جدیدترین شرایط تحصیل پرستاری در فنلاند

آیا شما به تحصیل در رشته پرستاری آن هم به زبان انگلیسی در فنلاند علاقه مند هستید و قصد کار بعد از فارغ التحصیلی در این کشور را دارید؟ اگر جواب شما مثبت است، باید مدرک لیسانس پرستاری را از دانشگاه های فنلاند دریافت کرده و سپس به عنوان یک پرستار ثبت نام شده در این کشور مشغول به کار شوید. در حال حاضر، همانند بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی، فنلاند با کمبود پرستار مواجه است و بر اساس پیش بینی ها، این کشور در آینده نیز با کمبود بیش تری از پرستاران در سیستم مراقبت های بهداشتی مواجه خواهد شد. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی جدیدترین شرایط تحصیل پرستاری در فنلاند بپردازیم. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور فنلاند گردآوری شده است.

تحصیل پرستاری در فنلاند
عناوین و موضوعات این مقاله

مقایسه تحصیل پرستاری در فنلاند با سایر کشورهای اروپایی

سیستم آموزش پرستاری در فنلاند، کمی با سایر کشورهای اروپایی متفاوت است. اولاً، در کشور فنلاند، تنها دانشگاه های خاصی حق ارائه مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته پرستاری را دارند. این دانشگاه های خاص را جهت تحصیل پرستاری در فنلاند ، دانشگاه های علمی کاربردی (universities of applied sciences) می نامند. ثانیا، طول دوره تحصیل پرستاری در این کشور، متفاوت از سایر کشورهای اروپایی است. معمولا، تحصیل در رشته پرستاری در این کشور و در مقطع لیسانس، حداقل 3.5 سال به طول می انجامد. اما تحصیل در همین رشته و مقطع، در کشوری مانند نروژ، 3 سال طول می کشد. در ضمن، تحصیل پرستاری در این کشور، علاوه بر زبان فنلاندی و انگلیسی، به زبان سوئدی نیز ممکن است.

تحصیل پرستاری در فنلاند

شرایط تحصیل در رشته پرستاری در فنلاند

تحصیل در رشته پرستاری، دانشجویان متعهد را آماده می کند تا مسئولیت تمام جنبه های مراقبت از بیمار را قبل، بعد و در طول درمان بر عهده بگیرند و به آنها در مسیر بهبودی کمک کنند. دانشکده های بین المللی پرستاری، فارغ التحصیلان پرستاری را آماده می کنند تا بتوانند به صورت حرفه ای در حوزه های پرستاری کودک، پرستاری بزرگسالان، پرستاری معلولان، پرستاری و بهداشت روانی یا برای گرفتن پست های ارشد، مانند مشاغل سرپرستی تخصصی، مشغول به کار شوند.

متقاضیان تحصیل پرستاری میبایست از یکی از دانشگاه های معتبر این کشور پذیرش تحصیلی دریافت نموده و سپس با ارائه نامه پذیرش دانشگاه، نسبت به اخذ ویزای دانشجویی فنلاند اقدام نمایند.  ورود به رشته پرستاری در این کشور نیاز به گذراندن آزمون ورودی دارد که به صورت کتبی و شفاهی و آنلاین می باشد و بدون دریافت پذیرش از دانشگاه، اخذ ویزای تحصیلی امکانپذیر نمی باشد. علاوه بر این، متقاضیان باید دیپلم 12 ساله و نمرات و معدل بالا داشته باشند، تمکن مالی خود را ثابت نموده، مدرک زبان ارائه نمایند و همچنین یک بیمه سلامت معتبر در فنلاند دریافت کنند. دانشگاه های مختلف، با توجه به مقطع تحصیلی، شرایط متفاوتی را جهت اعطای پذیرش تعیین می کنند. پس توصیه می شود قبل از هر اقدام، حتما وبسایت دانشگاه انتخابی خود در فنلاند را بررسی کرده و از شرایط لازم، اطمینان حاصل نمایید.

شرایط اخذ ویزای دانشجویی فنلاند جهت تحصیل در رشته پرستاری

دانشجویان خارج اتحادیه اروپا میبایست جهت تحصیل پرستاری در فنلاند، ویزای دانشجویی این کشور را دریافت نمایند. مهمترین شرایط اخذ ویزای دانشجویی فنلاند جهت تحصیل در رشته پرستاری عبارتند از: داشتن پاسپورت معتبر، ارائه نامه پذیرش دانشگاه، اثبات تمکن مالی، ارائه مدارک پرداخت شهریه دانشگاه، دریافت بیمه درمانی در فنلاند، و پرداخت هزینه ویزا. میزان مکن مالی لازم جهت اخذ ویزای دانشجویی فنلاند در سال 2022، 600 یورو در ماه است. نوع بیمه درمانی لازم نیز به طول دوره تحصیلی دانشجو بستگی دارد. برای تحصیل بیش از 2 سال، یک بیمه درمانی با پوشش هزینه ها تا سقف 40000 یورو لازم است. هزینه درخواست ویزای دانشجویی نیز 350 یورو است.

الزامات زبان جهت تحصیل پرستاری

فنلاند کشوری عالی برای تکمیل دوره لیسانس پرستاری است زیرا اکثر دوره های تحصیلی، به زبان انگلیسی تدریس می شوند. برای مثال، تحصیل پرستاری در فنلاند به زبان انگلیسی، در دانشگاه متروپولیا، دانشگاه سنتریا امکانپذیر است. جهت تحصیل پرستاری در مقاطع بالاتر، ممکن است علاوه بر زبان انگلیسی و تسلط به زبان های فنلاندی و سوئدی نیز لازم باشد. برای مثال، دوره کارشناسی ارشد پرستاری ارائه شده توسط برخی دانشگاه ها، فقط به زبان سوئدی می باشد.متقاضیان تحصیل پرستاری به زبان انگلیسی، میبایست مدرک زبان آیلتس آکادمیک با نمره 6 به بالا، و یا سایر مدارک معادل آیلتس مانند تافل و یا PTE آکادمیک را ارائه کنند. البته همچنان توصیه می شود الزامات زبان مانند آزمون ها و نمرات مورد قبول را از وبسایت دانشگاه انتخابی خود در فنلاند دریافت نمایید.

برترین دانشگاه های فنلاند جهت تحصیل در رشته پرستاری

کشور فنلاند دارای یک سیستم آموزشی باکیفیت است و بسیاری از دانشگاه های این کشور، در رنکینگ جهانی دارای رتبه های برتر هستند. تقاضا برای تحصیل در رشته های حوزه پزشکی، سلامت و بهداشت در فنلاند بسیار زیاد است و پذیرش دانشجویان جنبه رقابتی دارد. در این قسمت، برخی از برترین دانشگاه ها جهت تحصیل پرستاری آورده شده است.

  • دانشگاه علوم کاربردی لاپلند (Lapland University of Applied Sciences)

دانشگاه علوم کاربردی لاپلند، در پردیس های دانشگاهی در Kemi، Tornio و Rovaniemi ، گسترده شده است. تحصیل پرستاری در این دانشگاه، در مقطع لیسانس و به زبان فنلاندی ممکن است (برخی از مطالعات به زبان های انگلیسی و سوئی ارائه می شوند). دانشکده پرستاری دانشگاه علوم کاربردی لاپلند، به دلیل اعتبار و برتری علمی، بهترین دانشکده پرستاری فنلاند محسوب می شود.

  • دانشگاه علوم کاربردی ساتاکونتا (SAMK)

SAMK یک دانشگاه در منطقه Satakunta فنلاند است و در چندین مکان با دفتر مرکزی در Pori پراکنده شده است. تحصیل پرستاری در این دانشگاه، در مقطع لیسانس و به زبان انگلیسی ممکن است. امکان تحصیل دانشجویان بین المللی به زبان انگلیسی، این دانشگاه را به مقصدی برتر برای تحصیل پرستاری تبدیل کرده است.

  • دانشگاه علوم کاربردی ساوونیا (Savonia University of Applied Sciences)

در پایان، یکی دیگر از بهترین دانشکده های پرستاری در فنلاند، دانشکده پرستاری دانشگاه ساوونیا است که دوره های تحصیلی آن به دو زبان انگلیسی و فنلاندی ارائه شده و در پردیس Microkatu در Kuopio تدریس می شود. برای دوره هایی که به زبان انگلیسی برگزار می شوند، هر سال تنها 25 دانشجو پذیرفته خواهند شد.

تحصیل پرستاری در فنلاند

هزینه تحصیل رشته پرستاری در فنلاند

هزینه تحصیل همواره یکی از مهمترین دغدغه های دانشجویان برای ادامه تحصیل در خارج از کشور می باشد. در حالیکه متوسط هزینه تحصیل به زبان انگلیسی در رشته های پیراپزشکی مانند پرستاری در کشورهای دیگر اروپا بسیار زیاد است، خوشبختانه امکان تحصیل در این رشته فقط با پرداخت سالانه ۸۰۰۰ یورو امکان پذیر است، ضمن آنکه بصورت کاملا رایگان زبان فنلاندی نیز به دانشجویان آموزش داده می شود. علاوه بر این در صورت پرداخت شهریه سال اول تا تاریخ اعلامی دانشگاه ها، امکان اخذ ۵۰ درصد تخفیف در شهریه سال اول وجود دارد. همچنین در صورتی که دانشجوی فعالی باشید می توانید با پاس کردن تعداد واحد های مشخص برای شهریه های سال دوم و سوم نیز تا ۵۰ درصد تخفیف بگیرید.

سؤالات متداول

  • آیا می توان برای تحصیل پرستاری در کشور فنلاند بورسیه دریافت کرد؟

بله. دانشجویان برتر که نمرات و معدل عالی، نمره زبان بالا، رزومه قوی و مقالات چاپ شده در ژورنال های معتبر را داشته باشند می توانند تحت شرایطی از تخفیف شهریه و یا بورسیه بهره مند شوند.

  • هزینه تحصیل پرستاری در فنلاند چقدر است؟

به دانشگاه انتخابی و زبان تحصیل بستگی دارد. هزینه تحصیل پرستاری به زبان انگلیسی در فنلاند بسیار ارزان تر از کشورهای دیگر اروپایی یعنی حدود 8000 یورو در سال می باشد.

  • آیا دانشجویان پرستاری می توانند پس از فارغ التحصیلی در فنلاند کار کنند؟

بله. فارغ التحصیلان می توانند ۲ سال پس از فارغ التحصیلی در فنلاند بمانند و به دنبال کار باشند. در صورت اخذ یک پیشنهاد شغلی، می توانند ویزای کار فنلاند را دریافت کرده و مشغول به کار شوند.

  • آیا تحصیل پرستاری در فنلاند بدون ارائه مدرک زبان ممکن است؟

بله با شرکت در آزمون ورودی دانشگاه ها و قبولی در آزمون کتبی و شفاهی می توان در رشته پرستاری تحصیل کرد.

  • میزان حقوق و درآمد پرستاران در فنلاند چقدر است؟

میزان حقوق می تواند بسته به تجربه و سابقه کاری پرستاران متفاوت باشد اما به طور متوسط، 3530 یورو ناخالص در ماه درآمد دارند.

  • آيا امکان اخذ ویزای همراه برای دانشجو به صورت همزمان در فنلاند وجود دارد؟

بله دانشجو و کلیه همراهان او می توانند بصورت همزمان درخواست صدور ویزا نمایند.

سخن پایانی

کشور فنلاند به دلیل مواجه شدن با کمبود پرستاران در سالهای اخیر، در تلاش است تا پرستاران بسیاری را جذب نماید. فارغ التحصیلان پرستاری از دانشگاه های فنلاند می توانند با دریافت یک پیشنهاد شغلی، اقامت فنلاند را به دست آورده و در این کشور مشغول به کار شوند. تحصیل پرستاری در فنلاند به معنای تضمین آینده شغلی دانشجویان است. هزینه پایین زندگی و شهریه نسبتا ارزان این کشور باعث شده فنلاند مقصد بسیار مناسبی برای مهاجرت علاقه مندان به تحصیل و کار در رشته پرستاری باشد. 

امیداوریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور فنلاند را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *