مدارک مورد نیاز تحصیل پرستاری در دانمارک

کشور دانمارک، دارای یک سیستم آموزشی نوآورانه با کیفیت بالا و بین المللی می باشد که پایه ای قوی برای آینده شغلی دانشجویان ایجاد می کند. رشته پرستاری یکی از رشته های پر متقاضی در دانشگاه های دانمارک می باشد که بازار کار و آینده شغلی عالی داشته و دانمارک نیز با کمبود نیروی کار در این زمینه مواجه است. متقاضیان تحصیل پرستاری در دانمارک می توانند پس از فارغ التحصیلی در این کشور مشغول به کار شده و اقامت آن را به دست آورند. از آنجاییکه مدارک دانشگاه های دانمارک در اکثر کشورهای جهان معتبر می باشد، دانشجویان قادر خواهند بود پس از اتمام تحصیلات، در کشور خود نیز به فعالیت حرفه ای بپردازند. 

ما در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل پرستاری در دانمارک خواهیم پرداخت. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور دانمارک گردآوری شده است.

تحصیل پرستاری در دانمارک

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شرایط تحصیل پرستاری در دانمارک
  • الزامات زبان جهت تحصیل پرستاری در کشور دانمارک
  • تمکن مالی لازم جهت تحصیل پرستاری در کشور دانمارک
  • مدارک مورد نیاز برای تحصیل پرستاری در کشور دانمارک
  • دانشگاه های برتر رشته پرستاری دانمارک
  • شرایط تحصیل پرستاری در دانشگاه کپنهاگ دانمارک

شرایط تحصیل پرستاری در دانمارک

متقاضیان تحصیل پرستاری در دانمارک میبایست از یک دانشگاه معتبر در این کشور، پذیرش تحصیلی دریافت نمایند. پس از اخذ نامه پذیرش از دانشگاه نیز قادر خواهند بود نسبت به دریافت ویزا و مجوز اقامت تحصیلی دانمارک اقدام نمایند. معمولا زبان مورد نیاز جهت تحصیل پرستاری در این کشور، زبان دانمارکی می باشد. همانند رشته های پزشکی، تحصیل پرستاری نیز مسلتزم داشتن دیپلم 12 ساله در رشته تجربی می باشد. 

پیش از آغاز دوره تحصیلی، دوره ای یکساله و به زبان دانمارکی با عنوان پری مدیکال برگزار می شود و دانشجویان با شرکت در این دوره، نه تنها زبان دانمارکی خود را تقویت می کنند، بلکه در دروس پایه مانند زیست شناسی، شیمی، ریاضی، فیزیک و همچنین زبان انگلیسی، مهارت خود را افزایش داده و سپس وارد دوره اصلی می شوند. در ضمن، طول دوره تحصیل پرستاری در دانشگاه های دانمارک، در مقطع کارشناسی، 4 سال و در مقطع کارشناسی ارشد، 2 سال می باشد.

تحصیل پرستاری در دانمارک

الزامات زبان جهت تحصیل پرستاری در کشور دانمارک

معمولا و در اکثر دانشگاه های دانمارک، رشته پرستاری به زبان دانمارکی تدریس می شود. اما در برخی از دانشگاه ها، دانشجویان می توانند با ارائه مدرک زبان، به زبان های سوئدی، نروژی و انگلیسی نیز تحصیل نمایند. در چنین شرایطی، باز هم به جهت  کار در دانمارک، دانش زبان دانمارکی ضروری خواهد بود. دانشجویانی که در زبان دانمارکی مهارت نداشته باشند قادر خواهند بود با شرکت در دوره های زبان، مهارت خود را افزایش داده و سپس وارد دانشگاه شوند. البته در دوره پری مدیکال که قبل از ورود به دانشگاه برگزار می شود نیز مهارت های مربوط به زبان تقویت خواهد شد. 

متقاضیان تحصیل پرستاری در دانمارک به زبان انگلیسی، میبایست مدرک آیلتس با نمره حداقل 6.5 و یا مدرک تافل iBT با حداقل نمره 83 ارائه نمایند. در خصوص زبان دانمارکی نیز ارائه مدرک در سطح B2 مورد نیاز است. به عبارتی دیگر، ارائه مدرک زبان جهت اخذ پذیرش تحصیلی و همچنین ویزای تحصیلی دانمارک الزامی بوده و بدون ارائه مدرک زبان، شانس دانشجویان بسیار پایین خواهد بود.

تمکن مالی لازم جهت تحصیل پرستاری در کشور دانمارک

متقاضیان تحصیل پرستاری در کشور دانمارک میبایست ثابت نمایند که تمکن مالی و بودجه لازم جهت تامین مخارج خود در این کشور را خواهند داشت. بر اساس جدیدترین آپدیت قوانین دانمارک، تمکن مالی لازم جهت تحصیل در دانمارک در سال 2022، حداقل 6.397 کرون در ماه می باشد. متقاضیان میبایست این مقدار تمکن مالی را از طریق ارائه صورت حساب های بانکی اثبات نمایند. 

البته لازم به ذکر است که بر اساس آنچه در وبسایت اداره مهاجرت دانمارک آورده شده است، دانشجویانی که باید برای تحصیل در کشور دانمارک علاوه بر شهریه دانشگاه، هزینه غذا و اقامت نیز پرداخت نمایند، نیازی به ارائه مدارک اثبات تمکن مالی نخواهند داشت و پرداخت این هزینه ها نشان دهنده تمکن مالی آنها خواهد بود. در ضمن، دانشجویانی که برای تحصیل پرستاری در دانمارک ، بورسیه فول فاند دریافت کرده باشند، به جای مدارک اثبات تمکن مالی میبایست مدارک مربوط به اخذ بورسیه فول فاند را ارائه نمایند.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل پرستاری در کشور دانمارک

مدارک مورد نیاز، با توجه به دانشگاه انتخابی متقاضیان و همچنین مقطع تحصیلی آنان متفاوت می باشد. پس توصیه می شود حتما متقاضیان تحصیل پرستاری در این کشور، مدارک و شرایط مهم را از وبسایت دانشگاه انتخابی خود دریافت نمایند. اما در حالت کلی، برخی از مهم ترین مدارک مورد نیاز جهت تحصیل پرستاری در دانمارک که همه دانشجویان میبایست نسبت به ارائه ان اقدام کنند عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر (پاسپورت باید حداقل تا 6 ماه پس از انقضای ویزا اعتبار داشته باشد)
  • فرم پذیرش از یک دانشگاه معتبر در دانمارک
  • دو قطعه عکس با فرمت پاسپورت
  • مدارک هویتی (کلیه مدارک باید ترجمه شده باشند)
  • مدارک تحصیلی در مقاطع قبلی (ارائه دیپلم 12 ساله در رشته تجربی ضروری است)
  • انگیزه نامه
  • مدرک مهارت زبان
  • مدارک اخذ بیمه نامه معتبر در دانمارک
  • مدارک اثبات تمکن مالی
دانشگاه های برتر رشته پرستاری دانمارک

کشور دانمارک دارای برخی از بهترین و معتبرترین دانشگاه های اروپا می باشد که اکثرا در رنکینگ جهانی QS، در بین برترین دانشگاه های جهان رتبه بندی شده اند. شیوه آموزش نوآورانه در دانشگاه های دانمارک نیز مورد توجه بسیاری از دانشگاه های جهان بوده و به عنوان الگویی برای روشهای آموزشی نوین استفاده می شود. تحصیل پرستاری در دانمارک برای دانشجویان بین المللی، در برخی از این دانشگاه های برتر امکانپذیر بوده که به شرح زیر می باشند:

  1. دانشگاه کپنهاگ

دانشگاه کپنهاگ، بهترین دانشگاه دانمارک بوده و در سال 2022، رتبه 79 را در رنکینگ جهانی QS به خود اختصاص داده است. بزرگ ترین دوره تحصیل پرستاری در کشور دانمارک، در همین دانشگاه ارائه می شود که در ادامه مطلب به شرح آن خواهیم پرداخت.

  1. دانشگاه آرهوس

دانشگاه آرهوس که دومین دانشگاه بزرگ دانمارک و مرکزی تحقیقاتی است، در سال 2022، رتبه 155 را در رنکینگ جهانی QS به خود اختصاص داده است.

  1. دانشگاه جنوب دانمارک

دانشگاه جنوب دانمارک، در رتبه بندی جهانی QS در سال 2022، رتبه 309 را در بین دانشگاه های جهان اخذ نموده است. دوره های تحصیلی بسیاری در این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می شوند.

  1. دانشگاه آلبورگ

دانشگاه آلبورگ که چهارمین دانشگاه بزرگ در دانمارک است، دارای رتبه 326 در رنکینگ QS می باشد.

تحصیل پرستاری در دانمارک
شرایط تحصیل پرستاری در دانشگاه کپنهاگ دانمارک

دانشگاه کپنهاگ، بزرگترین دوره تحصیل پرستاری در دانمارک را برگزار می کند. زبان تحصیل در این دانشگاه، به خصوص در مقطع کارشناسی، زبان دانمارکی می باشد اما دانشجویان این فرصت را نیز خواهند داشت که به زبان های سوئدی، نروژی و انگلیسی، به تحصیل بپردازند. ارائه مدرک زبان، از الزامات اخذ پذیرش از دانشگاه کپنهاگ می باشد. متقاضیان میبایست یکی از مدارک آیلتس با حداقل نمره 6.5، تافل iBT با حداقل نمره 83، OPT با حداقل نمره B2 را ارائه نمایند و یا در آزمون پشتیبانی آنلاین زبانشناسی Erasmus+ شرکت نموده و حداقل نمره B2 را کسب کنند. 

آخرین مهلت ثبت نام برای ترم بهار، 1 اکتبر 2022 و برای ترم زمستان نیز 1 آوریل 2023 است. اخذ لیسانس پرستاری از دانشگاه کپنهاگ، به دانشجویان امکان می دهد که در دانمارک و بسیاری از کشورهای دیگر به عنوان پرستار ثبت شده، مشغول به کار شوند. دپارتمان پرستاری، بخشی از دانشکده بهداشت و فناوری دانشگاه کپنهاگ است و بزرگترین دوره تحصیلی پرستاری در دانمارک و همچنین طیف وسیعی از فعالیت های حرفه ای و پژوهش محور را در کپنهاگ و منطقه بزرگ کپنهاگ ارائه می دهد.

سؤالات متداول
  • آیا با تحصیل پرستاری در دانمارک می توان برای اعضای خانواده نیز ویزای همراه دریافت کرد؟

بله. دانشجویان می توانند برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود ویزای همراه دریافت کنند.

  • هزینه تحصیل پرستاری به زبان انگلیسی در کشور دانمارک چقدر است؟

به دانشگاه و مقطع تحصیلی بستگی دارد. اما در حالت کلی، دانشجویان باید هزینه ای بین ۸۰۰۰ تا 16000 یورو در سال را در نظر داشته باشند.

  • آیا می توان برای تحصیل پرستاری در کشور دانمارک، بورسیه دریافت کرد؟

بله. دانشجویان می توانند با ارائه نمرات و معدل بالا، نمره زبان عالی و رزومه قوی، شانس خود را برای دریافت بورسیه تحصیلی امتحان کنند.

  • آیا با تحصیل پرستاری در کشور دانمارک می توان اقامت دائم این کشور را دریافت کرد؟

بله. چنانچه دانشجویان پس از فارغ التحصیلی پیشنهاد شغلی دریافت نمایند، امکان تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری و سپس دریافت اقامت دائم این کشور وجود دارد.

  • شرایط مهاجرت پرستاران ایرانی به دانمارک چیست؟

پرستارانی که در خارج از دانمارک تحصیل کرده باشند میبایست ابتدا مدارک تحصیلی خود را در این کشور معادل سازی نمایند. ارائه مدرک زبان دانمارکی نیز برای کار در این کشور ضروری خواهد بود. که ابتدا فرصت یادگیری زبان دانمارکی به پرستاران ایرانی جهت معادلسازی مدارکشان داده می شود.

سخن پایانی

کشور دانمارک یکی از برترین ارائه دهندگان خدمات درمانی در اروپا می باشد. در نتیجه کادر درمان و پرستاران این فرصت را خواهند داشت که در یک سیستم بهداشتی و درمانی عالی مشغول به کار شوند. فارغ التحصیلان پرستاری از دانشگاه های دانمارک می توانند به راحتی جذب بازار کار شده و حتی اقامت این کشور را به دست آورند. البته دانش زبان دانمارکی جهت کار در این کشور الزامی است. ما در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل پرستاری در دانمارک پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. 

عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور دانمارک را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *