تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

شاید با خود فکر کنید که تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان غیر ممکن است. ولی ما اینجا هستیم تا به شما بگوییم که شاید این امر بسیار دشوار باشد، اما قطعا غیرممکن نخواهد بود. در واقع، اگر شما دارای رزومه و سوابق تحصیلی عالی هستید، ممکن است راهکارهایی برای اخذ پذیرش تحصیلی در کانادا بدون مدرک زبان برایتان وجود داشته باشد که به شرح آن خواهیم پرداخت. 

ما در این مقاله، کلیه شرایط لازم جهت تحصیل بدون مدرک زبان در کانادا را بررسی کرده و راهکارهایی طلایی برای ورود به این کشور بی نظیر، بدون مدرک زبان، به شما ارائه می کنیم. پس اگر قصد مهاجرت تحصیلی به آلمان را دارید، اما با مانعی به نام مدرک زبان مواجه شده اید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط گروه مهاجرتی عالیان ویزا و از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور کانادا برای شما مخاطب عزیز گردآوری شده است.

عناوین و موضوعات این مقاله

تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

چگونه بدون مدرک زبان در کانادا تحصیل کنیم؟

قطعا می دانید که ارائه مدرک زبان، یکی از مهم ترین شرایط لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی و همچنین ویزای تحصیلی در اکثر کشورهای جهان است. با این حال، بسیاری از کشورها، از جمله کانادا، شرایطی را فراهم کرده اند تا آن دسته از دانشجویان بین المللی که موفق به اخذ مدرک زبان نشده اند، از تحصیل در کشور مورد علاقه خود محروم نشوند. بسیاری از دانشگاه های کانادا، شرایط را برای اعطای پذیرش به دانشجویان بین المللی تسهیل نموده و بدون ارائه مدرک زبان نیز متقاضیان را پذیرش می کنند. تنها کاری که شما باید انجام دهید آن است که به وب سایت دانشگاه های کانادا مراجعه نموده و الزامات زبان برای رشته و مقطع تحصیلی خود در آن دانشگاه را بررسی کنید.

علاوه بر آنچه گفته شد، همچنان راهکارهای دیگری برای تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان وجود دارد. برخی از بهترین این راهکارها عبارت اند از:

تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

• ارائه مدارک معادل آیلتس

شما می توانید به جای ارائه مدرک آیلتس، سایر مدارک معادل آیلتس که دریافت آنها آسان تر است را ارائه کنید. برای مثال، مدرک زبان دولینگو در برخی دانشگاه های کانادا به رسمیت شناخته می شود.

• تقویت رزومه

برخی از دانشگاه های کانادا، در صورتی که رزومه بسیار قوی و سوابق تحصیلی و پژوهشی عالی ارائه کنید، الزامی برای ارائه مدرک زبان در نظر نمی گیرند. پس تا می توانید، نمرات، معدل و نمره زبان بالا دریافت نموده و مقالات علمی خود را در ژورنال های معتبر چاپ کنید.

• شرکت در دوره زبان در کانادا

دانشجویانی که به هر دلیلی توانایی ارائه مدرک آیلتس و یا هیچ یک از مدارک معادل آن را نداشت باشند می توانند در دوره های آموزش زبان انگلیسی که خود دانشگاه مقصد برگزار می کند شرکت نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر، با کارشناسان عالیان ویزا تماس بگیرید.

امکان تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان در مقاطع مختلف

یکی از مهم ترین عواملی که بر لزوم ارائه مدرک زبان تاثیر گذار است، مقطع تحصیلی شما می باشد. به طور کلی، تحصیل در مقاطع بالاتر از کارشناسی، مستلزم ارائه مدرک زبان است. به عبارتی دیگر، می توان چنین گفت که در مقاطع بالا، ارائه مدرک زبان، نشان دهنده شایستگی و برتری متقاضی می باشد. بیایید تا دقیق تر به این موضوع نگاه کنیم.

1- تحصیل در مقطع کارشناسی بدون مدرک زبان

متقاضیان تحصیل کارشناسی در کانادا، باید مدرک آیلتس با نمره حداقل 6.5 را ارائه کنند. حال آن دسته از دانشجویان علاقه مند به ورود به مقطع کارشناسی که به دنبال تحصیل بدون مدرک زبان هستند، می توانند در دوره های زبان در کانادا ثبت نام کنند.

2- تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بدون مدرک زبان

لزوم ارائه مدرک زبان، برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد در کانادا، بسیار بیشتر است. اما برخی از دانشگاه های کانادا، بدون دریافت مدرک زبان نیز به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد، پذیرش می دهند. به علاوه، اخذ ویزای دوره زبان کانادا برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد نیز امکانپذیر است.

3- تحصیل در مقطع دکتری بدون مدرک زبان

ارائه مدرک زبان برای ورود به مقطع دکتری، شانس شما را دوچندان خواهد کرد. در واقع رقابتی بودن اخذ پذیرش در این مقطع، باعث شده است تا ارائه مدرک زبان با نمره بالا، یک مزیت عالی و ملاک برتری باشد. پس فراموش نکنید که عدم ارائه مدرک زبان، شانس شما را برای ورود به مقطع دکتری، به شدت کاهش خواهد داد.

معرفی 10 دانشگاه برتر کانادا برای دریافت پذیرش تحصیلی بدون مدرک زبان

همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم، برخی از دانشگاه های کانادا، بدون ارائه مدرک زبان نیز به متقاضیان پذیرش اعطا می کنند. با در نظر گرفتن این که در سراسر کانادا، 96 دانشگاه وجود دارد که هریک مدارک خاصی را تعیین نموده اند، امکان نام بردن تمام دانشگاه هایی که متقاضیان را ملزم به ارائه مدرک زبان نمی کنند، در این مقاله ممکن نمی باشد. اما به عنوان یک قاعده کلی می توان گفت که سختگیری دانشگاه های استان های شمالی کانادا، به جهت تمایل کمتر دانشجویان بین المللی برای تحصیل در این استان ها و همچنین به دلیل آب و هوای سردتر در این مناطق، کمتر از سایر استان ها می باشد.

ما در این قسمت، برخی از بهترین دانشگاه های کانادا که امکان تحصیل بدون مدرک زبان را برای علاقه مندان فراهم می کنند به شما معرفی می کنیم:

  • دانشگاه Toronto  
  • دانشگاه Canada west: این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه تجاری شناخته می شود که بیشتر بر رشته هایی مانند مدیریت و تجارت تمرکز دارد و در شهر ونکوور واقع شده است.
  • دانشگاه Prince Edward Island: این دانشگاه با مناظر خیره کننده جزیره ی پرنس ادوارد، در رشته های ورزشی مانند دومیدانی شهرت دارد.
  • دانشگاه Thompson Rivers : این دانشگاه، به گستردگی جامعه بین المللی و پرداخت کمک هزینه های تحصیلی بالا، مشهور است.
  • دانشگاه Regina : دانشگاه رجینا در منطقه ساسکاچوان در مرکز کانادا قرار دارد و در رشته های بسیاری دانشجو می پذیرد.
  • دانشگاه Saskatchewan
  • دانشگاه Brock
  • دانشگاه Winnipeg
  • دانشگاه Newfoundland
  • دانشگاه Concordia
تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

مدارک جایگزین آیلتس برای تحصیل بدون مدرک زبان در کانادا

آن دسته از متقاضیان تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان که موفق که دریافت مدرک آیلتس نشده اند، می توانند سایر مدارک زبان که معادل آیلتس می باشند و از سوی دانشگاه های کانادا نیز به رسمیت شناخته می شوند را ارائه کنند. به عبارتی دیگر، با توجه به دشواری آزمون آیلتس آکادمیک، متقاضیان مهاجرت تحصیلی به کانادا می توانند مدرک تافل، PTE و یا دولینگو را برای اثبات مهارت خود در زبان، به دانشگاه مورد نظر، ارائه دهند. برخی از محبوب ترین مدارک جایگزین آیلتس عبارت اند از:

  • TOEFL
  • CAEL
  • Cambridge Test) (CAE / CPE))
  • CELPIP
  • CanTEST
  • Pearson Test of English
  • Duolingo English Test

از طرفی دیگر، دانشجویانی که یکی از شرایط زیر را دارا باشند، قادر خواهند بود برای تحصیل بدون مدرک زبان اقدام کنند:

  • تحصیل در یک مدرسه انگلیسی زبان، به مدت 4 سال یا بیشتر
  • تحصیل به زبان انگلیسی در مقاطع قبلی (در یک کشور خارجی)
  • تحصیل در رشته زبان انگلیسی در مقاطع قبلی

نکته قابل توجه در این بحث، توانایی دانشجو در اثبات مهارت خود در زبان انگلیسی است. این مهم با ارائه مقالات به زبان انگلیسی و ثبت آن ها و یا اثبات مهارت زبان در طی مصاحبه با اساتید، امکان پذیر خواهد بود.

راهکارهای مفید برای تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

علاقه مندان به تحصیل در کانادا باید هم به جهت اخذ پذیرش تحصیلی و هم برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا، مدرک زبان ارائه کنند. نکته قابل توجه آن است که حتی اگر شما موفق به اخذ پذیرش تحصیلی در کانادا بدون مدرک شوید، باز هم درصد موفقیت شما برای دریافت ویزای دانشجویی کانادا کم است. به عبارتی دیگر، ریسک ریجکتی درخواست ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان، بسیار بالا است. پس در درجه اول، توصیه می کنیم حتما مدرک آیلتس ارائه کنید. 

در درجه دوم، توصیه می شود مدارک معادل آیلتس را به سفارت کانادا ارائه دهید. در سال های اخیر، مدرک PTE و دولینگو، طرفداران بسیاری داشته اند. حال اگر باز هم موفق به اخذ مدرک زبان نشدید، می توانید برای اخذ ویزا جهت شرکت در دوره زبان در کانادا درخواست دهید. فراموش نکنید که افسر پرونده شما در سفارت، ممکن است در جلسه مصاحبه، توانایی و مهارت شما در زبان را بسنجد. پس اگر مدرک زبان ندارید، تا جایی که می توانید، به زبان انگلیسی مسلط شوید.

نگاهی بر معایب ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان

این موضوع که تحصیل در کانادا بسیار پرطرفدار است، غیر قابل انکار می باشد. بنابراین با توجه به تقاضای بالا و رقابتی بودن شرایط، ممکن است شانس دریافت ویزا برای دانشجویان بدون مدرک زبان، به طور چشمگیری کاهش یابد. در واقع، بسیاری از دانشگاه های کانادا اجباری برای ارائه مدرک زبان ندارند اما این نکته بسیار قابل توجه است که نداشتن مدرک زبان می تواند شانس متقاضی را برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا بسیار پایین بیاورد. 

حال اگر متقاضی، توجیه مناسبی برای عدم دریافت مدرک زبان داشته باشد و از نظر سایر شرایط مانند سن، گپ تحصیلی وتمکن مالی در شرایط مناسبی باشد، شانس دریافت پذیرش برای وی بالاتر می رود. بنابراین اگر با سن بالا و یا گپ تحصیلی زیاد اقدام به تحصیل بدون مدرک زبان نمایید، حتی در صورت اخذ پذیرش از دانشگاه، شانس بالایی برای دریافت ویزای تحصیلی نخواهید داشت.

هزینه تحصیل بدون مدرک زبان در کانادا چقدر است؟

به طور کلی، ارائه مدرک زبان یا عدم ارائه آن، تفاوت چندانی در هزینه تحصیل در کانادا ایجاد نمی کند، مگر آنکه قصد شرکت در دوره زبان را داشته باشید. دانشجویانی که مدرک زبان دریافت نکرده اند و به دنبال تحصیل در کانادا هستند، باید بابت ورود به کالج زبان در کانادا، هزینه بپردازند. این هزینه می تواند با توجه به نوع کالج و طول دوره زبان، متفاوت باشد. پس بهتر است اطلاعات کامل را در وب سایت کالج یا دانشگاهی که دوره زبان برگزار می کند، مطالعه کنید.

شرایط یافتن کار در کانادا بدون مدرک زبان

ذکر این نکته لازم است که بدون داشتن مدرک زبان و یا عدم تسلط به زبان انگلیسی، شانس دانشجویان برای یافتن کار در کانادا، کمتر از سایرین است. شما باید برای کار در این کشور، به زبان مسلط باشید. پس اگر قصد تحصیل در کانادا و سپس کار در این کشور را دارید، همین حالا یادگیری زبان را آغاز کنید. شاید تحصیل بدون مدرک زبان ممکن باشد، اما کار در کانادا بدون تسلط به زبان، هرگز!

معمولا دانشجویان می توانند پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های کانادا، نسبت به یافتن شغل در این کشور اقدام کنند تا بدین وسیله، اقامت کاری کانادا را به دست آورند و برای همیشه در کانادا بمانند. باتوجه به نرخ پایین بیکاری در کانادا، امکان کاریابی پس از تحصیل برای دانشجویان بین المللی بسیار زیاد است. فراموش نکنید که کانادا، مهاجرپذیرترین کشور دنیاست و یکی از دلایل آن، نیاز به نیروی کار خارجی برای توسعه و رشد اقتصادی می باشد.

تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

درباره مزایای تحصیل در کانادا چه می دانید؟

اگر نمی توانید مدرک زبان دریافت کنید و پس از آنچه گفته شد، از تصمیم برای تحصیل در کانادا صرف نظر کرده اید، باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید. تحصیل به زبان انگلیسی در کانادا چنان مزایای زیادی دارد که قطعا ارزش آن را خواهد داشت تا شما برای دریافت مدرک زبان خود، تلاش شبانه روزی داشته باشید. ما در این قسمت، به برخی از مهم ترین مزایای تحصیل در کانادا اشاره می کنیم تا شما بفهمید که تلاش برای ورود به کانادا، ارزشش را خواهد داشت.

  • دانشجویان در کانادا می توانند برای همسر و فرزندان خود، ویزای کانادا را دریافت کنند.
  • امکان اخذ اقامت دائم کانادا پس از فارق التحصیلی از طریق برنامه های متنوع اقامتی مانند اسکیل ورکر، استارت آپ و غیره.
  • تحصیل در کانادا علاوه بر کسب امتیازات بالا برای دریافت اقامت کانادا، این امکان را به شما می دهد که در رشته و مهارتی که در آن تخصص دارید کار پیدا کنید.
  • مدارک اخذ شده از دانشگاه های کانادا در سراسر جهان معتبر است.
  • دانشجویان برای تحصیل در کانادا هزینه های کمتری را نسبت به کشورهای هم سطح مانند آمریکا، استرالیا و یا انگلیس پرداخت می کنند.
  • این کشور به دانشجویان بین المللی اجازه 20 ساعت کار پاره وقت در هفته را صادر می کند. به علاوه، همراهان دانشجو اجازه کار تمام وقت در کانادا را خواهند داشت. بنابراین دانشجویان با وجود کمک هزینه های تحصیلی و حقوق ناشی از کار دانشجویی، به خوبی از پس هزینه های زندگی دور از خانواده بر خواهند آمد.
  • امکان تحصیل در کانادا به زبان های انگلیسی و فرانسوی وجود دارد.
  • تحصیل در کانادا این امکان را به زوجین می دهد که پاسپورت کانادایی برای فرزند خود که در این کشور متولد شده است دریافت کنند.

سؤالات متداول

  • آیا امکان دریافت بورسیه تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان وجود دارد؟

معمولا خیر. ارائه مدرک زبان با نمره بالا، از مهم ترین شروط دریافت بورسیه تحصیلی در کانادا است.

  • تحصیل رایگان در کانادا چگونه ممکن است؟

شما می توانید با دریافت بورسیه تحصیلی فول فاند، به صورت کاملا رایگان در کانادا تحصیل کنید.

  • آیا دانشجویان ایرانی می توانند برای تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان اقدام کنند؟

بله اما فراموش نکنید که شانس دانشجویان برای اخذ ویزا بدون ارائه مدرک زبان، صرف نظر از ملیت آنها، بسیار پایین است.

  • آیا امکان اخذ ویزای همراه دانشجو در کانادا بصورت همزمان وجود دارد؟

بله. اما عالیان ویزا به شما توصیه می نماید که برای بالا بردن شانس ویزای خود، بطور همزمان برای همسر و یا فرزندان خود اقدام نکنید.

  • پروسه اخذ ویزای تحصیل کانادا چقدر زمان می برد؟

در صورت کامل بودن مدارک، حدود 4 تا 6 ماه زمان خواهد برد.

سخن پایانی

تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان امری بسیار دشوار، اما ممکن است. متقاضیان می توانند با اخذ ویزا برای شرکت در دوره زبان در کانادا، وارد این کشور شده و پس از اتمام دوره زبان، برای تحصیل در رشته مورد علاقه خود وارد دانشگاه مورد نظرشان شوند. از طرفی دیگر، برخی از دانشگاه های کانادا، الزامی برای ارائه مدرک زبان تعیین ننموده و برخی دیگر، مدارک معادل آیلتس، مانند دولینگو را دریافت می کنند. پس تحصیل بدون مدرک زبان در این کشور غیر ممکن نمی باشد. 

اما فراموش نکنید که شانس اخذ پذیرش تحصیلی و از آن مهم تر، شانس اخذ ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان، بسیار پایین می باشد و ممکن است در صورت اقدام، وقت و هزینه زیادی را از دست دهید. پس اگر قصد مهاجرت تحصیلی دارید، همین حالا، یادگیری زبان را آغاز کنید. شما می توانید در صورت مواجهه با هر مشکل در مسیر مهاجرت خود به کانادا، بهترین راهکارها را از کارشناسان و مشاوران عالیان ویزا دریافت کنید. پس همین حالا با شماره های موسسه تماس بگیرید و یا سوالات خود را در واتس اپ ارسال کنید. به منظور ارتباط سریعتر، فرم ارزیابی رایگان را تکمیل کنید تا با شما تماس حاصل نماییم.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *