language en
گروه بین المللی عالیان

5 نکته مهم خرید ملک در سوئیس

بازار مسکن سوئیس می تواند منبع سردرگمی بزرگی برای مهاجرانی باشد که به سوئیس مهاجرت می کنند. قیمت خانه‌ها از منطقه‌ای به منطقه دیگر به ‌طور چشمگیری متفاوت است و قوانین مربوط به مالکیت خارجی و وام‌های مسکن سوئیس می‌تواند هر کسی را تحت تأثیر قرار دهد. در نتیجه ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی شرایط خرید ملک در سوئیس بپردازیم. اگر شما نیز میخواهید از قوانین مربوط به مالکیت خارجی گرفته تا فرآیند خرید خانه در سوئیس آگاه شوید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور سوئیس گردآوری شده است.

خرید ملک در سوئیس

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • نکات مهمی که پیش از خرید ملک در سوئیس باید بدانید

نکات مهمی که پیش از خرید ملک در سوئیس باید بدانید

  1. قیمت ملک در سوئیس

قیمت ملک در سوئیس از حدود آوریل 2019، به طور پیوسته در حال رشد بوده است و در سپتامبر 2020 نسبت به سال قبل، 2.1 درصد افزایش داشته است. این افزایش قیمت، پس از کاهش قیمتها در سال 2017 ایجاد شده است. سالی که قیمت خرید ملک برای اولین بار پس از 15 سال، کاهش یافت. بین سال‌های 2000 تا 2016، قیمت مسکن در سوئیس به میزان قابل‌توجهی (80.5%) افزایش یافت، روندی که باعث شد بانک ملی سوئیس معیارهای سخت تری را برای اعطای وام اعمال کند و در تلاش برای کاهش تقاضای سرمایه‌گذاران باشد. داده های اخیر نشان می دهد که تا دسامبر 2020، متوسط قیمت درخواستی هر متر مربع برای خرید یک آپارتمان در مرکز شهر، 12938 فرانک در زوریخ، 13426 فرانک در ژنو و 13967 فرانک در لوزان بوده است.

خرید ملک در سوئیس
  1. آیا خارجی ها می توانند در سوئیس ملک بخرند؟

سوئیس محدودیت های سختی برای خرید ملک توسط خارجی ها دارد، بنابراین بسته به شرایط و سوابق خود، ممکن است مجبور شوید گزینه های خود را محدود کنید. شما تنها در صورتی می توانید اقدام به خرید ملک در سوئیس نمایید که یک شهروند اتحادیه اروپا یا EFTA با مجوز اقامت سوئیس باشید و یا مجوز اقامت سوئیس از نوع C را داشته باشید. در هر دو مورد، شما از حقوق یکسانی مانند یک شهروند سوئیسی برای خرید ملک برخوردار هستید. شما می توانید املاک جهت سرمایه گذاری، خانه جهت گذراندن تعطیلات، یا اماکن تجاری خریداری کنید. اگر دارای مجوز B سوئیس هستید، می توانید ملکی نیز خریداری کنید، اما فقط برای زندگی در آن در طول اقامت خود در سوئیس، نه بیشتر. افراد خارج از این دسته‌ها، مانند خارجی‌های غیر مقیم، مقیمان خارجی بدون مجوز کار سوئیس (از جمله کسانی که برای مأموریت‌های دیپلماتیک، آژانس‌های سازمان ملل متحد و CERN کار می‌کنند)، یا کارگرانی که دارای مجوز کار کوتاه‌مدت یا فصلی هستند، ممکن است اجازه خرید ملک در  کشور سوئیس را نداشته و یا مجبور به درخواست مجوز برای خرید باشند. توجه داشته باشید که معیارهای صدور مجوز، از کانتونی به کانتون دیگر متفاوت است. پس، همانطور که گفته شد، خرید ملک در کشور سوئیس، روش مناسبی جهت اخذ اقامت این کشور نخواهد بود و صرفا جنبه سودآوری خواهد داشت.

  1. هزینه های خرید ملک در سوئیس

علاوه بر قیمت ملک، فروشنده و خریدار میبایست هزینه هایی را به عنوان هزینه خرید و فروش، نقل و انتقال و اسناد رسمی، متقبل شوند. اگرچه هزینه های خرید ملک در سوئیس واقعا بالا است، اما سوئیس یکی از ارزان ترین مکان ها در اروپا برای خرید ملک از نظر هزینه های معامله است. طبق راهنمای املاک جهانی (Global Property Guide)، کل هزینه های پرداخت شده توسط خریدار معمولاً بین 0.25 تا 3.55٪ از هزینه کلی ملک است. فروشنده نیز بین 3.23 تا 5.38 درصد از ارزش ملک را به عنوان هزینه فروش پرداخت می کند. هزینه های خریدار عبارت است از:

  • مالیات نقل و انتقال املاک که بین 0.2٪ تا 3.3٪ از ارزش ملک است.
  • هزینه ثبت نام که 0.15٪ از ارزش ملک است
  • هزینه های دفتر اسناد رسمی که 0.1٪ از ارزش ملک است
خرید ملک در سوئیس
  1. نحوه پیدا کردن ملک برای خرید در سوئیس

مانند بسیاری از کشورهای دیگر، اکثر املاک سوئیس از طریق آژانس های املاک و پورتال های املاک آنلاین برای فروش آگهی میشوند. فهرست املاک نیز در کلیه روزنامه های اصلی و اوراق تخصصی املاک موجود است که معمولاً از آژانس های املاک و در مراکز خرید به صورت رایگان در دسترس هستند. برترین سایتهای فروش املاک که میتوانید جهت خرید ملک در سوئیس به آن مراجعه کنید عبارتنداز وبسایتهای Immostreet، Homegate،  ImmoScout24،  UMS temporary housing. در ضمن، یافتن مشاور املاک در سوئیس از طریق مراجعه به وبسایت اتحادیه املاک سوئیس (SVIT)و اتحادیه حرفه ای املاک سوئیس (USPI) (فقط به زبان فرانسه) ممکن خواهد بود.

  1. فرآیند خرید ملک در سوئیس
  • ملک مورد نظر خود را انتخاب نمایید. شما می‌توانید انواع مختلفی از املاک را در سوئیس بیابید، از خانه‌های مستقل بزرگ گرفته تا آپارتمان‌هایی در بلوک‌های محدود. اگرچه درخواست برای بررسی حرفه ای ملک مورد نظر، ممکن است معمول نباشد، اما شما برای اطمینان از قدیمی نبودن خانه و یا اطمینان از قانونی بودن فروش، حتما با یک کارشناس صحبت کرده و ملک را بررسی کنید. در شمن، بدانید که شما میبایست هزینه خدمات برای نگهداری از قسمت های مشترک ملک را نیز پرداخت کنید. این هزینها عبارتند از خدمات سالانه برای نگهداری مکان‌های مشترک مانند پارکینگ، اسکله قایق‌ها یا جاده‌های خصوصی. برای آپارتمان ها، این هزینه می تواند حدود 1٪ از قیمت خرید در هر سال باشد. مالیات بر دارایی محلی در سوئیس نیز از کانتونی به کانتون دیگر بسیار متفاوت است. هنگام خرید ملک در سوئیس، حتما در مورد سطح مالیات بپرسید.
  • میتوانید وام مسکن دریافت کنید. وقتی درخواست وام می دهید، وام دهنده ارزش ملکی را که در نظر دارید ارزیابی می کند و تصمیم می گیرد که آیا به شما وام مسکن تعلق میگیرد یا خیر. معمولا داشتن یک سپرده حداقل 20٪ درصدی لازم است که 10٪ آن به صورت نقدی باشد. در سوئیس هیچ طرحی جهت کمک به خریداران ملک وجود ندارد و تنها در برخی موارد، با توجه به شرایط وام گیرنده ممکن است بانک سود کمتری دریافت کند.
  • در خصوص قیمت ملک، با فروشنده به توافق برسید. این امر از طریق یک نماینده آژانس املاک، ممکن خواهد بود. اگر مبلغ پیشنهادی شما پذیرفته شود و به توافق رسیدید، ممکن است در این مرحله نیاز به پرداخت ودیعه داشته باشید. اگر چنین است، یک سردفتر اسناد رسمی این ودیعه را در امانت نگه می دارد. شما هنوز به یک توافق نامه کتبی نیاز دارید که شرایطی را که در آن بیعانه لغو یا بازگردانده می شود را پوشش دهد. همچنین باید به ارائه‌دهنده وام مسکن خود اطلاع دهید که توافق شما با فروشنده موفقیت‌آمیز بوده است و تمامی مدارک باقی‌مانده را با آنها تکمیل کنید. سپس بانک به سردفتر اعلام می کند که فرایند پرداخت وام کامل شده است و فروش می تواند ادامه یابد.
  • اکنون فرایند تکمیل خرید ملک در سوئیس را تکمیل کنید. در سوئیس، یک دفتر اسناد رسمی انتقال ملک را انجام می دهد. در بسیاری از کانتون های سوئیس، دفاتر اسناد رسمی افسران عمومی هستند که هم برای خریدار و هم برای فروشنده کار می کنند. فروشنده ممکن است یک دفتر اسناد رسمی را پیشنهاد کند یا ممکن است شما بخواهید خودتان یکی را انتخاب کنید. سردفتر معمولاً تنظیم قرارداد را انجام داده، وجوه خریدار را در امانت نگه میدارد؛ انتقال رسمی ملک را تکمیل میکند؛ و در نهایت تغییر مالکیت را ثبت میکند. حتما اطمینان حاصل کنید که تمام تشریفات قانونی کامل شده است.
سؤالات متداول
  • آیا با خرید ملک در سوئیس میتوان به این کشور مهاجرت کرد؟

خیر. خرید ملک در این کشور، منجر به دریافت اقامت سوئیس نخواهد شد و صرفا جنبه سودآوری دارد. بهتر است از سایر روشها جهت مهاجرت به سوئیس استفاده نمایید.

  • آیا برای خرید ملک در سوئیس لازم است به زبان رسمی این کشور تسلط داشت؟

بله. البته، قانون سوئیس تصریح می کند که خریدار و فروشنده باید بتوانند زبان محلی را بفهمند یا به شخصی وکالت دهند که بتواند از طرف آنها امضا کند. پس اگر به زبان تسلط ندارید، نماینده شما میتواند فرایند خرید را تکمیل کند.

  • آیا با خرید ملک در کشور سوئیس، دریافت بیمه ساختمان ضروری است؟

بله. در صورت خرید ملک، باید بیمه ساختمان خریداری کنید. این بیمه معمولاً آتش سوزی، سیل و سایر بلایای طبیعی را پوشش می دهد و همچنین می توانید پوشش اضافی خریداری کنید.

سخن پایانی

از آنجاییکه کشور سوئیس یکی از مقاصد مهاجرتی پرطرفدار در اروپا است، متقاضیان بسیاری به دنبال یافتن راهی جهت کسب اقامت این کشور میباشند. بر خلاف بسیاری از کشورهای جهان که از طریق خرید املاک و مستغلات، اقامت اعطا میکنند، سوئیس چنین قانونی نداشته و خرید ملک برای افراد مقیم و یا شهروند این کشور ممکن است. کسانی که به هر نحوی اقامت سوئیس را کسب نموده اند میتوانند نسبت به خرید ملک در این کشور اقدام کرده و شرایط خود را جهت اخذ اقامت دائم و یا شهروندی تثبیت کنند. ما در این مقاله به بررسی شرایط خرید ملک در سوئیس پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ما، به موفقیت شما مخاطب عزیز جهت خرید خانه در کشور سوئیس کمک کرده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور سوئیس را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *