نکاتی که پیش از خرید ملک در پرتغال باید بدانید

اگر به دنبال روشی قطعی برای اخذ اقامت و شهروندی پرتغال هستید، خرید ملک و دریافت ویزای طلایی پرتغال میتواند یکی از بهترین گزینه ها باشد. سال‌هاست که ویزای طلایی پرتغال یکی از بهترین فرصت‌ها برای اتباع کشورهای ثالث، جهت دسترسی به منطقه شنگن اتحادیه اروپا و اخذ اقامت پرتغال بوده است. از آنجایی که دولت پرتغال به دنبال توسعه اقتصاد خود از طریق جذب سرمایه گذاران خارجی میباشد، شرایط مهاجرت را برای آنان تسهیل کرده و به راحتی اقامت و شهروندی خود را به سرمایه گذاران اعطا میکند. کسب آگاهی از شرایط و قوانین خرید ملک در این کشور میتواند برای شما در مسیر اخذ ویزای طلایی پرتغال سودمند باشد. ما در این مقاله سعی بر آن داریم تا به بررسی نکاتی که پیش از خرید ملک در پرتغال باید بدانید، بپردازیم. اگر شما نیز قصد سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در پرتغال را دارید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور پرتغال گردآوری شده است.

خرید ملک در پرتغال

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • چرا خرید ملک در پرتغال؟
  • انواع ملک در پرتغال
  • شرایط خرید ملک در پرتغال برای افراد خارجی

چرا خرید ملک در پرتغال؟

پرتغال خانه دوم بسیاری از مهاجران است. ساحل دلربا، جامعه دوستانه و آب و هوای بی نظیر، پرتغال را به مقصدی ایده آل برای نقل مکان تبدیل کرده است. پایتخت این کشور، لیسبون، به عنوان یکی از مقرون به صرفه ترین پایتخت های اروپایی شناخته میشود که حدود نیم میلیون ساکن دارد. این شهر تمام امکانات رفاهی یک کلانشهر شلوغ اروپایی را به مهاجران ارائه می دهد و میتواند یکی از گزینه های عالی برای سکونت و خرید ملک باشد. دولت پرتغال، برای متقاضیان خرید ملک در این کشور، طرح ویزای طلایی را ارائه میدهد. این کشور در سال 2012، نوع ویژه ای از ویزا را به نام ویزای طلایی (GV) به متقاضیان مهاجرت به این کشور معرفی کرد و با رشد شدیدی در اقتصاد خود مواجه شد. 

خرید ملک در پرتغال

بر طبق این ویزا، سرمایه گذاران خارج اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس، مجاز به انتقال سرمایه خود از راه های گوناگونی به این کشور میباشند که یکی از محبوب ترین این راه ها، خرید ملک در پرتغال میباشد. به عبارتی دیگر میتوان گفت، یکی از بهترین مزایای خرید ملک در کشور پرتغال آن است که متقاضیان میتوانند از این طریق، ویزای طلایی پرتغال را اخذ کرده و اقامت پرتغال را دریافت کنند و حتی با گذشت 5سال، شهروندی و پاسپورت پرتغال را به دست آورند. بر اساس آمار به دست آمده، بیش از 1300 درخواست برای اخذ ویزای طلایی پرتغال، فقط در سال 2018 تأیید شده است که بیش از 90 درصد این درخواست ها برای خرید ملک و مستغلات در پرتغال بوده است. تا کنون بیش از 5 میلیارد یورو در املاک و مستغلات اروپا سرمایه گذاری شده است.

انواع ملک در پرتغال

پرتغال کشوری بسیار توسعه یافته است و بازار املاک و مستغلات آن نیز به همان اندازه پیشرفته است. آپارتمان ها در سراسر پرتغال از آپارتمان های کوچک و یا به اصطلاح استودیویی، تا پنج خوابه و یا بزرگتر هستند. انواع ملک در پرتغال به شرح زیر میباشد که باید هنگام خرید ملک در پرتغال به آن توجه داشته باشید:

  • کاسا (Casa) یا مرادیا (Moradia)، خانه های مجزای معمولی هستند که برخی از آن خانه ها دارای امکانات رفاهی اطراف مانند حیاط خلوت یا پاسیو میباشند و بیشتر آنها دیواری با دروازه جلویی در اطراف خود دارند.
  • کاسا جمینادا (Casa Geminada)، که به یک خانه نیمه مجزا گفته میشود
  • Condomínios یا Condos به واحدهای آپارتمانی جداگانه ای اطلاق می شود که دارای قسمت های مشترک هستند. این آپارتمانها می توانند گران باشند، اما در ازای آن استاندارد بالاتری از مراقبت و ایمنی را ارائه می دهند.
  • Quintas ، که خانه ها یا مزارع کلاسیک روستایی میباشند. شما معمولاً می توانید آن ها را در داخل کشور پیدا کنید، اگرچه برخی در مناطق حومه شهر هستند.
  • Terreno به معنای زمین است. برخی از خارجی ها ترجیح می دهند زمین بخرند و خانه های خود را بسازند. اگر این کار را انتخاب کردید، ابتدا باید با شهرداری (شهرداری کامارا) بررسی کنید تا مطمئن شوید که زمین برای سکونت ثبت شده است، نه برای اهداف کشاورزی.

شرایط خرید ملک در پرتغال برای افراد خارجی

یکی از ویژگی های دلگرم کننده در پرتغال این است که هیچ محدودیتی برای خارجی هایی که می خواهند در این کشور خانه بخرند وجود ندارد. علاوه بر این، دولت پرتغال از طریق برنامه ویزای طلایی، خارجی ها را برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در پرتغال تشویق می کند تا با ورود سرمایه، اقتصاد خود را رونق بخشد. کلیه افراد از سرتاسر جهان قادر خواهند بود در هر شهری از پرتغال اقدام به خرید ملک نمایند. با این حال، داشتن برخی شرایط برای خرید ملک و دریافت ویزای طلایی پرتغال، ضروری بوده که به شرح زیر میباشد:

1. جهت اخذ ویزای طلایی پرتغال از طریق خرید ملک، شما باید ملکی به ارزش حداقل 500.000 یورو در پرتغال خریداری نمایید. در صورت خرید ملک در منطقه کم تراکم، مبلغ لازم برای سرمایه گذاری، 400.000 یورو خواهد بود. شما همچنین میتوانید یک ملک قدیمی و بالای 30 سال را در مناطق حاشیه شهری خریداری کرده و مبلغی در حدود 350.000 یورو برای بازسازی آن سرمایه گذاری کنید (این سرمایه گذاری باید توسط SEF تایید شود). اگر ملک مذکور در مناطق کم تراکم پرتغال باشد، سرمایه لازم 20% کاهش یافته و به مبلغ 280.000 یورو میرسد. توجه داشته باشید که مالکیت ملک خریداری شده لزوما مختص به یک نفر نمیباشد. این بدان معناست که دو یا سه نفر میتوانند با تامین حداقل سرمایه، به صورت شراکتی ملک را خریداری کرده و هر نفر به صورت جداگانه برای دریافت ویزای طلایی درخواست دهند. برای مثال دو نفر میتوانند ملکی را به ارزش یک میلیون یورو خریداری کرده و هر نفر 500.000 یورو هزینه کند. لازم به ذکر است که بر اساس قوانین جدید در سال 2022، املاک مسکونی در لیسبون، پورتو و شهرهای ساحلی سرزمین اصلی، سرمایه گذاران را واجد شرایط دریافت ویزای طلایی پرتغال نمی کند. با این حال، شما می توانید یک ملک تجاری را در این مکان ها خریداری کنید و واجد شرایط دریافت ویزای طلایی باشید.

خرید ملک در پرتغال

2. شما قبل از تکمیل خرید ملک، باید یک شماره مالیات پرتغالی (NIF) دریافت کنید. شما باید به اداره مالیات محلی یا بخش مالی پرتغال درخواست داده و هزینه کمی بپردازید. اگر هنوز اقامتگاهی در پرتغال ندارید، می توانید آدرس وکیل خود را به عنوان آدرس مکاتبه ارائه دهید.

3. اگر شهروند یک کشور غیر اتحادیه اروپا هستید، باید یک نماینده مالیاتی در این کشور تعیین کنید. مجدداً وکیل شما احتمالاً گزینه خوبی خواهد بود.

4. عدم سوپیشینه کیفری

5. منابع مالی و سرمایه شما برای خرید ملک، باید از خارج از پرتغال تامین شده و به این کشور آورده شود. این بدان معناست که برای اخذ ویزای طلایی پرتغال، نمیتوانید از طریق دریافت وام از بانک های پرتغال اقدام به خرید ملک نمایید. شما تنها در صورتی میتوانید از وام استفاده نمایید که به مبلغی بیشتر از حداقل سرمایه برای خرید ملک نیاز داشته باشید.

سؤالات متداول
  • آیا خرید ملک در پرتغال، روش خوبی برای سرمایه گذاری است؟

قطعا بله. خرید ملک در کشور پرتغال می تواند یک سرمایه گذاری مالی بینظیر باشد. در حال حاضر با توجه به بالا بودن تقاضا برای اجاره ملک در شهرهایی مانند لیسبون و پورتو، خرید ملک و اجاره دادن آن، میتواند گزینه ای عالی باشد.

  • هزینه دریافت ویزای طلایی کشور پرتغال چقدر است؟

– هزینه پردازش مدارک برای متقاضی اصلی حدود 533 یورو و برای همراهان حدود 83 یورو میباشد.

– هزینه درخواست اولیه برای هر نفر در حدود 5.325 یورو میباشد

– هزینه تمدید ویزا برای هر نفر در حدود 2.663 یورو میباشد

  • آیا برای خرید ملک در پرتغال ارائه مدرک زبان ضروری است؟

خیر. برای خرید ملک و سرمایه گذاری در پرتغال نیازی به ارائه مدرک مهارت زبان نمیباشد. اما اگر 5سال پس از اخذ ویزای طلایی، برای اخذ شهروندی پرتغال درخواست دهید، میبایست در آزمون مهارت زبان پرتغالی شرکت کنید.

سخن پایانی

با توجه به رشد اقتصاد پرتغال در سالهای اخیر، خرید ملک در این کشور میتواند یک انتخاب هوشمندانه برای مهاجرت به پرتغال باشد. امکان دریافت اقامت و شهروندی پرتغال، از طریق سرمایه گذاری در املاک این کشور نیز محبوبیت آن را در بین مهاجران جهان دوچندان کرده است. دولت این کشور برای جذب سرمایه گذاران خارجی و انتقال سرمایه آنان به کشور خود جهت رونق اقتصاد، طرح دریافت ویزای طلایی را از طریق سرمایه گذاری، تصویب کرده و شرایط را برای مهاجرت به پرتغال تسهیل نموده است. در نتیجه شما میتوانید با تامین سرمایه لازم برای خرید ملک در این کشور و دارا بودن برخی شرایط، به راحتی شهروندی پرتغال را دریافت نمایید. طرح اخذ اقامت طلایی یا گلدن ویزای پرتغال، فقط محدود به خرید ملک نمیباشد. در سال 2021-2022 عده کثیری از متقاضیان طرح ویزای طلایی پرتغال، به جای خرید ملک به خرید سهام هتل های توریستی در این کشور رو آوردند. بدین صورت که شما به میزان 280.000 یورو سهام هتل را خریداری مینمایید و این امر حکم خرید ملک را داشته و منجر به اخذ ویزای طلایی خواهد شد. فقط یک تفاوت وجود خواهد داشت و آن این است که در صورت خرید ملک، گارانتی وجود ندارد که قیمت ملک شما بالا یا پایین برود و شما میتوانید با اجاره آن ملک سود کنید. اما در بحث خرید سهام هتل، با شما قرارداد تضمین شده کتبی زیر نظر شهرداری بسته میشود که شما بر طبق آن، عین مبلغ پرداخت شده (280.000 یورو) را پس از 5 سال پس بگیرید. توصیه میشود در این خصوص با کارشناسان و متخصصین گروه عالیان ویزا در تماس باشید. ما در این مقاله به بررسی نکات مهم در خصوص خرید ملک در پرتغال پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ما به تصمیم گیری بهتر شما مخاطب عزیز برای مهاجرت به کشور پرتغال کمک کرده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور پرتغال را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *