راه های سرمایه گذاری در آمریکا

ایالات متحده آمریکا، کشوری مستقل در آمریکای شمالی می باشد که متشکل از  50 ایالت است و هرکدام از آن‌ ها بنا بر سامانه فدرالی حاکم، دارای سطح بالایی از استقلال هستند. ایالات متحده آمریکا، مجموعاً دارای مساحتی حدود 9.8 میلیون کیلومتر مربع؛ سومین کشور پهناور جهان محسوب می‌ شود و با جمعیتی بیش از330 میلیون نفر طبق آمار سال 2020، سومین کشور پرجمعیت در جهان نیز می باشد. پایتخت آمریکا شهر واشینگتن، دی.سی. و پر جمعیت ‌ترین شهر آن نیویورک در ایالت نیویورک است. تقریباً همه زبان‌ های جهان در این کشور به کار برده می ‌شوند؛ البته غالب مردم این کشور، چه بومی و چه غیر بومی، به زبان انگلیسی صحبت می کنند. بیشترین زبان ‌های غیر انگلیسی در این کشور زبان اسپانیایی، چینی، فرانسوی و آلمانی هستند. در خصوص دین در آمریکا نیز باید گفت که این کشور بر اساس آزادی مذهبی تشکیل شده است و تقریباً همه ادیان شناخته شده در ایالات متحده وجود دارند. 

سرمایه گذاری در آمریکا

آمریکا یکی از کشورهایی است که به دلیل رشد اقتصادی عالی، دارای سطح بالایی از کیفیت زندگی است، از این رو اشخاص زیادی علاقه مند به زندگی و سرمایه گذاری در این کشور هستند. یکی از رایج ترین راه های سرمایه گذاری در آمریکا، ثبت شرکت و راه اندازی بیزینس است و به‌ طور معمول، منجر به اخذ اقامت دائم یا گرین کارت در آمریکا خواهد شد. كليه اطلاعات ارائه شده در اين مقاله توسط عاليان ويزا، از منابع معتبر و وب سايت هاى رسمى كشور آمریکا گردآورى شده است؛ از این رو اگر شما قصد دارید تا اطلاعاتی را در زمینه انواع راه های سرمایه گذاری در آمریکا و اخذ اقامت آن بدست آورید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید:

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • سرمایه گذاری در آمریکا از طریق ثبت شرکت
  • سرمایه گذاری در بازار سهام آمریکا
  • خرید املاک در آمریکا
  • انواع ویزای سرمایه گذاری در آمریکا
  • سرمایه گذاری در آمریکا با اخذ ویزای EB5
  • اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری 
  • مدارک مورد نیاز برای سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در آمریکا از طریق ثبت شرکت

اگر به عنوان یک شخص خارجی، به دنبال راه اندازی یک شرکت در آمریکا و سرمایه گذاری در این کشور هستید، نسبت به یک شخص بومی و ساکن ایالات متحده باید مراحل بیشتری را طی کنید. به عنوان مثال، مالیات بر درآمد افراد غیر مقیم که می خواهند درآمد خود را از ایالات متحده خارج کنند، بیشتر است. اخذ ویزای کاری مناسب آمریکا و افتتاح حساب بانکی نیز ممکن است با مشکلاتی همراه باشد. به طور خلاصه، شما نه تنها باید یک مدل کسب و کار قابل اجرا ایجاد کنید، بلکه باید آن را در چارچوب مالیاتی، قانونی و اقتصادی ایالات متحده انجام دهید. برای ثبت یک شرکت در آمریکا باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • در ابتدا باید نوع شرکتی که قصد راه اندازی آن را دارید، مشخص کنید.
  • ایالتی که قصد ثبت شرکت در آن محل را دارید، انتخاب نمایید.
  • مقدار هزینه ای که باید در این راستا پرداخت شود را برآورد کنید.
  • مشخصات شرکت و زمینه فعالیت آن را مشخص نمایید.
  • مجوزهای مورد نیاز در این زمینه را اخذ کنید.
سرمایه گذاری در آمریکا
سرمایه گذاری در بازار سهام آمریکا

باید توجه داشته باشید صرف سرمایه گذاری در سهام شرکت ها در آمریکا باعث اعطای اقامت به شما نمی شود.بازارهای ایالات متحده یکی بزرگ ترین بازارهای جهان هستند، چه در مورد سهام، چه اوراق قرضه یا ارز؛ که این امر به دلیل قدرت بالای اقتصاد ایالات متحده و ماهیت تنظیم شده بازارهای بورسی این کشور است. سرمایه‌گذاری در بازارهای سهام آمریکا نه تنها برای محافظت در برابر ریسک ‌ها، بلکه به جهت سرمایه‌گذاری در برخی از بزرگترین شرکت ‌های جهان، یک فرصت بسیار خوب است. مزیت سرمایه‌گذاری در شرکت ‌های جهانی این است که این شرکت ‌ها در سراسر جهان پراکنده می باشند و در مقایسه با سایر کشورها، از ثبات بیشتری برخوردار هستند. سرمایه گذاری در بازار سهام ایالات متحده آمریکا مزایای دیگری نیز به همراه دارد. برخی از این شرکت ‌ها در زمینه پیشرفت و نوآوری ‌های فناوری، از جمله پیشروان جهانی به شمار می روند. بنابراین با سرمایه‌گذاری در بازارهای ایالات متحده، سرمایه‌گذاران می‌ توانند صاحب سهام بخشی از بزرگ ترین شرکت ‌های چینی، ژاپنی و اروپایی شوند، زیرا اکثر آن ها در بازارهای بورس آمریکا فهرست بندی شده‌ اند.

خرید املاک در آمریکا

هر ساله تعداد سرمایه گذاران مشتاقی که در تلاش برای خرید املاک در ایالات متحده از کشور دیگری هستند، روبه افزایش است. برای افرادی که قصد خرید، فروش، مدیریت یا داشتن املاک و مستغلات را از نقطه دیگری از جهان در این کشور را دارند، چالش های بسیاری وجود دارد، به خصوص اگر قصد اقامت در کشور آمریکا را نداشته باشند. در این راستا مواردی از قبیل بانک داری، تدارکات، مبادله ارز، بررسی دقیق مالیات، ملاحظات قانونی و موانع زبانی نیز می توانند ناگهان به چالش های مهمی در این زمینه تبدیل شوند. اشخاصی که قصد خرید ملک در آمریکا را دارند، در ابتدا باید نسبت به دائمی نمودن اقامت خود در این کشور اقدام نمایند و پس از آن خرید ملک در این کشور را اعمال نمایند. دقت نمایید صرف خرید ملک در آمریکا منجر به اخذ اقامت این کشور نمی شود. مراحل قانونی خرید ملک در کشور آمریکا، پروسه زمانی بسیار کوتاهی دارد که در بازه زمانی بین 25 تا 30 روز است و خرید ملک به صورت نقدی نیز حدود یک هفته زمان می برد.

سرمایه گذاری در آمریکا
انواع ویزای سرمایه گذاری در آمریکا

برای اشخاصی که قصد سرمایه گذاری در آمریکا را دارند، دو نوع ویزا وجود دارد و شامل ویزای سرمایه گذاری E-1 و ویزای سرمایه گذاری E-2 است.  ویزای سرمایه گذاری E-1، برای افرادی مناسب است که در مبادله، خرید یا فروش کالاها و خدمات مشارکت دارند. این خدمات شامل انتقال فناوری، خدمات معماری و مهندسی، مشاوره مدیریت یا حسابداری است. ویزای  E-2 نیز نوعی ویزای غیر مهاجرتی است که توسط یک سرمایه ‌گذار خارجی از کشوری که پیمان تجارت با ایالات ‌متحده را دارد، اخذ می ‌شود و برای دریافت این ویزا، متقاضی باید سرمایه خود را برای تجارت در آمریکا سرمایه ‌گذاری كند. با توجه به اینکه ایران جزء این پیمان تجارت با ایالات متحده آمریکا نیست، بنابراین شهروندان ایران می بایست ابتدا تابعیت یک کشور خارجی را کسب و سپس با استفاده از تابعیت جدید از این طریق اقدام نمایند.

سرمایه گذاری در آمریکا با اخذ ویزای EB5

 ویزای سرمایه گذاری مهاجرتی EB5، یک برنامه مدون جهت ایجاد اشتغال در ایالات متحده آمریکا است که برای جذب سرمایه‌گذاری اشخاص خارجی در این کشور طراحی شده است. ویزای EB5 سرمایه گذاری در آمریکا این فرصت را برای شهروندان خارجی فراهم می‌کند تا در صورت سرمایه گذاری حداقل ۹۰۰.۰۰۰ دلاری در مشاغل ایالات متحده در مناطق غیر شهری، و ۱.۸۰۰.۰۰۰ در مناطق شهری، اقامت دائم (گرین کارت)  ایالات متحده را دریافت نمایند. به منظور بهره ‌مندی از مزایای این ویزا، اشخاص متقاضی ویزای EB5 باید ثابت نمایند که سرمایه‌گذاری آن ها حداقل 10 شغل جدید تمام وقت را برای کارگران آمریکایی فراهم خواهد کرد.  در این روش شما نیاز به دانش زبان بالا یا مدرک تحصیلی خاصی ندارید.

اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری

اگر شما قصد راه اندازی بیزینس جدید و سرمایه گذاری در این کشور را دارید، خیلی راحت می ‌توانید گرین کارت و یا اقامت این کشور را به دست آورید. برای اخذ اقامت آمریکا از طریق ایجاد کسب ‌وکار که از یکی از روش ‌های سرمایه گذاری در این کشور محسوب می شود، حداقل باید از این اقدام شما یک سال گذشته باشد. مدت زمانی که پروسه سرمایه گذاری در آمریکا و اخذ ویزا لازم دارد 3 تا 4 ماه است و اقامت سرمایه‌گذار در چنین روشی تنها یک سال اعتبار خواهد داشت. پس از آن دولت آمریکا تمامی مدارک متقاضی را مورد بررسی قرار می ‌دهد و در صورتی که حداقل ‌های لازم در این زمینه را برآورده کرده باشد، اقامت 3 ساله و پس از آن اقامت 7 ساله به وی تعلق خواهد گرفت. پس از این مدت، سرمایه‌گذار می‌تواند از طریق ویزای EB1 و به عنوان مدیر تراز اول گرین کارت یا همان اقامت دائم خود را دریافت نماید.

سرمایه گذاری در آمریکا
مدارک مورد نیاز برای سرمایه گذاری
  • مدارک هویتی و پاسپورت معتبر
  • دو قطعه عکس
  • تمکن مالی
  • انجام آزمایش‌ های پزشکی مورد نیاز
  • توافقنامه ‌های کاری برای مشارکت، همکاری و …
  • گواهی انتقال سرمایه
  • گواهی قانونی بودن منبع سرمایه
  • مدارک مربوط به خرید املاک، شرکت ‌ها و…
  • اظهارنامه سمت شغلی
  • سند ازدواج
  • سوابق شغلی معتبر
  • مدرک زبان در صورت دارا بودن
سؤالات متداول
  • حداقل هزینه ای که برای سرمایه گذاری در آمریکا لازم است، چقدر می باشد؟

حداقل مبلغ مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری در آمریکا 500 هزار دلار است، اگرچه متقاضیان دریافت ویزای EB-5 آمریکا باید حداقل به مبلغ 900 هزار دلار در صنایع با نرخ بیکاری بالا و یا مناطق روستایی سرمایه‌گذاری کنند.

  • چه روش هایی برای سرمایه گذاری در آمریکا وجود دارد؟

متقاضیان سرمایه‌گذاری در آمریکا می ‌توانند از طریق روش‌ های متعددی نظیر ثبت شرکت، خرید ملک، کارآفرینی، بورس و اوراق قرضه اقدام کنند.

  • آیا با خرید ملک در آمریکا می توان اقامت این کشور را دریافت کرد؟

خیر، خرید ملک در آمریکا منجر به اخذ اقامت این کشور نمی شود و متقاضیان سرمایه‌گذاری در آمریکا بهتر است از طریق روش ‌های دیگر سرمایه‌گذاری همچون ویزای EB-5 برای اخذ اقامت دائم آمریکا اقدام کنند.

  • کدام یک از روش های سرمایه گذاری در آمریکا منجر به اخذ اقامت این کشور می شود؟

سرمایه گذاری از طرق مختلف در آمریکا منجر به اخذ اقامت این کشور می شود نظیر سرمایه گذاری از طریق E1، E2، EB5 .

سخن پایانی

ایالات متحده آمریکا که به کشور فرصت ‌ها معروف است، هموراه بستری مناسب و امن برای سرمایه گذاری شهروندان دیگر کشورها به شمار می ‌رود. در خصوص سرمایه گذاری در آمریکا باید به این نکته توجه داشته باشید که هر نوع سرمایه گذاری در این کشور، منجر به اخذ اقامت و گرین کارت آمریکا نخواهد شد و سرمایه گذاری در آمریکا روش ‌های مختلفی دارد که هر یک از آن ها متناسب با میزان سرمایه و شرایط اقتصادی کشور، مدت اقامت خاصی را به شخص سرمایه‌گذار و خانواده او اهداء می ‌کند. بنابراین اگر شما قصد سرمایه گذاری در کشور ایالات متحده آمریکا را دارید، عاليان ويزا با بهره گيرى از كارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترين و دقيق ترين اطلاعات مربوط به اخذ اقامت آمریکا را به شما عزيزان ارائه می نمايد. شما می توانيد جهت دريافت مشاوره رايگان و سريع، فرم ارزيابى را تكميل نماييد و يا با شماره هاى موسسه از طريق واتس آپ تماس حاصل فرماييد.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *