آیا تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان ممکن است؟

بسیاری از دانشجویان رویای تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان را دارند. آلمان به دلیل داشتن صنایع پیشرفته در بیشتر رشته ها و بازار کار قوی، موقعیت بسیار مطلوبی را به دانشجویانی که انتخاب می کنند در آلمان ادامه تحصیل دهند، ارائه می دهد. یکی از کشورهایی که آموزش رایگان به دانشجویان خارجی ارائه می دهد آلمان است، اما لازم به ذکر است که شرایط تحصیل رایگان در صورتی که دانش آموزان دارای سطح مشخصی از تسلط بر زبان آلمانی باشند، حتی بدون داشتن مدرک زبان آلمانی نیز قابل برآورده شدن است. كليه اطلاعات ارائه شده در اين مقاله در مورد تحصیل در آلمان توسط عاليان ويزا، از منابع معتبر و وب سايت هاى رسمى كشور آلمان گردآورى شده است.

تحصیل رایگان در آلمان

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان در مقطع کارشناسی
  • تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی ارشد
  • تحصیل در مقطع دکتری
  • تحصیل در آلمان با بورسیه تحصیلی
  • هزینه زندگی در آلمان
  • بازار کار در آلمان پس از تحصیل

اگر می خواهید برای تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان به صورت رایگان اقدام کنید، باید مدرک زبان مورد نیاز دانشگاه های آلمان را داشته باشید و همه دانشجویان باید تا حدودی به زبان آلمانی تسلط داشته باشند. تحصیل رایگان در آلمان بدون مدرک زبان ممکن است. داوطلبان باید در حد ب ۱ به زبان آلمانی تسط داشته باشند اما داشتن مدرک زبان آلمانی الزامی نیست. دانش آموزانی که مدرک دیپلم ۱۲ ساله داشته باشند می توانند با اخذ پذیرش دوره زبان آلمانی به همراه پذیرش کالج در آلمان در این کشور ابتدا زبان خود را به سطح ب۲ و یا س ۱ برسانند و سپس می توانند وارد مقطع لیسانس شوند. قبولی در کنکور سراسری ایران برای ورود به بسیاری از دانشگاه های آلمان الزامی نیست.

تحصیل رایگان در آلمان

تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی ارشد

باید توجه داشته باشید که داشتن مدرک زبان آلمانی برای تحصیل رایگان در آلمان در مقطع کارشناسی ارشد بسیار مهم است. طبیعتاً باید توجه داشت که برای تکمیل تحصیلات فراتر از مقطع کارشناسی به دوره های بیشتری نیاز است. مدت معمول تحصیل در مقطع فوق لیسانس دو سال است، اما باید توجه داشت که این مدت به سوابق تحصیلی، دانشگاه و رشته تحصیلی دانشجو بستگی دارد. بدون مدرک زبان در مقطع کارشناسی ارشد، پذیرش در آلمان غیرممکن است.

اگر رشته تحصیلی شما به زبان انگلیسی تدریس می شود، تنها با مدرک زبان آیلتس با نمره 6.5 می توانید در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل دهید. اگر رشته تحصیلی شما به زبان آلمانی تدریس می شود، به مدرک زبان آلمانی در سطح B2 نیاز دارید. اگر تسلط لازم به زبان آلمانی برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان را داشته باشید و تمایلی به تحصیل رایگان و بدون مدرک زبان در دانشگاه های آلمان نداشته باشید، می توان گفت که تا حدودی واجد شرایط دریافت ویزای دانشجویی آلمان هستید.

برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان، داوطلبان ابتدا باید هزینه ای بین 400 تا 600 یورو برای ثبت نام بپردازند و پس از آن، دیگر نیازی به پرداخت شهریه به دانشگاه ندارند و می توانند به صورت رایگان ثبت نام کنند. جالب است بدانید که در حالی که تحصیل در دانشگاه های خصوصی آلمان با شهریه سالانه همراه است، انجام این کار دانشجویان را برای ورود به نیروی کار آماده می کند و این امکان را فراهم می کند که بگوییم اشتغال آنها پس از فارغ التحصیلی تضمین می شود.

تحصیل در مقطع دکتری

ادامه تحصیل در آلمان در مقطع دکتری در آلمان بدون داشتن مدرک زبان تقریبا غیرممکن است زیرا داشتن مدرک زبان یکی از شرایط تحصیل در مقطع دکترا در آلمان و خارج از کشور است. اگر می خواهید با کمک مالی در مقطع دکتری ادامه دهید، باید از استعداد علمی و پژوهشی بالایی برخوردار باشید. به عنوان مثال می توان به داشتن 2-3 مقاله در ISI، مدرک زبان با نمره آیلتس 7 و رزومه تحقیقاتی قوی اشاره کرد. همچنین به یک سرپرست یا همان استاد راهنما که آمادگی مشارکت با داوطلب در یک پروژه علمی را داشته باشد، نیاز است.

دو برنامه برای تحصیل در مقطع دکترا در آلمان وجود دارد که معمولاً 5 تا 6 سال طول می کشد. بدون مدرک زبان، داوطلب نمی تواند در اولین برنامه که یک برنامه انفرادی است ثبت نام کند. علاوه بر این، داوطلب باید یک سرپرست یا ناظری داشته باشد که از نزدیک بر تحقیقات او نظارت می کند. مدرک دکترا به طور معمول به زبان انگلیسی ارائه می شود و داشتن مدرک زبان انگلیسی، ضروری است.

دانشجوی دکتری در برنامه دیگری که برای تحصیل در مقطع دکترا در آلمان طراحی شده است، کاملاً تحت نظارت دانشگاه و البته استاد راهنما خواهد بود. در این برنامه دانشجوی دکتری نباید هر کاری که می خواهد و بدون برنامه انجام دهد. دانشجوی دکتری در این مدت مستقیماً زیر نظر وی خواهد بود. دانشجویانی با شرایط تخصصی و پیشینه تحقیقاتی بسیار قوی معمولاً توسط دانشگاه ها برای این برنامه انتخاب می شوند. هر دو برنامه مقطع دکترا در آلمان متقاضیان بدون مدرک زبان را نمی پذیرند.

تحصیل در آلمان با بورسیه تحصیلی

تحصیل در آلمان رایگان می باشد اما بورسیه تحصیلی به تامین کمک هزینه زندگی دانشجویان که رایگان نمی باشد کمک می کند. بورسیه هایی که در آلمان ارائه خواهد شد، عمدتاً در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، متقاضیان را ملزم به داشتن پیشینه علمی و پژوهشی قوی می کند. یکی از معیارهای دریافت بورسیه داشتن معدل بالا در مقاطع قبلی و فارغ التحصیلی از دانشگاه های معتبر می باشد. داشتن دو تا سه مقاله در ISI، مدرک زبان در سطح 7 به بالا و داشتن استاد راهنما که بخواهد از متقاضی به عنوان نیروی کار در پروژه های تحقیقاتی خود استفاده کند، ضروری است.

هزینه زندگی در آلمان

در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، آلمان هزینه های زندگی کمتری دارد. برلین، مونیخ و هامبورگ بالاترین هزینه های زندگی در آلمان را دارند و هزینه های ماهانه آنها به طور متوسط بین 700 تا 1000 یورو است. دانشجویانی که در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل می کنند، اجازه دارند در طول دوره، 20 ساعت در هفته کار کنند. دانشجویان بین‌المللی معمولاً اجازه دارند 120 روز در سال کار کنند، اگرچه می‌توانند این روزها و ساعت‌ها را متناسب با برنامه خود تغییر دهند. متوسط حقوق دانشجویانی که در حین تحصیل کار می کنند بین 9 تا 11 یورو در ساعت است که معمولاً به کار مرتبط با دانشگاه یا کار در رستوران و موارد مشابه می پردازند.

تحصیل رایگان در آلمان
بازار کار در آلمان پس از تحصیل

با وجود بحران نیروی کاری متخصص که بسیاری از تخصص ها را در آلمان تحت تاثیر قرار داده است، نرخ بیکاری بسیار پایین است. این کشور برای افراد حرفه ای از سراسر جهان ویزای جستجوی کار ارائه می دهد که در صورت داشتن شرایط لازم می توانند به این کشور سفر کرده و ۶ ماه به دنبال کار بگردند. زیرا در بسیاری از مشاغل و تخصص ها کمبود نیروی کار وجود دارد. متقاضیان می توانند در صورتی که با کارفرما قرارداد کاری داشته باشند و بتوانند از طریق تحصیل رایگان در آلمان یا ویزای کاریابی در آلمان شغلی پیدا کنند می توانند به اداره مهاجرت آلمان مراجعه کرده و اجازه اقامت کاری دریافت کنند. پس از پنج سال، متقاضیانی که در آلمان مشغول به کار هستند و در آنجا مالیات می پردازند، می توانند کارت اقامت دائم دریافت کنند. سه سال پس از دریافت کارت اقامت دائم، متقاضیان می توانند درخواستی برای پاسپورت ارائه دهند.

سؤالات متداول
  • آیا برای تحصیل رایگان در آلمان محدودیت سنی وجود دارد؟

بله، تحصیل در دانشگاه های آلمان محدودیت سنی دارد و باید توجه نمایید در صورتی که سن متقاضی بالا باشد و گپ تحصیلی زیادی داشته باشید، شانس اخذ ویزای شما کاهش می یابد. گپ تحصیلی در مقطع لیسانس نباید بیش از ۴ سال و در مقطع فوق لیسانس نباید بیش از ۶ الی ۷ سال باشد.

  • آیا امکان اخذ ویزای تحصیلی آلمان بدون مدرک زبان وجود دارد؟

بله، امکان تحصیل رایگان در آلمان بدون مدرک زبان وجود دارد و متقاضیان می توانند در صورت داشتن سطح زبان مناسب بدون مدرک زبان هم در این کشور تحصیل کنند.

  • آیا شرط معدل برای تحصیل رایگان در آلمان وجود دارد؟

معمولا خیر اما هر کدام از دانشگاه های آلمان برای تحصیل در این کشور معدل خاصی را مد نظر دارند و فرد در صورتی که معدلش بالای آن مقدار باشد می تواند در آلمان تحصیل نماید.

  • آیا امکان تحصیل دوره زبان در آلمان وجود دارد؟

بله

  • آیا امکان اخذ ویزای همراه در آلمان وجود دارد؟ و آیا همراه اجازه کار دارد؟

امکان اخذ ویزای همراه دانشجو در آلمان وجود دارد و همراه نیز اجازه کار دارد.

سخن پایانی

تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان می تواند فرصت های شغلی بسیاری را در به روی شما باز کند. این دانشگاه ها شرایط خاص خود را برای پذیرش دارند و تنها در صورت داشتن این شرایط می توانید در آنجا ادامه تحصیل دهید. تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان در کالج و مقطع لیسانس به طور کلی امکان پذیر است اما برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری نیاز به مدرک زبان انگلیسی و یا آلمانی دارید. عاليان ويزا با بهره گيرى از كارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترين و دقيق ترين اطلاعات مربوط به مهاجرت تحصيلى به آلمان را به شما عزيزان ارائه مي نمايد. جهت دريافت مشاوره رايگان و سريع، شما مي توانيد فرم ارزيابى را تكميل نماييد و يا با شماره هاى موسسه از طريق واتس آپ تماس حاصل فرماييد.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه ها در مورد این مطلب
  1. درود برشما
    لطفا برای بررسی کامل شرایطتون و ارائه بهترین مسیر مهاجرتی برای شما با شماره 02191304747 تماس بگیرید کارشناسان ما راهنماییتون می کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *