بررسی بازار کار در دومینیکا

دومینیکا کشوری جزیره‌ای در منطقه آنتیل کوچک در دریای کارائیب است. جاذبه‌های توریستی این کشور بسیار مشهور است ازجمله دریاچه جوشان، آتش‌فشان‌های نیمه فعال، آبشارهای زیبا، جنگل‌های بارانی، سواحل بی‌نظیر با ماسه‌های سفید و حیات‌وحش متنوع. بااین‌حال، در سال‌های گذشته، دومینیکا نه به خاطر طبیعتش بلکه به خاطر پاسپورت قدرتمند خود در میان ایرانیان شناخته‌شده است. بهترین و سریع‌ترین روش اخذ پاسپورت دومینیکا سرمایه‌گذاری حداقل 100 هزار دلاری در این کشور است که برای بسیاری از افراد دستیابی آن را به یک رویا تبدیل می‌کند. اقتصاد دومینیکا حول محور کشاورزی، گردشگری و تولید می‌چرخد. ورود به بازار کار در دومینیکا و دریافت ویزای کاری این کشور می‌تواند یک فرصت استثنایی برای ورود و مهاجرت به این کشور باشد. ازآنجاکه زبان رسمی این بهشت گرمسیری انگلیسی است، یافتن کار در این کشور زیاد دشوار نیست. ما در این مقاله به بررسی شرایط کاری در دومینیکا می‌پردازیم. کلیه اطلاعات ارائه‌شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب‌سایت‌های رسمی کشور دومینیکا، گردآوری‌شده است.

بازار کار در دومینیکا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • ویزای کار دومینیکا؛ گام اول برای ورود به بازار کار
  • فرصت فوق‌العاده ورود به بازار کار دومینیکا برای افراد خود اشتغال
  • ورود به بازار کار دومینیکا از طریق کارآفرینی
  • مدارک لازم برای اخذ مجوز کار دومینیکا
  • چشم‌انداز شغلی در دومینیکا
  • فرصت‌های شغلی در دومینیکا
  • مزایای ورود به بازار کار دومینیکا

ویزای کار دومینیکا؛ گام اول برای ورود به بازار کار

اگر قصد ورود به بازار کار دومینیکا را دارید قبل از هر چیزی باید از یک کارفرما در این کشور پیشنهاد شغلی داشته باشید. درآمد شغل پیشنهادی شما باید به‌اندازه‌ای باشد که بتوانید هزینه‌های زندگی خودتان و خانواده‌تان (درصورتی‌که با خانواده وارد این کشور می‌شوید) را پوشش دهد. خوشبختانه به دلیل سیاست‌گذاری‌های دومینیکا برای برداشتن تمرکز از صادرات، این کشور از افراد ماهر و متخصص به‌خوبی استقبال می‌کند. 

بازار کار در دومینیکا

شما می‌توانید از طریق سایت‌های کاریابی جهانی یا شبکه‌های اجتماعی حرفه‌ای مانند لینکدین با کارفرمایان این کشور ارتباط بگیرید و از آن‌ها پیشنهاد شغلی دریافت کنید. سپس کارفرمای شما باید برای اخذ مجوز کار شما را همراهی کند و از اداره کار این کشور اعلام کند که قصد استخدام شما را دارد و نامه تأییدیه دریافت کند. پس‌ازآن شما باید با این نامه و سایر مدارک موردنیاز برای اخذ ویزای کاری دومینیکا به سفارت یا کنسولگری‌های این کشور مراجعه کنید. درصورتی‌که بتوانید در بدو ورود به بازار کار در دومینیکا یک شغل با قرارداد حداقل 6 ماهه پیدا کنید، قرارداد کاری شما خودبه‌خود منجر به صدور مجوز اقامت برای شما خواهد شد. لازم به ذکر است که ویزای کاری دومینیکا معمولاً برای 1 سال صادرشده و سپس تا 5 سال قابلیت تمدید دارد.

فرصت فوق‌العاده ورود به بازار کار دومینیکا برای افراد خود اشتغال

یکی از ویزاهای کاری دومینیکا که در سال‌های اخیر صادر می‌شود به ویزای کار در طبیعت معروف است و برای افراد خود اشتغال و کارآفرینان بسیار مناسب است. این ویزا برای مدت 18 ماه صادر می‌شود و شرط آن داشتن درآمد حداقل 50 هزار دلار آمریکا در یک سال، سن بالای 18 سال و توانایی کار از دور است.

برنامه کار در طبیعت (WIN) به‌طور خاص برای افراد حوزه دیجیتال و کسانی که از راه دور کار می‌کنند و می‌خواهند در محیطی آرام، امن و بدون استرس کار و زندگی کنند، طراحی‌شده است. اگر شغل شما به صورتی است که می‌توانید از راه دور آن را انجام دهید، این ویزا برای شما فرصت مناسبی است تا خودتان را در مسیر اخذ اقامت دائم و شهروندی دومینیکا قرار دهید. درواقع در این طرح مهاجرتی شما بدون نیاز به ورود به بازار کار در دومینیکا ویزای کار این کشور را دریافت خواهید کرد و از مزایای زندگی در این کشور بهره‌مند خواهید شد. دومینیکا از سیستم حمل‌ونقل، آموزش، مراقبت بهداشتی با استانداردهای بالا برخوردار است. مهم‌تر از همه شما می‌توانید در کل جزیره از اتصال عالی اینترنت لذت ببرید و کارتان را با خیال راحت و بدون دغدغه انجام دهید. علاوه بر این، افرادی که این ویزا را دریافت می‌کنند از مالیات بر درآمد و مالیات بر سود سهام و سرمایه معاف هستند، امکان درخواست گواهینامه رانندگی را دارند.

ورود به بازار کار دومینیکا از طریق کارآفرینی

یکی از راه‌های موفقیت در بازار کار در دومینیکا، راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید و سودآور در این کشور است. ازآنجاکه بخش گسترده‌ای از اقتصاد و تجارت دومینیکا تاکنون معطوف به گردشگری و تولید بوده است، حوزه‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید با راه‌اندازی یک شرکت یا استارتاپ در آن‌ها، در دومینیکا موفق شوید. برای شروع فرایند کارآفرینی در دومینیکا باید ابتدا مقیم این کشور باشید. به همین دلیل باید برای 3 تا 4 ماه تمکن مالی برای زندگی در این کشور را داشته باشید و در طول این مدت از طریق مراجعه به وزارت کار دومینیکا، مجوز کار دریافت کنید. روند اعطای مجوز ممکن است از 2 هفته تا 7 ماه زمان ببرد.

مدارک لازم برای اخذ مجوز کار دومینیکا

اگر متقاضی ورود به بازار کار در دومینیکا هستید، باید مدارک زیر را آماده و به نزدیک‌ترین کنسولگری یا سفارت دومینیکا ارسال کنید.

  • 3 نسخه از آگهی استخدام شغل شما
  • گواهی سلامت در 3 سال اخیر
  • گواهی نداشتن سو سابقه کیفری
  • یک کپی از پیشنهاد شغلی شما (نامه تأییدیه کارفرمایتان مبنی بر استخدام شما)
  • اثبات تمکن مالی برای پرداخت هزینه‌های زندگی در طول مدت تمدید ویزای کاری یا هزینه برگشت به کشورتان
  • دو قطعه عکس
  • پاسپورت و کپی آن
  • رسید پرداخت هزینه‌های درخواست
  • مدارک اثبات روابط خانوادگی شما با همراهانتان درصورتی‌که قصد مهاجرت به همراه خانواده را دارید
  • نامه از کارفرماهای سابق خود درزمینهٔ شغلی که برای آن استخدام‌شده‌اید

توجه: درصورتی‌که قصد خوداشتغالی یا کارآفرینی را دارید، مدارک متعددی نیاز دارید که برحسب شرایط فردی‌تان متفاوت خواهد بود؛ به همین جهت برای کسب اطلاعات کامل با کارشناسان عالیان ویزا تماس بگیرید.

چشم‌انداز شغلی در دومینیکا

اقتصاد دومینیکا درگذشته به‌شدت به کشاورزی و به عبارت دقیق‌تر صادرات موز وابسته بوده است. بااین‌حال، در سال‌های اخیر، دولت تلاش کرده است تا از این اتکا به محصول خودداری کند و بیشتر بر حوزه گردشگری به‌عنوان یک نیروی محرکه اقتصادی نگاه کند. علاوه بر گردشگری، دومینیکا بر حوزه‌هایی مانند آموزش پزشکی، صنعت مالی فراساحلی و منابع انرژی زمین‌گرمایی هم تمرکز کرده است.

تجارت برای این کشور بسیار مهم است. صادرات و واردات با هم 81 درصد از تولید ناخالص داخلی دومینیکا را تشکیل می‌دهند. بخش مالی در حال حاضر توسعه‌نیافته است، اما دومینیکا در حال کار بر روی آن است تا اقتصاد خود را رشد دهد. به همین جهت در حال حاضر مشوق‌های مالیاتی متعددی را برای کسانی که مایل به راه‌اندازی کسب‌وکار یا سرمایه‌گذاری در اقتصاد خود هستند، ارائه می‌دهد. همچنین از افراد ماهر در حوزه‌های مدیریت مالی حمایت می‌کند. نرخ بیکاری در این کشور 23 درصد است و حداقل دستمزد حدود 60 دلار آمریکا در هفته است. بااین‌حال، ورود به بازار کار در دومینیکا برای افراد مسلط به زبان انگلیسی و به‌ویژه در صنایع اصلی این کشور یا افراد کارآفرین دشوار نیست.

40 درصد نیروی کار دومینیکا در حوزه کشاورزی، 32 درصد در بخش صنایع و 28 درصد در حوزه خدماتی کار می‌کنند. صنایع اصلی این کشور هم شامل تولید صابون، روغن نارگیل، گردشگری، مبلمان، بلوک سیمانی و کفش است. در حوزه کشاورزی هم تمرکز بر تولید موز، مرکبات، انبه، محصولات ریشه‌ای، نارگیل و کاکائو است. با در نظر گرفتن این موقعیت‌ها و نقاط قوت این کشور می‌توانید ایده‌های نابی برای ورود به بازار کار و راه‌اندازی کسب‌وکار پیدا کنید.

بازار کار در دومینیکا
فرصت‌های شغلی در دومینیکا

فرصت‌های شغلی متعددی را می‌توان در مکان‌های محبوبی مانند آتکینسون، بارویی (سالیسبوری)، برکوا (خلیج بزرگ)، کالیبیشی، کانفیلد، قلعه بروس، گراند بای (برکوا)، لا پلین، لا سوئی (وسلی)، ماهاوت، ماریگوت، پوینت میشل، پورتسموث (گرند آنس)، روزالی، روزو (پایتخت)، سنت جوزف، سالزبری (باروی)، سوفریر، وسلی (لا سوئی)، وودفورد هیل و سایر مناطق یافت. فرصت‌های شغلی در دومینیکا در دسته‌های مختلفی مانند حسابداری، مهندسی، تدریس، اداری و دفتری، جوشکاری، مدیریت، کارگری، روزنامه‌نگاری، ساخت‌وساز، معماری، متصدی بار، محیط‌زیست و داروسازی و خدمات پزشکی وجود دارد. پردرآمدترین مشاغل در دومینیکا پزشکان و جراحان، وکلا و قضات، مدیران مالی مانند مدیران بانک، دندان‌پزشکان، استادان دانشگاه، خلبانان و مدیران بازاریابی هستند.

مشاغل موردنیاز دومینیکا در سال 2023 که ورود به بازار کار در دومینیکا را برای شما ساده‌تر می‌کنند شامل مدیر پروژه، خدمه پرواز، تحلیلگر مالی، کارمند مراکز تماس، مهندس کنترل کیفیت، افراد فعال در حوزه‌های پزشکی و مراقبت‌های بهداشتی و فعالان حوزه دیجیتال و بازاریابی می‌شود.

مزایای ورود به بازار کار دومینیکا

اگر یک سبک زندگی آرام و سالم را می‌پسندید، می‌توانید ضمن کار در این کشور با هزینه‌های کم و مقرون‌به‌صرفه زندگی کنید. دومینیکا که به‌عنوان جزیره طبیعی کارائیب شناخته می‌شود، یک بهشت گرمسیری است که موردعلاقه مسافران در سراسر جهان است. این کشور امن و انگلیسی‌زبان دارای طیف گسترده‌ای از گزینه‌های اقامتی و همچنین امکانات آموزشی عالی است. علاوه بر این، شما در این کشور از پرداخت مالیات معاف خواهید بود و می‌توانید سالانه ویزای کاری خود را تمدید کنید. پس از 6 سال هم می‌توانید اقامت دائم و شهروندی دومینیکا را دریافت کنید. پاسپورتی با قدرت فوق‌العاده که به شما حق سفر بدون ویزا به بیش از 140 کشور جهان را می‌دهد.

سؤالات متداول
  • آیا امکان یافتن شغل برای مهاجران در دومینیکا از راه دور وجود دارد؟

بله زیرا زبان این کشور انگلیسی است و اقتصاد اصلی آن بر پایه کشاورزی، گردشگری و تولید است.

  • آیا امکان راه‌اندازی کسب‌وکار در دومینیکا وجود دارد؟

بله. البته برای طی کردن فرایند ثبت کسب‌وکار باید مقیم این کشور باشید.

  • مدت اعتبار ویزای کاری دومینیکا چقدر است؟

ویزای کار برای افراد ماهر 1 ساله و ویزای مختص افراد خود اشتغال به مدت 18 ماه صادر می‌شود.

  • آیا دومینیکا تابعیت دوم را به رسمیت می‌شناسد؟

بله. نیازی نیست که برای دریافت پاسپورت دومینیکا از تابعیت فعلی خود انصراف دهید.

  • نرخ بیکاری در بازار کار دومینیکا چقدر است؟

نرخ بیکاری حدود 23 درصد است اما شغل برای افراد ماهر همیشه وجود دارد!

سخن پایانی

ورود به بازار کار در دومینیکا فرصت مناسب و جایگزین بی‌نظیری برای افرادی است که توان سرمایه‌گذاری عظیم در این کشور را ندارند. خوشبختانه زبان انگلیسی‌زبان رسمی دومینیکا است و امکان ارتباط با کارفرمایتان حاضر در این کشور از راه دور وجود دارد. کافی است یک پیشنهاد کاری دریافت کنید. همچنین می‌توانید با ویزای تحصیلی وارد این کشور شده و حین تحصیل در بازار کار این کشور مشغول شوید؛ سپس ویزای خود را به ویزای کاری تغییر دهید. همچنین می‌توانید از طریق راه‌اندازی یک کسب‌وکار در دومینیکا فعالیت کنید. کافی است با کارشناسان عالیان ویزا تماس بگیرید تا بر اساس شرایط فردی شما بهترین مسیر مهاجرت به دومینیکا را برایتان ترسیم کنند. عالیان ویزا با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به‌روزترین و دقیق‌ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به دومینیکا را به شما عزیزان ارائه می‌نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می‌توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره‌های مؤسسه از طریق واتس آپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *