لیست بهترین دانشگاه های سوئد

کشور سوئد برای آن دسته از دانشجویان بین المللی که مشتاق تحصیل در اروپا هستند، مقصدی شگفت انگیز است. اما چه چیزی سوئد را به چنین جاذبه ای بزرگ تبدیل می کند؟ قطعا وجود دانشگاه های برتر با رنکینگ جهانی، در کنار سیستم آموزشی عالی و شرایط ایده آل زندگی، از بزرگترین دلایل است. ما در این مقاله قصد داریم تا بر اساس رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان و رتبه‌بندی آموزش عالی تایمز، فهرستی از بهترین دانشگاه های سوئد را فراهم کرده و شرایط تحصیل در آن را شرح دهیم. اگر شما نیز به تحصیل در کشور سوئد علاقه مند هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور سوئد گردآوری شده است.

بهترین دانشگاه های سوئد

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شرایط تحصیل در سوئد برای دانشجویان بین المللی
  • بهترین دانشگاه های سوئد برای دانشجویان بین المللی

کشور سوئد، محل اهدا جایزه نوبل، به دلیل آموزش و پژوهش با کیفیت بالا، در جهان شناخته شده است. رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی Times Higher Education در سال 2021، 12 دانشگاه در سوئد را به عنوان دانشگاه برتر معرفی کرده است که از آن میان، پنج دانشگاه از بهترین دانشگاه های سوئد در زمره 200 دانشگاه برتر در جهان با رنکینگ جهانی جای گرفته است. بسیاری از دوره های تحصیلی، در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. بیشتر سوئدی‌ها مهارت‌ صحبت به زبان انگلیسی را دارند که این امر ارتباط اجتماعی را برای دانشجویان بسیار آسان‌تر می‌کند. دانشگاه های دولتی در سوئد، آموزش رایگان را برای دانشجویان اتحادیه اروپا ،منطقه اقتصادی اروپا (EEA)، سوئیس و سایر کشورهای شمال اروپا ارائه می دهند. برای شهروندان خارج اتحادیه اروپا نیز هزینه های تحصیل بین 7500 تا 25500 یورو در سال، برای دوره های کارشناسی یا کارشناسی ارشد متغیر است. 

بهترین دانشگاه های سوئد

در دوره دکتری نیز معمولا شهریه دانشگاه رایگان است. علاوه بر این، دانشگاه های سوئد بورسیه های متنوعی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند و با بنیادهای دانشگاهی در سراسر جهان همکاری می کنند. متوسط ​​هزینه زندگی در سوئد بین 700 تا 1200 یورو در ماه است. با این حال، تجربه زندگی در شهرهای دانشجویی آن بسیار ارزشمند است. این شهرها و بسیاری دیگر از شهرهای سوئد کیفیت زندگی بالا، حمل و نقل کارآمد و در کل یک محیط آموزشی مساعد را برای دانشجویان فراهم می کنند.

بهترین دانشگاه های سوئد برای دانشجویان بین المللی

  1. موسسه کارولینسکا (KI)

موسسه کارولینسکا، دانشگاهی در شهر استکهلم است که به علوم بهداشتی و پزشکی اختصاص دارد. از آنجایی که کارولینسکا به طور مداوم در بین 10 موسسه پزشکی برتر اروپا و در بین 50 دانشگاه برتر جهان قرار میگیرد، بهترین دانشگاه سوئد برای دانشجویان بین المللی است.

  1. دانشگاه لوند (LU)

دانشگاه لوند یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های اروپاست. این دانشگاه در علوم محیطی، مطالعات توسعه، جغرافیا، امور مالی و سیاست اجتماعی رتبه بالایی دارد. لوند همچنین در انتشارات مجلات علمی با تمرکز بر تغییرات آب و هوا، زیست شناسی سلول های بنیادی و فناوری نانو، بهترین عملکردها را دارد.

  1. دانشگاه اوپسالا (UU)

دانشگاه اوپسالا اولین دانشگاه سوئد و قدیمی ترین دانشگاه در بین کشورهای شمال اروپا است. این دانشگاه دارای بیش از 50 دوره تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در رشته های پزشکی، علم و فناوری، و علوم انسانی و اجتماعی است که به زبان انگلیسی تدریس می شوند.

  1. دانشگاه استکهلم (SU)

دانشگاه استکهلم بزرگترین دانشگاه سوئد است که در پایتخت آن قرار دارد. دانشگاه استکهلم به دلیل مشارکت های تحقیقاتی خود در سیاست گذاری عمومی و تصمیم گیری سیاسی مشهور است. بیش از 70 دوره تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه استکهلم به زبان انگلیسی تدریس می شود.

  1. دانشگاه گوتنبرگ (GU)

دانشگاه گوتنبرگ، یکی از بهترین دانشگاه های سوئد برای دانشجویان بین المللی، یک دانشگاه جامع با آموزش و تحقیقات گسترده است.

  1. دانشگاه فناوری چالمرز (Chalmers)

دانشگاه فناوری چالمرز یک موسسه آموزش عالی در گوتنبرگ است که بر علوم طبیعی، فناوری و معماری تمرکز دارد. این دانشگاه همواره در بین 100 دانشگاه مهندسی برتر جهان قرار دارد. هدف این دانشگاه علاوه بر تدریس و تحقیق، کمک به توسعه پایدار ملی و جهانی است. این دانشگاه همچنین با شرکت های بین المللی مانند AstraZeneca، Volvo و Ericsson همکاری نزدیکی دارد.

بهترین دانشگاه های سوئد
  1. دانشگاه سلطنتی فناوری KTH

بزرگترین دانشگاه فنی در سوئد، موسسه سلطنتی فناوری KTH است. معماری، علوم، مهندسی و فناوری، حوزه های اصلی مطالعه در پنج دانشکده آن است. بیش از یک سوم تحقیقات فنی و آموزش مهندسی در سوئد، در این موسسه انجام میشود.

  1. دانشگاه Orebro

دانشگاه Örebro یکی از بهترین دانشگاه های سوئد برای دانشجویان بین المللی با چشم اندازی برای جامعه دانش محور است. این دانشگاه طیف وسیعی از رشته های تحصیلی را از جمله هوش مصنوعی و رباتیک، فیزیولوژی ورزشی، پزشکی قانونی محیطی و فناوری اطلاعات ارائه می دهد. امور تحقیقاتی انجام شده در این دانشگاه شامل 36 موضوع در علوم پزشکی، علم و فناوری، و علوم انسانی و اجتماعی است.

  1. دانشگاه علوم کشاورزی سوئد (SLU)

دانشگاه علوم کشاورزی سوئد تنها دانشگاه ممتاز در علوم کشاورزی در سوئد بوده که از دانشکده های مجزای کشاورزی، جنگلداری و دامپزشکی تشکیل شده است. این دانشگاه در رشته کشاورزی و جنگلداری رتبه سوم جهان را دارد. فارغ التحصیلان SLU در بخش های محیط زیست و مواد غذایی در سطح بین المللی مانند FAO و WWF کار می کنند.

10. دانشگاه اومئو (UMU)

دانشگاه اومئو از دانشگاه های شاخص در شمال سوئد است. این دانشگاه به دلیل داشتن انستیتوی عالی طراحی خود شناخته میشده است که بعدها به یک پردیس کامل هنر برای معماری، آثار هنری و طراحی تبدیل شد. این دانشگاه همچنین تحصیلات درجه یک در تجارت، فناوری، آموزش، علوم ورزشی و هنرهای آشپزی ارائه می دهد. در حال حاضر، تحقیقات این دانشگاه در حال گسترش به سمت هوش مصنوعی است. این موسسه همچنین در پروژه های مشترک با ژاپن، کره جنوبی، آفریقای جنوبی و بسیاری از کشورهای دیگر شرکت می کند.

سؤالات متداول
  • تحصیل در دانشگاه های سوئد به چه زبانی ممکن است؟

تحصیل در دانشگاه های سوئد، به هر دو زبان سوئدی و انگلیسی ممکن میباشد. با توجه به مهارت بالای سوئدی ها در زبان انگلیسی، به راحتی میتوان در سوئد به انگلیسی تحصیل کرد. آزمون های معتبر جهت اثبات مهارت زبان انگلیسی که قابل قبول دانشگاه های سوئد میباشند عبارتنداز: آیلتس آکادمیک، تافل، کمبریج و PTE.

  • آیا امکان اخذ بورسیه تحصیلی از بهترین دانشگاه های سوئد وجود دارد؟

بله. دانشجویان میتوانند با داشتن رزومه قوی، سابقه علمی پژوهشی و داشتن مقالات چاپ شده در ژورنالهای معتبر، معدل بالا و همچنین مهارت بالا در زبان انگلیسی، از بورسیه های ارائه شده در دانشگاه های سوئد استفاده نموده و تقریبا رایگان تحصیل نمایند. برخی از بورسیه های تحصیلی به صورت فول فاند بوده و کل هزینه تحصیل و زندگی در سوئد را پوشش میدهند. برای مثال، بورسیه های صلح روتاری (Rotary Peace Fellowships) نمونه ای از بورسیه تحصیلی با بودجه کامل ( فول فاند) در سوئد است.

  • آیا دانشجویان دانشگاه های سوئد، مجاز به کار در حین تحصیل میباشند؟

بله. بر طبق قوانین، دانشجویان مقطع کارشناسی میتوانند 10 ساعت در هفته، و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد حدود 20 ساعت در هفته، به کار مشغول شوند.

  • آیا دانشجویان میتوانند پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های سوئد در این کشور بمانند؟

بله. فارغ التحصیلان بین 6 ماه تا 1 سال فرصت خواهند داشت در سوئد بمانند و به دنبال کار باشند. در صورت دریافت پیشنهاد شغلی، با تبدیل ویزای دانشجویی به ویزای کاری، قادر خواهند بود اقامت سوئد را به دست آورند. شغلی که میابند باید در بخشهای معقول مانند تجاری یا صنعتی بوده، حقوقی برابر با حداقل 13000 کرون داشته باشد، و کارفرما بیمه ای مناسب برای متقاضی تامین کند.

  • آیا امکان گذراندن دوره زبان انگلیسی در دانشگاه های سوئد وجود دارد؟

بله. متقاضیان تحصیل در کشور سوئد به زبان انگلیسی، میتوانند با اخذ ویزای دوره زبان، که به صورت 6 ماهه و یک ساله صادر میشود، زبان انگلیسی را در این کشور بیاموزند و سپس وارد دانشگاه شوند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا در تماس باشید.

سخن پایانی

کشور سوئد به داشتن سیستم آموزشی و پژوهشی با کیفیت در جهان مشهور است. امکان تحصیل و زندگی به زبان انگلیسی در سوئد نیز به محبوبیت این کشور در بین دانشجویان بین المللی افزوده است. هرساله تعدادی از دانشگاه های سوئد در طبقه بندی های ارائه شده توسط تایمز، در بین برترین دانشگاه های جهان قرار میگیرند. ما در این مقاله به بررسی بهترین دانشگاه های سوئد پرداختیم و ویژگی های برتر هرکدام را شرح دادیم. امیدواریم اطلاعات ما به فراهم شدن شرایط تحصیل شما مخاطب عزیز در کشور سوئد کمک کرده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور سوئد را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *