صفر تا صد خرید آپارتمان در اسپانیا

شاید برایتان جالب باشد اگر بگوییم که با خرید آپارتمان در اسپانیا می توانید به آسانی و در مدت زمانی کوتاه، ویزای طلایی و اقامت اسپانیا را برای خود و اعضای خانواده تان به دست آورید. در ضمن، با گذشت چند سال از اقامت شما در اسپانیا، اخذ شهروندی و پاسپورت این کشور نیز برای شما و اعضای خانواده که همراه شما در اسپانیا سکونت دارند، امکان پذیر خواهد بود. گزینه سرمایه گذاری در اسپانیا از طریق خرید ملک، یکی از بهترین و محبوب ترین راه های اخذ اقامت اسپانیا است. با توجه به آنکه این روش مهاجرتی، نیاز به ارائه مدرک زبان، مدرک تحصیلی و یا سابقه کار ندارد، طرفداران بسیاری را در جهان به خود جذب کرده است. 

به دلیل محبوبیت این روش، ما تصمیم گرفتیم تا در این مقاله، همه چیز را درباره خرید آپارتمان ارزان در اسپانیا برایتان توضیح دهیم. پس اگر شما هم قصد دارید از طریق سرمایه گذاری، اقامت یک کشور اروپایی را به دست آورید، خواندن این مقاله را از دست ندهید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط گروه مهاجرتی عالیان ویزا و از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور اسپانیا برای شما مخاطب عزیز گردآوری شده است. 

خرید آپارتمان در اسپانیا
عناوین و موضوعات این مقاله

مهم ترین شرایط خرید آپارتمان در اسپانیا

خوشبختانه، کلیه شهروندان جهان می توانند صرف نظر از ملیت خود، نسبت به خرید آپارتمان در اسپانیا اقدام کنند. دولت اسپانیا به طور کلی از خریداران خارجی استقبال کرده و حتی آنها را جهت خرید آپارتمان در کشور اسپانیا و ورود سرمایه خود به این کشور تشویق می کند. باید بدانید که اسپانیا یکی از موفق ترین و محبوب ترین طرح های اعطای ویزای طلایی در اروپا را دارد. این یک طرح اقامت از طریق سرمایه گذاری در بخش املاک است و به سرمایه گذاران جهان در ازای خرید املاک و مستغلات، اقامت اعطا می کند که پس از ۵ سال نیز منجر به اخذ اقامت دائم می شود. از مهم ترین و اصلی ترین شرایط اخذ گلدن ویزای اسپانیا آن است که متقاضیان میبایست ملکی به ارزش حداقل 500000 یورو در این کشور خریداری کنند.

از دیگر شرایط مهم جهت خرید آپارتمان در این کشور می توان به نداشتن سوپیشینه کیفری اشاره نمود. 

خرید آپارتمان در اسپانیا

در ضمن، متقاضیان باید بتوانند منبع و منشا سرمایه ای که برای خرید ملک از آن استفاده می کنند را ثابت نمایند. این بدان معناست که باید ثابت شود این منبع، کاملا قانونی بوده است. از نکات مهم دیگری که باید به آن اشاره کنیم آن است که شما می توانید چندین ملک در اسپانیا، از نوع تجاری یا مسکونی، خریداری کنید. این املاک می توانند به نام شخص و یا یک شرکت خریداری شوند.

فرآیند خرید آپارتمان و دریافت اقامت اسپانیا

جالب است بدانید که بر طبق این طرح مهاجرتی، خریداران می توانند به همراه اعضای خانواده خود، اقامت اسپانیا را دریافت کرده و پس از ده سال زندگی در این کشور، شهروندی و پاسپورت اسپانیا را نیز دریافت کنند.

خوشبختانه فرآیند خرید آپارتمان و املاک در اسپانیا برای خارجی ها نسبتا ساده است. خریداران باید یک شماره مالیاتی که با عنوان شماره  NIE  (Número de Identificación de Extranjero) شناخته می شود را دریافت کنند. این یک شماره مالی در اسپانیا است و مهاجران می توانند از طریق آن، هرگونه فعالیت مالی در اسپانیا را انجام دهند. خریداران ملک می توانند شخصا جهت دریافت این شماره درخواست دهند و یا از طریق وکیل رسمی و قانونی خود اقدام نمایند. لازم به ذکر است که طول پروسه اخذ ویزای طلایی اسپانیا، معمولا کمتر از 8 ماه از زمان تکمیل مدارک می باشد.

نگاهی بر بازار املاک و قیمت آپارتمان در اسپانیا

میزان مالکیت مردم نسبت به  خانه در اسپانیا، بسیار بالا است. این بدان معناست که حدود 80 درصد از ساکنان اسپانیا، صاحب خانه های خود هستند. اسپانیا یکی از کشورهایی بوده است که در جریان بحران مالی جهانی، به شدت آسیب دیده و خانه ها حدود 30 درصد از ارزش خود را از دست دادند. با این حال، از آن زمان، قیمت آپارتمان در اسپانیا و تقریبا از سال 2016 به طور پیوسته افزایش داشته است. متاسفانه همه‌ گیری کووید-19 در سال 2020 بر بازار املاک این کشور تأثیر منفی گذاشت. 

تأثیر کامل COVID-19 بر قیمت املاک در اسپانیا هنوز به طور کامل ارزیابی نشده است، بنابراین فقط می توان یک بررسی کلی از آنچه در بازار املاک این کشور اتفاق می افتد ارائه داد. تجزیه و تحلیل های انجام شده توسط Global Property Guide پیش از همه گیری کرونا، میانگین قیمت هر متر مربع ملک را برای 14 منطقه از 17 منطقه خودمختار اسپانیا نشان داده است.

این ارقام نشان می دهد که میانگین قیمت مسکن در شهرهای بزرگ اسپانیا، با 5 درصد افزایش، به 1649 یورو در هر متر مربع رسیده است. این در حالیست که املاک در جزایر بالئاریک و قناری با 11 درصد افزایش، به 1604 یورو در هر متر مربع رسیده بوده است.

گران ترین مکان ها برای خرید آپارتمان در اسپانیا عبارتند از: سن سباستین، بارسلونا و مادرید. قیمت ها در هر سه منطقه، از 3000 یورو تا 60000 یورو به ازای هر متر مربع متغیر است. در حال حاضر، همچنان مادرید و بارسلونا (با قیمت میانگین هر متر مربع 4009 یورو و 3682 یورو به ترتیب) گران ترین مکان برای خرید آپارتمان در اسپانیا هستند و شهرهای Murcia و  Castilla y Leonنیز ارزان ترین مکان برای خرید آپارتمان می باشند.

معرفی بهترین شهرهای اسپانیا برای خرید آپارتمان

از آنجایی که قیمت املاک در اسپانیا با توجه به لوکیشن و موقعیت آن متفاوت می باشد، بهتر است قبل از هر گونه اقدام، شهرهای مختلف اسپانیا را به خوبی بررسی نموده و آنها را از جنبه های مختلف، مانند قیمت املاک، میزان رشد قیمت املاک، امکانات شهر و بسیاری عوامل دیگر، بررسی کنید. ما در این قسمت، بهترین شهرها برای خرید آپارتمان در اسپانیا را به شما معرفی می کنیم اما در نهایت این شما هستید که باید بر اساس بودجه، اهداف و اولویت های خود، تصمیم نهایی را بگیرید.

به طور کلی، جزایر قناری و تنریف، شهرهای مالاگا و ماربیا، از جمله مکان های فوق العاده عالی، چه از نظر آرامش و زیبایی و چه از نظر رشد قیمت ملک، یک سرمایه گذاری مطمئن می باشند. شهر مادرید، که یکی از بزرگ ‌ترین شهرهای اروپا می باشد، پایتخت اسپانیا بوده و جزو بهترین مقاصد برای سرمایه گذاری در اسپانیا است. درست است که این شهر، یکی از گران ترین مکان ها در اسپانیا می باشد، اما اگر به دنبال خرید آپارتمان در اسپانیا هستید، این شهر انتخاب عاقلانه ای خواهد بود.

یکی دیگر از شهرهای بسیار پرطرفدار و البته گران در اسپانیا، شهر بارسلونا است. برای خارجی ها، خرید ملک در بارسلونا، یک ایده بسیار جذاب است. بارسلونا شهری غرق در تاریخ و زیبایی است که بین دریا و کوه ها قرار گرفته است. بارسلونا یکی از گران ترین شهرهای اسپانیا برای خرید املاک و مستغلات بوده اما به دلیل محبوبیت آن، خریداران معتقد هستند که ارزش صرف هزینه های گزاف را دارد. علاوه بر این، شهرهای Alicante و Mallorca در اسپانیا، گزینه های محبوب دیگری هستند. این شهرها دارای مهاجران بسیار، آب و هوای فوق ‌العاده و سواحل زیبا بوده و یک انتخاب محبوب در میان بازنشستگان آینده نگر از سراسر جهان هستند.

بررسی هزینه ها و مالیات خرید آپارتمان در اسپانیا

بررسی هزینه ها، یکی از اقدامات بسیار مهم است که باعث می شود شما با اطمینان کامل و بدون استرس، نسبت به خرید خانه مورد علاقه خود در اسپانیا اقدام کنید. به طور کلی، هزینه خرید آپارتمان در اسپانیا از منطقه ای به منطقه ای دیگر متفاوت است و بسیاری از آنها قابل مذاکره هستند. برای مثال، هیچ هزینه ثابتی برای وکلا یا مشاوران املاک در این کشور وجود ندارد.

برخی از مهم ترین هزینه هایی که اکثر خریداران ملک در این کشور باید بپردازند عموماً به شرح زیر می باشند:

  • مالیات نقل و انتقال ملک: حدود 6 تا 10 درصد از ارزش ملک
  • مالیات بر ارزش افزوده : 10 درصد از ارزش ملک (برای املاک جدید)
  • هزینه های دفتر اسناد رسمی، مالیات سند مالکیت و هزینه ثبت زمین: 1 الی 2.5 درصد از ارزش ملک
  • سایر هزینه های قانونی: 1 الی 2 درصد از ارزش ملک

اگر قصد خرید آپارتمان در اسپانیا را دارید، به یاد داشته باشید که به طور معمول، فروشنده هزینه های آژانس املاک در اسپانیا را پرداخت می کند. مشاوران املاک معمولاً هزینه های خود را به صورت درصدی دریافت می کنند که حدودا ۲٪ از قیمت فروش نهایی است. توصیه ما به شما متقاضی اخذ ویزای سرمایه گذاری اسپانیا آن است که برای اطلاع از قیمت آپارتمان در اسپانیا، با کارشناسان عالیان ویزا مشاوره دریافت کنید.

چگونه برای خرید آپارتمان ارزان در اسپانیا اقدام کنیم؟

برای خرید آپارتمان ارزان در اسپانیا شما می توانید ملک مورد نظر خود را، از راه دور و یا به صورت حضوری، انتخاب کنید. امروزه بسیاری از وب سایت ها و آژانس های املاک اسپانیا، به هر زبانی در دسترس متقاضیان خرید ملک در این کشور هستند. حتی ممکن است بسیاری از آپارتمان های ارزان برای فروش در اسپانیا را در برخی از وب سایت های املاک بریتانیا مشاهده کنید.

برخی از بهترین وبسایت های اسپانیا جهت جستجوی املاک عبارتند از:

Thinkspain، Servihabitat، Idealista و Kyero.

به علاوه، بسیاری از مشاوران املاک و مستغلات در اسپانیا وجود دارند که در زمینه تجارت با خریداران خارجی، مهارت و تجربه بسیاری برای یافتن ملک ارزان تر دارند. آنها اغلب می توانند اطلاعات ارزشمندی در مورد مناطق مختلف اسپانیا به شما ارائه دهند و در جستجوی ملک به شما کمک کنند. به خاطر داشته باشید که به عنوان یک خریدار، حق اخذ وکیل قانونی، دفتر اسناد رسمی و غیره را دارید. شما مجبور نیستید با آنچه که مشاور املاک پیشنهاد می کند پیش بروید. علاوه بر این، همیشه باید در مورد هزینه ها مذاکره کنید، زیرا ممکن است سعی کنند شما را وادار به پرداخت هزینه های بیشتر کنند.

عالیان ویزا با همکاری مستقیم وکلای مطرح و با سابقه اسپانیایی، کلیه خدمات مربوط به خرید آپارتمان ارزان در اسپانیا و اخذ اقامت طلایی این کشور را بطور کامل ارائه می دهد و در تمام طول پروسه پرونده، در کنار شما خواهد بود.

خرید آپارتمان در اسپانیا

سؤالات متداول

  • آیا با خرید یک خانه در اسپانیا که ارزان تر از 500000 یورو باشد، می توان اقامت این کشور را به دست آورد؟

خیر. شما می توانید هر نوع ملکی با هر ارزشی در اسپانیا خریداری کنید، اما اگر قیمت آن کمتر از 500000 یورو باشد، ویزای طلایی و اقامت به شما اعطا نمی شود.

  • آیا با خرید آپارتمان در اسپانیا، می توان تمامی اعضای خانواده را به این کشور برد؟

تقریبا بله. دارندگان ویزای طلایی اسپانیا می توانند برای همسر، فرزندان زیر ۲۱ سال و حتی پدر و مادر بازنشسته خود، ویزای همراه دریافت کنند.

  • آیا پس از خرید آپارتمان در اسپانیا، امکان فروش آن وجود دارد؟

بله. شما معمولا پس از 5 سال می توانید ملک خود را در اسپانیا به فروش برسانید و همچنان اقامت دائم این کشور را حفظ کنید.

  • آیا امکان نقل و انتقال پول به اسپانیا برای ایرانی ها وجود دارد؟

بله. عالیان ویزا با همکاری وکلای اسپانیا، این امکان را برای شما فراهم می نمایند.

  • آيا ملک خریداری شده در اسپانیا باید حتما مسکونی باشد؟

خیر. شما می توانید هر نوع ملک تجاری، اداری و یا مسکونی را در این کشور خریداری نمایید.

  • آیا امکان خرید آپارتمان در همه شهرهای اسپانیا وجود دارد؟

بله. خوشبختانه شما هیچ محدودیتی برای خرید ملک در شهرهای مختلف اسپانیا نخواهید داشت.

سخن پایانی

خرید آپارتمان در اسپانیا و اعطای گلدن ویزا به خریداران از این طریق، یکی از بهترین طرح های مهاجرتی کشور اسپانیا برای سرمایه گذاران و علاقه مندان به اخذ اقامت این کشور است. در واقع، افرادی که مدرک زبان، مدرک تحصیلی و یا سابقه کاری چندانی ندارند اما بودجه لازم برای خرید خانه و تامین هزینه های زندگی خود و اعضای خانواده را دارند، می توانند به راحتی، اقامت و حتی شهروندی یکی از بهترین و امن ترین کشورهای اروپایی را به دست آورند. ما در این مقاله، سعی کردیم تا همه چیز را درباره خرید آپارتمان در این کشور را برایتان توضیح داده و به شما کمک کنیم تا در صورت داشتن سرمایه لازم، به اسپانیا مهاجرت کنید.

گروه عالیان ویزا در تلاش است تا همه علاقه مندان به مهاجرت را، صرف نظر از میزان تحصیلات و رزومه آنها، به آرزویشان برساند و به آنها کمک کند تا یک زندگی مرفه و بدون دغدغه را تجربه کنند. شاید در نگاه اول، سرمایه گذاری در اسپانیا به نظر گران باشد، اما فراموش نکنید که این طرح نسبت به سایر کشورهای جهان، بسیار ارزان تر است و به هزینه و سرمایه کمتری نیاز دارد. پس مطمئن باشید که ما به شما، بهترین و مناسب ترین راهکارها را پیشنهاد می دهیم. هدف ما، صرفا ورود شما به کشور مقصد نیست، بلکه ما به موفقیت شما در آن کشور می اندیشیم. پس اگر به فکر موفقیت و پیشرفت در خارج از کشور هستید، همین حالا با شماره های موسسه تماس حاصل کنید تا کارشناسان ما، شما را راهنمایی کنند. 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *