آشنایی با انواع ویزای اتریش

اگر قصد ورود به اتریش و اقامت در این کشور اروپایی را دارید، باید ابتدا یکی از انواع ویزای اتریش را دریافت نمایید. اما آیا می دانید چند نوع ویزا برای ورود به این کشور وجود دارد و کدام یک از انواع ویزای کشور اتریش مناسب شما و اهدافتان جهت اقامت در این کشور می باشد؟ اگر جواب شما منفی است، فرصت خواندن این مقاله و اطلاعاتی که به صورت رایگان در اختیارتان قرار داده ایم را از دست ندهید. ما در این مقاله قصد داریم هر آنچه لازم است در خصوص انواع ویزا در اتریش بدانید را برای شما شرح دهیم. پس از خواندن این مقاله، شما قادر خواهید بود ویزای مناسب خود را برای ورود به کشور اتریش انتخاب نموده و اقدامات لازم جهت اخذ آن را انجام دهید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط گروه مهاجرتی عالیان ویزا و از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور اتریش برای شما مخاطب گرامی گردآوری شده است.

ویزای اتریش

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • انواع ویزای اتریش کدامند؟
  • معرفی ویزای توریستی اتریش
  • آشنایی با ویزای تحصیلی اتریش
  • همه چیز درباره ویزای کاری اتریش
  • نگاهی بر سرمایه گذاری در اتریش

انواع ویزای اتریش کدامند؟

کلیه شهروندان خارج از اتحادیه اروپا، برای ورود به کشور اتریش، ملزم به دریافت یکی از انواع ویزای این کشور هستند تا بدین وسیله، مجوز ورود به اتریش را به دست آورند. ما در این قسمت، انواع ویزا در اتریش را به شما معرفی می کنیم.

– ویزای A کشور اتریش

یکی از انواع ویزای اتریش ، ویزای A این کشور می باشد . این ویزا بیشتر برای حمل و نقل هوایی در حوزه شنگن کاربرد دارد و افراد با اخذ آن می توانند مجوز ورود خود را به اتریش برای دریافت اقامت آن به دست آورند .

 – ویزای B کشور اتریش

ویزای B این کشور جزو ویزای کوتاه مدت محسوب می شود و مناسب افرادی است که از یک کشور شنگن، قصد سفر به یک کشور دیگر در حوزه شنگن را دارند. در واقع مدت اعتبار این ویزا 5 روزه است و از انواع ویزاهای کوتاه مدت به شمار می رود.

– ویزای C کشور اتریش

یکی دیگر از انواع ویزا این کشور ، ویزای نوع C می باشد. این ویزا بیشتر مناسب افرادی است که طی مدت زمان مشخصی قصد دارند در کشور اتریش اقامت داشته باشند. در واقع مدت زمان اقامت در کشور اتریش با این نوع ویزا، تا نهایتا 90 روز می باشد. همچنین این ویزا برای اهداف توریستی و گردشگری در اتریش، کسب و کار در اتریش و یا بازدید از اقوام و آشنایان در این کشور درخواست می شود.

ویزای اتریش

معرفی ویزای توریستی اتریش

ویزای توریستی اتریش که از نوع ویزای کوتاه مدت است، برای کسانی صادر می شود که قصد دارند برای گردشگری در اتریش، دیدار با اعضای خانواده و دوستان، شرکت در همایش ها و رویدادهای فرهنگی-ورزشی، درمان بیماری و یا عقد قراردادهای تجاری، وارد اتریش شوند. اعتبار این ویزا فقط 90 روز است و معمولا به جز در شرایط بسیار خاص، قابل تمدید نمی باشد. دارندگان ویزای توریستی اتریش می توانند در طول 90 روز اقامت خود در اتریش، از سایر کشورهای عضو شنگن نیز بدون نیاز به اخذ ویزا دیدن کنند. توجه داشته باشید که دارندگان ویزای توریستی، مجوز کار و یا تحصیل طولانی مدت در اتریش را نخواهند داشت. امکان اخذ اقامت اتریش با این ویزا نیز وجود ندارد.

آشنایی با ویزای تحصیلی اتریش

همانطور که می دانید، مهاجرت از طریق تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی یکی از پرکاربردترین و محبوب ترین روش های مهاجرت به شمار می رود. برای کشور اتریش نیز یکی از انواع روشهای اخذ ویزای این کشور، از طریق تحصیل است. مهم ترین شرط برای مهاجرت تحصیلی به اتریش، اخذ پذیرش تحصیلی از یک دانشگاه معتبر در این کشور و سپس دریافت ویزای دانشجویی است. لازم است بدانید که در کشور اتریش، تحصیل در دانشگاه های دولتی و رایگان و همچنین دانشگاه های خصوصی امکانپذیر است. در دانشگاههای رایگان اتریش، متقاضی در اکثر رشته های تحصیلی باید به زبان آلمانی تحصیل نموده که در این صورت شهریه آن بسیار پایین و تقریبا رایگان است. در بعضی از رشته ها نظیر مدیریت، هنر و حسابداری، علاوه بر داشتن مدرک زبان، شما نیازمند قبولی در آزمون ورودی نیز می باشید. اما در دانشگاه های خصوصی اتریش که شهریه دریافت می کنند، دانشجویان بین المللی می توانند به زبان انگلیسی نیز تحصیل نمایند. ذکر این نکته نیز الزامی است که تحصیل در دانشگاه های اتریش راهی مستقیم برای ورود به بازار کار این کشور می ‌باشد به طوری که کسانی که فارغ التحصیل دانشگاه های این کشور ( چه دولتی و چه خصوصی ) هستند، به مدت یک سال فرصت دارند در این کشور بمانند تا به جستجوی کار بپردازند.

ما در سایر مقالات موجود در وبسایت گروه عالیان ویزا، به طور کامل برای شما توضیح داده ایم که یکی از راه های ورود به بازار این کشور، می‌ تواند تحصیل در دانشگاه‌های اتریش باشد. در واقع دانشجویان بین المللی می توانند با پذیرش گرفتن از دانشگاه های مورد نظر خود در کشور اتریش، اقدام به دریافت ویزا کنند. به طور کلی بهتر است برای دریافت ویزای تحصیلی، حداقل مدرک B2 زبان آلمانی را داشته باشید. البته کشور اتریش به متقاضیان تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور اجازه می دهد حداقل مدرک A2 آلمانی را برای اخذ پذیرش تحصیلی داشته باشند و ادامه آن را در کشور اتریش طی یک دوره زبان به طور تقریبا رایگان بگذرانند.

مهمترین مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی اتریش به شرح زیر است :

  • گذرنامه معتبر
  •  مدرک دیپلم 12 ساله دبیرستان
  • نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر
  • مدرک لیسانس
  •  فرم ثبت نام تحصیلی
  •  ارائه مدارک مربوط به تمکن مالی و ثابت کردن توانایی مالی خود در تامین هزینه های تحصیل و زندگی در اتریش
  • مدرک زبان آلمانی و یا انگلیسی (متناسب با دانشگاه و رشته تحصیلی)
  • گواهی سلامت پزشکی
  • آدرس محل اقامت دانشجو در اتریش
  • گواهی عدم سوپیشینه کیفری
  • رزومه و سوابق پژوهشی
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه از اساتید

نکته: برای ارائه تمامی مدارک چه به صورت اصل و چه به صورت ترجمه شده به زبان آلمانی، باید از وی اف اس اتریش در تهران تاییدیه دریافت کنید. همچنین لازم است توجه داشته باشید که اگر قصد تحصیل در رشته هایی مانند دندانپزشکی، روانشناسی، دامپزشکی و بقیه شاخه های پزشکی را دارید، باید به محدودیت‌های پذیرش آن توجه کنید چرا که لازم است در آزمون ورودی شرکت نموده و یا مدارک خود را معادل سازی نمایید. و در نهایت، شما برای دریافت ویزای پیوست همسر و فرزندان زیر 18 سال خود نیز می توانید اقدام کنید. بهتر است بدانید که امکان درخواست ویزا به شکل همزمان برای متقاضی و خانواده وی وجود دارد.

همه چیز درباره ویزای کاری اتریش

همانطور که در قسمت‌های بالاتر به اشاره کردیم، اتریش یکی از پیشرفته ترین کشورهای اروپایی از نظر اقتصادی می باشد و فرصت های شغلی مختلفی در اختیار متقاضیان قرار می دهد. همچنین، اتریش از نظر نرخ بیکاری نیز دارای پایین ترین نرخ بیکاری در اروپای مرکزی، یعنی حدوداً 5 درصد می باشد که این موضوع نشان دهنده شانس بالای کاریابی در این کشور است.

به طور کلی، برای دریافت ویزای کاری، دو روش کلی وجود دارد . یکی از آن روش ها شامل دریافت پیشنهاد شغلی (جاب آفر) از طرف یک کارفرمای در اتریش می باشد. برای این کار، ابتدا فرد متقاضی باید با ارسال رزومه کاری برای کارفرماهای مختلف در اتریش، نظر آنها را جلب نموده و ثابت کند که فردی شایسته برای آن عنوان شغلی است تا پیشنهاد شغلی برای وی ارسال کنند.

ویزای اتریش

همچنین یکی از نکته های حائز اهمیت در این روش آن است که کارفرمای مورد نظر باید ابتدا به مدت سه ماه در کشور اتریش و سپس سه ماه دیگر در اتحادیه اروپا آگهی نیاز به نیروی کار برای آن موقعیت شغلی را قرار داده باشد و در صورت پیدا نشدن فرد مورد نظر، اقدام به جذب نیروی کار از خارج از اتحادیه اروپا نماید. بعد از ارسال دعوت نامه توسط کارفرما، متقاضی باید توانایی دریافت حدوداً 55 امتیاز از 90 امتیاز ممکن را داشته باشد تا در نهایت بتواند با دریافت کارتی به نام کارت قرمز سفید قرمز، اقامت دو ساله کشور اتریش را اخذ کند .

از دیگر روش های موجود برای دریافت ویزای کاری این کشور، باید به ویزای جستجوی کار اشاره کرد که اکثرا برای فارغ التحصیلان دانشگاه های اتریش مناسب است. در این روش، لزومی به دریافت پیشنهاد شغلی از طرف کارفرما وجود ندارد و فرد با داشتن یک سری شرایط مانند نمره زبان مناسب، سن و تحصیلات می تواند با تایید مدارک خود و موافقت مقامات اتریش، اقدام به دریافت اقامت 6 ماهه برای جستجو شغل مورد نظر خود نماید. در ادامه بعد از پیدا کردن شغل مورد نظر خود در اتریش و بستن قرارداد با کارفرما، متقاضی باید مدارک مورد نیاز را به اداره کار اتریش تحویل دهید و منتظر صادر شدن مجوز اقامت خود باشد. اخذ ویزای کار اتریش ، یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین روش های اخذ اقامت اتریش و در نهایت دریافت شهروندی و پاسپورت اتریش است. 

از مهمترین مدارک برای دریافت ویزای کار باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن پاسپورت که حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد
  • مدارک اثبات محل اقامت متقاضی در اتریش
  •  مدارک اثبات تمکن مالی
  •  کلیه مدارک تحصیلی و رزومه کاری متقاضی
  • نامه جاب آفر از کارفرما (در صورت وجود)
  • مدرک زبان آلمانی

نگاهی بر سرمایه گذاری در اتریش

از دیگر راه‌های دریافت ویزای اتریش باید به سرمایه‌ گذاری در این کشور اشاره کرد که در نهایت منجر به اخذ اقامت  و شهروندی اتریش خواهد شد. به طور کلی، روش های مختلفی برای سرمایه‌ گذاری در کشور اتریش وجود دارد که دردامه برخی از آنها را توضیح خواهیم داد. یکی از پرطرفدار ترین راه های سرمایه گذاری در اتریش، اخذ ویزای تمکن مالی می باشد. در واقع این نوع ویزا، زیرمجموعه ویزای سرمایه گذاری در این کشور است اما لزومی به سرمایه ‌گذاری در این روش وجود ندارد و متقاضی باید بتواند اثبات کند که سرمایه کافی برای زندگی در اتریش را دارد تا در نهایت اقامت این کشور به وی اعطا شود. بهتر است بدانید که افرادی که سالانه از این روش اقدام به درخواست ویزا می کنند، شانس پایینی برای دریافت ویزا دارند. همچنین باید توجه داشته باشید که در این روش، شما اجازه کار نیز نخواهید داشت .

از دیگر روش های دریافت ویزای سرمایه گذاری، باید به روش اخذ ویزای نوآوری و نوآفرینی اشاره کرد. در این روش، فرد متقاضی باید یک طرح تجاری (بیزنس پلن) در جهت افتتاح یک استارتاپ و بیزنس سودآور در اتریش را داشته باشد. همچنین برای اجرای برنامه های خود در بیزنس موردنظر، باید حداقل مبلغ 50000 یورو را سرمایه گذاری کند.

سؤالات متداول
  • آیا امکان تبدیل ویزای توریستی به ویزای کاری وجود دارد یا خیر؟

خیر. به طور کلی امکان تبدیل ویزای توریستی به ویزای کاری وجود ندارد.

  • هزینه اخذ ویزای اتریش چقدر است؟

حدود 80 یورو برای بزرگسالان و 40 یورو برای کودکان 6 تا 12 سال است. برای کودکان زیر 6 سال نیز رایگان می باشد.

  • آیا ویزای کشور اتریش از نوع شنگن است؟

بله. شما می توانید با اخذ ویزای این کشور، به کلیه کشورهای حوزه شنگن سفر کنید.

  • اخذ ویزای کشور اتریش چقدر طول می کشد؟

با توجه به نوع ویزا و شرایط شما، ممکن است بین ۳۰ تا ۶۰ روز و یا حتی بیشتر طول بکشد.

  • چگونه می توان با اخذ ویزای دانشجویی، اقامت دائم این کشور را دریافت کرد؟

اگر پس از فارغ التحصیلی بتوانید در اتریش یک شغل مرتبط با تحصیلات خود پیدا کنید، ویزای تحصیلی شما به ویزای کاری تبدیل می شود و اقامت این کشور را به دست می آورید.

  • آیا امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز در اتریش وجود دارد؟

بله شما می توانید در بهترین دانشگاه های خصوصی اتریش به زبان انگلیسی نیز تحصیل نمایید.

  • دلایل ریجکتی ویزای اتریش چیست؟

نقص در مدارک، عدم اثبات تمکن مالی، عدم درخواست به موقع ویزا و یا قانع نشدن آفیسر پرونده از بازگشت شما به کشور خود، مهم ترین دلایل ریجکتی ویزا هستند.

سخن پایانی

دریافت ویزای اتریش از مهم ترین اقداماتی است که متقاضیان مهاجرت به اتریش که شهروند کشوری خارج از اتحادیه اروپا هستند، باید انجام دهند. هر فرد باید متناسب با هدف خود از ورود به اتریش و مدت زمانی که قصد اقامت در این کشور را دارد، یکی از انواع ویزای این کشور را دریافت کند. ما در این مقاله، انواع ویزا در اتریش را به شما معرفی کردیم و به طور مختصر، شرایط و روش های اخذ ویزاهای مختلف را نیز برای شما شرح دادیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. کارشناسان و مشاوران مجرب و زبده گروه مهاجرتی عالیان ویزا که به کلیه شرایط مهاجرت به اتریش تسلط دارند، ابتدا شرایط شما را به طور تخصصی بررسی نموده و سپس بهترین راه اخذ اقامت اتریش را که متناسب با شرایط شما باشد و درصد موفقیت بالایی برای شما داشته باشد را به شما پیشنهاد می دهند. پس می توانید با اعتماد به ما، شانس خود را برای ورود به اروپا و کسب اقامت آن، بالا ببرید. سال ها تجربه کاری در امور مهاجرتی و وجود صدها پرونده موفق در گروه عالیان ویزا، گواه تعهد ماست. پس به شما پیشنهاد می کنیم تا فرصت را از دست ندهید و هم اکنون با شماره های موسسه تماس حاصل نمایید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند. در ضمن، برای ارتباط سریع تر، توصیه می شود تا فرم ارزیابی رایگان موجود در وبسایت را تکمیل نموده و منتظر تماس کارشناسان ما بمانید. منتظر شما هستیم.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *