جدیدترین شرایط مهاجرت به پرتغال در سال 2024

کشور پرتغال که در بخش جنوب غربی قاره اروپا قرار دارد، حدود 10میلیون نفر جمعیت داشته و 92 هزار کیلومتر مربع مساحت دارد. دولت این کشور از نوع جمهوری پارلمانی بوده و دارای اقتصادی پیشرفته و همچنان رو به رشد با سرعتی قابل توجه می ‌باشد. این مسئله صرفا در موضوع اقتصاد خلاصه نشده و بلکه سرعت بالای پیشرفت پرتغال در رفاه، کیفیت زندگی، وضعیت معیشتی، حقوق بشر، شادی و رضایت مردم، کیفیت بالای نظام آموزشی بسیار مورد توجه گرفته و بنابراین مهاجرت به این کشور از هر روش ممکن به ویژه از روش‌ هایی مانند مهاجرت تحصیلی، مهاجرت سرمایه‌ گذاری، استارت آپ، کارآفرینی و کاری  مورد توجه مهاجرین  به ویژه کشورهای در حال توسعه است. هزینه زندگی در کشور پرتغال نسبت به سایر کشورهای اروپایی نظیر اتریش، هلند، سوئد، فنلاند، دانمارک و آلمان کمتر است و شرایط اخذ اقامت دائم آن هم آسان تر است. كليه اطلاعات ارائه شده در اين مقاله توسط عاليان ويزا، از منابع معتبر و  وب سايت هاى رسمى كشور پرتغال گردآورى شده است؛ بنابراین اگر شما نیز قصد دارید که نسبت به شرایط مهاجرت به پرتغال در سال 2022 اطلاعات مورد نیاز را کسب کنید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

مهاجرت به پرتغال

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • روش های مهاجرت به پرتغال
  • شرایط مهاجرت از طریق تحصیل
  • شرایط مهاجرت از طریق سرمایه گذاری
  • شرایط مهاجرت از طریق کار
  • شرایط مهاجرت از طریق ازدواج
  • مهاجرت از طریق ویزای استارت آپ پرتغال
  • شرایط مهاجرت به پرتغال از طریق خرید ملک
  • مهم ترین مزایای مهاجرت به کشور پرتغال
مهاجرت به پرتغال

روش های مهاجرت به پرتغال

کشور پرتغال علاوه بر شرایط اقتصادی مطلوبی که دارد، توانسته با فراهم کردن زیر ساخت هایی گسترده، شرایط مساعدی را برای صنایع مختلف فراهم کند. همین امر می تواند دلیل بسیار خوبی برای پیشرفت روز افزون این کشور و مهاجرت کاری باشد. از طرفی شرایط تحصیلی مناسب در بهترین دانشگاه های این کشور، امکان دریافت مدرک تحصیلی معتبر و مورد تأیید وزارت علوم ایران را برای دانشجویان بین المللی میسر کرده است. اشتغال در صنایع مختلف و کسب درآمد عالی از دیگر دلایل برای مهاجرت به پرتغال هستند. علاوه بر این، برخلاف دیگر کشورهای اروپایی، شما به عنوان یک سرمایه گذار خارجی می توانید از راه های بسیاری، اقامت دائم این کشور را دریافت کنید. برای مهاجرت به پرتغال روش‌ های مختلفی وجود دارد، اما برخی از آن ها توسط ایرانیان بیشتر مورد استقبال قرار می گیرد مانند خرید ملک، استارت آپ، خودحمایتی. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی و بررسی آن ها بپردازیم.

مهاجرت به پرتغال
شرایط مهاجرت از طریق تحصیل

اخذ ویزای تحصیلی پرتغال را می توان یکی از آسان ترین و امن ترین روش های مهاجرت به این کشور دانست. پرتغال یکی از مقرون به صرفه ترین کشورهای محبوب مهاجران به ویژه دانشجویان بین المللی است زیرا به طور متوسط هزینه زندگی یک دانشجوی خارجی در پرتغال بین 500 الی 800 یورو در ماه است و میانگین هر سال شهریه یک دانشجوی کارشناسی، حدود ۴ تا ۶ هزار یورو در این کشور است که این میزان شهریه در مقایسه با سایر کشورهای اتحادیه اروپا بسیارمناسب است. تحصیل به زبان انگلیسی در برخی از دانشگاه های پرتغال امکان پذیر است که یکی از جنبه های مثبت سیستم آموزشی این کشور نیز می باشد و از دیگر عوامل جذب کننده دانشجویان بین اللملی محسوب می شود. پرتغال علاوه بر دارا بودن زیر ساخت ها و ظرفیت ها، به دلیل عضویت در معاهده شنگن محبوبیت زیادی بین دانشجویان خارجی دارد. همچنین دانشجو می تواند در مدت تحصیل خود در پرتغال برای مدت محدود به کشورهای عضو شنگن سفر کند و پس از اتمام تحصیلات اقامت کاری و دائم جدید بگیرد. دانشجویان در این کشور ۲۰ ساعت در هفته اجازه کار دارند.

شرایط مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

این روش مهاجرت به پرتغال از راه های مختلفی انجام می شود و کشور پرتغال برنامه مهاجرتی سرمایه گذاری را برای آن دسته از افرادی که دارای سرمایه مناسبی می باشند و می خواهند اقامت پرتغال را دریافت کنند، ارائه کرده است. این روش ها شامل موارد زیر می شود:

  • سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت
  • سرمایه گذاری از طریق راه اندازی یک کسب و کار و ایجاد اشتغال
  • سرمایه گذاری در بخش های دولتی و میراث فرهنگی کشور پرتغال
  • سرمایه گذاری با خرید ملک یا خرید سهام
مهاجرت به پرتغال

شرایط مهاجرت از طریق کار

برای مهاجرت کاری به پرتغال، باید نسبت به اخذ ویزای کاری اقدام نمایید و از همه مهم تر، یک پیشنهاد کاری از یک کارفرمای پرتغالی دریافت کنید. در حال حاضر کشور پرتغال دچار کمبود نیروی کار ماهر در حوزه‌ هایی همچون ارتباطات، IT و پرستاری است. بنابراین می ‌توانید با تهیه یک رزومه مناسب و با ثبت نام در سایت های کاریابی پرتغال، شغلی متناسب با تخصص و تحصیلات خود پیدا کنید و برای دریافت پیشنهاد کاری، درخواست دهید که البته کاری نسبتاَ دشوار اما شدنی است. شهروندان اتحادیه اروپا نیازی به اجازه کار رسمی ندارند، اما شهروندان خارج از اتحادیه اروپا مانند ایران باید برای اشتغال در این کشور مجوز کار دریافت کنند. در این روش مهاجرتی، متقاضی می ‌تواند به مدت 5 سال ویزای خود را تمدید کرده و در نهایت برای دریافت اقامت دائم اقدام کند.

مهاجرت به پرتغال

شرایط مهاجرت از طریق ازدواج

در این روش معمولا تابعیت مرد به زن رسیده و زن تابعیت مضاعف می‌گیرد و گاه نیز برعکس بوده و تابعیت از زن به مرد اعطا می ‌شود؛ اما در نظر داشته باشید که آنچه در این روش بسیار مهم است، پشتوانه مالی و واقعی بودن ازدواج است. در این روش شما باید هزینه یک سال زندگی را در حساب خود داشته باشید و همسر شما از کشور پرتغال نیز باید از نظر اقتصادی و درآمد زایی وضعیت خوبی داشته باشد و مشخص باشد که از پس هزینه زندگی دو نفر بر می ‌آید. حقیقت این است که ویزای ازدواج کشور پرتغال بسیار سخت صادر می ‌شود و به هیچ عنوان روش ساده‌‌ ای برای ورود به کشور پرتغال نیست. در این روش اختلاف سن زن و مرد نباید بیش از 15 سال باشد، در زمان وصلت هر دو شخص باید مجرد باشند و در صورت ازدواج قبلی باید مدرک طلاق و یا فوت همسر ارائه شود، نحوه آشنایی نیز باید مستند ارائه شود که عبور از این مرحله بسیار سخت است.

مهاجرت از طریق ویزای استارت آپ پرتغال

کشور پرتغال دارای برنامه های گوناگونی جهت اعطای اقامت دائم و تابعیت برای افراد خارجی می باشد که از جمله این برنامه ها، می توان به خود حمایتی، خرید ملک و یا برنامه استارت آپ ویزای پرتغال اشاره نمود. در ویزای استارت آپ پرتغال، ایده تجاری متقاضی و در صورت نداشتن ایده، طرح مراکز تحقیقاتی و پژوهشی بصورت یک بیزینس پلن قوی توسط یک تیم حرفه ای در می آید. در این روش یک شرکت قانونی با سرمایه حداقلی برای متقاضی نیز ثبت می شود و تا ۳ سال نیز پشتیبانی حقوقی و تجاری متخصصین را خواهید داشت. یکی از مزایای این روش عدم نیاز به رعایت شرط حضور ۶ ماه در سال برای تمدید اقامت است و شما می توانید با توجه به نیاز تجارت خود مدت زمان کمتری در خاک پرتغال حضور داشته باشید. برای اینکه اقامت شما حفظ شود نیاز نیست حتما شرکت شما سود ده باشد. ویزای استارت آپ پرتغال، نه تنها موجب اخذ اقامت و تابعیت برای متقاضی بلکه شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال و گاهی تحت شرایط خاص زیر 24 سال وی نیز می شود. در ویزای استارت آپ پرتغال شخص در ابتدا ویزایی با اعتبار دو سال دریافت می نماید که این ویزا یک بار به مدت 3 سال دیگر نیز قابل تمدید است. پس از گذشت این ۶ سال متقاضی می تواند جهت دریافت پاسپورت و تابعیت پرتغال اقدام نماید. لازم به ذکر است پاسپورت این کشور بسیار معتبر می باشد و در حال حاضر در رتبه 3 جهان قرار دارد.

شرایط مهاجرت به پرتغال از طریق خرید ملک

 با مهاجرت به پرتغال از طریق خرید خانه و ملک می توان اقامت این کشور را دریافت نمود. اهمیت ویزای سرمایه گذاری در خرید خانه و ملک در پرتغال بسیار بالا می باشد و به ویزای طلایی شناخته می شود. متقاضی با مهاجرت از طریق خرید ملک می تواند مجوز اقامت این کشور را برای همسر و فرزندان زیر ۲۷ سال اخذ کند. مهاجرت به پرتغال از طریق خرید ملک به چند صورت امکان پذیر است:

  • خریدار ملک در پرتغال می تواند ملکی را به ارزش حداقل 500 هزار یورو در پرتغال خریداری کند؛ در این مورد اهمیتی ندارد که فرد خریدار در کدام شهر پرتغال و در چه محله ای ملک بخرد و سال ساخت ملک نیز مهم نیست.
  • متقاضی می تواند ملکی را به ارزش 350 هزار یورو خریداری کند. مشروط بر اینکه، از زمان ساخت ملک مورد نظر 30 سال گذشته باشد و با به عبارتی ملکی 30 ساله باشد و یا در اطراف شهر قرار داشته باشد.
  • متقاضی می تواند هر دو مورد بالا را در مناطق کم جمعیت و شهرهای کوچک پرتغال انتخاب کند. تحت این شرایط می تواند 20 درصد از کل مبلغ هزینه های خرید ملک بکاهد. به این صورت که برای خرید گزینه ی اول تنها 400 یورو و برای گزینه ی دوم تنها 280 یورو لازم است.
مهم ترین مزایای مهاجرت به کشور پرتغال
  • زندگی در کشور اروپایی با ثبات اجتماعی و اقتصادی
  • امکان رفت و آمد به کشورهای حوزه شنگن بدون ویزا
  • امکان اخذ مجوز اقامت دائم برای همسر و فرزندان با اخذ اقامت متقاضی و والدین متقاضی و همسر وی به شرط اثبات وابستگی
  • تحصیل رایگان فرزندان زیر ۱۸ سال
  • امکان اخذ پاسپورت پس از ۶ سال
  • نیاز به شرط حضور فقط ۷ روز در سال برای تمدید اقامت
  • پایین بودن هزینه های زندگی در مقایسه با دیگر کشورهای اروپای غربی
  • اجازه کار و ثبت شرکت
  • تضمین بازگشت سرمایه اولیه
مهاجرت به پرتغال
سؤالات متداول
  •  از چه روش هایی می ‌توان اقامت دائم پرتغال را دریافت کرد؟

مهاجرت کاری، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری شامل خرید املاک و مستغلات، ثبت شرکت و کارآفرینی و استارت آپ جزء روش هایی هستند که از طریق آن ها می‌توان اقامت دائم پرتغال را دریافت کرد.

  •  امن ترین روش برای سرمایه گذاری در پرتغال چیست؟

امن ترین روش سرمایه گذاری در پرتغال، خرید املاک و مستغلات است. چرا که از این طریق، علاوه بر اجازه کار و تحصیل، می‌توانید اقامت دائم این کشور را نیز پس از 5 سال دریافت کنید.

  • کم هزینه ترین روش برای مهاجرت به پرتغال چیست؟

روش های کاری مثل دریافت پیشنهاد شغلی از یک کارفرما در پرتغال از کم هزینه ترین روش های مهاجرت است. تحصیل در پرتغال نیز دومین روش کم هزینه است.

  • پروسه اعطای اقامت از طریق خرید ملک چقدر زمان می برد؟

حدود ۴ تا ۶ ماه

  • آیا بازگشت سرمایه اولیه در خرید ملک تضمین می گردد؟

بله

  • آیا امکان فروش ملک بعد از ۵ سال با حفظ اقامت دائم وجود دارد؟

بله اما در صورتیکه ملک خود را ظرف کمتر از ۵ سال بفروشید، اخذ اقامت دائم شما با مشکل مواجه می شود.

سخن پایانی

یکی از مهم ترین عواملی که برای متقاضیان مهاجرت به پرتغال و زندگی در این کشور مهم است، هزینه های زندگی و اقامت می باشد. در کنار تمام مزایا و نکات مثبت مهاجرت به این کشور، می توان به  مقرون به صرفه بودن هزینه ها و مخارج زندگی در این کشور نسبت به دیگر کشور های اروپایی اشاره کرد. از آن جایی که صنایع کشاورزی و صنایع شیلات و غذاهای دریایی در پرتغال رونق خاصی دارد، مخارج تأمین مواد غذایی خانوار بسیار اقتصادی است. امنیت سرمایه گذاری خارجی در این کشور بسیار بالاست بطوریکه ریسک سرمایه گذاری شما تقریبا صفر می باشد. همچنین بازگشت سرمایه اولیه شما تضمین می گردد. همین امر پرتغال را به کشوری مطلوب برای مهاجرت تبدیل کرده است. عاليان ويزا با بهره گيرى از كارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترين و دقيق ترين اطلاعات مربوط به جدیدترین شرایط مهاجرت به پرتغال را به شما عزيزان ارائه می نمايد. جهت دريافت مشاوره رايگان و سريع، شما می توانيد فرم ارزيابى را تكميل نماييد و يا با شماره هاى موسسه از طريق واتس آپ تماس حاصل فرماييد.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه های ثبت شده برای “جدیدترین شرایط مهاجرت به پرتغال در سال 2024”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *