جدیدترین قوانین ثبت شرکت در مجارستان

ثبت شرکت در مجارستان برای سرمایه گذارانی که به دنبال روش های مقرون به صرفه جهت سرمایه گذاری در کشورهای اروپایی هستند، یکی از بهترین گزینه هاست. حال جالب است بدانید که علاوه بر هزینه مقرون به صرفه، فرآیند راه اندازی شرکت در مجارستان نیز آسان بوده و در مدت زمان کوتاهی انجام می شود. از طرفی دیگر، امکان اخذ اقامت مجارستان از طریق ثبت شرکت برای شما و اعضای خانواده تان فراهم است. شما می توانید در حالی که بیزنس خود را در مجارستان اداره می کنید، به همراه خانواده خود با هزینه ای پایین در این کشور زندگی نموده، همسر شما مشغول به کار شود و فرزندان زیر 18 سال شما نیز در مدارس مجارستان به تحصیل بپردازند. 

فراموش نکنید که هر کشوری در اروپا، این فرصت طلایی را در اختیار مهاجران قرار نمی دهد. پس اگر می خواهید هر چه سریع تر با قوانین و شرایط راه اندازی شرکت در مجارستان آشنا شوید، این مقاله را تا انتها بخوانید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط گروه مهاجرتی عالیان ویزا و از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور مجارستان برای شما مخاطب عزیز گردآوری شده است. 

ثبت شرکت در مجارستان

عناوین و موضوعات این مقاله

بهتر است پیش از آنکه درباره شرایط و روش های ثبت شرکت در مجارستان اطلاعاتی را به دست آورید، با مزایای این روش مهاجرتی آشنا شوید.

  • ادغام سریع و آسان: ثبت شرکت در 4-5 روز کاری
  • اخذ مالیات شرکتی پایین: تنها با 9 درصد، یکی از پایین ترین مالیات ها در اروپا است
  • صدور فوری شماره VAT بین المللی: بدون نیاز به انتظار یا نیاز اضافی
  • نیاز به سرمایه اولیه کم که احتیاج به سپرده گذاری ندارد
  • راه اندازی و حفظ شرکت به صورت مقرون به صرفه
  • موقعیت مرکزی مجارستان در اروپا و زیرساخت های خوب
  • روش های آسان جهت اخذ ویزا و اقامت برای همه ملیت ها‌
ثبت شرکت در مجارستان

آشنایی با انواع شرکت در مجارستان

همانطور که می دانید، شرکت های تجاری انواع مختلفی دارند. در واقع این شرکت ها، بر اساس نوع فعالیت، تعهدات شرکت، میزان سرمایه و همچنین وسعت بیزنس، به اشکال مختلفی دسته بندی می شوند. پس اگر شما قصد ثبت شرکت در مجارستان را دارید، باید برای انتخاب نوع شرکت، به موارد ذکر شده توجه کنید و بهترین تصمیم را بگیرید. ما در قسمت، انواع شرکت های قابل ثبت در مجارستان را برایتان آورده ایم. تمامی این شرکت ها می توانند منحصراً توسط مالکان و مدیران خارجی، ایجاد و اداره شوند.

1. شرکت با مسئولیت محدود

این نوع شرکت ها در مجارستان، میبایست با سرمایه اولیه از پیش تعیین شده که توسط بنیان گذاران آن ارائه شده است، تأسیس شود. مسئولیت اعضای آن، محدود به تأمین سرمایه اولیه شرکت است. به عنوان یک قاعده کلی، اعضا به جز تامین سرمایه، مسئولیتی در قبال تعهدات شرکت ندارند. به این معنی که دارایی خصوصی اعضا نمی تواند تحت تأثیر تعهدات شرکت قرار گیرد، مگر موارد معدودی که در قوانین مربوطه مشخص شده است. هر عضو باید یک سپرده اصلی داشته باشد. حقوق اعضا و میزان مالکیت آنها بر دارایی های شرکت، به صورت سهمیه (سهم تجاری) در شرکت درنظر گرفته می شود. سهام تجاری اعضا باید با مقدار سرمایه آنها برای تاسیس شرکت، مطابقت داشته باشد. درضمن، یک شرکت با مسئولیت محدود می تواند حتی با داشتن یک عضو (به عنوان یک شرکت با مسئولیت محدود تک نفره) فعالیت کند.

2. شرکت محدود شده از طریق سهام

این نوع شرکت ها، یکی از سخت ترین اشکال سازمانی در مجارستان هستند که سیستم آنها شبیه به AG در آلمان و یا PLC در انگلیس می باشد. شرکت های محدود شده از طریق سهام در مجارستان، شامل دو گروه می باشند: شرکت های محدود خصوصی و شرکت های محدود عمومی. توجه داشته باشید که یک شرکت سهامی در مجارستان، برای واحدهای تجاری بزرگ با چندین سرمایه گذار مناسب است، اما امکان تأسیس چنین نهادی به عنوان یک شرکت تک نفره نیز وجود دارد. در این نوع شرکت ها، مبلغ آورده نقدی در زمان تأسیس، نباید کمتر از سی درصد سرمایه باشد. همچنین، مسئولیت اعضای آن محدود به تأمین ارزش اسمی یا انتشار سهام است. 

این سهام می تواند از نوع سهام عادی، سهام کارکنان، سهام با بهره، سهام قابل بازخرید و یا سهام ترجیحی باشد. در ضمن، اگر مکی خواهید این ساختار را برای ثبت شرکت در مجارستان انتخاب کنید، در ابتدا باید این نوع شرکت را به صورت خصوصی تاسیس نمایید و در صورت تمایل، آن را به یک شرکت عمومی تبدیل کنید.

تاسیس شرکت در مجارستان

3. شرکت با مشارکت محدود

در این نوع شرکت ها، اعضای شرکت موافقت می کنند که سهم سرمایه لازم برای فعالیت های آن را، در اختیار شرکت قرار دهند. حداقل تعداد اعضا دو نفر است که یکی از آنها مسئولیت محدود داشته و به جز تامین سرمایه، مسئولیتی در قبال تعهدات شرکت نخواهد داشت. سایر شرکای عام، می توانند چندین نفر باشند و مسئولیت نامحدود خواهند داشت. توجه داشته باشید که تنها شرکای عام می توانند این نوع شرکت با مشارکت محدود را اداره کنند و در معاملات آن با اشخاص ثالث، شرکت داشته باشند. توزیع سود عموماً متناسب با سرمایه ارائه شده است، اما طرفین مختارند در غیر این صورت توافق کنند. با این حال، حذف هر کدام از شرکا از تقسیم سود، خلاف قانون است.

4. شرکت با مشارکت عمومی

طبق قانون، هر یک از اعضا حق دارد نمایندگی شرکت را داشته باشند، مگر اینکه اساسنامه آن، به نحو دیگری تنظیم شده باشد. این نوع شرکت باید حداقل دو عضو داشته باشد. مشارکت فعال شرکا در انجام امور تجاری، از نظر قانونی الزامی است و مدیریت شرکت بر عهده شرکا می باشد. در ضمن، هزینه این نوع ثبت شرکت در مجارستان ، حدود 50.000 فورینت است.

 لازم به ذکر است که دو نوع دیگر شرکت در مجارستان وجود دارند که سرمایه گذاران خارجی می توانند از طریق آن، بیزنس خود را در این کشور راه اندازی کنند.

5. دفتر نمایندگی

از طریق یک دفتر نمایندگی، سرمایه گذاران خارجی می توانند وظایف عادی ارتباطی، از جمله کمک به مذاکره برای عقد قرارداد، تبلیغات و نمایش محصولات و سایر اشکال بازاریابی از طرف شرکت مادر را انجام دهند. اما این دفتر مجاز به پیگیری فعالیت های تجاری اصلی نیست. اگر یک شرکت خارجی قصد داشته باشد قبل از شروع سرمایه گذاری در مجارستان ، با شرایط تجاری داخلی آشنا شود، این فرم شرکت می تواند مفید باشد.

6. شعبه یک شرکت خارجی

شعبه یک شرکت در مجارستان، واحد سازمانی یک شرکت خارجی است که مجاز به انجام فعالیت های تجاری عادی و مستقل می باشد. پس اگر در کشور خود دارای یک شرکت مستقل هستید، می توانید شعبه ای از شرکت خود را در مجارستان راه اندازی کنید. به یاد داشته باشید که تمامی تعهدات، مسئولیت ها و تعیین فعالیت های شعبه، بر عهده شرکت مادر در خارج از مجارستان است.

حداقل سرمایه برای ثبت شرکت در کشور مجارستان چقدر است؟

میزان سرمایه لازم جهت ثبت شرکت در مجارستان، کاملا به نوع شرکت و ساختار آن بستگی دارد. در نتیجه، شما باید بر اساس بودجه و سرمایه خود، بهترین گزینه را برای راه اندازی شرکت در مجارستان انتخاب کنید. به طور کلی، حداقل سرمایه لازم جهت افتتاح شرکت در مجارستان، به شرح زیر می باشد:

  • حداقل سرمایه لازم برای ثبت یک شرکت با مستولیت محدود: حدودا 3.000.000 فورینت (سهم سرمایه اعضا، به عنوان سپرده اصلی تلقی می شود و ممکن است از نظر ارزش متفاوت باشد، با این حال، میزان هر سهم نباید کمتر از 100.000 فورینت باشد).
  • حداقل سرمایه لازم برای ثبت یک شرکت محدود به سهام: حدود 5.000.000 فورینت برای شرکت های محدود خصوصی و حدود 20.000.000 فورینت برای شرکت های محدود عمومی
  • حداقل سرمایه لازم برای ثبت یک شرکت با مشارکت محدود: برای ثبت این نوع شرکت ها در مجارستان، حداقل سرمایه وجود ندارد.
  • حداقل سرمایه لازم برای ثبت یک شرکت با مشارکت عمومی: حداقل سرمایه اولیه مورد نیاز جهت تاسیس این نوع از شرکت ها، در قانون مجارستان تعیین نشده است.

جدیدترین قوانین و شرایط تاسیس شرکت در مجارستان

مهم ترین شرط برای ثبت شرکت در مجارستان، ارائه یک بیزنس پلن (طرح تجاری) جدید، خلاقانه و سودآور است. اداره تجارت مجارستان باید تایید کند که طرح شما برای رشد اقتصاد مجارستان مفید است و موجب اشتغال زایی برای ساکنان و شهروندان این کشور می شود. در ضمن، بر طبق قوانین افتتاح شرکت در مجارستان، شما باید به عنوان متقاضی اصلی، مدیریت شرکت را بر عهده بگیرید. در ضمن، باید اساسنامه شرکت را تنظیم نموده، نام مناسب برای شرکت خود انتخاب کنید، سهامداران را مشخص نمایید و از همه مهم تر، یک حسابدار برای مدیریت و بررسی امور مالی شرکت خود، استخدام کنید. به علاوه، تعیین مکانی مناسب برای فعالیت شرکت مورد نظر نیز الزامی است.

اساسنامه شرکت باید بسیار با دقت تنظیم شود و تمامی اطلاعات مهم مانند اهداف و نوع فعالیت های شرکت، تعهدات شرکت، میزان سرمایه و سهام و همچنین تعداد سهامداران و مدیران، در آن آورده شود. در ضمن، فراموش نکنید که شما باید گواهی عدم سوسابقه ارائه نموده و ترجیحا در بیزنس موردنظر، سابقه کار داشته باشید. بر طبق قوانین مجارستان، حداقل سن مجاز برای ثبت شرکت در این کشور، 18 سال است. توصیه ما به شما متقاضی گرامی آن است که با مراجعه به وب سایت رسمی اداره مهاجرت مجارستان، شرایط دقیق ثبت شرکت در این کشور را مطالعه کنید. اخذ مشاوره از کارشناسان مهاجرتی که کاملا به قوانین ثبت شرکت در مجارستان تسلط دارند نیز بسیار کمک کننده است.

هزینه ثبت شرکت در مجارستان در سال 2024

لازم است بدانید که هزینه ثبت شرکت در مجارستان، از سرمایه لازم برای راه اندازی شرکت، جدا است. یعنی شما علاوه بر تامین سرمایه اولیه، باید برخی هزینه های قانونی را نیز پرداخت کنید. حال این هزینه ها می توانند با توجه به نوع شرکت شما متفاوت باشند. معمولا هر چه میزان سرمایه شما بیشتر باشد، هزینه ای که باید پرداخت کنید نیز بیشتر خواهد بود. برخی از مهم ترین هزینه هایی که شما برای ثبت شرکت خود در کشور مجارستان، ملزم به پرداخت آنها هستید عبارت اند از:

  • هزینه خدمات مربوط به دفتر اسناد رسمی: حدود 500 یورو
  • هزینه ثبت نام های دولتی: حدودا بین 50 تا 250 یورو
  • هزینه مرجع ثبت: حدودا 20 یورو

لازم به ذکر است که این هزینه ها به طور تقریبی برایتان آورده شده و ممکن است بیشتر یا کمتر از مبلغ ذکر شده باشد. پس حتما تمامی جوانب را به خوبی بسنجید و اطمینان حاصل کنید که قادر به پرداخت هزینه ثبت شرکت در مجارستان می باشید.

ثبت شرکت در مجارستان

مراحل راه اندازی شرکت در مجارستان

ما در این قسمت می خواهیم قدم به قدم ثبت شرکت در مجارستان را برایتان شرح دهیم. اگر شما تمامی مراحل را به درستی و با دقت طی کنید، پروسه ثبت شرکت برایتان بسیار آسان و بی دردسر خواهد بود.

  • مرحله اول: تهیه طرح تجاری و بیزنس پلن
  • مرحله دوم: انتخاب نوع شرکت و ساختار مناسب آن
  • مرحله سوم: تهیه اسناد شرکتی توسط وکیل مجارستانی (بنیانگذاران شرکت باید سند تشکیل دهنده شرکت را امضا کنند که همراه با برخی اسناد دیگر باید توسط یک وکیل مجارستانی امضا شود. در این مرحله میبایست نام شرکت را انتخاب کرده و جایگاه هر یک از شرکا و مسئولیت انان و همچنین میزان سهام و سرمایه هر کدام، تعیین گردد. حوزه فعالیت های تجاری آن شرکت نیز باید به دقت شرح داده شود)
  • مرحله چهارم: افتتاح حساب بانکی
  • مرحله پنجم: ثبت شرکت در دادگاه ثبت مجارستان و اخذ شماره شناسایی مالیاتی
  • مرحله ششم: ثبت نام در اداره مالیات مجارستان، شهرداری، اتاق بازرگانی، اداره مرکزی بیمه و اداره بازنشستگی ملی
  • مرحله هفتم: ارائه اطلاعات مربوط به کارکنان، به سازمان مالیاتی در مجارستان
  • مرحله هشتم: آغاز فعالیت رسمی شرکت موردنظر

مهم ترین مدارک لازم برای تاسیس شرکت در مجارستان

معمولا مدارکی که باید برای ثبت شرکت در مجارستان ارائه کنید، با توجه به نوع شرکت شما، متفاوت است. حتی شرایط شما نیز می تواند منجر به درخواست مدارک اضافی شود. پس همچنان توصیه می کنیم مدارک لازم و جزئیات بیشتر را در وب سایت اداره مهاجرت مجارستان مطالعه کنید. کارشناسان عالیان ویزا نیز می توانند در این خصوص شما را راهنمایی کنند. به طور کلی، مهم ترین مدارکی که تمامی متقاضیان باید ارائه نمایند عبارت اند از:

  • پاسپورت معتبر به همراه کپی آن
  • مدارک هویتی متقاضی اصلی
  • مدارک اثبات وضعیت مدنی متقاضی، مانند سند ازدواج، سند طلاق، گواهی تولد فرزندان و غیره
  • گواهی عدم سوپیشینه
  • مدارک افتتاح حساب بانکی در مجارستان و واریز سرمایه تعیین شده
  • مدارک مربوط به اخذ شماره مالیاتی در مجارستان
  • تاییدیه طرح تجاری
  • اساسنامه شرکت
  • گواهی انتصاب مدیر شرکت
  • فهرست مدیران و سهامداران شرکت موردنظر

ثبت شرکت در کشور مجارستان چقدر طول می کشد؟

همانطور که تا به اینجای مطلب بارها تاکید کرده ایم، پروسه ثبت شرکت در مجارستان به هیچ عنوان زمانبر نمی باشد. در صورتی که تمای شرایط را دارا باشید و همه مدارک تعیین شده را به طور کامل ارائه کنید، پروسه ثبت شرکت می تواند بین 3 تا 7 روز کاری تکمیل شود. پس جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد. با این حال، به یاد داشته باشید که ارائه مدارک ناقص و یا آشنا نبودن با قوانین و مراحل راه اندازی شرکت در مجارستان، می تواند شما را با چالش هایی مواجه نموده و این فرآیند را برایتان طولانی کند. پس در اینجاست که اهمیت اخذ وکیل مهاجرتی و یا دریافت مشاوره از کارشناسان مهاجرتی باتجربه، بیش از هر چیز دیگری احساس می شود. گروه مهاجرتی عالیان ویزا می تواند تا انتهای این مسیر در کنار شما باشد.

تاسیس شرکت در مجارستان

فرصت ویژه اخذ اقامت دائم مجارستان از طریق ثبت شرکت

باید این مژده را به شما بدهیم که دولت مجارستان به کارآفرینان، سرمایه گذاران و صاحبان بیزنس در این کشور، اقامت اعطا می کند. متقاضیان ثبت شرکت در مجارستان باید ویزای سرمایه گذاری یا کارآفرینی دریافت نموده و سپس مجوز اقامت مجارستان را به دست آورند. این ویزا در ابتدا با اعتبار یکساله صادر می شود و پس از آن تا 5 سال قابل تمدید است. پس از 5 سال کار و زندگی مستمر در مجارستان و پرداخت به موقع مالیات، شما واجد شرایط اخذ اقامت دائم مجارستان خواهید بود. در نهایت، پس از 10 سال کار و زندگی مستمر در مجارستان، عدم ارتکاب جرم، پرداخت منظم مالیات، تسلط به زبان مجارستانی و ادغام به فرهنگ محلی، می توانید برای اخذ شهروندی و پاسپورت مجارستان درخواست دهید.

خوشبختانه شما می توانید به طور همزمان، ویزای همراه مجارستان را برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود نیز دریافت کنید. همسر شما می تواند مجوز کار در مجارستان را دریافت نموده و فرزندان شما نیز در مدارس مجارستان به تحصیل بپردازند. پس از 5 سال، امکان اخذ اقامت دائم و پس از 10 سال، امکان اخذ شهروندی مجارستان برای اعضای خانواده شما نیز فراهم است. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا، بدون داشتن دغدغه دوری از خانواده، برای زندگی در مجارستان اقدام کنید.

سؤالات متداول

  • مالیات شرکت ها در مجارستان چقدر است؟

حدود 9% می باشد که یکی از پایین ترین نرخ های مالیات در اروپا است.

  • بهترین روش ثبت شرکت در مجارستان کدام است؟

تاسیس شرکت ها با مسئولیت محدود، یکی از بهترین و پرطرفدارترین روش ها است.

  • آیا فرآیند راه اندازی شرکت در مجارستان را میتوان از راه دور انجام داد؟

بله. شما می توانید با اعطای وکالت به وکیل خود یا هر فردی که از جانب شما بتواند این پروسه را تکمیل کند، بدون نیاز به حضور در مجارستان، شرکت خود را ثبت کنید.

  • آیا صاحبان شرکت ها در مجارستان می توانند نیروی کار خارجی استخدام کنند؟

بله. در این مورد محدودیتی وجود ندارد اما استخدام شهروندان اتحادیه اروپا راحت تر می باشد.

سخن پایانی

متقاضیان سرمایه گذاری در اروپا قادر می باشند از طریق ثبت شرکت در مجارستان ، به راحتی و با هزینه ای کم، اقامت اروپا را برای خود و اعضای خانواده، به دست آورند. هزینه راه اندازی بیزنس و همچنین هزینه زندگی در مجارستان پایین است و فرآیند ثبت شرکت در این کشور نیز بسیار آسان می باشد. به علاوه، تمامی پروسه افتتاح شرکت در مجارستان می تواند در کمتر از یک هفته تکمیل شود. ما در این مقاله، همه چیز را درباره ثبت شرکت در کشور مجارستان برایتان توضیح دادیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برایتان مفید بوده باشد.

از آنجایی که هدف گروه عالیان ویزا آن است که تمامی متقاضیان مهاجرت بتوانند حتی با بودجه ای کم، وارد کشور مورد علاقه خود شوند، همواره مقرون به صرفه ترین گزینه های مهاجرتی را به شما پیشنهاد می دهد. پس کافیست هدف خود را مشخص نموده و در تصمیم خود برای مهاجرت مصمم باشید، باقی کار را تیم عالیان ویزا که متشکل از بهترین کارشناسان و وکلای مهاجرتی است، برایتان انجام می دهد. فراموش نکنید که هدف ما فقط ورود شما به کشور مقصد نیست، بلکه ما به پیشرفت شما در کشور رویاهایتان می اندیشیم. کافیست همین حالا با شماره های موسسه تماس بگیرید تا کارشناسان ما، شما را راهنمایی کنند. در صورت تکمیل فرم ارزیابی موجود در وب سایت، شرایط شما سریعا بررسی شده و با شما تماس گرفته می شود.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *