نکاتی که پیش از اخذ ویزای سرمایه گذاری در بلژیک باید بدانید

کشور بلژیک با حضور فعال در عرصه جهانی، به پایتخت مالی اروپا تبدیل شده است. این کشور با اعطای ویزای طلایی، به سرمایه گذاران و کارآفرینان خارج اتحادیه اروپا این امکان را می دهد تا در صورت سرمایه گذاری و یا کارآفرینی در بلژیک و رونق اقتصاد این کشور، اقامت و شهروندی بلژیک را به دست آورند. ما در این مقاله سعی داریم تا به بررسی شرایط سرمایه گذاری در بلژیک و همچنین شرایط اخذ ویزای سرمایه گذاری این کشور بپردازیم. چنانچه شما نیز به دنبال سرمایه گذاری در یکی از مقاصد اقتصادی مهم در اروپا هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور بلژیک گردآوری شده است.

سرمایه گذاری در بلژیک

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • مزایای سرمایه گذاری در بلژیک
  • شرایط کلی جهت سرمایه گذاری در کشور بلژیک
  • روش های سرمایه گذاری در کشور بلژیک
  • سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت
  • سرمایه گذاری از طریق خرید ملک
  • شرایط اخذ اقامت و شهروندی بلژیک از طریق سرمایه گذاری

مزایای سرمایه گذاری در بلژیک

بلژیک یکی از توسعه یافته ترین و بزرگترین کشورهای تجاری در اروپا است. این کشور با زیرساخت های بسیار توسعه یافته، اقتصاد باز و همچنین دولتی که طرفدار تجارت است، برای سرمایه گذاران و کارآفرینان خارجی بسیار جذاب می باشد. معمولا در ازای مشارکت در اقتصاد بلژیک، طیف وسیعی از مزایا به سرمایه گذاران خارجی ارائه می شود. برخی از مهم ترین مزایای سرمایه گذاری در بلژیک عبارتند از:

  • امکان بهره مندی از اقتصاد مدرن، فعال و بسیار توسعه یافته
  • وجود زیرساخت های توسعه یافته در بخش حمل و نقل در بلژیک
  • ارائه مشوق های مالیاتی متنوع به بخش های تجاری
  • وجود نیروی کار بسیار ماهر، چند زبانه و مولد در بلژیک
  • امکان بهره مندی از استانداردهای بالای زندگی در بلژیک
  • بالا بودن سطح تحصیلات و بهداشت و درمان در بلژیک
  • نرخ پایین جرم و جنایت در بلژیک
  • امکان دسترسی آسان به سراسر جهان
  • امکان سفر آزادانه و بدون ویزا به کشورهای شنگن
  • امکان اخذ اقامت و شهروندی بلژیک
  • امکان اخذ اقامت برای اعضای خانواده
  • امکان اخذ تابعیت دوگانه
سرمایه گذاری در بلژیک

شرایط کلی جهت سرمایه گذاری در کشور بلژیک

شرایط سرمایه گذاری در بلژیک، با توجه به روش سرمایه گذاری افراد متفاوت است. اما برخی از شرایط به صورت کلی و برای همه متقاضیان اعمال می شود که عبارت اند از:

  • داشتن حداقل 18 سال سن
  • عدم سوپیشینه و عدم نقض قوانین مهاجرتی
  • داشتن سابقه کاری مرتبط
  • تامین سرمایه لازم
  • حضور در بلژیک برای انجام امور مربوط به سرمایه گذاری

روش های سرمایه گذاری در کشور بلژیک

دولت بلژیک برای جذب سرمایه گذاران خارجی و توسعه اقتصاد خود، روش های مختلفی را پیش روی سرمایه گذاران قرار داده است. اما آنچه اهمیت دارد آن است که شما روشی را جهت سرمایه گذاری انتخاب نمایید که منجر به اخذ ویزا، اقامت و شهروندی این کشور شود. این بدان معناست که از بین روش های سرمایه گذاری موجود، برخی صرفا جنبه سودآوری دارند و منجر به اخذ ویزا و اقامت بلژیک نمی شوند. 

در سال های اخیر، ثبت شرکت، خرید املاک و مستغلات، خرید سهام و اوراق قرضه و افتتاح حساب پس انداز در بلژیک، جزو محبوب ترین روش های سرمایه گذاری در این کشور بوده است. باید بدانید که از بین روش های ذکر شده، تنها روش ثبت شرکت منجر به اخذ ویزای سرمایه گذاری در بلژیک (ویزای طلایی)، اقامت و شهروندی بلژیک می شود. در حال حاضر، دولت بلژیک هیچ طرحی مبنی بر اعطای ویزا از طریق خرید املاک و خرید سهام در بلژیک ندارد.

سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت

در حال حاضر، ثبت شرکت یکی از محبوب ترین روش های سرمایه گذاری است. در این روش، حداقل سرمایه تعیین نشده است اما به عنوان یک قاعده کلی، سرمایه گذاران به حداقل 200000 یورو جهت راه اندازی یک شرکت جدید و یا اداره یک شرکت از پیش تاسیس شده نیاز خواهند داشت. متقاضیان ثبت شرکت در بلژیک باید با ارائه یک طرح تجاری سودآور و یا همان بیزینس پلن  اثبات نمایند که به رونق اقتصاد و تجارت بلژیک کمک می کنند و موجب اشتغال زایی در این کشور می شوند. در صورت تایید طرح تجاری از سوی نهاد تعیین شده و همچنین برآورده کردن سایر شروط، ویزای سرمایه گذاری در بلژیک یا همان ویزای طلایی به متقاضی اعطا می شود. 

محبوب ترین نوع شرکت جهت تاسیس در بلژیک، شرکت های BVBA (به لحاظ عملکرد، مشابه شرکت ها با مسئولیت محدود هستند) می باشند. حداقل سرمایه سهام جهت تاسیس شرکت های BVBA، 18600 یورو است. این شرکت باید دارای یک دفتر مشخص با آدرس دقیق در بلژیک باشد. لازم به ذکر است که علاوه بر ثبت یک شرکت جدید، متقاضیان می توانند نسبت به خرید سهام یک شرکت از پیش تاسیس شده نیز اقدام کنند.

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک

پس از رونق مسکن در اوایل قرن بیست و یکم، بازار املاک بلژیک در سال‌های اخیر کند شده است. سرمایه گذاران املاک و مستغلات می توانند از قیمت نسبتا پایین ملک در مقایسه با کشورهای همسایه بلژیک و همچنین نرخ پایین وام مسکن در بلژیک بهره مند شوند. با این حال، هزینه های معاملات و مالیات های مربوط به دارایی املاک در بلژیک بالا هستند. هیچ محدودیتی برای مهاجران جهت سرمایه گذاری در املاک وجود ندارد. 

در حال حاضر قیمت مسکن در بلژیک در حال رشد است، اما بازار مسکن با افزایش 2.6 درصدی شاخص قیمت مسکن در بلژیک در پایان سال 2018، دچار افت شده است. متوسط قیمت فعلی یک خانه نیمه مستقل در بلژیک 195000 یورو است. میانگین قیمت ملک در گران ترین شهر بلژیک نیز که بروکسل است، حدود 365000 یورو می باشد. بعد از بروکسل، فلاندرز (225000 یورو) و والونیا (137000 یورو) به لحاظ بالا بودن قیمت ها در جایگاه بعدی قرار دارند. 

همانطور که پیش تر اشاره شد، توجه داشته باشید که خرید ملک در بلژیک صرفا جنبه سودآوری دارد و منجر به اخذ ویزای طلایی، اقامت و شهروندی بلژیک نخواهد شد. پس توصیه می شود از سایر روش های سرمایه گذاری در بلژیک استفاده کنید.

سرمایه گذاری در بلژیک
شرایط اخذ اقامت و شهروندی بلژیک از طریق سرمایه گذاری

ویزای طلایی بلژیک به متقاضیان این امکان را می دهد که اقامت دائم و حتی شهروندی این کشور را به دست آورند. در حالی که برای اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در بلژیک لازم نیست در این کشور زندگی کنید، برای دریافت اقامت دائم و شهروندی بلژیک، باید حداقل 180 روز در سال را در این کشور اقامت داشته باشید. در واقع، شما میبایست جهت دریافت اقامت دائم بلژیک، به مدت 3 سال پیاپی در بلژیک زندگی کرده باشید. با گذشت پنج سال از اخذ اقامت دائم، می توانید با قبولی در آزمون زبان و اثبات ادغام با جامعه بلژیک، برای دریافت شهروندی و پاسپورت این کشور درخواست دهید. خوشبختانه بر اساس قوانین بلژیک، اخذ تابعیت دوگانه مجاز می باشد و شما ملزم به ترک تابعیت اصلی خود نخواهید بود.

سؤالات متداول
  • آیا امکان اخذ ویزای همراه از طریق سرمایه گذاری در بلژیک وجود دارد؟

بله. متقاضیان می توانند با برآورده کردن شرایط، برای همسر، فرزندان زیر ۲۱ سال و والدین خود درخواست ویزا دهند.

  • هزینه اخذ اقامت و شهروندی بلژیک از طریق سرمایه گذاری چقدر است؟

معمولا 95000 یورو برای اخذ اقامت در سال اول، 25000 یورو برای تمدید اقامت و 35000 یورو برای درخواست شهروندی لازم است.

  • آیا شرایط بلژیک برای سرمایه گذاری مساعد است؟

بله. بلژیک پایتخت مالی اروپا است و این کشور از نظر آزادی اقتصادی، ثبات اقتصادی، بازار باز و آزادی سرمایه گذاری، در رتبه 48 جهان قرار دارد.

  • هزینه های مربوط به ثبت شرکت در بلژیک چقدر است؟

حدود ۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ یورو برای تاسیس شرکت، حدود ۸۰۰۰ یورو در سال برای اجاره دفتر و همچنین حدود 1000 یورو در ماه برای هزینه های حسابرسی، اظهارنامه مالیاتی و نگهداری شرکت مورد نیاز است.

  • آیا امکان اخذ اقامت بلژیک از طریق خرید ملک وجود دارد؟

خیر. سرمایه گذاری در کشور بلژیک از طریق خرید املاک و مستغلات صرفا جنبه سودآوری دارد و منجر به اخذ اقامت نمی شود.

  • آیا برای اخذ ویزای سرمایه گذاری در بلژیک، اثبات تمکن مالی لازم است؟

بله. متقاضیان باید با ارائه اسناد تمکن مالی اثبات کنند که قادر به تامین هزینه های خود و اعضای خانواده خود در بلژیک هستند.

سخن پایانی

طرح ویزای طلایی اروپا راهی محبوب برای سرمایه گذاران خارجی جهت دسترسی به استانداردهای زندگی بهتر، بازنشستگی، معافیت های مالیاتی و فرصت های تجاری بینظیر است. این طرح با عنوان برنامه سرمایه گذاری یا برنامه اخذ اقامت نیز شناخته می شوند. بلژیک یکی از کشورهایی است که این نوع ویزا را ارائه می دهد و از این طریق، به سرمایه گذاران خارجی اقامت و شهروندی اعطا می کند. ما در این مقاله به بررسی شرایط سرمایه گذاری در بلژیک و اخذ ویزای طلایی این کشور پرداختیم. 

امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور بلژیک را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *