اصلی ‌ترین علت ریجکتی ویزای مجارستان

مجارستان با حدود 10 میلیون جمعیت به دلیل هنر و فرهنگ غنی، طبیعت بکر و اقتصاد رو به رشد خود کشوری توسعه‌یافته در نظر گرفته می‌شود که شهروندانش که از مراقبت‌های بهداشتی همگانی و آموزش رایگان برخوردار هستند. مجارستان همچنین دارای سابقه‌ای طولانی در تجارت، موسیقی، ورزش و فناوری است. سیزدهمین مقصد محبوب گردشگران در اروپا است که در سال 2017 15.8 میلیون گردشگر را به خود جذب کرده است. این کشور عضو سازمان ملل، ناتو، IIB و شورای اروپا است. اکثر دانشگاه‌های مجارستان مؤسسات دولتی هستند و بورسیه‌های فراوانی به دانشجویان بین‌المللی اعطا می‌کنند. به همین دلیل، افراد زیادی برای اخذ انواع ویزای مجارستان اقدام می‌کنند. بااین‌حال، همه افراد موفق به اخذ ویزا نشده و با ریجکتی ویزای مجارستان توسط سفارت یا کنسولگری مواجه می‌شوند. بسیاری از متقاضیان ویزا گیج می‌شوند و نمی‌توانند دقیقاً دلیل رد ویزای خود را بفهمند. به همین دلیل ما در این مقاله به بررسی علت‌های رد ویزای مجارستان می‌پردازیم. کلیه اطلاعات ارائه‌شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب‌سایت‌های رسمی کشور مجارستان، گردآوری‌شده است.

ریجکتی ویزای مجارستان

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • رایج‌ترین دلایل رد ویزای مجارستان
  • نحوه درخواست تجدیدنظر برای بازبینی ویزای رد شده مجارستان

رایج‌ترین دلایل رد ویزای مجارستان

هنگامی‌که افسر ویزا مدارک و اطلاعات شما را بررسی می‌کند، کوچک‌ترین اشتباه یا نقصی ممکن است به رد ویزای شما منجر شود. حتی اگر مدارک شما کامل باشد اما افسر ویزا به اصالت آن‌ها شک کند یا مدارکتان مبهم باشد، باید آماده رد شدن ویزا باشید. دلیل رد ویزا معمولاً در یک نامه توسط افسر ویزا نوشته‌شده و در اختیار کنسولگری قرار می‌گیرد. متقاضی دریافت ویزا باید به‌صورت حضوری به کنسولگری مراجعه و آن نامه را دریافت و به‌دقت مطالعه کند تا برای رفع ابهامات و نواقص اقدام کند. توجه داشته باشید که هزینه‌های پردازش ویزا حتی درصورتی‌که ویزای شما رد شده باشد، به شما بازگردانده نمی‌شود. معمولاً دلایل زیر از اصلی‌ترین دلایل ریجکتی ویزای مجارستان هستند، آن‌ها را به‌دقت بررسی کنید و مطمئن شوید که هیچ ابهام یا ضعفی در پرونده ویزای خود ندارید:

ریجکتی ویزای مجارستان
  1. سو پیشینه کیفری

شرایط و اقدامات گذشته و فعلی متقاضی در تصمیم‌گیری افسر کنسولی در صدور ویزا اهمیت زیادی دارد. در مواردی، علت رد ویزای مجارستان ممکن است این باشد که متقاضی تهدیدی برای سیاست عمومی، امنیت داخلی یا ثروت عمومی منطقه شنگن (مانند تروریسم، سوءمصرف مواد مخدر، کودک‌آزاری، اعتیاد، سایر جرائم جدی) تلقی می‌شود. به همین دلیل بهتر است همه اطلاعات درباره سوءسابقه خود را صادقانه بیان کنید و نامه عدم سو پیشینه از پلیس منطقه سکونت خود ارائه کنید.

  1. ارائه مدارک سفر جعلی

سرنوشت مشترک همه افرادی که سعی می‌کنند مدارک سفر جعلی به سفارت یا کنسولگری ارائه می‌دهند و هویت غیرواقعی از خود معرفی می‌کنند، رد ویزای مجارستان و حتی ممنوعیت چندین ساله به محدوده شنگن است.

  1. عدم ارائه توضیحات کافی درباره هدف از ورود به مجارستان و شرایط اقامت متقاضی در این کشور

درصورتی‌که نتوانید هدف و انگیزه اصلی خودتان درباره سفر به مجارستان و مکان دقیق اقامت خود را به افسر ویزا اثبات کنید، بدون شک ویزای شما رد خواهد شد. موارد زیر از دلایلی است که ممکن است به ریجکتی ویزای مجارستان شما منجر شود:

  • ارائه مدارک و صلاحیت شغلی و حرفه‌ای که با وضعیت تمکن مالی که ادعا کرده‌اید، مطابقت ندارد.
  • ناتوانی در ارائه مدارک و انگیزه نامه‌ای که هدف از سفر و اقامت شما در منطقه شنگن را تأیید کند
  • ارائه درخواست برای ویزای نامرتبط با هدف شما از سفر به مجارستان، مثلاً به‌جای درخواست ویزای دانشجویی برای ویزای کاری اقدام می‌کنید، درحالی‌که هدف شما تحصیل در مجارستان است.
  1. ارائه پاسپورت آسیب‌دیده یا عدم اعتبار پاسپورت

ارائه پاسپورت مخدوش یا دچار پارگی و همچنین عدم اعتبار پاسپورت، باعث حساسیت افسر ویزا و درنهایت رد ویزای مجارستان می‌شود. درصورتی‌که گذرنامه شما یکی از شرایط زیر را داشته باشد ممکن است ویزای شما رد شود:

  • ارائه گذرنامه‌ای که کمتر از سه (3) ماه پس از بازگشت از بازدید از منطقه شنگن، مدت اعتباری نداشته باشد.
  • ارائه پاسپورتی که دارای حداقل دو صفحه خالی ویزا نباشد
  • ارائه دفترچه مدارک سفر به‌جای پاسپورت معتبر
  • ارائه پاسپورت معتبر برای بیش از 10 سال که افسر ویزا را ازاین‌جهت نگران می‌کند که احتمالاً شما قصد بازگشت به کشورتان را ندارید.
  1. عدم ارائه مدرک اقامت

یکی دیگر از عوامل ریجکتی ویزای مجارستان این است که نتوانید به‌درستی نشان دهید که در طول سفر به مجارستان جایی برای اقامت دارید. چنین مواردی عبارت‌اند از:

  • ناتوانی در ارائه شواهدی مبنی بر رزرو هتل،
  • عدم ارائه دعوت‌نامه از میزبان (اثبات حمایت مالی)،
  • عدم ارائه شواهدی مبنی بر یک تور از پیش رزرو و پرداخت‌شده.
ریجکتی ویزای مجارستان
  1. عدم اثبات یا ناکافی بودن تمکن مالی که می‌توانید آن را با ارائه چک مسافرتی که به نام متقاضی صادرشده باشد، ارائه صورتحساب‌های بانکی از گردش‌های مالی شما و یا ارائه ضمانت‌نامه بانکی از حامی مالی شما در طول سفر به مجارستان جبران و اثبات کنید.
  1. ارائه گواهی تولد یا ازدواج غیرقابل‌قبول

یکی دیگر از دلایل ریجکتی ویزای مجارستان، عدم ارائه گواهی تولد یا ازدواج است که توسط سفارت یا کنسولگری قابل‌تأیید باشد. موارد زیر از دلایلی است که سفارت گواهی تولد یا ازدواج شما را به رسمیت نمی‌شناسند:

  • عدم ارائه گواهی تأییدشده توسط مقامات رسمی یعنی وزارت کشور مبدأ شما
  • عدم ارائه گواهی ترجمه‌شده توسط مترجم مجاز به زبان مجارستانی یا انگلیسی
  • عدم اثبات مدرک مدنی و ارائه سند شرعی ازدواج به‌جای مدرک قانونی
  • عدم امکان ارائه گواهی تولدی که پدر و مادر کودک را مشخص می‌کند
  • عدم امکان ارائه حکم قانونی حضانت کودک
  • عدم امکان ارائه مدارک قانونی فرزندخواندگی برای فرزندخوانده
  1. بیمه مسافرتی نامعتبر

شما باید هنگام دریافت ویزای مجارستان یا هر نوع ویزای دیگری بیمه سلامت قانونی و معتبر داشته باشید. در موارد زیر که به نقص بیمه مسافرتی مربوط می‌شود، سفارت و کنسولگری ویزای شما را رد می‌کنند:

  • عدم ارائه پوشش بیمه مسافرتی به میزان کافی
  • عدم ارائه بیمه مسافرتی که بازگشت متقاضی ویزا به کشور خودش را نشان دهد.
  • عدم توانایی در ارائه بیمه مسافرتی که بیمه‌نامه آن در سراسر منطقه شنگن معتبر باشد
  • ناتوانی در ارائه بیمه مسافرتی که تمام روزهای سفر و اقامت متقاضی در منطقه شنگن را پوشش دهد
  1. سابقه رد ویزا در منطقه شنگن

درصورتی‌که ویزای شما قبلاً به دلایلی ازجمله اقامت بیش‌ازحد در منطقه شنگن، اقدامات غیرقانونی در منطقه شنگن یا هر دلیل دیگری رد شده باشد، تا زمانی که در لیست ممنوعیت‌های ویزا باشید، برای شما ویزا صادر نخواهد شد.

نحوه درخواست تجدیدنظر برای بازبینی ویزای رد شده مجارستان

درصورتی‌که درخواست ویزای شما توسط سفارت یا کنسولگری رد شده باشد، شما حق اعتراض به تصمیم افسر ویزا را خواهید داشت. البته هیچ الزامی به ارائه درخواست تجدیدنظر نیست و شما می‌توانید برای درخواست مجدد ویزا اقدام کنید. بااین‌حال اگر نواقص و ابهامات قبلی را رفع نکرده باشید، بدون شک بازهم ویزای شما ریجکت می‌شود. حتی در برخی موارد سابقه قبلی رد ویزای شما ممکن است در روند دوباره درخواست ویزای شما تأثیر منفی بگذارد. به همین دلیل بهتر است نامه‌ای که دلایل ریجکتی ویزای مجارستان را برای شما مشخص کرده است بررسی کنید و سعی کنید تغییرات لازم را در آن ایجاد کنید.

درخواست تجدیدنظر می‌تواند شخصاً توسط متقاضی ویزا یا توسط شخصی که دارای وکالت‌نامه از متقاضی در کنسولگری مجارستان است، ارائه شود. بااین‌حال شما زمان زیادی نخواهید داشت و تنها پس از 8 روز از دریافت نامه رسمی علت رد شدن ویزای خود باید برای تجدیدنظر اقدام کنید.

نامه تجدیدنظر باید به‌صورت کتبی و خطاب به وزارت امور خارجه مجارستان به زبان مجارستانی یا انگلیسی نوشته شود و شامل شرایط فردی متقاضی و با ارائه مدارک و توضیحات قانع‌کننده باشد تا افسر ویزا را متقاعد کند که درخواست ویزای او به اشتباه رد شده است. متقاضی باید نام کامل، شماره گذرنامه، تاریخ دقیق دریافت نامه ریجکتی ویزای مجارستان و خود نامه ریجکتی و مدارک اضافی و جدید را به درخواست کتبی خود پیوست کند و حتماً نامه تجدیدنظر را امضا کند. 

درصورتی‌که ویزای فرزند رد شده است هم پدر و هم مادر باید اطلاعات کامل خود را در نامه تجدیدنظر بنویسند. متقاضی باید به کنسولگری مراجعه و نامه تجدیدنظر را ارائه کند. پس‌ازآن فرد متقاضی باید 160 یورو برای تجدیدنظر بپردازد و در صورت نیاز در مصاحبه شرکت کند. روند بازبینی معمولاً 15 روز طول می‌کشد و نتیجه نهایی به متقاضی اعلام خواهد شد.

سؤالات متداول
  • آیا درخواست تجدیدنظر من برای ویزای مجارستان پذیرفته خواهد شد؟

نتیجه درخواست شما به این بستگی دارد که تا چه اندازه بتوانید اشتباهات خود را اصلاح کنید یا افسر ویزا را متقاعد کنید که در پرونده شما اشتباهی وجود نداشته است. شما می‌توانید هر قانون یا مقرراتی را که فکر می‌کنید ممکن است موردحمایت شما باشد در نامه تجدیدنظر خود درج کنید.

  • تا چند روز پس از رد ویزای مجارستان می‌توانم برای تجدیدنظر اقدام کنم؟

معمولاً تا 8 روز پس از دریافت نامه ریجکتی خود وقت دارید تا برای تجدیدنظر اقدام کنید.

  • اگر ویزای مجارستان من رد شد چه زمانی می‌توانم دوباره درخواست کنم؟

در بیشتر موارد، به‌محض اینکه از رد ویزای خود مطلع شدید، می‌توانید دوباره برای ویزا درخواست دهید.

  • چه مدت طول می‌کشد تا نتیجه درخواست تجدیدنظر مشخص شود؟

حداقل 15 روز زمان می‌برد تا نتایج نهایی اعلام شود.

  • شانس گرفتن ویزای شنگن پس از رد شدن چقدر است؟

اگر بتوانید هر اشتباهی را اصلاح کنید و مدارک موردنیاز را طبق درخواست سفارت ارائه دهید، دلیلی برای رد درخواست ویزای شما وجود ندارد. بااین‌حال اگر علت ریجکتی ویزای مجارستان به دلیل دروغ گفتن در طول مصاحبه، مخفی کردن سابقه کیفری یا ارائه صورت‌حساب‌های جعلی بانکی باشد شانس کمی برای دریافت ویزای مجدد خواهید داشت.

سخن پایانی

علت ریجکتی ویزای مجارستان معمولاً در نامه‌ای که کنسولگری به شما ارائه می‌دهد، ذکرشده است. بااین‌حال اگر هنوز برای ویزا اقدام نکرده‌اید و نگران رد شدن ویزا هستید، ما در این مقاله به اصلی ترین دلایل رد شدن ویزای مجارستان اشاره کردیم. توجه داشته باشید که برای درخواست مجدد یا درخواست تجدیدنظر حتماً ضعف‌های موجود در پرونده‌تان را بررسی و اصلاح کنید. در غیر این صورت ممکن است با ممنوعیت‌های چندین ساله اخذ ویزا روبه‌رو شوید. عالیان ویزا با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب و باده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به‌روزترین و دقیق‌ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت در مجارستان را به شما عزیزان ارائه می‌نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می‌توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره‌های مؤسسه از طریق واتس آپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *