فرصت ویژه تحصیل مهندسی در فنلاند

کشور فنلاند که یکی از مرفه ترین و شادترین کشورهای دنیاست و لقب “سرزمین هزار دریاچه” و خانه بابانوئل را به خود اختصاص داده است، در زمینه آموزش نیز کشوری پیشتاز و طراز اول است و شما در این کشور می توانید از آموزش عالی در سطح جهانی برخوردار شوید. رشته های مهندسی که همواره جزو رشته های تاپ و پرطرفدار دانشگاهی هستند، در فنلاند متقاضیان زیادی دارد. فارغ التحصیلان مهندسی از دانشگاه های فنلاند، به راحتی جذب بازار کار در هر کشوری از جهان می شوند. ما در این مقاله سعی داریم به بررسی شرایط تحصیل مهندسی در فنلاند بپردازیم. اگر شما نیز قصد تحصیل در این کشور زیبای اروپایی را دارید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشورفنلاند گردآوری شده است.

تحصیل مهندسی در فنلاند

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شرایط تحصیل مهندسی در کشور فنلاند
  • شرایط اخذ ویزای تحصیلی فنلاند
  • الزامات زبان جهت تحصیل مهندسی در کشور فنلاند
  • هزینه تحصیل مهندسی در کشور فنلاند
  • برترین دانشگاه های فنلاند جهت تحصیل در رشته مهندسی
  • شرایط اخذ اقامت فنلاند از طریق تحصیل مهندسی

شرایط تحصیل مهندسی در کشور فنلاند

علاقه مندان به تحصیل مهندسی در فنلاند می توانند با برآورده کردن شروط، در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، در طیف وسیعی از رشته های مهندسی و به زبان انگلیسی در فنلاند به تحصیل بپردازند. متقاضیان میبایست ابتدا از یک دانشگاه معتبر در این کشور پذیرش تحصیلی دریافت نموده و سپس نسبت به اخذ ویزای تحصیلی فنلاند اقدام کنند. اخذ نامه پذیرش از دانشگاه، ارائه دیپلم 12 ساله، ارائه معدل و ریزنمرات مقاطع قبلی و همچنین ارائه مدرک زبان، از شروط اصلی تحصیل مهندسی در کشور فنلاند است. دانشجویانی که بتوانند به زبان فنلاندی تحصیل کنند، از آموزش رایگان بهره خواهند برد. دانشجویانی که قصد دارند به زبان انگلیسی در فنلاند تحصیل نمایند نیز باید یکی از مدارک آیلتس آکادمیک، تافل، PTE آکادمیک و یا سایر مدارک معادل را ارائه کنند. معمولا جزئیات شرایط، مدارک زبان و نمره زبان مورد قبول، شهریه دانشگاه و مهلت ارسال درخواست ها در وبسایت دانشگاه های فنلاند آورده شده است. پس توصیه می شود حتما اطلاعات دقیق را از وبسایت دانشگاه انتخابی خود در فنلاند دریافت نمایید.

تحصیل مهندسی در فنلاند

شرایط اخذ ویزای تحصیلی فنلاند

دانشجویان خارج اتحادیه اروپا و دانشجویان کشورهایی که با فنلاند توافق نامه ویزا ندارند باید برای تحصیل طولانی مدت در فنلاند (بیش از 90 روز)، ویزای تحصیلی این کشور را دریافت نمایند. کلیه کشورهای اتحادیه اروپا، استرالیا، آمریکا، نیوزلند، ژاپن، موناکو، جمهوری آندورا، شهر واتیکان و سن مارینو، با فنلاند دارای قرارداد و توافق نامه ویزا هستند و شهروندان این کشورها برای تحصیل در فنلاند نیازی به اخذ ویزا نخواهند داشت. 

از شروط اصلی اخذ ویزای دانشجویی فنلاند می توان به داشتن پاسپورت معتبر، ارائه نامه پذیرش دانشگاه، اثبات تمکن مالی، ارائه مدرک زبان، ارائه مدارک پرداخت شهریه دانشگاه و یا مدارک بورسیه تحصیلی، اخذ بیمه درمانی در فنلاند و همچنین پرداخت هزینه ویزا اشاره نمود. در سال 2022، تمکن مالی لازم جهت اخذ ویزای دانشجویی فنلاند، ۱۲۰۰۰ یورو برای یکسال برای نفر اصلی است. متقاضیان تحصیل مهندسی در فنلاند میبایست با ارائه صورتحساب های بانکی اثبات نمایند که قادر میباشند مخارج و هزینه های خود را در فنلاند تامین کنند. 

میزان بیمه مورد نیاز نیز بستگی به طول دوره تحصیلی دانشجویان در کشور فنلاند دارد (برای دو سال تحصیل در فنلاند، یک بیمه با پوشش حداقل ۳۰۰۰۰ یورو مورد نیاز است). هزینه درخواست ویزا نیز در سال 2022 برای درخواست های آنلاین 350 یورو و برای درخواست های حضوری، 450 یورو میباشد. توصیه می شود اطلاعات بیشتر را از وبسایت اداره مهاجرت فنلاند دریافت نمایید.

الزامات زبان جهت تحصیل مهندسی در کشور فنلاند

همانطور که پیش تر گفته شد، متقاضیان تحصیل مهندسی در فنلاند می توانند به زبان فنلاندی و یا انگلیسی، به تحصیل بپردازند. دانشجویانی که بتوانند با ارائه مدرک زبان فنلاندی، مهارت خود را در این زبان اثبات کرده و به زبان فنلاندی تحصیل کنند، نیازی به پرداخت شهریه نخواهند داشت و قادر خواهند بود به صورت رایگان در فنلاند تحصیل نمایند. اما دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته های مهندسی به زبان انگلیسی در مقطع لیسانس را داشته باشند  می توانند بدون نیاز به ارائه مدرک زبان و فقط با شرکت و قبولی در آزمون آنلاین دانشگاه ها نسبت به اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی این کشور اقدام کنند. 

برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس معمولا میبایست مدرک آیلتس با نمره حداقل 6.5 ارائه کنند. البته توصیه می شود نمرات دقیق و آزمون های مورد قبول را از وبسایت دانشگاه انتخابی خود در فنلاند دریافت نمایید. برخی از دانشگاه های فنلاند، صرفا آزمون ورودی را معیار قرار داده و از دانشجویان مدرک زبان دریافت نمی کنند. 

در برخی موارد خاص نیز دانشجویانی که موفق به ارائه مدرک زبان نشده باشند می توانند با شرکت در یک مصاحبه، مهارت زبان خود را اثبات کنند و یا با شرکت در دوره های زبان در فنلاند، مهارت خود را در زبان انگلیسی افزایش داده و سپس وارد دانشگاه شوند. پس با توجه به متفاوت بودن شرایط و قوانین دانشگاه های فنلاند، همچنان توصیه می شود به وبسایت دانشگاه های این کشور مراجعه نمایید.

هزینه تحصیل مهندسی در کشور فنلاند

هزینه های مربوط به تحصیل مهندسی در فنلاند برای دانشجویان بین المللی، به دانشگاه و مقطع تحصیلی دانشجویان بستگی دارد. پس توصیه می شود میزان دقیق شهریه را از وبسایت دانشگاه انتخابی خود در فنلاند دریافت نمایید. به طور کلی، تحصیل مهندسی در کشور فنلاند می تواند با توجه به نوع دانشگاه، تا 18000 یورو در هر سال تحصیلی هزینه داشته باشد. برای مثال، شهریه دانشگاه تورکو در فنلاند، سالیانه بین 8000 تا 16000 یورو است. 

این در حالیست که شهریه دانشگاهی مانند هلسینکی که برترین دانشگاه در فنلاند است، بین 13000 تا 18000 یورو در هر سال تحصیلی است. توجه داشته باشید که دانشگاه های خصوصی در فنلاند، شهریه های بسیار بالاتری دارند. متقاضیان تحصیل مهندسی در فنلاند باید علاوه بر شهریه دانشگاه، هزینه های زندگی در این کشور را نیز در نظر داشته باشند. اخذ بورسیه های تحصیلی فول فاند، یکی از بهترین گزینه ها جهت تحصیل مقرون به صرفه و حتی رایگان در فنلاند است. جهت اطلاع از شرایط اخذ بورسیه های فول فاند، به وبسایت دانشگاه های فنلاند مراجعه نمایید.

برترین دانشگاه های فنلاند جهت تحصیل در رشته مهندسی

کشور فنلاند دارای برخی از برترین و معتبرترین دانشگاه های اروپا است که اکثرا در رنکینگ جهانی رتبه بندی شده اند. مدارک اخذ شده از دانشگاه های فنلاند در جهان دارای اعتبار هستند و دانشجویان می توانند پس از فارغ التحصیلی به راحتی در کشورهای مختلف جهان مشغول به کار شوند. برخی از برترین دانشگاه های فنلاند جهت تحصیل در رشته مهندسی عبارتند از:

  • دانشگاه Aalto
  • دانشگاه Tampere
  • دانشگاه Helsinki
  • دانشگاه فنی Lappeenranta
  • دانشگاه فنلاند شرقی
  • دانشگاه تورکو
  • دانشگاه اوولو
  • دانشگاه هلسینکی متروپولیا
تحصیل مهندسی در فنلاند
شرایط اخذ اقامت فنلاند از طریق تحصیل مهندسی

دانشجویان رشته های مهندسی در فنلاند می توانند پس از فارغ التحصیلی، تا ۲سال دیگر در این کشور اقامت داشته باشند و به دنبال یافتن کار باشند. چنانچه در این مدت موفق به اخذ پیشنهاد شغلی و عقد قرارداد کاری شوند، امکان تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری و اخذ اقامت فنلاند وجود دارد. نرخ پایین بیکاری در فنلاند (7%)، شانس بالای دانشجویان را برای یافتن شغل در این کشور نشان می دهد. در ضمن، وجود نهادهای کاریابی در دانشگاه های فنلاند و همچنین ارتباط قوی بین دانشگاه ها و صنعت این کشور، شانس دانشجویان را برای یافتن کار به شدت افزایش می دهد.

سؤالات متداول
  • آیا با تحصیل در فنلاند می توانیم اعضای خانواده خود را به این کشور ببریم؟

بله. امکان اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزندان زیر 18 سال به صورت همزمان وجود دارد.

  • آیا امکان تحصیل رایگان در رشته های مهندسی در فنلاند وجود دارد؟

تحت شرایطی بله. چنانچه بتوانید بورسیه فول فاند دریافت نمایید و یا به زبان فنلاندی در دانشگاه های دولتی این کشور تحصیل کنید، این امکان وجود دارد.

  • آیا امکان کار در حین تحصیل در فنلاند وجود دارد؟

بله. دانشجویان می توانند تا سقف ۳۰ ساعت در هفته کار کنند.

  • برترین رشته های مهندسی در فنلاند کدامند؟

مهندسی کامپیوتر و IT، مهندسی مکانیک، مهندسی برق، مهندسی عمران و معماری و بسیاری دیگر، جزو پرطرفدارترین رشته های مهندسی در فنلاند هستند.

  • پس از چند سال اقامت در فنلاند امکان اخذ اقامت دائم این کشور وجود دارد؟

معمولا پس از ۴ سال و با رعایت شرایط قانونی

  • آیا همراه دانشجو، در فنلاند اجازه کار دارد؟

بله همراه اجازه کار فول تایم دارد.

  • آیا امکان اخذ بورسیه جهت تحصیل مهندسی در فنلاند وجود دارد؟

بله. داشتن نمرات و معدل بالا، نمره زبان عالی و رزومه و سوابق علمی پژوهشی قوی، جزو شروط اصلی دریافت بورسیه تحصیلی در فنلاند است.

سخن پایانی

کشور فنلاند با داشتن سیستم آموزشی قوی و برترین دانشگاه های اروپا، دانشجویان بسیاری را به خود جذب کرده است. رشته های مهندسی جزو پرطرفدارترین رشته های دانشگاهی در فنلاند است که آینده درخشانی را برای فارغ التحصیلان رقم می زند. دانشجویان مهندسی می توانند پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های فنلاند، به راحتی جذب بازار کار شوند. اخذ پذیرش از یک دانشگاه معتبر در فنلاند، اثبات تمکن مالی و ارائه مدرک زبان، جزو شروط اصلی تحصیل در رشته مهندسی در این کشور است. ما در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل مهندسی در فنلاند پرداختیم. امیداوریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد.فنلاند از معدود کشورهای اروپایی است که پس از ۴ سال اقامت دائم اعطاء می کند. هزینه زندگی در این کشور نسبت به کشورهایی نظیر دانمارک، سوئد مقرون به صرفه تر است. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور فنلاند را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *