5 نکته مهم خرید ملک در دانمارک

دلایل زیادی برای تمایل به زندگی در دانمارک وجود دارد. کیفیت بالای زندگی، رفاه و آزادی اجتماعی، زندگی شهری پر جنب و جوش، سیستم مراقبت های بهداشتی مناسب، زیرساخت های عالی و آب و هوای معتدل از برترین دلایل محبوبیت دانمارک در بین مهاجران است. این کشور به طور مداوم در بین شادترین کشورهای جهان نیز رتبه بندی می شود. اما آیا می توان با خرید ملک در کشور دانمارک و سرمایه گذاری در بخش املاک و مستغلات، اقامت این کشور را اخذ نموده و از این مزایا برخوردار شد؟ ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی شرایط خرید ملک در دانمارک برای افراد خارجی و شهروندان خارج اتحادیه اروپا بپردازیم. پس اگر شما نیز به سرمایه گذاری در دانمارک علاقه مند بوده و یا به دنبال اخذ اقامت این کشور هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور دانمارک گردآوری شده است.

خرید ملک در دانمارک

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شرایط خرید ملک در کشور دانمارک
  • شرایط اخذ اقامت دانمارک از طریق خرید ملک
  • خرید ملک در کشور دانمارک از طریق ثبت شرکت
  • قیمت ملک در کشور دانمارک
  • مراحل خرید ملک در کشور دانمارک

شرایط خرید ملک در کشور دانمارک

علیرغم استقبال دانمارک از سرمایه گذاران خارجی، این کشور در خصوص خرید ملک توسط افراد غیر مقیم و شهروندان خارج اتحادیه اروپا، قوانین سختگیرانه ای در نظر گرفته است. تنها افرادی قادر به خرید ملک در دانمارک می باشند که از قبل اقامت این کشور را دریافت نموده و حداقل 5 سال در این کشور سکونت داشته باشند. به علاوه، شهروندان اتحادیه اروپا که در دانمارک مشغول به کار می باشند نیز اجازه خرید ملک را خواهند داشت. به عبارتی دیگر، دولت دانمارک به سرمایه گذاران خارجی این اجازه را نمی دهد که صرفا جهت سرمایه گذاری و سودآوری در دانمارک ملک خریداری نموده و از ملک مورد نظر جهت سکونت استفاده نکنند. در ضمن، در برخی مناطق دانمارک، به ویژه جهت خرید خانه های تابستانی و مخصوص تعطیلات، محدودیت های خاصی برای مالکیت افراد خارجی تعیین شده است. این امر به ویژه در مناطق ساحلی رایج تر است. این قوانین عموماً به عنوان “قوانین ضد آلمانی” شناخته می شوند زیرا برای جلوگیری از تسخیر مناطق ساحلی توسط آلمانی ها طراحی شده اند. با این حال، خرید املاک در مناطق پرطرفدار که کنار ساحل واقع نشده اند، برای خارجی های مقیم دانمارک و شهروندان اتحادیه اروپا که در دانمارک مشغول به کار هستند، آزاد است.

خرید ملک در دانمارک

شرایط اخذ اقامت دانمارک از طریق خرید ملک

همانطور که پیش تر گفته شد، تنها افرادی مجاز به خرید ملک در دانمارک هستند که از قبل، اقامت و یا شهروندی این کشور را دریافت کرده باشند. پس، کشور دانمارک از طریق سرمایه گذاری در بخش املاک، اقامت و شهروندی اعطا نخواهد کرد. توصیه می شود چنانچه قصد سرمایه گذاری در دانمارک را دارید، از سایر روش های سرمایه گذاری در این کشور مانند ثبت شرکت استفاده نمایید. دولت دانمارک از طریق طرح استارت آپ و ارائه بیزنس پلن خلاقانه و سودآور که به نفع اقتصاد دانمارک باشد، اقامت و حتی شهروندی این کشور را اعطا خواهد کرد. اما چنانچه فقط قصد سرمایه گذاری در بخش املاک و دریافت اقامت از این طریق را دارید، توصیه می شود سایر کشورهای اروپایی که با خرید ملک اقامت اعطا می کنند را انتخاب نمایید. برای مثال، کشورهایی مانند پرتغال و اسپانیا، از طریق سرمایه گذاری در بخش املاک و مستغلات، اقامت اعطا خواهند کرد. کشورهای محدودی در جهان وجود دارند که از طریق خرید ملک، به سرمایه گذاران خارجی اقامت می دهند. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر، به سایر مقالات مرتبط با خرید ملک در وبسایت گروه عالیان ویزا مراجعه نموده و یا با کارشناسان مجرب عالیان ویزا، مشاوره دریافت نمایید.

خرید ملک در کشور دانمارک از طریق ثبت شرکت

از آنجایی که خرید ملک در دانمارک به عنوان یک فرد خارجی غیر مقیم بسیار دشوار است، ثبت یک شرکت با مسئولیت محدود، گزینه ای عالی جهت خرید ملک و سپس اخذ اقامت دانمارک می باشد. در واقع، شما می توانید ملک مورد نظر را به جهت راه اندازی کسب و کار و ثبت شرکت خود در دانمارک خریداری کنید. حداقل سرمایه لازم جهت ثبت شرکت های خصوصی با مسئولیت محدود، 40.000 کرون دانمارک و حداقل سرمایه جهت ثبت شرکت های عمومی با مسئولیت محدود، 400.000 کرون دانمارک می باشد. در ضمن، ثبت شعبه ای از یک شرکت مادر که در خارج از دانمارک قرار دارد نیز ممکن می باشد. توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر، مقالات مرتبط با ثبت شرکت در دانمارک را که در وبسایت گروه عالیان ویزا موجود می باشد، مطالعه نمایید.

قیمت ملک در کشور دانمارک

قیمت ملک در دانمارک از بسیار گران تا قیمت های منطقی تر، متفاوت می باشد اما رقابت در بازار خرید ملک و املاک و همچنین قوانین موجود برای افراد خارجی در این کشور می تواند خرید ملک در دانمارک را برای شما سخت تر کند. به طور کلی، قیمت هر متر خانه در دانمارک و در مرکز شهر می تواند بین 19.000.00 کرون تا 60.000.00 کرون متفاوت باشد. در مناطق دورتر از مرکز شهر نیز قیمت هر متر خانه بین 14.000.00 کرون تا 45.000.00 کرون متفاوت است. به طور دقیق تر و بر اساس آخرین آپدیت ها در وبسایت Numbeo، متقاضیان خرید ملک در مرکز شهر، باید به طور متوسط برای هر متر خانه حدود 35.729.48 کرون دانمارک و در حاشیه شهر، حدود 25.581.87 کرون دانمارک هزینه کنند. میزان اجاره خانه در دانمارک نیز برای واحد 1 خوابه در مرکز شهر، حدود 7.430.35 کرون و واحد 1 خوابه در مناطق دورتر از مرکز شهر نیز حدود 5.491.30 کرون می باشد.

مراحل خرید ملک در کشور دانمارک

چنانچه شما مقیم و یا شهروند دانمارک هستید و یا از طریق سایر روش ها مانند ثبت شرکت، قصد خرید ملک در دانمارک را دارید، می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ممکن است لازم باشد از اداره امور مدنی دانمارک که زیر نظر وزارت دادگستری دانمارک اداره می شود، مجوز دریافت کنید
  • ملک مورد نظر خود را انتخاب نمایید
  • گزارش‌های مربوط به ملک انتخابی خود را، از جمله گزارش وضعیت خانه که در دانمارک با عنوان el-installationsrapport و یا tilstandsrapport شناخته می شود، دریافت نمایید.
  • در اسرع وقت برای دریافت وام مسکن درخواست دهید
  • در خصوص قیمت ملک مورد نظر با فروشنده به توافق برسید
  • اسناد خرید و اسناد حقوقی مربوط به ملک را بررسی نمایید (ترجیحاً با یک وکیل)
  • قرارداد خرید را با فروشنده تنظیم کنید
  • به یاد داشته باشید که برای ملک خود بیمه دریافت کنید
  • سند تنظیم شده توسط وکیل خود را امضا کرده و فرآیند خرید تکمیل کنید
خرید ملک در دانمارک
سؤالات متداول
  • برای خرید ملک در دانمارک چه میزان وام می توان دریافت کرد؟

معمولا وام مسکن در دانمارک، تا سقف 80 درصد هزینه ملک را برای شهروندان دانمارک و اتحادیه اروپا پوشش می دهد. اگر اقامت دانمارک را دارا می باشید، بین 10 تا 40 درصد ارزش ملک را می توانید وام دریافت کنید.

  • آیا می توان از طریق خرید ملک در دانمارک اقامت این کشور را دریافت کرد؟

خیر. توصیه می شود از سایر روش ها مانند تحصیل، کار، و یا کارآفرینی از طریق ثبت شرکت جهت اخذ اقامت دانمارک استفاده نمایید.

  • گران ترین و ارزان ترین شهر دانمارک برای خرید ملک کدام است؟

کپنهاگ، پایتخت دانمارک، گران ترین شهر دانمارک می باشد و بالاترین قیمت ها را دارد. این در حالیست که شهرهای هلسینگور،ادنسه و اسبیرگ، قیمت های مناسب تری برای خرید ملک در کشور دانمارک خواهند داشت.

  • میزان مالیات بر ملک در دانمارک چقدر است؟

به ارزش ملک شما بستگی دارد. اگر ارزش ملک کمتر از 3040000 کرون باشد، مالیات پرداختی حدود 0.92% از ارزش ملک در سال خواهد بود. چنانچه ارزش ملک شما بالاتر از این میزان باشد، مالیان قابل پرداخت حدود 3% از ارزش ملک می باشد.

  • گزینه های سرمایه گذاری در دانمارک که منجر به اخذ اقامت این کشور می شود چیست؟

در حال حاضر، متقاضیان سرمایه گذاری می توانند تنها از طریق استارت آپ و ارائه طرح تجاری برای اخذ اقامت دانمارک اقدام نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، به مقالات مرتبط با سرمایه گذاری در دانمارک که در وبسایت گروه عالیان ویزا موجود است مراجعه نمایید.

سخن پایانی

دانمارک، یکی از شادترین کشورهای جهان، مقصدی عالی جهت زندگی در اروپا می باشد. شهروندان دانمارک، اتحادیه اروپا و کسانی که حداقل 5 سال مقیم دانمارک بوده باشند، می توانند نسبت به خرید ملک در این کشور اقدام نمایند. در غیر این صورت، کشور دانمارک به هیچ عنوان از طریق خرید ملک به افراد خارجی اقامت اعطا نخواهد کرد. توصیه می شود متقاضیان اخذ اقامت دانمارک از طریق سرمایه گذاری، از سایر روش ها مانند استارت آپ و ثبت شرکت استفاده نمایند. در ضمن، سایر کشورهای اروپایی که از طریق خرید ملک اقامت اعطا می کنند نیز گزینه های مناسبی برای شما خواهند بود. ما در این مقاله به بررسی شرایط خرید ملک در دانمارک پرداختیم و برخی از مهمترین نکات آن را شرح دادیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور دانمارک را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *