرتغال ببرید.

  • حداقل سرمایه مورد نیاز برای خرید ملک در کشور پرتغال چه میزان است؟

شما برای خرید ملک در پرتغال و دریافت اقامت از این طریق باید حداقل ۲۸۰ هزار یورو را برای خرید ملک در نظر بگیرید.

  • امکان دریافت پاسپورت بعد از چه مدتی با خرید ملک پرتغال وجود دارد؟

شما با خرید ملک در پرتغال و رعایت تمام شرایط مورد نیاز بعد از ۵ سال تولید اقامت دائم پرتقال را دریافت کنید و بعد از ۶ سال نیز در صورت تسلط به زبان پرتغالی امکان اخذ پاسپورت این کشور را خواهید داشت.

  • آیا داشتن مدرک زبان برای اخذ اقامت پرتغال با خرید ملک لازم و ضروری است؟

برای خرید ملک و اخذ اقامت موقت پرتغال احتیاجی به ارائه مدرک زبان نمی باشد. در واقع شما برای دریافت پاسپورت این کشور نیاز به یادگیری زبان پرتغالی دارید .

  • آیا با خرید ملک در پرتغال و اقامت از طریق آن امکان دریافت ویزای طلایی یا گلدن ویزا پرتغال وجود دارد یا خیر؟

شما با خرید ملک در پرتغال و اخذ اقامت دائم این کشور می توانید ویزای طلایی پرتغال یا گلدن ویزای این کشور را به خود اختصاص دهید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم به شرایط و نکات اقامت پرتغال با خرید ملک بپردازیم تا با داشتن آگاهی کامل بتوانید سرمایه‌گذاری خود را کامل کنید. همانطور که میدانید کشور پرتغال به علت داشتن شرایط آب و هوایی مناسب  و هزینه های مقرون به صرفه  نسبت به دیگر کشورها مقصد مناسبی برای افراد به شمار می رود. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روز ترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به پرتغال را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید .

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *