مهمترین نکات تحصیل داروسازی در فنلاند

با توجه به آنکه ورود به رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در ایران دشوار است، بسیاری از علاقه مندان به این رشته ها، تحصیل در خارج از کشور را انتخاب می نمایند. کشور فنلاند نیز که به داشتن سیستم آموزشی باکیفیت و برخی از برترین دانشگاه های اروپا معروف است، همواره جزو اولویت های متقاضیان تحصیل در رشته های تاپ دانشگاهی می باشد. علاقه مندان به تحصیل داروسازی در کشور فنلاند می توانند پس از فارغ التحصیلی، آینده شغلی درخشانی در این کشور و یا هر کشور دیگری در جهان داشته باشند. ما در این مقاله سعی داریم تا به بررسی شرایط تحصیل داروسازی در فنلاند بپردازیم. اگر شما نیز قصد تحصیل در کشور فنلاند را دارید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور فنلاند گردآوری شده است.

تحصیل داروسازی در فنلاند

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شرایط تحصیل داروسازی در کشور فنلاند
  • شرایط اخذ ویزای دانشجویی فنلاند جهت تحصیل در رشته داروسازی
  • برترین دانشگاه های فنلاند جهت تحصیل در رشته داروسازی
  • هزینه تحصیل داروسازی در کشور فنلاند
  • شرایط کار پس از تحصیل داروسازی در کشور فنلاند

شرایط تحصیل داروسازی در کشور فنلاند

متقاضیان تحصیل داروسازی در فنلاند میبایست ابتدا از یک دانشگاه معتبر در این کشور پذیرش تحصیلی دریافت نمایند سپس با ارائه نامه پذیرش از دانشگاه و برآورده کردن سایر شروط، نسبت به اخذ ویزای دانشجویی فنلاند و مجوز اقامت این کشور اقدام کنند. داشتن پاسپورت معتبر، داشتن دیپلم 12 ساله، ارائه ریزنمرات و معدل، ارائه مدرک زبان و پرداخت شهریه دانشگاه، برخی از مهمترین شروط جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های فنلاند است. رشته داروسازی در فنلاند در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد که هر کدام به ترتیب 3 و 5 سال به طول می انجامد، امکانپذیر است. دانشجویان علاقه مند به تحصیل در رشته داروسازی در فنلاند باید توجه داشته باشند که زبان تحصیل در این رشته، زبان فنلاندی و سوئدی است و متقاضیان باید مدارک مربوط به مهارت در یکی از این زبان ها را ارائه کنند. آن دسته از دانشجویانی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی را داشته باشند می توانند از برخی از دانشگاه های خصوصی فنلاند پذیرش دریافت کنند.

تحصیل داروسازی در فنلاند

شرایط اخذ ویزای دانشجویی فنلاند جهت تحصیل در رشته داروسازی

داشتن پاسپورت معتبر و ارائه نامه پذیرش از دانشگاه، از اصلی ترین شروط اخذ ویزای دانشجویی فنلاند است. علاوه بر آن، مقاضیان تحصیل داروسازی در فنلاند میبایست برای اخذ ویزای دانشجویی، اثبات نمایند که از تمکن مالی لازم برخوردار بوده و قادر به تامین هزینه های خود در فنلاند خواهند بود. در سال 2022، تمکن مالی لازم جهت اخذ ویزای دانشجویی فنلاند، ۷۰۰ یورو در ماه برای نفر اصلی می باشد. برای مثال، برای 2 سال تحصیل در فنلاند، حدود ۱۶۰۰۰ یورو تمکن مالی لازم است. اثبات آن نیز از طریق ارائه صورتحساب های بانکی ممکن می باشد. اخذ بیمه درمانی در فنلاند، ارائه مدرک زبان و همچنین پرداخت هزینه ویزا نیز جزو شروط مهم جهت اخذ ویزای دانشجویی این کشور است. 

ارائه مدرک زبان فنلاندی، سوئدی و یا انگلیسی، با نمره ای که از سوی دانشگاه تعیین شده است الزامی می باشد. نوع بیمه درمانی نیز به طول دوره تحصیلی دانشجویان بستگی دارد و هر چه دوره تحصیلی دانشجویان کوتاه تر باشد، به پوشش بیمه بیشتری نیاز خواهند داشت. بر همین اساس، برای تحصیل بیش از 2 سال در فنلاند، به یک بیمه درمانی با پوشش هزینه ها تا سقف 40000 یورو نیاز است. هزینه اخذ ویزا نیز در سال 2022، معادل با 350 یورو است.

برترین دانشگاه های فنلاند جهت تحصیل در رشته داروسازی

کشور فنلاند دارای برترین دانشگاه ها می باشد که معمولا در رنکینگ جهانی دارای رتبه هستند و از کیفیت آموزشی بالایی برخوردار می باشند. در ضمن، اکثر دانشگاه های فنلاند مورد تایید وزارت علوم ایران هستند و مدارک اعطا شده توسط این دانشگاه ها در سراسر جهان معتبر می باشند. پس دانشجویان می توانند پس از فارغ التحصیلی، به راحتی مشغول به کار شوند. اما لازم است متقاضیان تحصیل در فنلاند، پیش از هر گونه اقدام حتما دانشگاه های فنلاند را بررسی نمایند، شروط تعیین شده توسط دانشگاه را مطالعه کنند و از رتبه دانشگاه و همچنین اعتبار مدارک اعطا شده توسط آنها در جهان، اطمینان حاصل نمایند. در این قسمت، برخی از برترین دانشگاه ها جهت تحصیل داروسازی در فنلاند آورده شده است.

  1. دانشگاه Helsinki

این دانشگاه که در پایتخت فنلاند واقع شده و معروف ترین دانشگاه در فنلاند می باشند، در رنکینگ جهانی QS رتبه 106 را در بین دانشگاه های جهان به خود اختصاص داده است.

  1. دانشگاه Aalto

دانشگاه آلتو که جزو معتبرترین دانشگاه های فنلاند است، اخیرا در رنکینگ جهانی QS، رتبه 116 را در بین دانشگاه های جهان کسب نموده است.

  1. دانشگاه Turku

دانشگاه تورکو، یک جامعه علمی فعال متشکل از 25000 دانشجو و پرسنل در 8 دانشکده است. این دانشگاه در رنکینگ جهانی QS در سال 2022، رتبه 291 را به خود اختصاص داده است.

  1. دانشگاه Oulu

دانشگاه اولو یک دانشگاه علمی بین المللی است که از طریق تحقیقات و آموزش نوآورانه در رشته های مختلف، دانش و تجربه های عملی فراوانی را برای آینده دانشجویان فراهم می کند. دانشگاه اولو در فنلاند، اخیرا در رنکینگ جهانی QS رتبه 392 را دریافت کرده است.

  1. دانشگاه فنلاند شرقی

معمولا تحصیل داروسازی در این دانشگاه به زبان انگلیسی امکانپذیر است. دانشگاه فنلاند شرقی در سال 2022 و در رنکینگ QS رتبه 551-560 را در بین دانشگاه های جهان کسب نموده است.

هزینه تحصیل داروسازی در کشور فنلاند

بررسی شهریه دانشگاه و هزینه های تحصیل، یکی از مهمترین اقداماتی است که دانشجویان علاقه مند به تحصیل در خارج از کشور باید به آن توجه کنند. میزان شهریه دانشگاه های مختلف در فنلاند، متفاوت است و به نوع دانشگاه و مقطع تحصیلی دانشجویان بستگی دارد. معمولا میزان دقیق شهریه و نحوه پرداخت آن، در وبسایت دانشگاه های فنلاند آورده شده است. به طور کلی، تحصیل داروسازی در فنلاند می تواند بین 13000 تا 18000 یورو در هر سال تحصیلی هزینه داشته باشد. 

لازم به ذکر است، دانشجویان برتری که بتوانند با برآورده کردن شروط، بورسیه تحصیلی فول فاند دریافت نمایند قادر می باشند به صورت رایگان در این کشور به تحصیل بپردازند. البته تحصیل به زبان فنلاندی در دانشگاه های دولتی فنلاند نیز رایگان است. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وبسایت دانشگاه انتخابی خود در فنلاند مراجعه نمایید.

شرایط کار پس از تحصیل داروسازی در کشور فنلاند

فارغ التحصیلان داروسازی در فنلاند، یک سال فرصت خواهند داشت تا در فنلاند اقامت داشته و به دنبال کار باشند. در صورتیکه موفق به اخذ یک پیشنهاد شغلی شوند، امکان تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری و اخذ اقامت فنلاند برای آنان فراهم است. معمولا پس از ۴ سال کار و زندگی مستمر در فنلاند و پرداخت مالیات، امکان اخذ اقامت دائم وجود دارد و با گذشت 3 سال از اخذ اقامت دائم، می توان برای دریافت شهروندی فنلاند درخواست داد. با توجه به نرخ پایین بیکاری در فنلاند و وجود نهادهای کاریابی در دانشگاه های این کشور، شانس دانشجویان برای یافتن شغل و دریافت اقامت فنلاند، بسیار بالا است.

تحصیل داروسازی در فنلاند
سؤالات متداول
  • آیا دانشجویان می توانند در حین تحصیل در فنلاند کار کنند؟

بله. معمولا امکان کار پاره وقت تا سقف ۳۰ ساعت در هفته مجاز است.

  • درآمد داروسازان در فنلاند چقدر است؟

مشاغل حوزه پزشکی در فنلاند، جزو پردرآمدترین ها هستند. داروسازان می توانند بر اساس سابقه کار و مدرک تحصیلی، بین 70000 یورو تا 120000 یورو در سال درآمد داشته باشند.

  • آیا با تحصیل در فنلاند می توان برای اعضای خانواده هم ویزا دریافت کرد؟

بله. با اثبات تمکن مالی، امکان اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزندان زیر 18 سال بصورت همزمان وجود دارد.

  • آیا می توان برای تحصیل داروسازی در فنلاند، بورسیه دریافت کرد؟

بله. دانشجویانی که دارای نمرات و معدل بالا، نمره زبان عالی و رزومه قوی باشند می توانند برای اخذ بورسیه های تحصیلی در فنلاند درخواست دهند.

  • آیا امکان تحصیل داروسازی در فنلاند بدون ارائه مدرک زبان وجود دارد؟

تحت شرایطی بله. چنانچه دوره های زبان در دانشگاه های فنلاند برگزار شود، دانشجویان می توانند پس از شرکت در دوره و قبولی در آزمون پایان دوره، وارد دانشگاه شوند.

  • آیا همراه دانشجو در فنلاند اجازه کار دارد؟

بله، همراه امکان کار بصورت تمام وقت را از همان ابتدای ورود دارد.

  • آیا فارغ التحصیلان داروسازی از دانشگاه های ایران می توانند در فنلاند کار کنند؟

تحت شرایطی بله. چنانچه متقاضیان موفق به معادل سازی مدارک خود در فنلاند و قبولی در آزمون های سنجش مهارت شوند، این امکان برای آنان وجود دارد.

سخن پایانی

رشته های حوزه پزشکی مانند داروسازی، همواره جزو پرتقاضاترین رشته های تحصیلی در فنلاند بوده است. متقاضیان می توانند با اخذ پذیرش از یک دانشگاه معتبر در فنلاند و دریافت ویزای دانشجویی این کشور، برای تصیل در رشته داروسازی وارد فنلاند شوند. البته، ارائه مدرک زبان فنلاندی، سوئدی و یا انگلیسی نیز لازم می باشد. نکته جالب توجه اینکه امکان تحصیل پرستاری و فیزیوتراپی به زبان انگلیسی و بدون نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی نیز میسر است. برای اطلاع از چگونگی آن می توانید به مقاله تحصیل پرستاری در فنلاند مراجعه نمایید. ما در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل داروسازی در فنلاند پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور فنلاند را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *