تحصیل در برترین دانشگاه های آمریکا

همانطور که مستحضر هستید، افراد زیادی هر ساله برای فرصت ادامه تحصیل در ایالات متحده آمریکا برای دریافت مجوز اقامت در ایالات متحده و اخذ پذیرش از برترین دانشگاه های آمریکا اقدام می کنند زیرا فارغ التحصیلان دانشگاه ها و کالج های برتر آمریکا به راحتی جذب بازار کار شده و با مدرک معتبر دریافت شده از این دانشگاه ها در آموزش عالی و موقعیت های پردرآمد مشغول به کار می شوند. برای ایرانیان، ایالات متحده آمریکا به طور سنتی یکی از مهم‌ترین مقاصد تحصیلی بوده و هست. در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در برخی از دانشگاه های امریکا که از لحاظ علمی رتبه خوبی دارند، خواهیم پرداخت. كليه اطلاعات ارائه شده در اين مقاله توسط عاليان ويزا، از منابع معتبر و  وب سايت هاى رسمى كشور آمریکا گردآورى شده است.

برترین دانشگاه های آمریکا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • معرفی برترین دانشگاه های آمریکا
  • هزینه تحصیل در دانشگاه های امریکا
  • مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه های امریکا

فکر کردن به تحصیل در بزرگترین دانشگاه های آمریکایی می تواند هیجان انگیز باشد: زیرا آمریکا میزبان بیش از 300 دانشگاه و کالج در سطح جهانی است. با این حال، برخی رتبه‌بندی‌ها، مانند رتبه‌بندی مؤسسات QS، بهترین دانشگاه‌های آمریکا را از نظر عملکرد تحقیقاتی، کیفیت تدریس، محیط یادگیری، منابع دانشگاهی، تنوع رشته‌ها، رشد دستمزد، تأثیر اجتماعی و اهداف توسعه پایدار معرفی کرده‌اند.

برخی از برترین دانشگاه های امریکا عبارت اند از:

  • دانشگاه هاروارد
  • دانشگاه استنفورد
  • دانشگاه ماساچوست (MIT)
  • دانشگاه برکلی (UCB)
  • دانشگاه کلمبیا
  • دانشگاه پرینستون
  • دانشگاه پنسیلوانیا
  • دانشگاه کرنل
برترین دانشگاه های آمریکا

دانشگاه هاروارد

در سال 2021، دانشگاه هاروارد باید به عنوان برترین دانشگاه آمریکایی در نظر گرفته شد. این دانشگاه از نظر پژوهش و اشتغال رتبه اول را دارد. علاوه بر این، هاروارد در رتبه ششم در شاخص تجربه یادگیری قرار دارد. دانشگاه هاروارد در سال 1636 تاسیس شد و قدیمی ترین دانشگاه در ایالات متحده است. این دانشگاه یکی از بهترین موسسات جهان در موضوعات مختلف از جمله حقوق، تجارت و پزشکی است و در منطقه کمبریج ماساچوست واقع شده است.

فارغ التحصیلان هاروارد شامل هشت رئیس جمهور ایالات متحده، چندین رئیس امور خارجی، 62 میلیاردر زنده، 359 محقق رودز و 242 محقق مارشال هستند. فارغ التحصیلان دانشگاه هاروارد برنده جوایز پولیتزر، جوایز نوبل یا اسکار بوده اند. دانش آموزان و دانش آموختگان نیز 108 مدال المپیک بین خود کسب کرده اند. این دانشگاه مرتباً در رتبه اول در جهان قرار دارد، و ثبات عملکردهای برتر آن نشان می‌دهد که موفقیت آن هنوز باعث ایجاد رضایت از خودش نشده است.

دانشگاه استنفورد

دانشگاه استنفورد واقع در 35 مایلی جنوب سانفرانسیسکو و 20 مایلی شمال سن خوزه، در قلب سیلیکون ولی، کالیفرنیای شمالی، خانه شرکت هایی همچون یاهو، گوگل، هیولت پاکارد و بسیاری دیگر از شرکت های فناوری پیشرفته است که توسط آن تاسیس شده اند. دانشگاه استنفورد دومین دانشگاه برتر این کشور است. این مرکز علمی از نظر اشتغال و پژوهش در جایگاه دوم قرار دارد. استنفورد یکی از بزرگترین پردیس های ایالات متحده است که 8180 هکتار مساحت دارد. این دانشگاه دارای 18 موسسه تحقیقاتی میان رشته ای و هفت دانشکده از جمله دانشکده بازرگانی، علوم زمین، انرژی و محیط زیست، تحصیلات تکمیلی، مهندسی، علوم انسانی، حقوق و پزشکی است.

دانشگاه ماساچوست (MIT)

MIT در زمینی به مساحت 168 هکتار واقع شده است که بیش از یک مایل در امتداد سمت کمبریج رودخانه چارلز امتداد دارد. این محوطه دارای نشانه های خیره کننده ای است که توسط معمارانی مانند آلوار آلتو، فرانک گری و استیون هالین و همچنین ساختمان هایی در طیف وسیعی از سبک های معماری، از نئوکلاسیک گرفته تا مدرنیستی و بروتالیستی طراحی شده اند. ارتباط نزدیک صنعت و تحقیقات به فارغ‌التحصیلان MIT کمک کرده است تا بیش از 30000 شرکت فعال را راه‌اندازی کنند و 4.6 میلیون شغل ایجاد کنند و سالانه حدود 1.9 تریلیون دلار درآمد ایجاد کنند. پس جای تعجب نیست که کشوری با فارغ التحصیلان MIT برابر با دهمین اقتصاد بزرگ جهان باشد.

موسسه فناوری ماساچوست سومین دانشگاه برتر ایالات متحده است. این موسسه از نظر پژوهشی رتبه چهارم و از نظر اشتغال در رتبه سوم قرار دارد. محققان MIT در زمینه جاسوسی، هوش مصنوعی، سازگاری با آب و هوا، HIV/AIDS، سرطان و کاهش فقر پیشرو هستند. پیش از این، تحقیقات MIT بر پیشرفت های علمی مانند توسعه رادار، اختراع حافظه هسته مغناطیسی و مفهوم گسترش جهانی متمرکز بود.

MIT اکنون یک دانشگاه مستقل، مختلط و خصوصی است که در پنج دانشکده (معماری و برنامه ریزی، مهندسی، علوم انسانی، هنر و علوم اجتماعی، مدیریت، علوم) سازماندهی شده است. با این حال، اصل نوآوری آموزشی در هسته فلسفه آموزشی MIT باقی مانده است.

برترین دانشگاه های آمریکا

دانشگاه برکلی (UCB)

دانشگاه کالیفرنیا، برکلی چهارمین دانشگاه برتر ایالات متحده است. این دانشگاه از شهرت پژوهشی برجسته ای برخوردار است و در این رتبه بندی رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است. برکلی یکی از 14 عضو مؤسس انجمن دانشگاه های آمریکا و خانه برخی از معتبرترین مؤسسات تحقیقاتی جهان از جمله مؤسسه تحقیقات علوم ریاضی و آزمایشگاه علوم فضایی است. این دانشگاه همواره جایگاه خود را در بین برترین دانشگاه های آمریکا حفظ کرده است.

دانشگاه کلمبیا

دانشگاه کلمبیا در رتبه ششم ایالات متحده قرار دارد. همه معیارهای رتبه بندی، به ویژه تنوع اقلیت، نتایج قابل توجهی برای دانشگاه به همراه داشت (در تنوع اقلیت در رتبه چهارم قرار دارد). دانشگاه کلمبیا در سال 1754 در نیویورک تأسیس شد. بسیاری از فارغ التحصیلان مشهور در این دانشگاه تحصیل کرده اند، از جمله سه رئیس جمهور ایالات متحده، باراک اوباما، فرانکلین روزولت، و تئودور روزولت. برکلی با کمی بیش از 40 دانشجو شروع به کار کرد، اما به عنوان اولین دانشگاه با برنامه کامل در کالیفرنیا، به سرعت جایگاه خود را در پیشینیان برجسته خود به دست آورد. در اوایل دهه 1940، رشد قابل توجهی داشت و پس از هاروارد در رتبه دوم قرار داشت.

کلمبیا با نرخ پذیرش 5.8 درصد در مقطع کارشناسی، در حال حاضر سومین کالج رقابتی در ایالات متحده پس از هاروارد است. کلمبیا فارغ‌التحصیلان برجسته متعددی از برندگان اسکار و برندگان جایزه نوبل گرفته تا قضات دیوان عالی را به وجود آورده است. سه رئیس جمهور ایالات متحده و نویسندگان اعلامیه استقلال و قانون اساسی آمریکا نیز در کلمبیا تحصیل کردند. همچنین جایزه بسیار ممتاز پولیتزر را که یک جایزه سالانه برای دستاوردهای روزنامه‌نگاری، ادبیات و آهنگسازی است، اجرا می‌کند. دانشگاه کلمبیا جزء برترین دانشگاه های آمریکا در سال های اخیر بوده است.

دانشگاه پرینستون

دانشگاه پرینستون در نیوجرسی با داشتن یکی از بهترین رتبه بندی های تجربه یادگیری در رتبه نهم این کشور قرار دارد. پرینستون یکی از معتبرترین دانشگاه های تحقیقاتی جهان است که دو رئیس جمهور آمریکا، جیمز مدیسون و وودرو ویلسون، هر دو در آن تحصیل کردند. از دیگر فارغ التحصیلان برجسته دانشگاه پرینستون می توان به میشل اوباما، بازیگران هالیوود، جیمی استوارت و دیوید دوکاون، اریک اشمیت مدیر عامل گوگل و پیت کنراد فضانورد آپولو اشاره کرد. پرینستون توسط پرزبیتریان نیو لایت برای ارائه آموزش به وزرای خود تاسیس شد. پس از جنگ داخلی آمریکا، کالج گسترش یافت و برنامه درسی آن بازنگری شد. در اواخر قرن بیستم، این دانشگاه رسماً به یک دانشگاه تبدیل شد و مدرسه عالی تحصیلات تکمیلی آن افتتاح شد.

دانشگاه پنسیلوانیا

دانشگاه پنسیلوانیا یک دانشگاه تحقیقاتی خصوصی لیگ آیوی است که در شهر فیلادلفیا واقع شده است. در سال 1740 توسط بنجامین فرانکلین، یکی از بنیانگذاران ایالات متحده، که مشتاق ایجاد دانشگاهی برای آموزش نسل های آینده بود، تأسیس شد. تا پاییز 2017، 21599 دانشجو در این دانشگاه تحصیل می کردند که به طور مساوی بین دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد تقسیم شده است. دانشگاه پنسیلوانیا تمرکز زیادی بر یادگیری و تحقیقات بین رشته ای دارد و برنامه های درجه دو، رشته های منحصر به فرد و انعطاف پذیری آکادمیک را ارائه می دهد. این بدان معناست که رقابت برای تحصیل در دانشگاه پنسیلوانیا، به ویژه در مقطع کارشناسی، شدید است. نرخ پذیرش برای کلاس سال 2021، 9.3 درصد بود که 46 درصد آن سیاه پوست، اسپانیایی آسیایی یا بومی آمریکایی بودند. به طور غیرمعمول برای مدرسه آیوی لیگ، زنان بیش از نیمی (54 درصد) از کل دانش آموزان ثبت نام شده را تشکیل می دهند.

برترین دانشگاه های آمریکا

دانشگاه کرنل

دانشگاه کرنل در میان ده دانشگاه برتر آمریکا در رتبه دهم قرار دارد. این دانشگاه به ویژه در شاخص تحقیق و اشتغال امتیاز بالایی کسب کرده و در هر دو مورد در رتبه دهم قرار دارد. پردیس اصلی دانشگاه کورنل در شرق هیل در ایتاکا، نیویورک، مشرف به شهر و دریاچه کایوگا واقع شده است. این پردیس بیش از 2300 هکتار وسعت دارد و دارای آزمایشگاه ها، ساختمان های اداری، همه کالج ها، امکانات ورزشی، تئاتر و موزه ها می باشد. توجه داشته باشید: شاخص تحقیق میزان تحقیقات علمی انجام شده را اندازه گیری می کند، در حالی که شاخص اشتغال نشان می دهد که چه تعداد دانشجو پس از فارغ التحصیلی به بازار کار جذب شده اند.

هزینه تحصیل در دانشگاه های امریکا

یکی از ضروری ترین ملاحظات برای متقاضیان و دانشجویان در هنگام مهاجرت و تحصیل در آمریکا، تعیین هزینه تحصیل در برترین دانشگاه های آمریکا برای ایرانیان است. موضوع هزینه های بالا در همه مؤسسات آمریکایی بر کسی پوشیده نیست. توانایی پرداخت شهریه تا حدودی بالا در سال الزامی است. شهریه معمولی برای یک سال در یک دانشگاه در ایالات متحده از حدود 25000 دلار تا تقریبا 50000 دلار است، در حالی که هزینه یک سال در یک دانشگاه خصوصی از حدود 35000 تا تقریبا 70000 دلار متغیر است. البته ممکن است در شرایط و زمینه های مختلف بیش از 70000 دلار آمریکا هزینه داشته باشد.

مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه های امریکا

مدارک مورد نیاز برای اپلای در بهترین دانشگاه های آمریکا برای ایرانیان به صورت زیر است:

  • مدرک تحصیلی سال های گذشته به همراه ترجمه آن ها برای این اقدام جزو الزامات می باشد.
  • توصیه نامه
  • ارائه نمره GRE
  • یک نامه ی شخصی بیان اهداف شغلی و تجربه ی پژوهشی و تجربه ی تحقیقاتی بسیار مطلوب
  • تسلط به زبان انگلیسی همراه با مدرک IELTS یا تافل
  • ارائه تمکن مالی
سؤالات متداول
  • آیا امکان تحصیل رایگان در برترین دانشگاه های آمریکا وجود دارد؟

نظام آموزشی ایالات متحده رایگان نیست اما در صورتی که بتوانید بورسیه تحصیلی فول فاند دریافت کنید، امکان پذیر است.

  • هزینه های تحصیل در بهترین دانشگاه های آمریکا چقدر است؟

به صورت میانگین هزینه شهریه هر سال دانشگاه های آمریکا از حدود ۲۵۰۰۰ دلار آمریکا تا حدود ۵۰۰۰۰ دلار آمریکا می باشد و هزینه دانشگاه های خصوصی از حدود ۳۵۰۰۰ دلار آمریکا تا حدود ۷۰۰۰۰ دلار آمریکا می باشد.

  • بهترین دانشگاه های خصوصی آمریکا کدامند؟

دانشگاه هاروارد ، موسسه فناوری ماساچوست ، دانشگاه استنفورد و دانشگاه ییل

  • اخذ ویزای دانشجویی آمریکا چقدر زمان می برد؟

حدود ۴ الی ۶ ماه

  • آیا به همسر دانشجو می تواند ویزای همراه دریافت کند؟

بله

  • دانشجو در آمریکا چند ساعت اجازه کار دارد؟

۲۰ ساعت در هفته

سخن پایانی

برترین دانشگاه های آمریکا غالباَ در کالیفرنیا و ماساچوست قرار دارند. با این حال، نزدیک به 300 دانشگاه در ایالات متحده در بین دانشگاه ها و کالج های برتر جهان قرار دارند. معیارهای متعددی برای رتبه‌بندی مؤسسات آمریکایی وجود دارد، اما یک چیز مسلم است، دانشگاه‌های آمریکا به خوبی از بقیه دانشگا های جهان جلوتر هستند. عاليان ويزا با بهره گيرى از كارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترين و دقيق ترين اطلاعات مربوط به مهاجرت تحصيلى به آمریکا را به شما عزيزان ارائه مي نمايد. جهت دريافت مشاوره رايگان و سريع، شما مي توانيد فرم ارزيابى را تكميل نماييد و يا با شماره هاى موسسه از طريق واتس آپ تماس حاصل فرماييد.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *