مدارک موردنیاز تحصیل پرستاری در هلند

بیماری همه‌گیر کرونا، تأثیر قابل‌توجهی در سیستم مراقبت‌های بهداشتی جهان داشته و باعث کمبود تعداد پرستاران شده است. بااین‌حال، هلند حتی قبل از بحران بهداشت جهانی، این کمبود پرستار را داشت. با بیش از 76000 دانشجوی بین‌المللی ثبت‌نام‌شده، هلند در رتبه اول کشورهای دارای بیشترین تعداد دانشجوی بین‌المللی در اروپا قرار دارد. هزینه تحصیل پرستاری در هلند در مقایسه با کشورهای اروپایی برای دانشجویان اتحادیه اروپا و آشنا با زبان هلندی نسبتاً ارزان است. فرصت تجربه زندگی شاد، فرصت‌های شغلی متعدد با حداکثر 36 هفته کار در هفته برای فارغ‌التحصیلان پرستاری، اعتبار مدرک تحصیلی در سراسر اتحادیه اروپا و امکان تحصیل به زبان انگلیسی دلایلی هستند که افراد زیادی را مشتاق به تحصیل پرستاری در هلند می‌کنند. ما در این مقاله به مدارک، شرایط و الزامات ورود به دانشگاه‌های هلند می‌پردازیم. کلیه اطلاعات ارائه‌شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب‌سایت‌های رسمی کشور هلند، گردآوری‌شده است.

تحصیل پرستاری در هلند

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • تحصیل پرستاری در هلند
  • هزینه تحصیل در رشته پرستاری در هلند
  • الزامات تحصیل در رشته پرستاری در هلند
  • زبان موردنیاز برای تحصیل پرستاری در کشور هلند
  • مزایای تحصیل در رشته پرستاری در هلند
  • بهترین دانشگاه‌ها برای رشته پرستاری در هلند
  • حقوق پرستار در هلند
  • چطور در هلند پرستار شویم؟

رشته پرستاری در هلند، در اکثر دانشگاه‌های این کشور و در سطوح مختلف ارائه می‌شود. دو مورد از محبوب‌ترین برنامه‌های پرستاری در هلند عبارت‌اند از: دوره لیسانس علوم در پرستاری (BSN) و مدرک کارشناسی ارشد در رشته پرستاری (MSN). برخلاف مدارک لیسانس در موضوعات آکادمیک که معمولاً سه سال طول می‌کشد، دوره لیسانس در رشته پرستاری معمولاً برای دانشجویان تمام‌وقت، 4 سال طول می‌کشد. برخی از موضوعاتی که در حین تحصیل در مقطع لیسانس علوم پرستاری تدریس می‌شود، عبارت‌اند از:

  • مفاهیم حرفه‌ای پرستاری
  • ارزیابی‌های سلامت
  • پرستاری بهداشت جامعه
  • فارماکولوژی
  • شیمی ارگانیک
  • میکروبیولوژی پزشکی
  • اصطلاحات و واژگان پزشکی
  • آناتومی و فیزیولوژی
  • مسائل ایمنی در مراقبت‌های بهداشتی
  • اپیدمیولوژی و آمار
  • آسیب‌شناسی برای پرستاری
  • رهبری و پرستاری
تحصیل پرستاری در هلند

در مقطع کارشناسی ارشد پرستاری، دانشجویان می‌توانند به‌صورت تخصصی در رشته‌های خاصی مانند پرستاری کودکان، پرستاری اتاق عمل و پرستاری سرطان‌شناسی به مدت 2 الی 3 سال، درس بخوانند.

هزینه تحصیل در رشته پرستاری در هلند

به‌عنوان یک دانشجوی بین‌المللی خارج از اتحادیه اروپا برای تحصیل در دانشکده‌های پرستاری در هلند، بسته به دانشگاه باید تا 20000 یورو در سال پرداخت کنید. در مورد محل اقامت، برای یک آپارتمان مناسب به حداقل 400 یورو در ماه و برای تأمین هزینه‌های دیگر مانند قبض آب و برق، حمل‌ونقل و غذا به 500 یورو در ماه نیاز دارید. برای جبران هزینه‌های تحصیل پرستاری در هلند ، دانشجویان بین‌المللی اجازه دارند 16 ساعت در هفته و تمام‌وقت در ماه‌های تابستان (ژوئن تا آگوست) کار کنند.

الزامات تحصیل در رشته پرستاری در هلند

یکی از شرایط اصلی پذیرش در رشته پرستاری در هلند، تحصیلات قبلی شماست. در مورد دانشجویان بین‌المللی که مایل به تحصیل پرستاری در هلند هستند، برای اطمینان از دانش شما در این زمینه، ارائه مدرک دیپلم تجربی معادل موردنیاز است. اکثر دانشکده‌های پرستاری در هلند مانند دانشگاه علوم کاربردی اینهولند درخواست می‌کنند که متقاضیان 21 سال و بالاتر باشند. ارائه مدرک زبان هلندی نیز اجباری است، زیرا اکثر کلاس‌ها به این زبان تدریس می‌شود. بااین‌حال برخی از دانشگاه‌های خصوصی این کشور، امکان تحصیل در رشته پرستاری را به زبان انگلیسی فراهم کرده‌اند که مستلزم پرداخت شهریه بسیار بالا است که پیشنهاد نمی‌شود.

تحصیل پرستاری در هلند
زبان موردنیاز برای تحصیل پرستاری در کشور هلند

زبان ‌اصلی آموزش در دانشگاه‌های دولتی هلند، هلندی است. تنها برخی از دانشگاه‌های خصوصی دوره‌هایی را به زبان انگلیسی با هزینه‌های بسیار بالا ارائه می‌دهند. بااین‌حال، اگر قصد دارید به‌عنوان پرستار در هلند کار کنید، باید حتماً در سطح B2 یا C1 با زبان هلندی آشنا باشید.

مزایای تحصیل در رشته پرستاری در هلند

کیفیت سیستم آموزش عالی هلند در رتبه هفتم جهان قرار دارد. جمعیت هلند به دلیل شیوع خانواده‌های کوچک در حال پیر شدن است. این بدان معنی است که آن‌ها فعالانه به دنبال پر کردن جای خالی پرستاران در بیمارستان‌ها هستند. بیشتر پرستاران در هلند حدود 4000 یورو در ماه درآمد دارند. در بالاترین سطح، می‌توانید بیش از 6000 یورو یا کسب درآمد کنید. هلند همچنین به دلیل فناوری بالا مکان مناسبی برای زندگی است. دلیل دیگر برای تحصیل پرستاری در هلند این است که در قلب اروپا قرار دارد و پس از فارغ‌التحصیلی مدرک شما در سراسر اتحادیه اروپا معتبر خواهد بود که در صورت یادگیری زبان کشور مقصد، امکان کار و زندگی در کشورهای متعددی را برایتان فراهم می‌کند.

بهترین دانشگاه‌ها برای رشته پرستاری در هلند

دانشگاه‌های هلند، دوره‌های مختلفی را برای تحصیل پرستاری ارائه می‌کنند تا پس از فارغ‌التحصیلی این افراد بتوانند کمبود نیروی مراقبت بهداشتی را در کشور خود جبران کنند. تسلط به زبان هلندی یکی از الزامات اساسی پذیرش در دانشگاه‌های این کشور است، به همین جهت عالیان ویزا توصیه می‌کند اگر قصد تحصیل پرستاری دارید از سنین پایین‌تر وارد این کشور شوید تا در حین تحصیل در مدارس خصوصی هلند برای مدرک دیپلم، زبان این کشور را بیاموزید و سپس در دانشکده های پرستاری این کشور پذیرش بگیرید. تنها با یادگیری زبان هلندی است که شما می‌توانید از این کشور مجوز کار دریافت و به‌عنوان پرستار کار کنید. در جدول زیر به معرفی بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل پرستاری در هلند می‌پردازیم:

  • Christelijke Hogeschool Ede
  • دانشگاه اینهولند
  • دانشگاه علمی کاربردی NCOI
  • دانشگاه علوم کاربردی لاهه
  • Hogeschool Utrecht
  • دانشکده پرستاری دانشگاه علوم کاربردی Hanze
  • علوم پرستاری دانشگاه اوترخت
  • دانشکده علوم پزشکی Vrije Universitet Amsterdam
حقوق پرستار در هلند

یک پرستار در هلند حدود 3920 یورو در ماه درآمد دارد. دستمزد پرستاران در هلند از 1840 یورو (کمترین حقوق) تا 6190 یورو (بیشترین حقوق) متغیر است. حقوق متوسط یک پرستار در هلند ​​4150 یورو در ماه است. هر چه سالهای تجربه شما به‌عنوان یک پرستار بیشتر باشد، دستمزد شما بیشتر می‌شود. جدول زیر نرخ درآمد پرستاران در هلند بر اساس سال‌های تجربه را نمایش می‌دهد:

کمتر از 2 سال2130 یورو
2 تا 5 سال2930 یورو
5 تا 10 سال4170 یورو
10 تا 15 سال5080 یورو
15 تا 20 سال5370 یورو
بیشتر از 20 سال5840 یورو

همچنین سطح تحصیلات در میزان درآمد پرستاران در هلند تأثیر دارد. یک پرستار با مدرک لیسانس، متوسط حقوق 2930 یورو در ماه دریافت می‌کند و یک پرستار با مدرک کارشناسی ارشد 5370 درآمد خواهد داشت. این اختلاف درآمد، ممکن است شما را ترغیب به تحصیل پرستاری در هلند در مقاطع ارشد کرده باشد. به همین جهت بد نیست بدانید که هزینه یک برنامه کارشناسی ارشد یا هر برنامه تحصیلات تکمیلی در هلند از 24400 یورو تا 73300 یورو است و تقریباً دو سال طول می‌کشد. اگر قصد دارید در هلند کار کنید، تحصیل در مقاطع بالاتر برای شما کاملاً منطقی و یک سرمایه‌گذاری واقعی است.

چطور در هلند پرستار شویم؟

پس از تحصیل پرستاری در هلند، شما می‌توانید با مدارک معتبر این کشور، در سراسر اتحادیه اروپا کار پیدا کنید. بااین‌حال اگر مقصد شغلی شما هلند است، باید 4 گام برای پرستار شدن در هلند را طی کنید:

1. مدرک پرستاری بگیرید

برای تبدیل‌شدن به یک پرستار در هلند، باید حداقل مدرک لیسانس پرستاری داشته باشید. اگر دیپلم خود را در خارج از اتحادیه اروپا دریافت کرده‌اید، باید آن را برای معادل‌سازی با مدرک هلندی توسط سازمان Nuffic که مدارک را در هلند معادل‌سازی می‌کند، ارزیابی کنید. اگر دیپلم خود را در هلند بگیرید، می‌توانید در حین تحصیل خود زبان هلندی را هم بیاموزید که پذیرش شما را در دانشگاه‌های پرستاری هلند ازجمله دانشگاه‌های Christelijke Hogeschool Ede، دانشگاه علوم کاربردی لاهه و دانشگاه علوم کاربردی Hanze راحت‌تر خواهد کرد.

2. هلندی و انگلیسی یا آلمانی را یاد بگیرید

برای کار به‌عنوان پرستار در هلند، شما باید حداقل در سطح B2 هلندی صحبت کنید. راه‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد، اما اگر قصد تحصیل در دانشگاه‌های دولتی این کشور را دارید، در ابتدای پذیرش خود باید به این زبان مسلط باشید. در غیر این صورت بهتر است ابتدا برای اخذ مدرک دیپلم وارد هلند شوید و هم‌زمان زبان هلندی بیاموزید. علاوه بر دانستن زبان هلندی، شما باید حداقل دانش اولیه انگلیسی یا آلمانی در سطح A1 داشته باشید.

تحصیل پرستاری در هلند

3. در سازمان BIG ثبت‌نام کنید

سازمان BIG فهرستی از تمام متخصصان معتبر مراقبت‌های بهداشتی در هلند ارائه می‌دهد و زیر نظر وزارت بهداشت، رفاه و ورزش هلند است. پرستارانی که می‌خواهند در هلند کار کنند ازنظر قانونی ملزم به ثبت‌نام در BIG هستند. با توجه به تقاضای بسیار زیاد هلند برای پرستار، به‌ویژه پس از تحصیل پرستاری در هلند این روند نباید خیلی سخت باشد.

4. یافتن شغل و کسب مجوز کار (برای متقاضیان غیر اتحادیه اروپا)

آخرین مرحله برای شما برای کار رسمی به‌عنوان پرستار در هلند، یافتن شغل و گرفتن مجوز کار است. اگر در هلند تحصیل‌کرده باشید یافتن کار برای شما ساده‌تر است. اگر خارج از اتحادیه اروپا زندگی می‌کنید و پرستار هستید، برای کار در هلند باید مجوز کار بگیرید. توجه داشته باشید که مجوز اقامت و اجازه کار دو چیز متفاوت هستند و داشتن مجوز اقامت هلند لزوماً به شما اجازه کار نمی‌دهد. به‌عنوان یک پرستار، شما باید قبل از درخواست برای مجوز کار، یک پیشنهاد شغلی در هلند داشته باشید.

سؤالات متداول
  1. میانگین دستمزد ساعتی پرستار در هلند چقدر است؟

یک شغل تمام‌وقت در هلند، 36 ساعت در هفته است و متوسط حقوق یک ​​​​پرستار در هلند برای هر ساعت کار، تقریباً 23 یورو خواهد بود.

  • هزینه تحصیل در هلند چقدر است؟

به‌عنوان یک دانشجوی بین‌المللی باید حدود 20 هزار یورو در سال، برای تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی هلند، شهریه بپردازید.

  • آیا امکان پرستار شدن پس از تحصیل در هلند هست؟

بله. کمبود نیروی مراقبتی باعث شده است بسیاری از فارغ‌التحصیلان پرستاری بتوانند در هلند مشغول به کار شوند. بااین‌حال شما باید با زبان هلندی در سطح B2 آشنا باشید و مجوز کار و فعالیت دریافت کنید.

  • بهترین دانشگاه‌های هلند برای تحصیل پرستاری کدام‌اند؟

دانشگاه‌های دولتی و خصوصی در هلند رشته پرستاری را تدریس می‌کنند که برخی از آن‌ها در متن مقاله ذکرشده است.

  • دوره لیسانس پرستاری در هلند چند سال طول می‌کشد؟

دوره لیسانس در هلند برای دانشجویان تمام‌وقت حدود 4 سال و دوره کارشناسی ارشد، بین 2 تا 3 سال طول می‌کشد.

سخن پایانی

همه شهروندان هلندی بالغ، حدود 100 یورو در ماه به‌عنوان بیمه درمانی پرداخت می‌کنند. این به این معنی است که اساساً سیستم مراقبت‌های بهداشتی به‌خوبی توسط دولت و بخش خصوصی تأمین می‌شود. علاوه بر این مدارک تحصیلی در هلند در سراسر اتحادیه اروپا معتبر هستند. به همین جهت تحصیل پرستاری در هلند ، گزینه مناسبی برای دانشجویانی است که با زبان هلندی آشنا هستند. در صورت آشنایی با این زبان، شما می‌توانید در دانشگاه‌های دولتی هلند با هزینه‌های بسیار ارزان تحصیل کنید. بااین‌حال، اگر قصد تحصیل پرستاری در کشور هلند را دارید، عالیان ویزا توصیه می‌کند از سنین پایین‌تر اقدام به تحصیل در مدارس خصوصی هلند کنید تا پس از یادگیری زبان هلندی، فرصت تحصیل ارزان‌تر در دانشکده های پرستاری هلند را داشته باشید. توجه کنید که باید زبان هلندی را بیاموزید تا بتوانید به‌عنوان پرستار مشغول به کار شوید. عالیان ویزا با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به‌روزترین و دقیق‌ترین اطلاعات مربوط به مهم‌ترین نکات در تحصیل در هلند را به شما عزیزان ارائه می‌نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می‌توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره‌های مؤسسه از طریق واتس آپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *