فرصت ویژه تحصیل در مجارستان بدون مدرک زبان

امکان تحصیل در مجارستان بدون مدرک زبان ، باعث شده است این کشور به یکی از مقاصد اصلی و محبوب دانشجویان بین‌المللی در اروپا تبدیل شود. البته این تمام ماجرا نیست. مجارستان کشوری امن، مدرن و مهاجرپذیر است و در سال‌های اخیر با هدف افزایش تعداد دانشجویان بین‌المللی بورسیه‌های متعددی را در اختیار دانشجویان سراسر جهان قرار داده است. هرسال، دولت مجارستان 5000 بورسیه تحصیلی با بودجه کامل را برای تحصیل تمام‌وقت در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه‌های مجارستان ارائه می‌دهد. قسمت خوب ماجرا این است که این بورسیه‌ها بدون نیاز به پرداخت هزینه درخواست پذیرش، بدون نیاز به مدرک آیلتس یا تافل و بدون نیاز به تجربه کاری، اعطا می‌شوند. علاوه بر بورسیه‌های متعدد که تحصیل در مجارستان را جذاب می‌کنند، مهم‌ترین دلیل برای تحصیل در مجارستان این است که هزینه‌های تحقیق و زندگی نسبت به سایر اتحادیه اروپا ارزان و مقرون‌به‌صرفه است. 

تحصیل در مجارستان بدون مدرک زبان

نکته جالب این است که اولین دانشگاه مجارستان 600 سال پیش تأسیس‌شده و این کشور سابقه طولانی در دنیای علم و پژوهش دارد. به همین جهت دانشگاه‌های مجارستان از بهترین دانشگاه‌های جهان هستند. اگر شما هم مشتاق تحصیل در اروپا هستید، این مقاله را تا انتها بخوانید تا درباره نحوه تحصیل در مجارستان بدون مدرک زبان بیشتر بدانید. کلیه اطلاعات ارائه‌شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب‌سایت‌های رسمی کشور مجارستان، گردآوری‌شده است.

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • تحصیل در مجارستان برای دانشجویان بین‌المللی
  • تحصیل در مجارستان به چه زبان‌هایی امکان‌پذیر است؟
  • معرفی دانشگاه‌های مجارستان بدون نیاز به مدرک زبان
  • بورسیه‌های تحصیلی برای تحصیل بدون مدرک زبان در مجارستان
  • هزینه‌های زندگی و تحصیل برای دانشجویان در مجارستان

تحصیل در مجارستان برای دانشجویان بین‌المللی

از سال 2005 و 2006، مؤسسات آموزش عالی مجارستان، فعالیت خود را مطابق با سیستم آموزشی بولونیا آغاز کردند. همه مدارک اعطاشده کشورهایی که از سیستم بولونیا پیروی می‌کنند، قابلیت معادل‌سازی و انتقال در سراسر اتحادیه اروپا را خواهد داشت. همین امر باعث می‌شود مدارک تحصیلی مجارستان کاملاً معتبر و کاربردی باشد. برای پذیرش در یک موسسه آموزش عالی مجارستان، دانشجویان آینده‌نگر باید نشان دهند که شرایط خاصی را دارند. یکی از این شرایط ارائه گواهینامه مدرک زبان یا اثبات تسلط بر زبانی است که دروس دانشگاهی شما به آن زبان تدریس می‌شود. هرچند شرایط پذیرش دانشجو در هر دانشگاه متفاوت است اما برای فهم دروس دوره لیسانس، تسلط به زبان انگلیسی در حد نمره آیلتس 5.0-6.0 یا تافل 60-80 و برای دوره کارشناسی ارشد نمره آیلتس 5.5-6.5 یا تافل 70-90 لازم است. معمولاً نگرانی اغلب دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در دانشگاه‌های خارجی، ارائه مدرک زبان آیلتس یا تافل است، اما خوشبختانه تحصیل در مجارستان بدون مدرک زبان امکان‌پذیر است.

تحصیل در مجارستان بدون مدرک زبان

تحصیل در مجارستان به چه زبان‌هایی امکان‌پذیر است؟

زبان ملی مجارستان، زبان مجارستانی است که سیزدهمین زبان پرگویش اروپاست. در مجارستان 99.6 درصد از مردم به زبان مجارستانی صحبت می‌کنند. البته ازآنجاکه هدف دولت مجارستان افزایش دانشجویان بین‌المللی است امکان تحصیل در مجارستان بدون مدرک زبان و به زبان مجارستانی، زبان انگلیسی یا زبان آلمانی در دانشگاه‌های این کشور وجود دارد. درصورتی‌که تحصیلات قبلی خود را به زبان انگلیسی گذرانده باشید و از دانشگاه یا موسسه مقطع قبلی خود گواهینامه تسلط بر زبان ارائه کنید، برای تحصیل در مجارستان اجباری به ارائه مدرک زبان آیلتس یا تافل برای شما وجود ندارد. همچنین اگر به هر دلیلی امکان ارائه مدارک زبان و یا تسلط کامل و کافی برای تحصیل به زبان انگلیسی ندارید، می‌توانید از دانشگاه‌های مجارستان که نیازی به ارائه مدرک زبان ندارند پذیرش بگیرید و در دوره‌های زبان دانشگاه که حدود 6 ماه الی 1 سال است شرکت کنید. پس از آشنایی با زبان، می‌توانید دوره تحصیلی خود را آغاز کنید.

معرفی دانشگاه‌های مجارستان بدون نیاز به مدرک زبان

یکی از مزایای تحصیل در مجارستان این است که بسیاری از دانشگاه‌های این کشور اجباری برای ارائه مدرک زبان ندارند که همین امر روند اخذ پذیرش را ساده‌تر و هزینه‌های مهاجرت تحصیلی به مجارستان را به طرز چشمگیری کاهش می‌دهند. به همین جهت، مدارک تحصیلی مجارستان به‌ویژه در زمینه‌هایی مانند پزشکی، دندانپزشکی و مهندسی محبوبیت منحصربه‌فردی به‌ویژه میان ایرانیان دارد. در جدول زیر نام تعدادی از دانشگاه‌های مجارستان که نیازی به ارائه آزمون‌های زبان انگلیسی ندارند، آمده است.

دانشگاه غرب مجارستان
دانشگاه اوبودا
دانشگاه سملویزدانشگاه کاتولیک پازمانی پیتر
دانشگاه دبرسندانشگاه صنعت و اقتصاد بوداپست
دانشگاه پکسدانشگاه میسکولک
دانشگاه اروپای مرکزیدانشگاه سگد
دانشگاه Szent István

بورسیه‌های تحصیلی برای تحصیل بدون مدرک زبان در مجارستان

برای دانشجویان بین‌المللی، تحصیل در مجارستان نه‌تنها مکان مناسبی برای دریافت تحصیلات با کیفیت بالا است، بلکه مکانی برای مجموعه‌ای از بورسیه‌های تحصیلی بین‌المللی برای آینده‌ای روشن و فرصت‌های متحول کننده زندگی برای هر کسی است. تحصیل در مجارستان به‌ویژه برای ایرانیان یک تیر و چند نشان است زیرا نه‌تنها هیچ اجباری برای ارائه مدرک زبان نیست، فرصت دریافت بورسیه‌های تحصیلی بسیار متعددی از دانشگاه‌های مطرح مجارستان وجود دارد که هزینه‌های تحصیل را به‌وضوح کاهش می‌دهد. موارد زیر بورسیه‌های تحصیلی تنها برخی از بورسیه‌های دولتی مجارستان است:

  1. بورسیه‌های دانشگاه اروپای مرکزی

CEU بهترین دانشگاه مجارستان برای دانشجویان بین‌المللی در سراسر جهان است. متقاضیان از همه کشورها و ملیت‌ها واجد شرایط برای دریافت سخاوتمندانه‌ترین و معتبرترین بورسیه‌های CEU در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری هستند. دانشگاه اروپای مرکزی مجارستان تمام هزینه‌های تحصیل دانشجویان را پوشش می‌دهد.

  1. بورسیه تحصیلی CEEPUS در مجارستان

یکی دیگر از برنامه‌های بورسیه تحصیلی برتر در مجارستان، برنامه بورسیه تحصیلی CEEPUS است. این بورسیه توسط دانشگاه اروپای مرکزی در بوداپست برای مقاطع لیسانس، کارشناسی ارشد و دکتری اعطا می‌شود. این دانشگاه برای تحصیل در مجارستان بدون مدرک زبان کاملاً ایدئال است.

  1. برنامه بورسیه دولت مجارستان

بورسیه‌های دولتی که هرسال 5000 دانشجو را در زمینه تحصیل حمایت می‌کنند Stipendium Hungaricum نامیده می‌شوند و برای دریافت آن‌ها مدرک آیلتس یا تافل لازم نیست.

  1. بورسیه تحصیلی دانشگاه پکس

پکس قدیمی‌ترین دانشگاه مجارستان است. در اروپای مرکزی است. برای اخذ پذیرش در بورسیه‌های دانشجویان بین‌المللی دانشگاه پکس، مدرک آیلتس/تافل لازم نیست. شما می‌توانید در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و پس از دکتری در دانشگاه PECS به تحصیلات خود ادامه دهید. دانشگاه پکس در حال حاضر 31 رشته لیسانس، 29 رشته کارشناسی ارشد، 8 رشته کارشناسی ارشد و 15 رشته دکتری در رشته‌های بازرگانی و اقتصاد، علوم طبیعی، علوم پزشکی و بهداشت، علوم انسانی و اجتماعی، هنر و مهندسی ارائه می‌دهد.

  1. برنامه Eramus+

بورسیه معروف سازمان اراسموس برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد تمام هزینه‌های دانشجویان را پوشش می‌دهد.

هزینه‌های زندگی و تحصیل برای دانشجویان در مجارستان

طبق استانداردهای اروپایی، هزینه‌های زندگی در مجارستان پایین است و همین امر آن را به مکانی مقرون‌به‌صرفه برای دانشجویانی که در مجارستان تحصیل می‌کنند تبدیل می‌کند. دانشجویانی که برای تحصیل در مجارستان به ویزا نیاز دارند باید نشان دهند که حدود 675 یورو در ماه تمکن مالی دارند. این توصیه دانشگاه‌ها است، اگرچه مقدار تمکن مالی موردنیاز شما به استانداردهای زندگی فردی شما بستگی دارد. بوداپست گران‌ترین شهر مجارستان است، اما به‌طورکلی 60-65٪ ارزان‌تر از لندن، 50-55٪ ارزان‌تر از پاریس و 30-35٪ ارزان‌تر از مسکو است. سایر شهرهای مجارستان دارای دانشگاه (Szeged، Debrecen، Pécs، Dunaújváros و (Gödöllő، حدود 20-30٪ ارزان‌تر از بوداپست هستند.

اگر بودجه محدودی دارید، به یاد داشته باشید که به‌عنوان یک دانشجو می‌توانید در رستوران‌ها و کافه‌تریاها، حمل‌ونقل عمومی، سینما و… از تخفیف برخوردار شوید. همچنین با دریافت بورسیه تحصیلی می‌توانید هزینه‌های خود را به طرز چشمگیری کاهش دهید. علاوه بر این می‌توانید تا حداکثر 20 ساعت در هفته در طول‌ترم تحصیلی خود به‌صورت پاره‌وقت در مجارستان کارکنید.

تحصیل در مجارستان بدون مدرک زبان
سؤالات متداول
  1. آیا می‌توانم بدون مدرک زبان از دانشگاه‌های مجارستان پذیرش بگیرم؟

بله. اکثر دانشگاه‌ها برای متقاضیانی که مدرک زبان بین‌المللی لازم را ندارند، آزمون زبان برگزار می‌کنند. داوطلبانی که در این آزمون زبان قبول می‌شوند می‌توانند تحصیل خود را آغاز کنند، اما کسانی که در آزمون زبان مردود شوند باید در دوره‌های زبان دانشگاه شرکت کنند.

  1. امکان تحصیل در مجارستان به چه زبان‌هایی وجود دارد؟

زبان مجارستانی، زبان انگلیسی و زبان آلمانی.

  1. آیا امکان کار حین تحصیل در مجارستان وجود دارد؟

بله شما می‌توانید با ویزای دانشجویی حداکثر تا 20 ساعت در هفته در طول‌ترم کارکنید.

  1. کدام دانشگاه‌های مجارستان نیازی به آیلتس ندارند؟

تعداد دانشگاه‌هایی که بدون مدرک زبان اقدام به پذیرش دانشجو می‌کنند زیاد است، برخی از این دانشگاه‌ها عبارت‌اند از: دانشگاه دبرسن، دانشگاه اروپای مرکزی و دانشگاه پکس.

  1. آیا امکان تحصیل مجازی در دانشگاه‌های مجارستان وجود دارد؟

خیر. دانشگاه‌های مجارستان دوره‌های مجازی ارائه نمی‌دهند.

سخن پایانی

تحصیل در مجارستان بدون مدرک زبان به دلیل حذف هزینه‌های اخذ مدرک، یکی از گزینه‌های پرطرفدار برای مهاجرت تحصیلی به اروپا است. هزینه‌های تحصیل و زندگی در این کشور مقرون‌به‌صرفه است و امکان دریافت بورسیه و کار حین تحصیل در مجارستان، روند مهاجرت دانشجویان بین‌المللی به این کشور را کاملاً صعودی کرده است. به همین جهت اگر قصد تحصیل در اروپا بدون مدرک زبان و با هزینه منطقی را دارید، باید در اسرع وقت برای اخذ پذیرش از دانشگاه و سپس اخذ ویزای تحصیلی اقدام کنید. عالیان ویزا با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب و باده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به‌روزترین و دقیق‌ترین اطلاعات مربوط به تحصیل در مجارستان را به شما عزیزان ارائه می‌نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می‌توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره‌های مؤسسه از طریق واتس آپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *