فرصت محدود تحصیل دندانپزشکی در سوئیس

تحصیل دندانپزشکی در برترین دانشگاه های کشور سوئیس که اکثرا دارای رنکینگ جهانی هستند، می تواند انتخابی بسیار عالی و تعیین کننده در آینده دانشجویان باشد. رشته دندانپزشکی جزو رشته های تاپ و پرتقاضا در سوئیس است که ظرفیت پذیرش محدودی نیز دارد. اما چه معیارهایی برای اخذ پذیرش از دانشگاه های سوئیس در رشته دندانپزشکی لازم است؟ آیا امکان تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور سوئیس، برای همه دانشجویان وجود خواهد داشت؟ ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی شرایط تحصیل دندانپزشکی در سوئیس بپردازیم و به سوالات فوق پاسخ دهیم. اگر شما نیز به دنبال اخذ پذیرش از دانشگاه های سوئیس هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور سوئیس گردآوری شده است.

تحصیل دندانپزشکی در سوئیس

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شرایط کلی تحصیل دندانپزشکی در سوئیس
  • شرایط اخذ پذیرش در رشته دندانپزشکی از دانشگاه های سوئیس
  • فرصت ویژه تحصیل در رشته دندانپزشکی در سوئیس برای دانشجویان بین المللی
  • الزامات مهم جهت تحصیل دندانپزشکی در کشور سوئیس
  • برترین دانشگاه های سوئیس جهت تحصیل در رشته دندانپزشکی

شرایط کلی تحصیل دندانپزشکی در سوئیس

همانند بسیاری دیگر از رشته های تحصیلی، متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در سوئیس میبایست از یک دانشگاه معتبر در این کشور پذیرش تحصیلی دریافت نموده و پس از دریافت نامه پذیرش از دانشگاه، نسبت به اخذ ویزای تحصیلی سوئیس اقدام نمایند. هر دانشگاه سوئیس، معیارهای خاصی برای پذیرش تعیین نموده است و متقاضیان میبایست کلیه معیارها، شرایط و مدارک مورد نیاز را از وبسایت رسمی دانشگاه انتخابی خود در سوئیس دریافت کنند. متقاضیان تحصیل تمام وقت در سوئیس که طول دوره تحصیلی آنان بیش از 90 روز باشد، باید ویزای گروه D را دریافت نمایند. ویزای سوئیس از نوع شنگن می باشد و مجوز سفر آزادانه و بدون ویزا را به کل منطقه شنگن اعطا می کند. ویزای نوع D در ابتدا به صورت یکساله صادر می شود و پس از آن باید تمدید گردد. به دلیل آنکه ممکن است فرآیند دریافت ویزا طولانی گردد، توصیه می شود حداقل 6 ماه قبل از آغاز دوره تحصیلی خود در سوئیس برای اخذ ویزا درخواست دهید. در ضمن، میزان تمکن مالی لازم برای اخذ ویزای تحصیلی سوئیس، 19200 یورو برای هر سال تحصیلی در این کشور می باشد.

تحصیل دندانپزشکی در سوئیس

شرایط اخذ پذیرش در رشته دندانپزشکی از دانشگاه های سوئیس

رشته های پزشکی و دندانپزشکی جزو محبوب ترین و پر تقاضا ترین رشته های دانشگاهی در سرتاسر جهان می باشند. در نتیجه، به دلیل رقابتی بودن این رشته ها و پذیرش محدود، دانشجویان باید برتری و شایستگی علمی خود را با داشتن نمرات و معدل عالی، نمره زبان بالا و غیره اثبات نمایند. دانشگاه های سوئیس در رشته های شاخه پزشکی با تقاضای بسیاری رو به رو شده و به جهت محدود بودن پذیرش برای این رشته ها، شرایط ویژه ای برای اعطای پذیرش تعیین نموده اند. متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در سوئیس میبایست در یک آزمون استعداد تحصیلی، به عنوان آزمون ورودی دانشگاه شرکت نمایند و در صورت قبولی، وارد دانشگاه انتخابی خود شوند.

فرصت ویژه تحصیل در رشته دندانپزشکی در سوئیس برای دانشجویان بین المللی

از آنجایی که در کشور سوئیس دوره های آماده سازی جهت ورود به دانشگاه برگزار نمی شود و دانشجویان فرصت نخواهند داشت تا با شرکت در این دوره ها و تقویت مهارت های خود، شانس قبولی در دانشگاه داشته باشند، متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در کشور سوئیس می توانند مقطع دبیرستان خود را در سوئیس بگذرانند و بعد از آن وارد دانشگاه شوند. به عبارتی، دانش آموزان می توانند با ثبت نام در یک مدرسه خصوصی در سوئیس و اخذ دیپلم خود در این کشور، شانس خود را برای ورود به دانشگاه های سوئیس و تحصیل در رشته های شاخه پزشکی را افزایش دهند.

الزامات مهم جهت تحصیل دندانپزشکی در کشور سوئیس

 دوره تحصیل دندانپزشکی در کشور سوئیس 6 سال بوده، شامل دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد و دانشجویان میبایست بسته به دانشگاه و منطقه ای از سوئیس که دانشگاه در آن قرار دارد، به زبان آلمانی یا فرانسوی تحصیل نمایند. در واقع، امکان تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع لیسانس وجود ندارد و دانشجویان میبایست مدرک مهارت زبان آلمانی و یا فرانسوی ارائه دهند. جهت تحصیل در مقاطعی که به زبان انگلیسی تدریس می شوند، ارائه مدرک آیلتس با نمره 6.5 به بالا و یا معادل تافل آن، ضروری خواهد بود. برخی مدارک مهم و مورد نیاز جهت تحصیل دندانپزشکی در سوئیس عبارتند از: نامه پذیرش از دانشگاه، پاسپورت معتبری که حداقل تا 3 ماه پس از انقضای ویزا معتبر باشد، مدارک دریافت بیمه درمانی در سوئیس با پوشش هزینه ها تا حداقل 30000 یورو، مدارک اثبات تمکن مالی به ارزش حداقل 19200 یورو در سال ، مدرک دیپلم و مدرک پیش دانشگاهی، ریزنمرات خود، مدرک زبان (با توجه به زبان مورد نیاز در دانشگاه انتخابی خود)، و انگیزه نامه.

برترین دانشگاه های سوئیس جهت تحصیل در رشته دندانپزشکی

قدم اول برای متقاضیان تحصیل در سوئیس، انتخاب دانشگاهی معتبر و متناسب با شرایط آنان می باشد. دانشگاه های مختلف سوئیس، شرایط اعطای پذیرش و شهریه های متفاوتی داشته و حتی زبان تحصیل در آنان نیز متفاوت است. پس توصیه می شود دانشجویان با توجه به شرایط خود و در نظر گرفتن شرایط تعیین شده از سوی دانشگاه انتخابی انان، اقدام نمایند. به طور کلی، برترین دانشگاه های سوئیس جهت تحصیل در رشته دندانپزشکی عبارتند از:

  1. دانشگاه بازل (Basel)

این دانشگاه معروف که از قدیمی ترین دانشگاه های سوئیس است، در شهر بازل و در شمال سوئیس واقع شده و در حال حاضر دارای رنکینگ 136 در بین دانشگاه های جهان می باشد.

  1. دانشگاه برن (Bern)

دانشگاه برن که در پایتخت کشور سوئیس واقع شده است، در حال حاضر دارای رنکینگ 120 در بین دانشگاه های جهان می باشد.

  1. دانشگاه فرایبورگ (Fribourg)

دانشگاه فرایبورگ سوئیس، به عنوان تنها دانشگاه دو زبانه در این کشور، در ارائه دوره های آموزشی به دو زبان فرانسوی و آلمانی منحصر به فرد است. این دانشگاه تعدادی دوره های کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی را نیز به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. دانشگاه فرایبورگ دارای رنکینگ 571-580 در بین دانشگاه های جهان است.

  1. دانشگاه ژنو (Geneve)

دانشگاه ژنو که در مرکز فعالیتهای سیاسی، تجاری و فرهنگی سوئیس واقع شده است، مقصدی عالی جهت تحصیل دندانپزشکی در سوئیس بوده و در حال حاضر، دارای رنکینگ 125 در بین دانشگاه های جهان می باشد.

  1. دانشگاه لوزان (Lausanne)

دانشگاه لوزان سوئیس، یک دانشگاه دولتی در سواحل دریاچه ژنو است که حدود 14300 دانشجو و 3000 محقق دارد. دانشگاه لوزان دارای رنکینگ 203 در بین دانشگاه های جهان می باشد.

  1. دانشگاه زوریخ (Zurich)

دانشگاه زوریخ در بزرگترین شهر سوئیس واقع شده است و اکنون دارای رنکینگ 83 در بین دانشگاه های جهان می باشد. این دانشگاه که در فهرست بهترین دانشگاه های اروپا قرار دارد، برترین دانشگاه کشور سوئیس جهت تحصیل دندانپزشکی می باشد.

تحصیل دندانپزشکی در سوئیس
سؤالات متداول
  • آیا در حین تحصیل دندانپزشکی در سوئیس می توان کار کرد؟

بله. دانشجویان در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مجاز خواهند بود تا سقف 20 ساعت در هفته مشغول به کار شوند.

  • آیا دانشجویان رشته دندانپزشکی می توانند پس از فارغ التحصیلی در سوئیس کار کنند؟

بله. دانشجویان پس از اتمام تحصیل دندانپزشکی در سوئیس می توانند ویزای 6 ماهه جستجوی کار دریافت کنند و در صورت اخذ پیشنهاد شغلی، ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تغییر داده و اقامت سوئیس را به دست آورند.

  • شرایط کار در سوئیس پس از فارغ التحصیلی در رشته دندانپزشکی چیست؟

فارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی باید برای کار در سوئیس، در آزمون جامع دندانپزشکی شرکت کرده و در صورت قبولی، مجوز کار در سوئیس را دریافت نمایند. در صورت اخذ مجوز کار، امکان دریافت اقامت سوئیس نیز برای آنان فراهم خواهد بود.

  • آیا مدرک اخذ شده از دانشگاه های سوئیس، مورد تایید وزارت علوم ایران است؟

بله. مدارک اخذ شده از دانشگاه های معتبری همچون دانشگاه زوریخ، بازل، برن و غیره، مورد تایید وزارت علوم ایران بوده و دانشجویان پس از اتمام تحصیل دندانپزشکی در کشور سوئیس، می توانند در ایران مشغول به کار شوند.

  • هزینه تحصیل دندانپزشکی در سوئیس چقدر است؟

به دانشگاه انتخابی شما بستگی دارد. به طور کلی، شهریه دانشگاه های دولتی سوئیس در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، حدود 400 تا 3700 یورو و همچنین در مقطع دکتری، حدود 100 تا 900 یورو می باشد.

سخن پایانی

رشته دندانپزشکی جزو رشته های پرطرفدار در سوئیس بوده که ظرفیت محدودی برای پذیرش دارد. دانشجویان برتر که دارای معدل و نمرات بالا در مقاطع قبلی بوده، مهارت بالا در زبان داشته و سوابق علمی پژوهشی عالی دارند، شانس بالاتری جهت پذیرش در رشته های شاخه پزشکی را خواهند داشت. به دلیل عدم برگزاری دوره های آمادگی پیش از ورود به دانشگاه در سوئیس، برای متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در کشور سوئیس، دو راه پیشنهاد می شود: اول آنکه توصیه می شود دبیرستان خود را در سوئیس بگذرانند و دیپلم خود را در سوئیس دریافت کنند. دوم آنکه متقاضیان می توانند سایر کشورها مانند فرانسه یا اسپانیا را انتخاب نموده و با شرکت در دوره های زبان، شانس ورود خود را به رشته دندانپزشکی در دانشگاه های مقرون به صرفه فرانسه یا اسپانیا افزایش دهند. ما در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل دندانپزشکی در سوئیس پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور سوئیس را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *