سریعترین راه اخذ پاسپورت دومینیکا

اگر به شما بگوییم که برای اخذ پاسپورت دومینیکا نیازی به داشتن مدرک زبان، تحصیلات عالی و حتی حضور فیزیکی در این کشور ندارید، حتما تعجب می کنید. بله، طرح ویژه ای که دولت دومینیکا ارائه می دهد، شما را از سختی های اخذ اقامت موقت و تبدیل آن به اقامت دائم و سپس شهروندی، خلاص می کند. بر طبق این فرصت طلایی، مهاجران می توانند از طریق سرمایه گذاری، به آسانی و در عرض 4 ماه، پاسپورت دومینیکا را دریافت کنند. حال اگر برایتان این سوال پیش آمد که سرمایه گذاری در دومینیکا چگونه ممکن است و چه روش ها و شرایطی دارد، خواندن این مقاله را از دست ندهید. 

ما در این مقاله قصد داریم تمامی نکات مهم درباره دریافت شهروندی دومینیکا را برایتان شرح داده و به سوالات مهم شما در این زمینه پاسخ دهیم. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله، توسط گروه مهاجرتی عالیان ویزا و از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور دومینیکا گردآوری شده است.

اخذ پاسپورت دومینیکا
عناوین و موضوعات این مقاله

به جرات می توانیم بگوییم که هیچ کشوری در جهان، حتی کشور ترکیه، به این آسانی، با این سرعت و همچنین با این هزینه پایین، شهروندی و پاسپورت اعطا نمی کند. اگر با فهمیدن این موضوع تعجب کرده اید، صبر کنید، چرا که هنوز نکاتی دیگر درباره پاسپورت دومینیکا وجود دارد تا شما را بیشتر متعجب کند. در واقع، باید بگوییم که برای اخذ پاسپورت دومینیکا شما نیازی به حضور فیزیکی در این کشور و رعایت شرط حضور، نخواهید داشت. به علاوه، دومینیکا تنها کشوری در جهان است که در کمترین زمان ممکن، یعنی حدود 4 ماه، به افراد واجد شرایط و اعضای خانواده آنها، شهروندی و پاسپورت اعطا می کند. این موضوع وقتی جذاب تر می شود که بدانید دولت دومینیکا، شهروندی دوگانه را نیز به رسمیت می شناسد و شما ملزم به ترک تابعیت اصلی خود نخواهید بود. بله، مزایای دریافت شهروندی دومینیکا، همینقدر حیرت آور است.

اخذ پاسپورت دومینیکا

علاوه بر موارد گفته شده، لازم به ذکر است که اعتبار و قدرت پاسپورت دومینیکا، عامل مهم دیگری در جذب مهاجران جهان به این کشور می باشد. حتما می دانید که منظور از اعتبار پاسپورت، تعداد کشورهاییست که می توانید با پاسپورت دومینیکا، به آن سفر کنید. اکنون در سال 2024، اعتبار پاسپورت کشور دومینیکا، 66 است و به دارندگان آن امکان می دهد که بدون ویزا، به 72 کشور جهان سفر کنند. برای سفر به بسیاری دیگر از کشورهای جهان نیز ممکن است دریافت ویزا، فقط در بدو ورود به آن کشور لازم باشد. اکنون که با مهم ترین مزایای اخذ پاسپورت کشور دومینیکا آشنا شدید، بیایید تا شرایط و روش های دریافت آن را نیز برایتان توضیح دهیم.

معرفی بهترین روش های اخذ پاسپورت دومینیکا

طرح ویژه اخذ پاسپورت دومینیکا، معمولا با عنوان “شهروندی دومینیکا از طریق سرمایه گذاری”، شناخته می شود. در نتیجه، بهترین و  سریع ترین روش دریافت تابعیت دومینیکا، سرمایه گذاری در این کشور است. حال اگر می خواهید بدانید این سرمایه گذاری چگونه ممکن است و چه شرایطی دارد، خواندن این قسمت را از دست ندهید. به طور کلی، دولت دومینیکا به کسانی که می خواهند در عرض 4 ماه پاسپورت دومینیکا را دریافت کنند، دو گزینه پیشنهاد می دهد: اعطای کمک های ملی یا همان طرح دونیشن(donation) به ارزش 100000 دلار و یا خرید ملک در دومینیکا.

باید بدانید که هدف از طرح دونیشن در دومینیکا، حمایت مالی از پروژه های دولتی و خصوصی (کمک به صنعت گردشگری دومینیکا) در این کشور است. اعطای شهروندی از طریق خرید املاک و مستغلات نیز با هدف رشد اقتصاد دومینیکا و جذب سرمایه گذاران خارجی صورت می گیرد. اگر می خواهید با این روش ها بیشتر آشنا شوید، خواندن ادامه مطلب را از دست ندهید.

1- دریافت پاسپورت دومینیکا از طریق خرید ملک

در طی سال های اخیر، با رشد صنعت گردشگری در دومینیکا، مالکیت خارجی املاک و مستغلات در این کشور به سرعت افزایش یافته است. آمریکایی ‌ها به طور بی‌ سابقه به کشور دومینیکا آمده اند و تجار و بازرگانان از سراسر جهان، به ویژه از چین، روسیه و خاورمیانه، در استراحتگاه ‌های لوکس دومینیکا، سرمایه ‌گذاری نموده اند. آیا شما هم می خواهید یکی از هزاران سرمایه گذار در دومینیکا باشید که با خرید ملک، تابعیت دومینیکا را در عرض 3 تا 7 ماه دریافت کرده اند؟ پس باید یک ملک به ارزش حداقل 200,000 دلار در این کشور خریداری کنید. این ملک می تواند ویلا، آپارتمان، اقامتگاه و یا یک هتل باشد که توسط دولت دومینیکا تایید شده است. 

شما می توانید ملک خریداری شده را 3 تا 5 سال بعد به فروش برسانید و سود بالایی به دست آورید. در ضمن، این روش به شما امکان می دهد نسبت به اخذ پاسپورت دومینیکا برای همسر، فرزندان، والدین و پدربزرگ و مادربزرگ خود اقدام کنید.

2- دریافت شهروندی دومینیکا از طریق مشارکت در پروژه های دولتی

در این روش، متقاضیان اخذ پاسپورت دومینیکا باید حداقل 100,000 دلار، به صندوق دولتی دومینیکا برای پیشرفت پروژه های دولتی که شامل بازسازی مدارس و بیمارستان های این کشور می شود، واریز کنند. صندوق تنوع اقتصادی دومینیکا (EDF)، پروژه های بخش دولتی و خصوصی این کشور را در تلاش برای افزایش توسعه ملی و حمایت از پیشرفت اجتماعی و امنیت مالی جزایر، تامین مالی می کند. پروژه های بخش دولتی، معمولا شامل بازسازی بیمارستان های محلی، ساخت مدارس جدید، ساخت استادیوم ورزشی و ارتقای صنعت دریایی جزیره دومینیکا است. این در حالیست که پروژه‌ های بخش خصوصی، عمدتاً بر پیشرفت بخش ‌های فناوری اطلاعات، گردشگری و کشاورزی این کشور متمرکز هستند.

اخذ پاسپورت دومینیکا

متقاضیان مشارکت در این طرح، باید ابتدا درخواست خود را به نهاد CBIU ارسال کنند. در صورت دریافت تاییدیه، باید کل مبلغ مشارکت، از طریق حواله به حساب سپرده دولتی تعیین شده در بانک تجاری ملی دومینیکا واریز شود. توجه داشته باشید که این مبلغ، غیرقابل استرداد است. لازم به ذکر می باشد که مبلغ واریز شده، پس از صدور شهروندی برای متقاضی و اعضای خانواده وی، توسط دولت دومینیکا از حساب برداشته می شود. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص روش های ذکر شده در بالا و اطمینان از واجد شرایط بودن خود جهت اخذ پاسپورت دومینیکا از این طریق، با کارشناسان عالیان ویزا مشاوره دریافت کنید.

قوانین جدید پاسپورت دومینیکا در سال 2024

برای دریافت بروزترین اطلاعات در ابتدا توصیه ما به شما متقاضی گرامی آن است که با مراجعه به وب سایت رسمی اداره مهاجرت دومینیکا، جدیدترین شرایط اخذ پاسپورت دومینیکا را مطالعه نموده و از تغییرات آن، مطلع شوید. همچنین می توانید از راهنمایی های کارشناسان و وکلای مهاجرتی که به قوانین دومینیکا مسلط هستند، استفاده کنید.

در حالت کلی، شرایط دریافت شهروندی دومینیکا می تواند با توجه به روش انتخابی افراد و یا حتی ملیت آنها، متفاوت باشد. اما در کلیه روش ها، متقاضی باید حداقل 18 سال سن داشته باشد و دارای سلامت کامل باشد. در ضمن، عدم سوپیشینه کیفری نیز از دیگر شروط بسیار مهم است. به علاوه، متقاضی باید مدارک افتتاح حساب خود در دومینیکا را تحویل دهد و اثبات کند که حداقل 1500 دلار، مستعمری مادام العمر دریافت می کند. این امر می تواند از طریق ارائه گواهی از یک دولت خارجی، موسسه رسمی، شرکت خصوصی و یا موسسه مالی انجام شود. و در نهایت، یک فردی که اقامت دائم یا شهروندی دومینیکا را دارد، میبایست نزد یک دفتر اسناد رسمی، تضمین کند که متقاضی اخذ پاسپورت دومینیکا، هیچ گاه هزینه ای برای این کشور نخواهد داشت.

مهم ترین مدارک لازم برای دریافت پاسپورت دومینیکا

متقاضی اخذ پاسپورت دومینیکا باید کلیه مدارک تعیین شده توسط اداره مهاجرت این کشور را که همگی به زبان انگلیسی ترجمه شده اند، به سفارت دومینیکا تحویل دهد. معمولا تحویل مدارک، در روز مصاحبه در سفارت دومینیکا انجام می شود. پس از بررسی مدارک ارائه شده، آفیسر پرونده از واجد شرایط بودن متقاضی، اطمینان حاصل می کند. 

مهم ترین این مدارک عبارت اند از:

  • پاسپورت معتبر و کپی آن
  • کلیه مدارک هویتی متقاضی
  • مدارک اثبات وضعیت مدنی متقاضی مانند سند ازدواج، سند طلاق، گواهی تولد فرزندان و غیره
  • 2 قطعه عکس پرسنلی جدید با فرمت پاسپورت
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا و شهروندی
  • فیش پرداخت هزینه ویزا
  • گواهی سلامت پزشکی
  • گواهی عدم سوپیشینه
  • مدارک اثبات تمکن مالی
  • تعهدنامه رسمی مبنی بر حمایت از اعضای خانواده
  • اثبات محل سکونت متقاضی در دومینیکا

در صورتی که متقاضی بخواهد ویزای همراه دومینیکا را نیز برای اعضای خانواده خود دریافت کند، باید مدارک هویتی آنها، گواهی عدم سوپیشینه و سلامت آنها را به همراه برخی مدارک دیگر، ارائه کند.

هزینه دریافت پاسپورت دومینیکا در سال 2024 و نحوه پرداخت آن

علاوه بر تامین میزان سرمایه لازم جهت اخذ شهروندی دومینیکا از طریق سرمایه گذاری، متقاضیان باید برخی هزینه های دیگر را نیز پرداخت کنند. حال نیز هزینه ها می تواند با توجه به روش سرمایه گذاری افراد، متفاوت باشد. در حالت کلی، برای آنکه درخواست تابعیت دومینیکا توسط دولت این کشور تایید شود، مقامات مربوطه باید نسبنت به احراز هویت متقاضیان اقدام کنند. در ضمن، قابل اطمینان بودن متقاضیان، قانونی بودن سرمایه آنها، عدم سوپیشینه و یا نداشتن سابقه ریجکتی در ویزاها و مجوزهای اقامت قبلی، باید توسط مقامات دومینیکا محرز شود. این اقدامات، همگی شامل هزینه می باشند که به شرح زیر است:

• هزینه احراز هویت و قانونی بودن سرمایه:

۲۵۰۰۰ دلار برای سرمایه گذار اصلی و ۱۵۰۰۰ دلار برای همسر و ۱۵۰۰۰ دلار برای هر یک از فرزندانی که بیش از 16 سال سن داشته باشند و ۱۰ هزار دلار برای فرزندان زیر ۱۶ سال

• سایر هزینه ها:

3,131 دلار یا بیشتر برای متقاضی اصلی، 5,714 دلار یا بیشتر برای هریک از اعضای خانواده

برای دریافت شهروندی دومینیکا چه مراحلی را باید طی کنیم؟

فرآیند اخذ پاسپورت دومینیکا، تقریبا ساده است و پیچیدگی های خاصی ندارد. بر اساس قوانین دومینیکا، این فرآیند باید توجه یک وکیل یا نماینده قانونی انجام شود. ما در این قسمت، به طور خلاصه این مراحل را برایتان آورده ایم.

  • روش سرمایه گذاری در دومینیکا را انتخاب کنید
  • با یک وکیل و یا نماینده رسمی، جهت انجام فرآیند اخذ تابعیت برای شما، توافق کنید
  • کلیه مدارکی که از طرف نماینده قانونی به شما داده می شود را تکمیل کنید
  • نماینده یا وکیل مربوطه باید از جانب شما، درخواست اخذ شهروندی را به نهاد “تابعیت از طریق سرمایه گذاری” یا همان CBIU ارسال کند
  • نهاد CBIU، درخواست شما را پردازش و بررسی می کند
  • در صورت تایید درخواست، باید سرمایه گذاری خود در دومینیکا را تکمیل کنید
  • در نهایت، شهروندی و تاییدیه ثبت نام و پاسپورت، به شما اعطا می شود
دریافت پاسپورت دومینیکا

در مورد هزینه زندگی در دومینیکا بیشتر بدانیم

اطلاع از هزینه های زندگی در کشور مقصد، یکی از مهم ترین اقداماتی است که کلیه مهاجران باید با دقت انجام دهند. در خصوص کشور دومینیکا باید بدانید که این کشور، در مقایسه با سایر مقاصد مهاجرتی در جهان، مقرون به صرفه تر است. در واقع هزینه های پایین زندگی در دومینیکا، مهاجران را به این کشور جذب کرده است. بر اساس گزارش های به دست آمده، برای زندگی در دومینیکا، ماهیانه بین 450 تا 1000 دلار نیاز خواهید داشت. جدیدترین آپدیت هزینه های زندگی در دومینیکا نشان می دهد که میزان اجاره یک آپارتمان در مرکز شهر، حدود 975.00 دلار کارائیب است. این در حالیست که میزان اجاره یک پارتمان در خارج از مرکز شهر، حدود 967.66 دلار کارائیب می باشد. پس به یاد داشته باشید که سبک زندگی و عادت های شما، تاثیر بسزایی در هزینه های زندگی در این کشور خواهد داشت.

سؤالات متداول

  • آیا با مدرک سیکل هم می توان نسبت به اخذ پاسپورت دومینیکا اقدام کرد؟

بله. این گزینه مهاجرتی، نیازی به ارائه مدرک تحصیلی بالا ندارد.

  • آیا امکان دریافت پاسپورت دومینیکا برای والدین همسر متقاضی اصلی نیز وجود دارد؟

بله. شما می توانید برای والدین خود و والدین همسرتان، درخواست شهروندی کنید.

  • آیا با پاسپورت دومینیکا می توان به اروپا سفر کرد؟

بله. شما قادر خواهید بود بدون ویزا، به کل کشورهای شنگن سفر نموده و تا سقف 90 روز در این منطقه اقامت داشته باشید.

  • آیا اخذ پاسپورت دومینیکا از طریق تولد ممکن است؟

بله. کودکانی که در دومینیکا به دنیا بیایند، صرف نظر از تابعیت والدین خود، تابعیت دومینیکا را دریافت می کنند.

  • آیا از طریق ازدواج هم می توانیم تابعیت دومینیکا را به دست آوریم؟

بله. اگر شما با فردی که مقیم دائم و تا شهروند دومینیکا است ازدواج کنید، امکان اخذ تابعیت و پاسپورت این کشور برایتان وجود خواهد داشت.

سخن پایانی

اخذ پاسپورت دومینیکا از طریق سرمایه گذاری، یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین طرح های مهاجرتی در جهان است. در این روش، متقاضی می تواند یا در صندوق مشارکت دولتی این کشور سرمایه گذاری کرده و یا در دورمینیکا یک ملک خریداری کند. پس از انجام سرمایه گذاری، در مدت زمانی بسیار کوتاه، تابعیت و پاسپورت دومینیکا به متقاضی اصلی و اعضای خانواده وی اعطا می شود. خوشبختانه این طرح شرط حضور ندارد و اخذ تابعیت دوگانه را نیز به رسمیت می شناسد.

ما در این مقاله، هر آنچه باید در مورد دریافت پاسپورت کشور دومینیکا از طریق سرمایه گذاری بدانید را برایتان شرح دادیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برایتان مفید بوده باشد. گروه مهاجرتی عالیان ویزا همواره در تلاش است تا شما را با جدیدترین طرح های مهاجرتی جهان آشنا کند. در واقع هدف ما آن است که به جای پیشنهاد روش های گران و پرریسک به شما، روش هایی که درصد موفقیت بالاتری را دارند و ارزان تر هستند، پیش پای شما قرار دهیم. فرصت را از دست ندهید و همین حالا فرم ارزیابی رایگان موجود در وب سایت ما را تکمیل کنید تا با شما تماس بگیریم. شماره های موسسه نیز برای برقراری ارتباط سریع تر، برایتان قرار داده شده است.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *