آیا تحصیل رایگان در آمریکا امکانپذیر است؟

ایالات متحده آمریکا، دارای معتبرترین و رقابتی ترین دانشگاه ها در جهان است. به دلیل این واقعیت، منطقی است که بگوییم اگر به دانشجویان فرصتی جهت تحصیل در خارج از کشور داده شود، بسیاری از آنان دانشگاه های آمریکایی را انتخاب می کنند. با این حال، اخذ پذیرش از یک دانشگاه در ایالات متحده می تواند بسیار دشوار باشد. متقاضیان میبایست علاوه بر برتری های علمی، بودجه لازم جهت تحصیل و زندگی در کشور پرهزینه ای مانند آمریکا را نیز داشته باشند. پس آیا راه حلی جهت کاهش هزینه های تحصیل و یا حتی تحصیل رایگان در این کشور بینظیر وجود دارد؟ ما در این مقاله قصد داریم تا به این پرسش پاسخ داده و شرایط تحصیل رایگان در آمریکا را بررسی کنیم. اگر شما نیز رویای تحصیل در ایالات متحده را در سر دارید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور آمریکا گردآوری شده است.

تحصیل رایگان در آمریکا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • امکان تحصیل رایگان در کشور آمریکا برای دانشجویان بین المللی
  • روشهای تحصیل رایگان در آمریکا برای دانشجویان بین المللی
  • برخی از بورسیه های برتر دانشگاه های آمریکا برای دانشجویان بین المللی

دانشجویان بین المللی این فرصت را خواهند داشت که از طریق روش های مختلف به صورت رایگان در ایالات متحده تحصیل کنند. متقاضیان تحصیل رایگان در آمریکا میتوانند با اخذ بورسیه های تحصیلی کامل یا همان فول فاند، که علاوه بر شهریه دانشگاه، هزینه های زندگی در آمریکا را نیز پوشش میدهد، در این کشور به صورت رایگان تحصیل نمایند. اگر موفق نشده و این روش برای آنان کارساز نبود، همچنان میتوانند با اخذ بورسیه های تحصیلی جزئی، که بخشی از هزینه هارا پوشش میدهد، با هزینه ای کمتر در آمریکا تحصیل کرده و سایر هزینه هارا نیز از طریق دریافت کمک هزینه و یا کار به صورت پاره وقت، تامین نمایند. نکته مهم آن است که تنها دانشجویانی قادر به اخذ بورسیه تحصیلی میباشند که سوابق تحصیلی عالی، سوابق علمی پژوهشی، دانش زبان بالا و رزومه ای بسیار قوی داشته باشند که آنان را از سایر متقاضیان متمایز کند. دانشجویان علاقه مند به تحصیل در آمریکا، که شرایط فوق را جهت دریافت بورسیه نداشته و یا هزینه کافی برای تحصیل در ایالات متحده را ندارند، ناامید نشوند. همچنان گزینه انتخاب دانشگاه های مقرون به صرفه برای آنان وجود دارد تا بتوانند با تامین هزینه تحصیل، شانسی برای ورود به آمریکا داشته باشند. در ادامه مطلب به شرح این موضوع خواهیم پرداخت. 

تحصیل رایگان در آمریکا

روشهای تحصیل رایگان در آمریکا برای دانشجویان بین المللی

  1. یک برنامه ریزی عالی برای ارسال درخواست پذیرش داشته باشید

ایالات متحده آمریکا واقعاً مکانی عالی برای دستیابی به تحصیلات عالی است. همانطور که برای یک دانشجوی مشتاق انتظار می رود، سوابق تحصیلی شما باید رقابتی و مثال زدنی باشد تا در میان هزاران متقاضی برجسته شود. سخت مطالعه کنید، دانش علمی خود را بالا ببرید، و رزومه ای قوی بسازید.  نمرات مقاطع قبلی، معدل، تسلط به زبان انگلیسی و سایر فاکتورهای عملکرد تحصیلی، به شما کمک می کند تا در ایالات متحده به صورت رایگان تحصیل کنید و یا از دانشگاه های برتر این کشور پذیرش تحصیلی دریافت نمایید. در کنار آمادگی چندین ساله شما برای داشتن یک رزومه علمی برجسته، آماده سازی مدارک و الزامات درخواست شما به همان اندازه بسیار مهم است. دانستن تاریخ ها و مهلت های شروع درخواست جهت اخذ پذیرش از دانشگاه و یا دریافت بورسیه تحصیلی می تواند به شما در برنامه ریزی دقیق برای آماده کردن الزامات درخواست، کمک کند. درخواست خود را برای ارسال زودهنگام آماده کنید. به هر حال، هرچه زودتر بتوانید درخواست خود را آماده و ارسال کنید، شانس بیشتری برای جلب توجه تیم پذیرش دانشگاه خواهید داشت.

  1. به دنبال یافتن دانشگاه های مقرون به صرفه در آمریکا باشید

با وجود بیش از 4000 دانشگاه و کالج در ایالات متحده آمریکا، گزینه های زیادی برای تحصیلات عالی خود خواهید داشت. در این میان دانشگاه های مقرون به صرفه ای وجود دارند که با دریافت هزینه های کمتر، آموزش با کیفیت بالا ارائه می دهند. انتخاب دانشگاه هایی با هزینه های تحصیلی نسبتا ارزان تر می تواند به شما در مدیریت امور مالی کمک کند. برخی از دانشگاه هایی که ارزش بررسی دارند عبارتند از دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، دانشگاه ایالتی آلکورن در می سی سی پی و دانشگاه ایالتی مینوت در داکوتای شمالی. از آنجایی که برای تحصیلات خود هزینه کمتری می پردازید، می توانید پس انداز کنید و در این کشور با مشکلات مالی مواجه نشوید. به هر حال، زندگی دور از خانواده و صرفاً تلاش برای انجام کارها از هزاران مایل دورتر می تواند بسیار استرس زا باشد. مسائل مالی شما باید کمترین نگرانی شما باشد. همانطور که در ایالات متحده آمریکا تحصیل می کنید و زندگی می کنید، آزادی مالی شما می تواند به شما کمک کند تا علاوه بر تحصیل، هدف های دیگری را نیز دنبال کنید.

  1. به دنبال اخذ بورسیه های تحصیلی باشید

شاید به محض اینکه تصمیم گرفتید در ایالات متحده تحصیل کنید، به زندگی رویایی در آمریکا فکر کرده باشید. با این حال، ممکن است مقداری بار مالی را نیز احساس کنید، زیرا اگر در خارج از کشور تحصیل می کنید، ممکن است نیاز به پرداخت هزینه های بسیار بالاتری داشته باشید. در حالی که مشکلات مالی می تواند آزاردهنده باشد و ممکن است رویای تحصیلی شما را از مسیر خارج کند، به خاطر داشته باشید که ایالات متحده، به دانشجویان بین المللی برتر، بورسیه تحصیلی اعطا میکند. دانشگاه های برتر مانند هاروارد، ییل، ام آی تی، پرینستون و سایرین، بورسیه های تحصیلی بسیار سخاوتمندانه ای را به متقاضیان واجد شرایط می دهند. همچنین بسیاری از بورسیه های دولتی وجود دارد که می توانید برای آنها درخواست دهید. بنابراین، شما باید تا آنجایی که می توانید برای چندین بورسیه درخواست دهید تا شانس پذیرش خود را افزایش دهید. برای جلوگیری از هر گونه هدر رفتن وقت و ناامیدی، قبل از ارسال درخواست، مطمئن شوید که آیا شرایط لازم را دارید یا خیر.

برخی از بورسیه های برتر دانشگاه های آمریکا برای دانشجویان بین المللی

  1. در مقطع لیسانس
  • بورسیه های دانشگاه Oregon
  • بورسیه های دانشگاه Wesleyan 
  • بورسیه های دانشگاه Brandeis 
  1. در مقطع کارشناسی ارشد
  • بورسیه Dean در دانشگاه نیویورک
  • بورسیه های دانشگاه Northcentral
  • بورسیه های دانشگاه هاروارد
  1. در مقطع دکتری
  • بورسیه دانشگاه میامی
  • بورسیه دانشگاه استنفورد
  • بورسیه دکتری MIT
  • بورسیه دانشگاه جان هاپکینز
تحصیل رایگان در آمریکا

توجه داشته باشید که آنچه در قسمت بالا به آن اشاره شد، تنها بخشی از بورسیه های برتر در آمریکا میباشد. متقاضیان میتوانند جهت کسب اطلاعات بیشتر، و همچنین بررسی شرایط خود جهت اخذ بورسیه تحصیلی، با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا مشاوره تخصصی دریافت نمایند. مراجعه به وبسایت دانشگاه انتخابی خود در آمریکا نیز میتواند اطلاعات دقیقی در اختیار متقاضیان قرار دهد.

سؤالات متداول
  • تحصیل رایگان در آمریکا ، در کدام ایالت ها ممکن است؟

17 ایالت در آمریکا، دوره های تحصیلی بدون شهریه را برای دانشجویان واجد شرایط ارائه می کنند. این ایالتها عبارتنداز:  آرکانزاس، کالیفرنیا، دلاور، هاوایی، ایندیانا، کنتاکی، مریلند، مینه سوتا، میسوری، مونتانا، نیویورک، نوادا، اوکلاهما، اورگان، رود آیلند، تنسی و واشنگتن.

  • آیا بورسیه های تحصیلی آمریکا به دانشجویان ایرانی اعطا میشود؟

بله. هر دانشجوی بین المللی که رزومه ای قوی به همراه سایر شرایط را داشته باشد، میتواند جهت اخذ بورسیه تحصیلی و یا تحصیل رایگان در آمریکا اقدام کند. ممکن است شرکت در آزمونهای SAT و ACTs نیز لازم باشد. طبق گزارش کمیسیون فولبرایت، بیش از 600 دانشگاه آمریکایی بورسیه هایی به ارزش 20000 دلار یا بیشتر، به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند.

  • الزامات زبان جهت تحصیل رایگان در آمریکا چیست؟

ارائه نمره قبولی در آزمون مهارت زبان آیلتس و یا تافل ضروری است. برای تحصیل در برخی رشته ها نیز میبایست در آزمون GMAT و GRE شرکت نموده و نمره قبولی دریافت کنید.

  • یا امکان کار در حین تحصیل، برای دانشجویان بین المللی در امریکا وجود دارد؟

بله. دانشجویان میتوانند تا سقف 20 ساعت در هفته کار کنند. در کشور پرهزینه ای مانند آمریکا، کار در حین تحصیل میتواند به تامین هزینه های شما کمک کند.

سخن پایانی

متقاضیان تحصیل در کشور آمریکا میتوانند در صورت برتری علمی، داشتن رزومه ای قوی، و همچنین مهارت زبان بالا، بورسیه تحصیلی دریافت نموده و با هزینه ای کمتر و یا حتی به صورت رایگان، در آمریکا تحصیل نمایند. در صورت عدم موفقیت در اخذ بورسیه، انتخاب دانشگاه های مقرون به صرفه در آمریکا میتواند گزینه ای مناسب جهت کاهش هزینه های تحصیل در این کشور پرهزینه باشد. ما در این مقاله به بررسی امکان تحصیل رایگان در آمریکا پرداختیم و شرایط مهم را شرح  دادیم. امیدواریم اطلاعات ما، به فراهم شدن شرایط تحصیل شما مخاطب عزیز در آمریکا، کمک کرده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور آمریکا را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *