آشنایی با انواع ویزای انگلستان

آیا در خصوص انواع ویزا در انگلستان اطلاعی دارید؟ ویزاهای کشور انگلستان انواع مختلفی دارند و شما با توجه به هدف خود از سفر به این کشور باید به دنبال ویزای مناسب باشید. مثلا شرایط اخذ ویزای بازدید از خانواده با شرایط دریافت ویزای تحصیلی انگلستان متفاوت است. در این نوشته می‌خواهیم شما را با انواع ویزاهای انگلستان، مدارک لازم برای دریافت ویزا و شرایط اخذ ویزای کشور انگلستان آشنا کنیم. انگلستان کشوری اروپایی، با سطح رفاه و امنیت بسیار بالا است که افراد زیادی در سراسر جهان خواهان سفر به این کشور چه برای مقاصد تفریحی و درمان بیماری و چه برای ادامه تحصیل و کار و سرمایه‌گذاری هستند. سیستم آموزشی این کشور بسیار پیشرفته و به ‌روز است و بسیاری از دانشگاه‌های مطرح جهان مانند آکسفورد، کمبریج، کینز کالج و… در این کشور قرار دارند.

ویزای انگلستان

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • ضرورت اخذ ویزا برای ورود به انگلستان
  • برای اخذ ویزای انگلستان به چه مواردی باید توجه کرد؟
  • انواع ویزای انگلستان
  • نحوه اقدام برای اخذ ویزا
  • مدت زمان لازم برای اخذ ویزای انگلستان
  • مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای انگلستان

ضرورت اخذ ویزا برای ورود به انگلستان

از آنجایی ‌که ویزا سندی است که توسط سفارت یا کنسولگری این کشور صادر می‌شود و با توجه به اینکه شهروندان بسیاری از کشورهای از جمله ایران برای ورود به این کشور نیاز به دریافت ویزا دارند بنابراین لازم و ضروری است که قبل از ورود به خاک این کشور با توجه به هدف از سفر خود به انگلستان اقدام به دریافت ویزا کنید.

در اخذ ویزای انگلستان به چه مواردی باید توجه کرد؟

آنچه در اخذ ویزای انگلستان اهمیت دارد، نوع ویزای درخواستی شما و هدف شما از ورود به این کشور است. اگر به دنبال کار و سرمایه گذاری در انگلستان هستید باید برای دریافت ویزای کاری یا سرمایه گذاری انگلستان اقدام کنید. اگر قصد ازدواج با شخصی را دارید که دارای اقامت یا تابعیت انگلستان است، باید برای دریافت این نوع ویزا اقدام کنید. در کل قصد شما از سفر به این کشور، نوع ویزای شما و اقدامات لازم قبل از ورود و همچنین مدارکی که لازم دارید را مشخص می‌کند. 

لازم است قبل از اقدام برای دریافت ویزا بدانید که چه مدت قصد ماندن در انگلیس را دارید، شرایط و تخصص‌های شما چه هستند، هدف شما از سفر چیست؟ و برای مواردی از این قبیل جوابی را آماده کرده باشید. چرا که در اکثر موارد وقت مصاحبه برای شما و افسر ویزا تعیین می شود و از شما سوالاتی نیز پرسیده می شود.

ویزای انگلستان

انواع ویزای انگلستان

همان‌طور که در بخش‌های قبل هم ذکر شد انواع مختلف ویزا برای ورود به کشور انگلستان موجود است که شما بنا بر نیاز خود باید برای دریافت ویزایی متناسب با شرایطتان اقدام کنید. به طور کلی انواع ویزاهای انگلستان به چند دسته زیر تقسیم می‌شوند:

  1. ویزای تحصیلی
  2. ویزای کاری
  3. ویزای سرمایه گذاری
  4. ویزای ازدواج
  5. ویزای فامیلی
  6. ویزای توریستی

1. ویزای تحصیلی انگلستان

شما برای تحصیل در مدارس، دوره‌های آموزشی، فرصت‌های مطالعاتی یا دانشگاه‌های انگلستان نیاز به ویزای تحصیلی دارید. آنچه بر مدت زمان ویزای تحصیلی دریافتی شما تأثیر می‌گذارد طول دوره تحصیل است. مثلا ویزای فرصت مطالعاتی معمولا 6 ماهه است که در مواردی خاص تا 11 ماه هم قابل تمدید است. یکی از مزیت‌های ویزای تحصیلی انگلستان این است که شما این امکان را دارید که به مدت ۲۰ ساعت در هفته در کنار تحصیل خود مشغول به کار شوید و قسمتی از هزینه‌های زندگی خود را تأمین کنید. 

پس توجه داشته باشید که مدت زمان اعتبار ویزای تحصیلی شما با توجه به مقطع تحصیلی، نوع دوره کالج، دانشگاه، مدارس و سایر شرایط متفاوت است. با توجه به اینکه اینکه انگلستان یکی از برترین سیستم های آموزشی دنیا را دارد و امکان کاریابی بعد از تحصیل نیز فراهم است، اخذ ویزای تحصیلی همچنان بهترین روش مهاجرت به انگلستان به شما می آید.

2. ویزای کاری انگلستان

اگر قصد شما از اخذ ویزای انگلستان و ورود به این کشور کار در انگلستان است، شرایط دریافت ویزا با مورد بالا کاملا متفاوت است و باید ویزای کار دریافت کنید تا به شما اجازه کار در انگلستان داده شود. ویزای کاری انگلستان می‌تواند بلند مدت یا کوتاه مدت صادر شود. هر کدام از این ویزاها داری شرایط منحصر بفردی هستند. در واقع ویزاهای کاری انگلستان انواع متفاوتی دارند و بسته به نوع تخصص شما، پیشنهاد کاری از کارفرمایی در انگلستان (job offer)، سفر کاری به صورت انفرادی یا همراه با خانواده، شرایط کاری شما در کشور خودتان و دیگر شرایط متفاوت است و برای هر کدام باید مدارک متفاوتی نیز ارائه دهید.

ویزاهای کاری انگلستان به انواعی مانند ویزای کارگران متخصص، ویزای درجه 2 یا عمومی Tier 2، ویزای درجه 5، ویزای انتقال درون شرکتی (job offer)، ویزای تحرک جوانان و کارگران موقت خارجی و ویزای کارگران خانگی و دیگر ویزاها تقسیم می‌شود. لازم به ذکر است که شرایط اخذ ویزای سرمایه‌گذاری با ویزای کاری متفاوت است و در ادامه توضیح داده می‌شود.

3. ویزای سرمایه گذاری انگلستان

اگر سن شما بالاتر از 18 سال باشد ، ویزای سرمایه گذاری نیز یکی از راه های ورود شما به کشور انگلستان به حساب می‌آید. در این روش نیاز است که شما قادر باشید مبلغ ۱۰، ۵ یا حداقل ۲ میلیون پوند را به مدت ۲، ۳ یا ۵ سال در یکی از بانک‌های انگلستان سرمایه گذاری کنید. البته در این روش باید مدارک تحصیلی و مهارات های زبانی خود را نیز ارائه دهید.

در کل سرمایه گذاری در انگلیس به سه روش زیر امکان پذیر است:

  • سرمایه گذاری 200 هزار( پوندی یا کار آفرینی که در حال حاضر دیگر امکان اخذ اقامت از این طریق وجود ندارد)
  • سرمایه گذاری 50 هزار پوندی
  • سرمایه گذاری 2 میلیون پوندی
– سرمایه گذاری 200 هزار پوندی

در روش سرمایه گذاری 200 هزار پوندی یا کارآفرینی، شما باید در انگلستان اشتغال زایی کنید یا شرکتی را در این کشور تأسیس کنید که در این نوع سرمایه گذاری لازم است که بیزنس پلن خود را ارائه دهید و این طرح تجاری مورد تایید سازمان های دولتی انگلستان قرار بگیرد.

– سرمایه گذاری 50000 پوندی (post-study work)

افرادی که در حال حاضر مشغول تحصیل در انگلستان هستند یا از دانشگاه‌های این کشور فارغ التحصیل شده‌اند، می‌توانند از این طریق اقدام کنند و اقامت خود را در انگلیس تمدید کنند. البته در این روش نیز نیاز به ارائه بیزنس پلن است و تاییدیه طرح تجاری است و امکان اخذ اقامت برای دو خانواده نیز در این روش وجود دارد.

ویزای انگلستان
– سرمایه گذاری 2.000.000 پوندی

در این نوع سرمایه گذاری شما در همان ابتدای امر ویزای 3 ساله دریافت می‌کنید. اگر بتوانید مدت زمان ویزای خود را تا 5 سال تمدید کنید، پس از آن می‌توانید برای اخذ اقامت دائم انگلستان نیز اقدام کنید. این مبلغ باید صرف سرمایه گذاری در اوراق قرضه یا سهام‌ شرکت ها و یا موسسات دولتی شود.

4. ویزای ازدواج کشور انگلستان

شما می‌توانید برای اخذ ویزا از طریق ازدواج با شهروندان این کشور اقدام کنید. در این روش تفاوت زیادی بین این موضوع وجود دارد که یک خانم ایرانی بخواهد با شهروند انگلیسی ازدواج کند یا یک آقای ایرانی قصد ازدواج با خانمی از انگلستان را داشته باشد. در اولی شرایط بسیار آسان اما در دومی بسیار سخت است و لازم است مرد ایرانی اثبات کند که توانایی حمایت مالی از آن خانم را دارا است و برای این کار باید گواهی تمکن مالی ارائه دهد .علاوه‌بر این لازم است که شخص اثبات کند در انگلستان دارای شغل و درآمد مناسب است. پس از ازدواج با تبعه انگلستان، شما می‌توانید اجازه اقامت 33 ماهه این کشور را دریافت و بعد از این مدت نیز در صورت دارا بودن شرایط لازم آن را تمدید و به اقامت دائم و در نهایت پاسپورت تبدیل کنید.

5. ویزای فامیلی انگلستان

در شرایطی که کسی از اعضای خانواده شما دارای تابعیت انگلستان باشد، شما می‌توانید برای اخذ ویزای فامیلی یا خانوادگی اقدام کنید. در این نوع ویزا شما باید مدارکی را ارائه دهید که بتوانید ثابت کنید اعضای خانواده شما در انگلستان توانایی حمایت مالی از شما را دارند. البته اخذ این نوع ویزا برای ایرانیان دشوارتر از سایر ملیت هاست و به افرادی تعلق می گیرد که شرایط مالی، شغلی و سنی مناسبی داشته باشند.

6. ویزای توریستی انگلستان

برخی از ملیت‌ها مانند اعضای اتحادیه اروپا می‌توانند به منظور دیدار با اقوام خود یا سفر تفریحی بدون دریافت ویزا به انگلستان سفر کنند اما افراد دیگر کشورها برای سفر تفریحی و دیدار با فامیل و آشنایان خود نیاز به ویزای توریستی دارند که برای دریافت آن شرایط خاصی لازم است. ویزای توریستی خود به چند نوع ویزای دیدار از فامیل و دوستان، سفر تفریحی، سفر کاری تقسیم می‌شود و هر کدام شرایط خاص خود را دارد. شما با دریافت این ویزا که معمولا از آن به ‌عنوان ویزای ویزیتوری نیز اسم می‌برند، به هیچ وجه نمی‌توانید در انگلستان مشغول کار یا تحصیل شوید و به عبارتی دیگر ویزای توریستی قابل تبدیل به ویزای دیگر نیست.

ویزای انگلستان

نحوه اقدام برای اخذ ویزای انگلستان

با توجه به نوع ویزای درخواستی شما، نحوه اقدام و مدارک مورد نیاز شما نیز برای دریافت ویزا متفاوت است اما شرایط کلی برای دریافت ویزای این کشور تقریبا مشابه است. شما با توجه به نوع ویزای خود لازم است مدارک خود را آماده کنید (در مقاله ای مجزا از عالیان ویزا مدارک لازم برای دریافت أنواع ویزای انگلستان شرح داده شده است). شرایط ارزیابی درخواست‌های ویزای شما در سیستم اداری انگلستان کاملا متفاوت است و به نوع ویزای درخواستی و شرایط شخصی شما بستگی دارد و حدود ۱ تا ۳ ماه (در صورتی که مشکلی پیش نیاید) زمان لازم است تا جواب ویزای خود را با توجه به نوع آن دریافت کنید.

زمان اقدام برای اخذ ویزای انگلستان

شما بهتر است که حدود 3 ماه قبل از تاریخ سفر خود به انگلستان برای اخذ ویزای مورد نیاز اقدام کنید. بررسی درخواست ویزای شما به طور معمول سه هفته طول می‌کشد. اما ممکن است در روند اخذ ویزا مشکلاتی به وجود بیاید و لازم باشد که مدارک خود را تکمیل کنید . بنابراین بهتر است سه ماه پیش از سفر خود برای دریافت ویزای مورد نظر اقدام کنید. چرا که در صورتی که به هر دلیلی با درخواست ویزای شما موافقت نشود، فرصت کافی برای اعتراض به نتیجه درخواست یا اقدام مجدد داشته باشید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کشور انگلستان

  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • رسید پرداخت هزینه‌های اخذ ویزا
  • دو قطعه عکس (رنگی و در 6 ماه اخیر گرفته شده باشند)
  • گواهی تمکن مالی (اثبات دارا بودن تمکن مالی برای پوشش هزینه‌های زندگی در انگلستان)
  • اجاره نامه (اثبات دارا بودن محل اسکان در انگلستان)
  • پاسپورت معتبر (پاسپورت شما باید حداقل تا 3 ماه پس از تاریخ اتمام سفرتان اعتبار داشته باشد)
  • گواهی سلامت (اثبات سلامتی جسمی و روحی و دارا بودن مدارک تمام آزمایشات پزشکی لازم)
  • برنامه سفر (باید برنامه سفر خود اعم از کارهایی که در طول ماندن در انگلیس قصد انجام آنها را دارید، ارائه دهید)
  • انگشت نگاری
  • دعوت‌نامه (در صورتی که به منظور بازدید از اقوام و دوستان به انگلستان می‌روید بهتر است دعوتنامه‌ای از سمت شخص مورد نظر برای شما ارسال شده باشد)

سؤالات متداول

  • آیا باید قبل از اقدام برای اخذ ویزای توریستی، بلیت خود را رزرو کرده باشیم؟

بله چرا که این امر نشان دهنده برنامه ریزی شما برای سفر به انگلستان است.

  • دریافت ویزای انگلیس معمولا چه مدت طول می‌کشد؟

با توجه به نوع ویزای درخواستی متفاوت است و حدودا ۳ هفته زمان می‌برد. اما بهتر است حدود سه ماه قبل از تاریخ سفر خود برای دریافت ویزا اقدام کنید.

  • آیا امکان ریجکتی ویزا وجود دارد؟ دلایل ریجکت شدن ویزای انگلیس چیست؟

بله، ممکن است اسناد و مدارک شما کامل نباشد. بطور مثال تمکن مالی مناسب ارائه ندهید یا مدارک هویتی شما ناقص باشد و به این دلیل ویزای شما ریجکت شود یا اینکه اطلاعات نادرستی را ارائه داده باشید و سفارت انگلستان متوجه شود.

  • در صورت رد ویزای انگلیس چه کاری می‌توان انجام داد؟

در صورتی که با ویزای شما موافقت نشود، میتوانید اعتراض کنید و یا  انصراف دهید و مجددا با تکمیل مدارک و رفع مشکل برای اخذ ویزا اقدام کنید.

  • آیا در صورت ریجکت شدن ویزا هزینه بازگردانده می‌شود؟

 خیر

  • ویزای الکترونیکی انگلستان چه نوع ویزایی است؟ آیا ایرانیان نیز می‌توانند برای این ویزا اقدام کنند؟

این ویزا برای شهروندان عمان، کویت، امارات متحده عربی و قطر قابل اخذ است و آنها می‌توانند از طریق این ویزا تا 6 ماه به انگلیس سفر و تفریح کنند. ایرانیان امکان دریافت این ویزا را ندارند.

  • آیا در صورت داشتن سابقه کیفری می‌توان برای ویزای انگلیس اقدام کرد؟

تحت شرایطی حتی با وجود سابقه کیفری با توجه به نوع سابقه کیفری امکان اخذ ویزای انگلیس وجود دارد. تصمیم آفسر ویزا ملاک است.

سخن پایانی

در این مقاله با انواع ویزای انگلستان، مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا، شرایط و نحوه اقدام برای ویزای انگلستان صحبت شد. امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید. عاليان ويزا با بهره گيرى از كارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به‌روزترين و دقيق‌ترين اطلاعات مربوط به مهاجرت به انگلستان را به شما عزيزان ارائه می‌کند. جهت دريافت مشاوره رايگان و سريع، مي‌توانيد فرم ارزيابى را تكميل کنید، يا با شماره‌هاى مؤسسه از طريق واتس‌آپ تماس حاصل فرماييد.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه ها در مورد این مطلب
  1. سلام
    من سال پيش ويزاي تحصيلي انگليسم رد شد، الان ميتونم دوباره اقدام كنم؟ شانسم چقدره

  2. سلام
    ایا ردی ویزای توریستی فرانسه در ویزای توریستی انگلیس تاثیر داره ؟

  3. سلام
    ایا ردی ویزای توریستی فرانسه در ویزای توریستی انگلیس تاثیر داره ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *