بهترین روش سرمایه گذاری در ایتالیا

ایتالیا با تولید ناخالص داخلی حدود 2 تریلیون دلار، سومین اقتصاد بزرگ منطقه اروپا و هشتمین اقتصاد بزرگ در جهان است. بازار داخلی آن با جمعیتی بیش از 60 میلیون نفر و سرانه تولید ناخالص داخلی بیش از 30000 دلار فرصت های تجاری متعددی را ارائه می دهد. اگرچه این کشور در گذشته دچار بحرانهای اقتصادی بوده است، اما در سالهای اخیر با استقبال از سرمایه گذاران خارجی، در تلاش برای توسعه اقتصاد خود بوده است. اعطای اقامت و شهروندی به سرمایه گذاران خارجی نیز موجب جذب بیشتر آنان به ایتالیا شده است. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی روشهای سرمایه گذاری در ایتالیا بپردازیم. اگر شما نیز به دنبال اخذ اقامت ایتالیا از طریق سرمایه گذاری هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور ایتالیا گردآوری شده است.

سرمایه گذاری در ایتالیا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • چرا سرمایه گذاری در کشور ایتالیا؟
  • روش های سرمایه گذاری در ایتالیا
  • شرایط اخذ اقامت ایتالیا از طریق سرمایه گذاری
  1. ایتالیا با نزدیکی به شمال آفریقا، خاورمیانه و 270 میلیون مشتری بالقوه آنها، دروازه ای کلیدی برای ورود به بازار اروپا و 500 میلیون مصرف کننده آن است. در عین حال، این کشور، یک پل بین اروپای جنوبی و کشورهای مرکزی و شرقی اتحادیه اروپا است.
  2. ایتالیا برای بیش از 30 سال، دومین اقتصاد تولیدی بزرگ در اروپا بوده است که در برخی موارد از آلمان نیز پیشی گرفته و اکنون ششمین تا هفتمین تولید کننده برتر در جهان است.
  3. سرمایه گذاری در ایتالیا به معنای دسترسی به دانش منحصر به فرد صادرات آن، در بخش هایی مانند ماشین آلات و اتوماسیون، مد، طراحی و مواد غذایی است.
  4. تحقیقات و نوآوری، به طور گسترده ای در صنعت ایتالیا ادغام شده است. این کشور در زمینه های مختلف علوم زیستی، فیزیک و مهندسی، علوم اجتماعی و علوم انسانی، برتری دارد.
سرمایه گذاری در ایتالیا

5. طرح‌های اعتبار مالیاتی قوی به شرکت‌ها در ایتالیا کمک می‌کند تا رقابت‌پذیری خود را بهبود بخشند. ایتالیا در حال حاضر دومین محیط مالی جذاب در میان کشورهای توسعه یافته برای سرمایه گذاری دیجیتال است.

6. یک استراتژی سیاستی جامع، برای استارت‌آپ‌های نوآورانه و پیشرفته در ایتالیا در نظر گرفته شده است. در چند سال اخیر، قوانین کار بازنگری شده است، انعطاف‌پذیری بیشتری برای انعقاد قراردادهای مالیاتی تعیین شده، و همچنین بهره‌برداری از نفت و گاز نیز افزایش داشته است.

روش های سرمایه گذاری در ایتالیا

سرمایه گذاری در ایتالیا ، و دریافت گلدن ویزای این کشور، یکی از راه های اخذ اقامت و شهروندی ایتالیا میباشد. اما از چه طریقی میتوان در ایتالیا اقدام به سرمایه گذاری کرده و گلدن ویزا دریافت کرد؟ در قسمت زیر، لیست دقیقی از روشهای سرمایه گذاری در این کشور آورده شده است.

  1. ثبت شرکت در ایتالیا

ثبت شرکت با مسئولیت محدود، از محبوب ترین روشهای ثبت شرکت در ایتالیا است. سایر روشها عبارتند از: ثبت شرکت با مشارکت محدود و ثبت شرکت با سهام محدود. توانایی مالی شرکت و سرمایه آن، از شروط اصلی ثبت شرکت در ایتالیا است. برای مثال، جهت ثبت شرکت با مسئولیت محدود، سرمایه ای بیش از 10000 یورو لازم است. باید بدانید که خرید یک شرکت از پیش تاسیس شده در ایتالیا نیز میتواند منجر به اخذ اقامت این کشور شود (معمولا پس از 5 سال فعالیت).

  1. کارآفرینی در ایتالیا

کارآفرینی و یا استارت آپ در ایتالیا، از طریق سرمایه گذاری حداقل مبلغ 100000 یورو در این کشور میسر است. ارائه طرح سودآور و کارآمد برای اقتصاد ایتالیا، یکی از شروط اصلی موفقیت در دریافت تاییدیه کارآفرینی از سوی اداره بازرگانی ایتالیا میباشد.

  1. خودحمایتی در ایتالیا

شاید بتوان گفت یکی از راحت ترین روش های سرمایه گذاری در ایتالیا و اخذ اقامت این کشور، خودحمایتی و یا همان تمکن مالی میباشد. میزان تمکن مالی لازم جهت اخذ این نوع ویزا، 38000 یورو برای متقاضی اصلی است و برای همسر متقاضی نیز میبایست 20 درصد دیگر از هزینه اصلی را به این مبلغ اضافه کرد. برای هر یک از فرزندان نیز 5 درصد از مبلغ اصلی باید به آن اضافه شود. از مزایای اصلی این نوع سرمایه گذاری آن است که لزومی به انتقال سرمایه، ارائه مدرک زبان و یا سابقه کار وجود ندارد و تنها اثبات درآمد کافی از طریق حقوق بازنشستگی، اجاره املاک و سود سهام و غیره، کافی است.

  1. خرید ملک در ایتالیا

خرید ملک میتواند راهی جهت سودآوری و سرمایه گذاری باشد، اما منجر به اخذ اقامت ایتالیا نخواهد شد. در واقع، دولت ایتالیا، طرحی جهت اعطای اقامت از طریق سرمایه گذاری در املاک و مستغلات ندارد. پس توصیه میشود از سایر روشهای سرمایه گذاری برای دریافت اقامت ایتالیا اقدام نمایید.

  1. خرید سهام و اوراق قرضه در ایتالیا

این روش از سرمایه گذاری، منجر به دریافت اقامت ایتالیا خواهد شد. متقاضیان میبایست حداقل مبلغ 2 میلیون یورو بابت خرید اوراق قرضه دولتی، هزینه نمایند. خرید سهام برخی از شرکت های معتبر در ایتالیا نیز با سرمایه 1 میلیون یورو ممکن خواهد بود. اگر این مقدار هزینه برای شما بسیار زیاد است، توصیه میشود شرایط خرید سهام را در سایر کشورها بررسی نمایید.

سرمایه گذاری در ایتالیا

توجه داشته باشید که آنچه گفته شد، تنها برخی از مهم ترین شروط سرمایه گذاری  در کشور ایتالیا میباشد. مدارک و سایر شرایط لازم، با توجه به شرایط متقاضی و هدف آنان از سرمایه گذاری در این کشور، متفاوت خواهد بود. پیشنهاد میشود قبل از هر اقدام، با مراجعه به وبسایت رسمی اداره مهاجرت ایتالیا که لینک آن در قسمت منبع موجود میباشد، جزئیات شرایط و مدارک را مطالعه کرده و یا با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا مشاوره دریافت نمایید.

شرایط اخذ اقامت ایتالیا از طریق سرمایه گذاری

ویزای سرمایه گذاری در این کشور معمولا در ابتدا با اعتبار 2 ساله صادر میشود و سپس تا 3 سال قابل تمدید میباشد. در صورت داشتن شرایط و سودآور بودن سرمایه گذاری و استمرار تجارت، پس از 5 سال میتوان درخواست اخذ اقامت دائم داد. پس از 10 سال اقامت در ایتالیا نیز امکان درخواست اخذ شهروندی و پاسپورت این کشور وجود دارد. داشتن دانش زبان ایتالیایی، عدم سوء پیشینه کیفری در طی 10 سال اقامت در ایتالیا،پرداخت مرتب مالیات، ادغام صحیح با جامعه ایتالیا و در کل رعایت کلیه قوانین، از شروط اصلی اخذ شهروندی ایتالیا است.

سؤالات متداول
  • آیا سرمایه گذاری در ایتالیا از طریق مشارکت در بورس این کشور ممکن است؟

بله. شما میتوانید در بورس ایتالیا سرمایه گذاری کنید. اما توجه داشته باشید که این نوع از سرمایه گذاری، منجر به دریافت اقامت این کشور نخواهد شد.

  • آیا با سرمایه گذاری در این کشور میتوان شهروندی و پاسپورت دریافت کرد؟

بله. معمولا پس از 10 سال کار و اقامت مستمر در ایتالیا، میتوان جهت دریافت شهروندی اقدام کرد.

  • کدام روش سرمایه گذاری در ایتالیا راحت تر است؟

همانطور که گفته شد، اخذ ویزای خودحمایتی و یا تمکن مالی، راحت ترین روش سرمایه گذاری در استرالیا جهت اخذ اقامت این کشور است. اما همچنان، بستگی به شرایط متقاضیان دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا مشاوره تخصصی دریافت نمایید.

  • آیا با سرمایه گذاری در این کشور، امکان همراه بردن خانواده وجود دارد؟

معمولا بله. در اکثر مواقع، سرمایه گذاران میتوانند برای همسر و فرزندان خود نیز درخواست ویزا دهند.

  • حداقل سرمایه لازم جهت اخذ ویزای سرمایه گذاری ایتالیا چقدر است؟

حداقل سرمایه بستگی به شرایط متقاضی و روش سرمایه گذاری دارد، اما متقاضیان معمولا باید 100000 یورو در نظر بگیرند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا مشاوره تخصصی دریافت نمایید.

سخن پایانی

سرمایه گذاری در این کشور، با توجه به وجود زیرساختهای اقتصادی مناسب و حمایت از سرمایه گذاران خارجی، میتواند گزینه ای بسیار مناسب جهت اخذ اقامت و حتی شهروندی این کشور باشد. با توجه به سرمایه و شرایط افراد، روشهای مختلفی برای سرمایه گذاری در نظر گرفته شده است که از آن میان، روش خودحمایتی، یکی از راحت ترین روشهای سرمایه گذاری برای اخذ اقامت و یا حتی شهروندی ایتالیا است. ما در این مقاله به بررسی روشهای سرمایه گذاری در ایتالیا پرداختیم و مزایای آن را شرح دادیم. امیدواریم اطلاعات ما به تصمیم گیری بهتر شما مخاطب عزیز جهت مهاجرت به کشور ایتالیا کمک کرده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور ایتالیا را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *