شرايط مهاجرت به ایتالیا

اگر به فکر مهاجرت به اروپا و نقل مکان به یک کشور زیبای اروپایی هستید، حتما مهاجرت به ایتالیا را نیز جزو گزینه های خود قرار داده اید. کشور زیبا و تاریخی ایتالیا، یکی از محبوب ترین کشورهای اروپایی در بین مهاجران ایرانی ها است. در واقع دلیل این امر، جاذبه های ایتالیا، و ارائه کمک هزینه های تحصیلی مختلف در این کشور است. از طرفی دیگر، با توجه به اعطای بورسیه های استانی در ایتالیا، تاکنون دانشجویان بسیار زیادی این کشور را به عنوان مقصد مهاجرت تحصیلی خود انتخاب کرده اند. اما برای مهاجرت به این کشور، راه های بسیار زیادی وجود دارد که تا تصمیم گرفتیم در این مقاله به معرفی آنها بپردازیم. 

پس اگر هنوز مقصد مهاجرت خود در اروپا را انتخاب نکرده اید و یا در انتخاب ایتالیا مردد هستید، توصیه می کنیم خواندن این مقاله را از دست ندهید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط گروه مهاجرتی عالیان ویزا و از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور ایتالیا برای شما مخاطب عزیز گردآوری شده است.

مهاجرت به ایتالیا

عناوین و موضوعات این مقاله

طبق روال همیشه، ما ابتدا سعی می کنیم پیش از شرح شرایط و روش های مهاجرت به کشور مقصد، ابتدا شما را با مزایای آن آشنا کنیم. به این طریق، شما می توانید کاملا آگاهانه، مقصد مهاجرتی خود را انتخاب کنید. در ضمن، اگر در انتخاب خود مردد باشید، اطلاع از مزایای مهاجرت به کشور مورد نظر می تواند شما را در تصمیم خود مصمم تر کند. 

برخی از مهم ترین مزایای مهاجرت به ایتالیا به شرح زیر هستند:

  • هزینه های زندگی در ایتالیا، در مقایسه با برخی دیگر از کشورهای جهان، ارزان تر است.
  • ویزای ایتالیا از نوع شنگن می باشد و به شما امکان می دهد بدون نیاز به اخذ ویزا، به کلیه کشورهای اتحادیه شنگن سفر کنید.
مهاجرت به ایتالیا
  • متقاضیان مهاجرت تحصیلی به ایتالیا می توانند از فرصت بی نظیر اخذ بورسیه های استانی در این کشور بهره مند شوند. در واقع فرصت اخذ بورسیه و تحصیل رایگان در ایتالیا، یکی از مهم ترین دلایل جذب دانشجویان بین المللی به این کشور است.
  • برخی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان در اروپا واقع شده اند که اکثرا در رنکینگ جهانی، رتبه های بالایی دارند.
  • سیستم بهداشت و درمان ایتالیا از کیفیت بالایی برخوردار است به طوری که سازمان بهداشت جهانی، ایتالیا را در بین 10 کشور برتر به لحاظ سیستم بهداشت رتبه بندی کرده است.
  • فرآیند مهاجرت به ایتالیا و اخذ ویزای این کشور، علی الخصوص ویزای تحصیلی ایتالیا، ساده تر از سایر کشورهای اروپا می باشد.
  • در بسیاری از رشته های تحصیلی، به ویژه در مقطع تحصیلات تکمیلی، امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز وجود دارد.

آشنایی با روش های مهاجرت به کشور ایتالیا

با توجه به مهاجرپذیر بودن ایتالیا، روش های مختلفی برای ورود به این کشور و اخذ اقامت آن تعیین شده است. متقاضیان باید بر اساس شرایط خود و همچنین هدف خود از مهاجرت به ایتالیا، روش مناسب خود را انتخاب کنند. در این مرحله، اخذ مشاوره از کارشناسان متخصص بسیار کمک کننده است. به طور کلی، برخی از محبوب ترین روش ها برای مهاجرت به کشور ایتالیا عبارت اند از:

مهاجرت کاری به ایتالیا، پس از تحصیل در این کشور، یکی از محبوب ترین روش ها برای اخذ اقامت ایتالیا است. حال اخذ ویزای کاری ایتالیا و مجوز کار و اقامت کاری در این کشور، برای متقاضیان ایرانی، از طریق دریافت یک پیشنهاد شغلی (جاب آفر) از یک کارفرمای معتبر در ایتالیا می باشد. اما فراموش نکنید که کارفرما، برای استخدام یک نیروی کار خارجی در ایتالیا، باید مراحل نسبتا سختی را طی نماید. ای بدان معناست که کارفرما ابتدا باید آگهی استخدام خود را در ایتالیا منتشر کند و اگر بعد از سه ماه فرد مناسب را پیدا نکرد، باید آگهی مورد نظر را در تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا منتشر کند. در صورتی که نیروی کار مورد نظر کارفرما، سه ماه پس از اعلام عمومی این آگهی پیدا نشود، کارفرما می تواند یک نیروی کار خارجی (مثلا ایرانی) را برای موقعیت شغلی مربوطه استخدام کند.

اگر قصد دریافت جاب آفر ایتالیا را دارید، میبایست سابقه کاری مرتبط با تحصیلات و تخصص خود (حداقل 3 سال) باشید. در ضمن، ارائه مدارک تحصیلی و همچنین مدرک زبان ایتالیایی، از سایر شروط مهم جهت اخذ جاب آفر در ایتالیا است.

2- مهاجرت از طریق تحصیل

یکی از محبوب ترین روش های مهاجرت به ایتالیا ، تحصیل در این کشور است. متقاضیان مهاجرت تحصیلی به ایتالیا ، باید ابتدا از دانشگاه مورد علاقه خود در این کشور پذیرش تحصیلی دریافت نموده و سپس درخواست ویزای تحصیلی ایتالیا را به سفارت این کشور ارائه کنند. شما می توانید شرایط اخذ پذیرش تحصیلی در ایتالیا را در وب سایت دانشگاه های این کشور مطالعه نمایید.

بر طبق قوانین آموزشی در ایتالیا، کودکان تحصیلات خود را از سه سالگی در مهدکودک و از سن شش در مدارس ابتدایی آغاز می کنند. پس از پایان دوره ابتدایی، کودکان در مقطع متوسطه اول، بین 11 تا 14 سال و در دوره دوم متوسطه، در محدوده سنی 14 تا حدود 17 سال قرار دارند. افرادی که تحصیلات متوسطه خود را به پایان برسانند می توانند در دانشگاه های ایتالیا ثبت نام کنند. تحصیل در مقطع کارشناسی در ایتالیا، معمولا به زبان ایتالیایی ممکن است، اما امکان تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا نیز وجود دارد. اکثر دانشگاه های ایتالیا دارای آزمون ورودی هستند که متقاضیان برای اخذ پذیرش، باید در این آزمون ها نمره کافی کسب کنند. برای ورود به مقطع کارشناسی، مدرک آیلتس حداقل 6 و یا B2 ایتالیایی، و برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد، مدرک آیلتس با نمره حداقل 6.5 مورد نیاز است.

خوشبختانه بورسیه های متنوعی برای تامین شهریه دانشگاه و حتی هزینه های زندگی، به دانشجویان کشورهای جهان سوم (نظیر ایران)، اعطا می شود.

3- شرایط مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در ایتالیا، یکی دیگر از راه های مهاجرت به این کشور است که در ادامه، به بررسی محبوب ترین نوع آن می پردازیم. مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری، معمولا به دو صورت انجام می شود: ثبت شرکت و کارآفرینی. هر یک از روش های ذکر شده، مستلزم ارائه طرح تجاری (بیزنس پلن) هستند. این طرح تجاری باید خلاقانه، جدید و سودآور باشد. در ضمن، متقاضی باید نشان دهد که طرح وی موجب اشتغال زایی در ایتالیا خواهد شد. طرح تجاری، باید توسط اداره تجارت ایتالیا و نهادهای مربوطه، تایید شود.

از آنجایی که ایتالیا سالانه تعداد زیادی گردشگر و مهاجر را به خود جذب می کند، سرمایه گذاری در این کشور پتانسیل بالایی برای رشد دارد. با این حال، متقاضیان باید وضعیت اقتصادی ایتالیا و نرخ بیکاری در این کشور را نیز در نظر بگیرند. بطور کلی، می توان گفت که اخذ اقامت ایتالیا از طریق سرمایه گذاری، بسیار دشوار خواهد بود.

مهاجرت به ایتالیا

4- مهاجرت از طریق تمکن مالی

یکی از زیرمجموعه های سرمایه گذاری در ایتالیا، روش اخذ اقامت از طریق تمکن مالی یا همان خودحمایتی است. این طرح مهاجرت به ایتالیا، به شما امکان می دهد که بدون در نظر گرفتن سن، سطح زبان یا تحصیلات خود، وارد ایتالیا شده و در آن اقامت داشته باشید. سیستم تمکن مالی ایتالیا به افراد این امکان را می دهد که از دارایی های خود برای دریافت مجوز اقامت در ایتالیا استفاده کنند. این روش نیاز به سرمایه گذاری ندارد و متقاضی صرفا باید حداقل 31 هزار یورو در حساب بانکی خود  در ایران داشته باشد. به علاوه، به ازای هر یک از اعضای خانواده، باید حدود 8000 الی 15000 یورو به مبلغ اصلی اضافه شود.

در این نوع اقامت، فرد باید نشان دهد که می تواند سالیانه حدوداً 38000 یورو برای شخص اصلی و همسر و همچنین سالانه تقریباً 2000 یورو برای هر فرزند در حساب بانکی خود داشته باشد. اگر متقاضی 6 ماه از هر سال را در ایتالیا ساکن باشد می تواند برای اخذ اقامت دائم و شهروندی ایتالیا اقدام نماید. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید آن است که دارندگان اقامت تمکن مالی ایتالیا، اجازه کار برای کارفرمایان در این کشور و دریافت حقوق و دستمزد را ندارند. اما می توانند نسبت به کارآفرینی در ایتالیا اقدام کنند.

5- مهاجرت از طریق ازدواج

اگر شما به یک شهروند یا مقیم دائم ایتالیا ازدواج کنید، می توانید ویزای ایتالیا، اقامت ایتالیا و حتی پس از چند سال، پاسپورت ایتالیا را نیز به دست آورید. اما به خاطر داشته باشید که این ازدواج باید واقعی باشد، زوجین با هم زندگی مشترک داشته باشند و در یک خانه زندگی کنند. پس ازدواج های صوری به هیچ عنوان پذیرفته نخواهند شد. متقاضیان باید حدود 48 ماه پس از ازدواج خود، مدارکی دال بر ادامه زندگی مشترک و عدم درخواست طلاق را ارائه کنند.

6- مهاجرت و دریافت تابعیت از طریق تولد

همانطور که می دانید، کشورهای مختلف جهان، در خصوص اعطای اقامت از طریق تولد، از دو قانون خاک و خون پیروی می کنند؟ با این اوصاف،  آیا مهاجرت به ایتالیا از طریق تولد در خاک این کشور ممکن است؟ در جواب باید بگوییم که کشور ایتالیا، همانند بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی، از قانون خون پیروی می کند. این بدان معناست که اگر پدر فرزند متولد شده، شهروند ایتالیا باشد، به آن کودک نیز اقامت و شهروندی ایتالیا اعطا می شود. علاوه بر این، اگر مادر کودک شهروند ایتالیا باشد و فرزند پس از 1 ژانویه 1948 متولد شده باشد، می تواند تابعیت این کشور را به دست آورد. البته کودکانی که در ایتالیا از والدین ناشناس متولد می شوند نیز می توانند تابعیت ایتالیا را دریافت کنند. شرایط تولد در ایتالیا به قدری پیچیده است که بهتر است قبل از اقدام با یک وکیل مهاجرت مشورت کنید.

با در نظر گرفتن آنچه گفته شد، فراموش نکنید که به کودکانی که از والدین غیر ایتالیایی در این کشور متولد می شوند، اقامت و شهروندی اعطا نمی شود. در ضمن، اگر شما فرزند خود را در ایتالیا به دنیا بیاورید، نه به شما و نه به فرزند شما، اقامت و شهروندی اعطا نمی شود (مگر آنکه در هنگام تولد فرزند، شهروند ایتالیا باشید که در آن صورت، فرزند شما نیز شهروند ایتالیا خواهد شد).

7- مهاجرت از طریق پناهندگی

یکی از راه های پرخطر برای مهاجرت به ایتالیا، پناهندگی در این کشور می باشد. این روش به دلیل ریسک بالای مالی و جانی، به هیچ وجه توسط عالیان ویزا توصیه نمی شود و صرفا جهت آگاهی شما از این موضوع در این قسمت مطرح می گردد. پناهنده به طور کلی به فردی گفته می شود که ممکن است به دلیل ملیت، نژاد یا عضویت در یک گروه اجتماعی خاص در کشور خود، با آزار و اذیت مواجه شود و در نتیجه به سایر نقاط جهان پناهنده می شود. در ایتالیا، پناهجویان می توانند برای ویزای حفاظتی، ویزای حفاظتی موقت یا ویزای پناهگاه امن نیز درخواست دهند. 

پس از ورود به ایتالیا و تماس با پلیس، متقاضی ملزم به اقامت در پناهگاه های ایتالیایی است که اکثریت آنها شرایط زندگی مناسبی را فراهم نمی کنند. اکثر متقاضیان می توانند پس از 5 سال پناهندگی در ایتالیا، در صورتی که جرمی مرتکب نشده باشند، درخواست شهروندی کنند. ما همچنان توصیه می کنیم که از این روش برای مهاجرت استفاده نکنید.

بهترین شهرهای ایتالیا برای مهاجرت کدامند؟

به طور کلی، ایتالیا یک کشور مهاجر پذیر است و تمامی شهرهای این کشور می توانند برای مهاجران، مکانی ایده آل جهت کار، زندگی و یا تحصیل باشند. حال این شرایط و اهداف شماست که باید برای انتخاب محل زندگی شما در ایتالیا، در نظر گرفته شوند. برای آنکه با شهرهای مختلف ایتالیا بیشتر آشنا شوید و بتوانید تصمیمی آگاهانه و منطقی بگیرید، ما در این قسمت به معرفی برخی از محبوب ترین آنها می پردازیم. با ما همراه باشید. 

• رم، شهر هنر و معماری

یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان،شهر رم است. شهر زیبای رم که پایتخت ایتالیا می باشد، شهری شلوغ، با موقعیت های شغلی مناسب، خدمات درمانی عالی و البته هزینه های بالا است. با این حال،جالب است بدانید که هزینه زندگی در شهر رم، مقرون به صرفه تر از بسیاری دیگر از شهرهای اروپا است. اگر قصد مهاجرت به ایتالیا را دارید، حتما رم را در لیست خود قرار دهید.

• میلان، پایتخت مد جهان

شهر میلان، که به مد، فشن، بیزنس و تجارت معروف است، مناسب مهاجرانی می باشد که به دنبال زندگی در یک شهر سریع، پر جنب و جوش، با فرصت های شغلی فراوان هستند. اکثر موقعیت های شغلی در شهر میلان، در حوزه طراحی، تکنولوژی و منابع مالی می باشند. در واقع میلان، مکانی مناسب برای مهاجرت دیجیتال نومدها است.

• توسکانی، منبع زیبایی طبیعی

این شهر زیبا که در مرکز ایتالیا واقع شده است، به داشتن مناظر طبیعی شگفت انگیز و خیره کننده، روستاهای جذاب و تپه های زیبا معروف است. شهر توسکانی برای آن دسته از مهاجرانی که به دنبال زندگی آرام، باکیفیت و مکانی برای حس حضور در اجتماع هستند، عالی می باشد. بازار کار در شهر توسکانی، فوق العاده است و مهاجران می توانند در صنعت کشاورزی، توریسم و ساخت و ساز، فرصت های شغلی بی نظیری بیابند. اگر قصد مهاجرت به ایتالیا و زندگی در توسکانی را دارید، فراموش نکنید که هزینه زندگی در توسکانی نیز مقرون به صرفه است.

مهاجرت به ایتالیا

• آبروزو، میراث فرهنگی ایتالیا

اگر شما جزو مهاجران و یا دیجیتال نومدها در ایتالیا هستید به دنبال زندگی در شهری دور از شلوغی، آلودگی و هزینه های بالا می باشید، ابروزو بهترین انتخاب است. فرصت های شغلی در این شهر نیز برای مهاجران مناسب است. 

• ساردینیا، جزیره‌ای دردریای مدیترانه

زندگی در ساردینیا می تواند یک زندگی آرام که ترکیبی از طبیعت زیبا و فرهنگ غنی است را به شما ارائه کند. این جزیره شگفت انگیز در ایتالیا، بعد از جزیره سیسیلی، دومین جزیره بزرگ در دریای مدیترانه است. ا۶الی ساردینیا، به خوشرویی و مهمانوازی معروف هستند که این امر باعث می شود تا مهاجران خیلی سریع بتوانند با جامعه ادغام شده و ارتباط برقرار کنند.

• بولزانو، شهر هنر و موزه

شهر بولزانو که در Tyrol جنوبی واقع شده است، ترکیبی از فرهنگ ایتالیا و آلمان را ارائه داده و مکانی جذاب برای زندگی است. اگر برای داشتن یک زندگی با کیفیت، آرام، غرق در طبیعت، ارزان و همچنین برای یافتن موقعیت های شغلی مناسب، قصد مهاجرت به ایتالیا را دارید، بولزانو را در گزینه های خود برای زندگی قرار دهید. البته برای داشتن یک زندگی راحت و ارتباط موثر در این شهر، لازم است به یکی از زبان های ایتالیایی و یا آلمانی مسلط باشید. 

بررسی هزینه مهاجرت به کشور ایتالیا در سال 2024

به طور کلی، هزینه مهاجرت به ایتالیا، بسته به روش مهاجرتی شما، متفاوت می باشد. برخی از روش ها مانند مهاجرت کاری به ایتالیا ،به صرف هزینه ای پایین نیاز دارند. از طرفی دیگر، خودحمایتی یا همان تمکن مالی در ایتالیا، مستلزم صرف هزینه ای بالا است. پس ابتدا روش مهاجرتی خود را انتخاب نموده و سپس هزینه های پیش رو را تخمین بزنید.

هزینه درخواست ویزای ایتالیا

متقاضیان مهاجرت به ایتالیا، میبایست صرف نظر از روش مهاجرتی خود، برخی از هزینه ها را بپردازند. برای مثال، هزینه درخواست ویزای ایتالیا، باید توسط همه متقاضیان، در سفارت این کشور پرداخت گردد. توجه داشته باشید که هزینه ویزا، غیر قابل استرداد است. این هزینه برای انواع ویزای ایتالیا به شرح زیر است:

  • ویزای شنگن ایتالیا (اعتبار تا سقف 90 روز): برای بزرگسالان، 85.90 دلار و برای کودکان 6 تا 12 سال، 43.00 دلار
  • ویزای ملی ایتالیا (با اعتبار حداکثر 1 سال): 124.60 دلار
  • ویزای تحصیلی ایتالیا (با اعتبار حداکثر 1 سال): 53.70 دلار

علاوه بر این، شما باید هزینه های دیگری مانند لگالایز کردن مدارک خود در سفارت ایتالیا، هزینه انگشت نگاری و ثبت اطلاعات بیومتریک و بسیاری هزینه های دیگر را در نظر داشته باشید. 

میزان تمکن مالی لازم جهت اخذ ویزای ایتالیا

نکته دیگری که باید در خصوص هزینه مهاجرت به کشور ایتالیا حتما به آن توجه داشته باشید، شرط اثبات تمکن مالی و تامین هزینه زندگی در ایتالیا است. این بدان معناست که متقاضیان باید مبلغ تعیین شده از سوی اداره مهاجرت ایتالیا را در حساب بانکی خود قرار داده و مدارک آن را به سفارت ایتالیا ارائه کنند. دلیل این امر نیز آن است که آفیسر پرونده شما باید اطمینان حاصل کند که شما پول کافی برای زندگی در ایتالیا و تامین هزینه های خود را دارید. در سال 2024، مبلغی که به عنوان تمکن مالی در نظر گرفته شده است، حداقل 442,30 یورو در ماه است. در واقع شما باید برای یک سال زندگی در ایتالیا، حداقل 5,307.6 یورو در حساب بانکی خود داشته باشید و مدارک اثبات آن را ارائه کنید.

هزینه اخذ بیمه درمانی در ایتالیا

از طرفی دیگر، هزینه اخذ بیمه درمانی در ایتالیا را نیز فراموش نکنید. بیمه ای که دریافت می کنید، باید هزینه های درمان شما در ایتالیا را حداقل به مبلغ 30000 یورو پوشش دهد. شما می توانید برای بررسی دقیق هزینه مهاجرت به ایتالیا، با توجه به روشی که انتخاب کرده اید، با کارشناسان عالیان ویزا مشاوره دریافت کنید. تیم عالیان ویزا، کلیه هزینه ها را برای شما محاسبه نموده و در صورتی که اطمینان حاصل کنند شما قادر به تامین این هزینه ها نخواهید بود، راهکارهای جایگزین به شما پیشنهاد می دهند. ما شما را با هر بودجه ای که دارید، به کشور رویاهایتان می رسانیم.

قوانین و شرایط مهاجرت به کشور ایتالیا برای ایرانی ها چیست؟

علاقه مندان مهاجرت به ایتالیا که شهروند ایران هستند نیز همانند شهروندان سایر کشورهای جهان، می توانند از روش های ذکر شده در قسمت های قبل، برای ورود به ایتالیا و اخذ اقامت آن استفاده کنند. این بدان معناست که به لحاظ قانونی، هیچ نوع ممنوعیت و یا سختگیری برای مهاجرت ایرانی ها به ایتالیا وجود ندارد. تنها نکته ای که وجود دارد آن است که شهروندان ایران باید برای ورود قانونی به ایتالیا، یکی از انواع ویزای این کشور را دریافت کنند. در واقع، ایران در لیست کشورهایی که شهروندان آن می توانند بدون ویزا وارد ایتالیا شوند وجود ندارد. پس پیش از هر اقدام، ابتدا ویزای مناسب خود را برای ورود به ایتالیا، انتخاب کنید. برای این امر، بهتر است از راهنمایی کارشناسان مهاجرتی استفاده نمایید.

مهم ترین مدارک موردنیاز جهت مهاجرت به کشور ایتالیا کدامند؟

مدارک مورد نیاز جهت مهاجرت به ایتالیا، به روش انتخابی شما و نوع ویزایی که باید دریافت کنید، بستگی دارد. پس بهتر است با مراجعه به وب سایت رسمی اداره مهاجرت ایتالیا، کلیه شرایط و مدارک لازم را با توجه به روش مهاجرتی خود، مطالعه کنید. در حالت کلی، برخی از مهم ترین مدارکی که تمامی متقاضیان اخذ ویزای ایتالیا باید به سفارت این کشور ارائه کنند عبارت اند از:

  • پاسپورت معتبر
  • کلیه مدارک هویتی و مدارک اثبات وضعیت مدنی
  • گواهی عدم سوپیشینه
  • گواهی سلامت پزشکی
  • چند قطعه عکس جدید با فرمت ویزا
  • مدارک دریافت بیمه درمانی در ایتالیا
  • فیش پرداخت هزینه ویزا
  • مدارک اثبات تمکن مالی
  • مدارک اثبات محل اقامت متقاضی در ایتالیا
  • مدارک مربوط به رزرو بلیط برای سفر به ایتالیا
  • انگیزه نامه و برنامه سفر

فرصت ویژه مهاجرت به کشور ایتالیا با مدرک دیپلم

آن دسته از دانشجویانی که مدرک دیپلم خود را در ایران دریافت نموده اند می توانند برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی، وارد برخی از بهترین دانشگاه های ایتالیا شوند. حال نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که متقاضیان میبایست یک سال دوره کالج را در ایتالیا بگذرانند تا واجد شرایط ورود به دانشگاه های ایتالیا شوند. در واقع، شرط اصلی ورود به دانشگاه های ایتالیا در مقطع کارشناسی آن است که یا دوره کالج را بگذرانید یا دیپلم خود را در ایتالیا دریافت کنید. 

به همین منظور، اگر قصد دارید فرزندان خود را برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی، به ایتالیا بفرستید، توصیه می کنیم ابتدا شرایط تحصیل فرزندان خود در مدارس ایتالیا را فراهم کنید. پس از آنکه فرزند شما توانست دیپلم خود را در ایتالیا دریافت کند، اکنون می تواند به راحتی وارد دانشگاه های ایتالیا شده و در رشته مورد علاقه خود به تحصیل بپردازد. در ضمن، به خاطر داشته باشید که برای تحصیل پزشکی در ایتالیا، دانشجویان ملزم به شرکت در آزمون ورودی دانشگاه های ایتالیا و همچنین ارائه مدرک زبان ایتالیایی هستند. تحصیل در ایتالیا در مقطع کارشناسی، مستلزم ارائه مدرک زبان ایتالیایی است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به ایتالیا با دیپلم، با ما در تماس باشید. 

معرفی سریع ترین روش مهاجرت به کشور ایتالیا

به طور کلی، اگر شرایط شما برای مهاجرت به ایتالیا فراهم باشد، قادر به تامین کلیه هزینه ها باشید و همچنین تمامی مدارک لازم را بدون نقص جمع آوری کرده باشید، قادر خواهید بود سریعا پروسه مهاجرت را طی کنید. با این حال، پروسه مهاجرت در برخی از روش ها، در مدت زمانی کمتری انجام می شود. در نتیجه، اگر بخواهیم سریع ترین روش مهاجرت به ایتالیا را به شما معرفی کنیم، باید بگوییم که تحصیل در ایتالیا می تواند یکی از سریع ترین روش ها باشد. البته ممکن است فرآیند اخذ پذیرش تحصیلی در ایتالیا و یا دریافت ویزای دانشجویی ایتالیا نیز تحت شرایطی طولانی شود. اما قطعا این فرآیند، طولانی تر از اخذ جاب آفر ایتالیا و یا سرمایه گذاری در این کشور نخواهد بود.

توصیه ما به شما متقاضی گرامی آن است که ابتدا شرایط خود را برای بررسی تخصصی، به کارشناسان امور مهاجرتی بسپارید تا بر اساس آن، سریع ترین و آسان ترین روش به شما پیشنهاد شود. کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا، آماده ارائه هرگونه خدمات در این زمینه می باشند.

سؤالات متداول

  • آیا کشور ایتالیا برای مهاجرت کاری مناسب است؟

به شرایط شما بستگی دارد. بالا بودن نرخ بیکاری در ایتالیا، یکی از مهم ترن دلایلی است که باعث شده تا ما این کشور را برای مهاجرت کاری پیشنهاد ندهیم.

  • بهترین روش مهاجرت به ایتالیا کدام است؟

تحصیل در ایتالیا و همچنین خودحمایتی (تمکن مالی) در ایتالیا، به دلیل آسان بودن و همچنین سریع بودن فرآیند آنها، جزو بهترین روش ها هستند.

  • ارزان ترین روش مهاجرت به ایتالیا کدام است؟

مهاجرت کاری و اخذ جاب آفر ایتالیا، یکی از ارزان ترین روش های مهاجرت به این کشور است.

  • آیا برای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا، ارائه مدرک زبان ایتالیایی الزامی است؟

به رشته و مقطع تحصیلی شما بستگی دارد. معمولا تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا، در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری امکان پذیر است. 

  • آیا اخذ ویزای همراه ایتالیا برای والدین ممکن است؟

خیر.

سخن پایانی

بسیاری از علاقه مندان به زندگی در اروپا، گزینه مهاجرت به ایتالیا را انتخاب می کنند. دلیل این امر نیز جاذبه های ایتالیا، فرهنگ غنی این کشور، مقرون به صرفه بودن هزینه های زندگی و همچنین سیستم آموزش و درمان عالی در این کشور است. متقاضیان مهاجرت به کشور ایتالیا باید بر اساس شرایط و اهداف خود، یکی از روش های مهاجرت به این کشور را انتخاب نموده و متناسب با آن، ویزای مناسب خود را دریافت کنند. ما در این مقاله، همه چیز را درباره شرایط، روش ها و هزینه های مهاجرت به کشور زیبای ایتالیا را برایتان شرح دادیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برایتان مفید بوده باشد.

گروه مهاجرتی عالیان ویزا که متشکل از تیمی مجرب و حرفه ای است، دارای سال ها تجربه موفق در زمینه مهاجرت به کشورهای اروپایی می باشد. تیم باتجربه عالیان ویزا که به قوانین مهاجرتی کشورهای مختلف جهان کاملا مسلط هستند، تا کنون اکثر پرونده های متقاضیان را به طور تضمینی به سرانجام رسانده اند. هدف گروه عالیان ویزا، صرفا ورود شما به کشور مقصد نیست. بلکه ما به ساختن آینده ای روشن برای شما می اندیشیم. اگر شما هم می خواهید یکی از صدها مهاجر موفق باشید که با همکاری تیم عالیان ویزا به کشور رویاهایشان رسیده اند، فرصت را از دست ندهید و همین حالا اقدام کنید. تنها کافیست با شماره های موسسه تماس بگیرید تا کارشناسان ما، شما را راهنمایی کنند. برای ارتباط سریع تر، فرم ارزیابی موجود در وب سایت ما را تکمیل کنید تا سریعا با شما تماس گرفته شود.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *