فرصت محدود تحصیل در دانمارک به زبان انگلیسی

متقاضیان تحصیل در دانمارک می توانند علاوه بر زبان های دانمارکی، سوئدی، نروژی و آلمانی، به زبان انگلیسی نیز تحصیل نمایند. دانشگاه های دانمارک طیف وسیعی از دوره های تحصیلی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند و این امر به محبوبیت دانمارک در بین دانشجویان بین المللی افزوده است. علاوه بر این، اکثر دانمارکی ها به زبان انگلیسی مسلط بوده و دانشجویان بین المللی در تحصیل و برقراری ارتباط با مردم محلی با مانع زبان مواجه نخواهند شد. اما شرایط تحصیل به زبان انگلیسی در دانمارک چیست و چه دانشگاه هایی در دانمارک دوره های تحصیلی را به زبان انگلیسی ارائه میدهند؟ ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی شرایط تحصیل در دانمارک به زبان انگلیسی بپردازیم و به سوالات فوق پاسخ دهیم. 

اگر شما نیز به تحصیل در این کشور علاقه مند هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور دانمارک گردآوری شده است.

تحصیل در دانمارک به زبان انگلیسی

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شرایط تحصیل در دانمارک به زبان انگلیسی
  • برترین دانشگاه ها برای تحصیل به زبان انگلیسی
  • تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی
  • تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری
  • مدارک لازم جهت تحصیل به زبان انگلیسی

شرایط تحصیل در دانمارک به زبان انگلیسی

متقاضیان تحصیل در کشور دانمارک میبایست از یک دانشگاه معتبر در این کشور پذیرش دریافت نمایند. بیش از 700 دوره آموزشی به زبان انگلیسی در دانمارک برای دانشجویان بین المللی در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دسترس است. به طور دقیق تر، اکثر دوره های تحصیلی در دانمارک که به زبان انگلیسی می باشند، در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می شوند و شانس دانشجویان در این مقطع، برای تحصیل به زبان انگلیسی بالاتر خواهد بود. با این حال، دانشجویان بین المللی در سایر مقاطع نیز فرصت های محدودی جهت تحصیل به زبان انگلیسی را دارا می باشند. یکی از الزامات اساسی برای تحصیل در دانمارک به زبان انگلیسی ، ارائه مدرک مهارت زبان می باشد.

تحصیل در دانمارک به زبان انگلیسی

ازآنجاییکه الزامات و شرایط دانشگاه های مختلف در دانمارک متفاوت است، متقاضیان میبایست مدارک و نمرات مورد قبول را از وبسایت دانشگاه انتخابی خود در دانمارک دریافت نمایند. اما به طور کلی، مدرک زبان آیلتس آکادمیک، تافل iBT، PTE آکادمیک و یا سایر مدارک معادل، جهت تحصیل به زبان انگلیسی در دانمارک معتبر می باشند. نمره مورد قبول در آزمون های فوق، به دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی دانشجویان بستگی خواهد داشت ولی به طور کلی، اخذ نمره آیلتس 6.5 به بالا ضروری می باشد. توجه داشته باشید که معمولا علاوه بر ارائه مدرک زبان آیلتس و یا معادل آن، دانشگاه های دانمارک مدارک قبولی در آزمون های GMAT و یا GRE را نیز درخواست خواهند کرد. ارائه مدرک تحصیلی و ریزنمرات مقاطع قبلی نیز جهت تحصیل به زبان انگلیسی ضروری خواهد بود.

برترین دانشگاه ها برای تحصیل به زبان انگلیسی

اولین مرحله جهت تحصیل به زبان انگلیسی در دانمارک، یافتن دانشگاهی مناسب با شرایط دانشجویان است که دوره های تحصیلی خود را به زبان انگلیسی ارائه نماید. دانشجویانی که موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه مورد علاقه خود در دانمارک شوند، قادر خواهند بود ویزا و مجوز اقام دانمارک را دریافت نمایند. بر اساس داده های به دست آمده از وبسایت رسمی «تحصیل در دانمارک»، بیش از 600 دوره تحصیلی به انگلیسی توسط دانشگاه های دانمارک ارائه می‌شود و دانشجویان بین المللی میبایست با توجه به شرایط خود، بهترین انتخاب را از آن میان انجام دهند. بر اساس رتبه بندی های انجام شده توسط Top Universities، Times Higher Education و Shanghai Ranking، برترین دانشگاه ها جهت تحصیل به زبان انگلیسی در دانمارک عبارتند از:

  • دانشگاه کپنهاگ
  • دانشگاه فنی دانمارک
  • دانشگاه آرهوس
  • دانشگاه جنوب دانمارک
  • دانشگاه آلبورگ
  • مدرسه بازرگانی کپنهاگ
  • دانشگاه روسکیلد

تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی

حدود 70 دوره تحصیلی در مقطع کارشناسی و به زبان انگلیسی به دانشجویان بین المللی ارائه می شود. دانشجویان میبایست با برآورده کردن شرایط لازم که از سوی دانشگاه تعیین شده است، نسبت به اخذ پذیرش از دانشگاه اقدام نموده و سپس ویزای تحصیلی دانمارک را دریافت کنند. برترین دانشگاه های دانمارک جهت تحصیل در مقطع کارشناسی عبارتند از: آکادمی کسب و کار آرهوس، آکادمی ملی موسیقی دانمارک، دانشکده رسانه و روزنامه نگاری دانمارک، دانشکده طراحی و فناوری کپنهاگ (KEA)، کالج دانشگاه UCL ، کالج دانشگاه آبسالون، کالج دانشگاه کپنهاگ، کالج دانشگاه شمال دانمارک، کالج دانشگاهی دانمارک جنوبی، و کالج دانشگاه VIA.

تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری

حدود 390 دوره تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی در دانمارک وجود دارد. دانشجویان قادر خواهند بود با برآورده کردن شرایط و اثبات برتری و شایستگی علمی خود، نسبت به اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های دانمارک اقدام نمایند. برترین دانشگاه ها جهت تحصیل در دانمارک به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد عبارتنداز: دانشکده معماری آرهوس، مدرسه طراحی کولدینگ، آکادمی سلطنتی موسیقی، دانشگاه کپنهاگ  (KU)، دانشگاه کپنهاگ (UCPH).

به علاوه، از آنجاییکه در دانمارک، تحقیقات از اهمیت بالایی برخوردار است، چندین دوره تحصیلی در مقطع دکتری و به زبان انگلیسی به دانشجویان بین المللی ارائه می شود و دانشجویان برتر که دارای رزومه و سوابق علمی بالا باشند، می توانند در رشته های مختلف، از تجارت و مهندسی گرفته تا معماری و طراحی، به تحصیل بپردازند. برترین دانشگاه ها جهت تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع دکتری عبارتنداز: دانشگاه آلبورگ، دانشگاه آرهوس، مدرسه بازرگانی کپنهاگ، و دانشگاه روسکیلد.

مدارک لازم جهت تحصیل به زبان انگلیسی

از آنجاییکه شرایط دانشگاه های مختلف در دانمارک می تواند متفاوت باشد، همچنان توصیه می شود مدارک و شرایط لازم را از وبسایت دانشگاه انتخابی خود در دانمارک دریافت نمایید. اما به طور کلی، مدارک زیر جهت تحصیل به زبان انگلیسی و اخذ ویزای تحصیلی این کشور برای کلیه دانشجویان بین المللی مورد نیاز خواهد بود:

  • مدارک تحصیلی در مقاطع قبلی به همراه ریزنمرات
  • نامه پذیرش از دانشگاه
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی (آیلتس، تافل، پی تی ای و یا معادل آن)
  • مدرک اثبات تمکن مالی (در سال 2022، میزان تمکن مالی لازم جهت تحصیل در این کشور، 6.397 کرون در ماه می باشد)
  • پاسپورت معتبری که حداقل 3 ماه پس از انقضای ویزای تحصیلی اعتبار داشته باشد
  • مدارک بیمه درمانی در دانمارک (بیمه اخذ شده باید هزینه های درمانی را حداقل تا 30000 یورو پوشش دهد)
  • 4 قطعه عکس با فرمت پاسپورت
  • انگیزه نامه
  • رزومه و CV
تحصیل در دانمارک به زبان انگلیسی
سؤالات متداول
  • تحصیل به زبان انگلیسی در کدام رشته ها امکان پذیر است؟

این امر به دانشگاه انتخابی شما در دانمارک بستگی دارد. اما به طور کلی، امکان تحصیل در اکثر رشته های علوم انسانی و علوم ریاضی از جمله رشته های MBA در تمام مقاطع، علوم سیاسی، روابط بین الملل، کارشناسی ارشد طراحی، کارشناسی ارشد مهندسی زیست پزشکی، و کارشناسی مهندسی شیمی، مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر به زبان انگلیسی وجود دارد.

  • هزینه تحصیل در این کشور چقدر است؟

به دانشگاه انتخابی و رشته تحصیلی شما بستگی خواهد داشت. اما معمولا بین 6000 تا 16000 یورو در سال خواهد بود.

  • آیا زبان انگلیسی برای تحصیل و زندگی در این کشور کافی خواهد بود؟

بله. حدود 85 درصد از جمعیت دانمارک به زبان انگلیسی مسلط می باشند و دانشجویان برای تحصیلی، کار و زندگی در دانمارک با مانع زبان مواجه نخواهند شد.

  • آیا می توان با تحصیل به زبان انگلیسی، زبان دانمارکی را نیز یاد گرفت؟

بله. دانشجویان بین المللی در دانمارک می توانند در طول تحصیل خود، آموزش زبان دانمارکی را به صورت رایگان بگذرانند. شما می توانید ابتدا در مقطع لیسانس به زبان انگلیسی تحصیل کنید و بعد از اینکه به سطح مورد نیاز در زبان دانمارکی رسیدید، تحصیلات تکمیلی خود را به زبان دانمارکی ادامه دهید.

  • آیا با تحصیل به زبان انگلیسی می توان بورسیه دریافت کرد؟

بله. دانشجویانی که رزومه قوی، نمرات و معدل بالا، مدرک زبان با نمره عالی، و همچنین سوابق علمی پژوهشی قوی داشته باشند، میتوانند برای دریافت بورسیه تحصیلی درخواست دهند.

  • آیا دانشجویان می توانند در حین تحصیل در دانمارک کارکنند؟

بله. دانشجویان مجاز خواهند بود تا سقف 20 ساعت در هفته و به صورت پاره وقت، به کار مشغول شوند.

سخن پایانی

کشور دانمارک با داشتن دانشگاه های برجسته، تفکر نوآورانه، خلاقیت و اساتید برتر در سطح جهانی شناخته شده است. اکثر دوره های تحصیلی در دانمارک به زبان دانمارکی تدریس می‌شوند، اما بیش از 700 دوره تحصیلی نیز به زبان انگلیسی به دانشجویان بین المللی ارائه می شود. خوشبختانه بیش از 86 درصد از شهروندان دانمارکی به زبان انگلیسی مسلط بوده و این امر تحصیل، کار و زندگی در دانمارک را برای دانشجویان بین المللی تسهیل نموده است. دانشجویان قادر خواهند بود با ارائه یکی از مدارک زبان آیلتس، تافل iBT، PTE آکادمیک و یا معادل آن و همچنین براورده کردن سایر شرایط، در این کشور به زبان انگلیسی تحصیل نمایند. 

ما در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در دانمارک به زبان انگلیسی پرداختیم و نکات مهم آن را شرح دادیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور دانمارک را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *