قوانین دانشگاه های کانادا

اگر به فکر مهاجرت تحصیلی هستید و در عین حال، میزان کیفیت آموزش، دانشگاه، اساتید و همچنین کیفیت زندگی در کشور محل تحصیل شما برایتان مهم است و قصد دارید بلافاصله پس از فارغ التحصیلی شغل مورد علاقه خود را نیز در کشور مقصد بیابید، ما به شما توصیه می کنیم که از فرصت تحصیل در دانشگاه های کانادا غافل نشوید. در واقع مهاجرت تحصیلی به کانادا، یکی از بهترین روش های اخذ اقامت و حتی شهروندی این کشور توسعه یافته است. یک دانشجو می تواند با تحصیل در کانادا، امکانات و مزیت های بسیار زیادی را یکجا دریافت کند و بدون دغدغه در فکر ساختن آینده ای درخشان باشد. حال اگر نمی دانید چه شرایط و قوانینی جهت تحصیل دانشجویان بی المللی در کانادا در نظر گرفته شده است، خواندن این مقاله را از دست ندهید. ما به شما کمک خواهیم کرد تا با خیالی آسوده، زندگی دیگری را در کانادا تجربه کنید. کلیه مطالب موجود در این مقاله توسط گروه مهاجرتی عالیان ویزا و از منابع رسمی و معتبر کشور کانادا برای شما مخاطب عزیز گردآوری شده است.

قوانین دانشگاه های کانادا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • برنامه دولت کانادا برای جذب دانشجویان بین المللی
  • اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های کانادا در مقاطع مختلف
  • چگونه از دانشگاه های کانادا پذیرش تحصیلی دریافت کنیم؟
  • قوانین کار برای دانشجویان بین المللی در کانادا
  • مدرک زبان مورد نیاز جهت تحصیل در دانشگاه های کشور کانادا
قوانین دانشگاه های کانادا

برنامه دولت کانادا برای جذب دانشجویان بین المللی

در سال 2019، دولت کانادا با راه اندازی یک استراتژی آموزش بین المللی به نام Building on Sucsess، اعلام کرد که تنوع دانشجویان بین المللی در اولویت نظام آموزش عالی این کشور می باشد و برای این هدف بودجه ای به مبلغ 147.9 میلیون دلار برای 5 سال اختصاص داد. درنتیجه طی سال گذشته، کانادا بیش از 400000 دانشجوی بین المللی پذیرش کرده است که اکثر این دانشجویان از کشورهای فرانسه، نیجریه، چین، ژاپن، کره جنوبی، ایالات متحده، برزیل، ایران، هند و ویتنام بوده اند. تعداد دانشجویان بین المللی در کانادا هر ساله در حال افزایش است و بسیاری از آنها پس از پایان تحصیل خود می توانند در کشور کانادا بمانند.

اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های کانادا در مقاطع مختلف

به طور معمول، شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور کانادا با توجه به رشته، مقطع تحصیلی و نوع دانشگاه متفاوت است. پس توصیه می شود حتما با مراجعه به وبسایت رسمی دانشگاه انتخابی خود در کانادا، ابتدا کلیه شرایط را مطالعه نموده و از واجد شرایط بودن خود جهت درخواست پذیرش اطمینان حاصل کنید. ما در این قسمت، برخی از مهم ترین شرایط اخذ پذیرش از بهترین دانشگاه های کانادا را در مقاطع مختلف تحصیلی برای شما آورده ایم.

مقطع کارشناسی

به طور کلی، شرط اصلی جهت اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی، داشتن دیپلم 12 ساله است. ارائه مدرک زبان نیز از الزامات اخذ پذیرش از دانشگاه نمی باشد ولی شانس متقاضی را بسیار بالا میبرد. همچنین، برای تحصیل در این مقطع محدودیت سنی وجود ندارد ولی برای افراد بالای 22 سال گاها سختگیری هایی اعمال می گردد که با اخذ مشاوره از متخصصان و کارشناسان گروه عالیان ویزا می توانید این سختگیری ها را برطرف نموده و شانس اخذ ویزای دانشجویی کانادا را بالا ببرید. به طور متوسط، هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی با توجه به دانشگاهی که انتخاب کرده اید، بین ۱۷۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ دلار کانادا در سال متغیر است. خوشبختانه برای آنکه دانشجویان بین المللی بتوانند هزینه های تحصیل در کانادا را مدیریت کنند، بورسیه تحصیلی کانادا به انها ارائه می شود. در واقع، در صورت درخواست برای مقطع کارشناسی، یک دانشجو می تواند تا سقف ۶۰۰۰۰ دلار کانادا بورس تحصیلی دریافت کند.

مقطع کارشناسی ارشد

برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا در این مقطع، ارائه مدرک کارشناسی به همراه ریز نمرات و معدل متقاضی الزامی می باشد. ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی، ترجیحا تافل یا آیلتس نیز ضروری است. تکمیل فرم درخواست، اصل و کپی مدارک تحصیلی از مقاطع گذشته، انگیزه نامه و مدرک اثبات تمکن مالی، جزو مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور کانادا است. با آنکه محدودیت سنی خاصی در این مقطع تحصیلی تعیین نشده است اما افراد زیر 28 سال شانس بالایی برای دریافت پذیرش و همچنین اخذ ویزای تحصیلی کانادا دارند.

قوانین دانشگاه های کانادا

مقطع دکتری

شرایط تحصیل در کانادا در مقطع دکتری بین دانشگاه های مختلف متفاوت است، اما به طور کلی به مواردی که ذکر می شود نیاز دارید: مدرک کارشناسی ارشد در یک رشته مرتبط، نمرات و معدل بالا، مدرک زبان با نمره عالی، رزومه قوی و همچنین توانایی و پتانسیل تحقیقاتی اثبات شده. در ضمن، اخذ نمره بالا در آزمون هایی مانند GRE و یا GMAT نیز ضروری خواهد بود. جالب است بدانید که در موارد استثنایی، ممکن است بتوانید در مقطع دکتری بدون داشتن مدرک کارشناسی ارشد تحصیل کنید. در این صورت، شما باید نمرات بالایی در دو سال آخر مدرک لیسانس کسب کرده و مدارکی مبنی بر پتانسیل تحصیلی بالای خود، مانند چاپ مقالات در ژورنال های معتبر ارائه نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با کارشناسان گروه عالیان ویزا در تماس باشید.

چگونه از دانشگاه های کانادا پذیرش تحصیلی دریافت کنیم؟

دانشجویانی که مایل به تحصیل در دانشگاه های کانادا هستند این فرصت را دارند که در زمان های تعیین شده از سوی دانشگاه، برای ثبت نام شرکت کرده و تحصیل خود را در این کشور آغاز کنند. آخرین مهلت ثبت نام برای ترم زمستان معمولا 1 سپتامبر می باشد. ترم تابستان نیز در دانشگاه های این کشور در تاریخ 15 ژانویه آغاز می گردد. این مهلت ها بین دانشگاه های کشور کانادا متفاوت است و دوره های تحصیلی مختلف در همان دانشگاه ممکن است مهلت های متفاوتی داشته باشند. به همین دلیل است که همیشه باید وبسایت رسمی دانشگاه مورد نظر خود را برای دریافت اطلاعات کامل و جدید، بررسی کنید. برای افزایش شانس پذیرش، باید 6 تا 8 ماه قبل از شروع دوره تحصیلی خود در کانادا، درخواست پذیرش خود را به دانشگاه ارسال کنید. یک یا دو ماه پس از بسته شدن مهلت درخواست ها، در صورت دارا بودن شرایط، نامه رسمی پذیرش از دانشگاه دریافت خواهید کرد. پس از اخذ پذیرش، متقاضی میبایست نسبت به اخذ ویزای دانشجویی کانادا اقدام کند. در مرحله بعد، متقاضی باید بیمه درمانی خود را در کانادا تعیین و دریافت کند که مبلغ آن بسته به هر ایالت متفاوت می باشد. نهایتا، متقاضی باید بلیط هواپیما به مقصد کانادا را تهیه کرده و پس از ورود به این کشور به طور رسمی در دانشگاه ثبت نام نماید و دوره تحصیلی خود را آغاز کند.

قوانین دانشگاه های کانادا

قوانین کار برای دانشجویان بین المللی در کانادا

بر طبق قوانین دانشگاه های کانادا، معمولا در شرایطی که در مجوز تحصیل دانشجویان بین المللی در کانادا ذکر شده باشد که واجد شرایط کار در حین تحصیل هستند، هیچ ممانعتی برای انجام کار پاره وقت در داخل و یا خارج از دانشگاه برای آنها وجود نخواهد داشت. توجه داشته باشید که دانشجویان فقط می توانند پس از آغاز سال تحصیلی خود در کانادا شروع به کار دانشجویی کنند. به هیچ عنوان امکان کار پیش از شروع دوره تحصیلی دانشجویان وجود ندارد. در ضمن، معمولا اخذ مجوز کار نیز برای دانشجویان لازم نخواهد بود مگر آنکه ملزم به گذراندن دوره کارآموزی در کانادا باشند. در حال حاضر، دانشجویان بین المللی اجازه کار در حین تحصیل، تا سقف 20 ساعت در هفته را دارند.

مدرک زبان مورد نیاز جهت تحصیل در دانشگاه های کشور کانادا

مدرک مهارت زبان انگلیسی در لیست مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای دانشجویی کانادا گنجانده نشده است. اما اگر از کشوری انگلیسی زبان نیامده اید، دانشگاه های کشور کانادا از شما می خواهند مدرکی مبنی بر تسلط به زبان انگلیسی ارائه دهید. آزمون های زبانی که مورد قبول دانشگاه های این کشور می باشند عبارتند از: IELTS، PTE و TOFLE IBT. بر طبق قوانین دانشگاه های کانادا متقاضیان تحصیل در این کشور باید به یکی از دو زبان های انگلیسی و فرانسه که جزو زبان های اصلی این کشور است، تحصیل نمایند. با توجه به ایالتی که دانشگاه مورد نظر متقاضی در آن واقع شده است، این زبان می تواند متفاوت باشد.

سؤالات متداول

  • آیا امکان کار در حین تحصیل در دانشگاه های کانادا وجود دارد؟

بله. دانشجویان بین المللی می توانند در حین تحصیل، به صورت پاره وقت و حدود 20 ساعت در هفته مشغول به کار شوند. دانشجویان در دوران تعطیلات تابستان نیز می توانند به صورت تمام وقت کار کنند.

  • آیا امکان همرا آوردن خانواده در طول دوران تحصیل در کانادا وجود دارد؟

بله. از مزایای تحصیل در کشور کانادا، امکان دریافت ویزای همراه برای اعضای خانواده است.

  • آیا امکان اخذ اقامت دائم پس از اتمام دوران تحصیل در کانادا وجود دارد؟

بله. دانشجویان می ‌توانند بعد از پایان تحصیل در کانادا، با اخذ یک پیشنهاد شغلی در این کشور، ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل نموده و سپس اقامت دائم کانادا را دریافت کنند.

  • آیا وجود گپ تحصیلی بین مقاطع مختلف، مانع اخذ ویزای تحصیلی کانادا می شود؟

معمولا خیر. اگرچه  از شرایط لازم برای تحصیل در کانادا نداشتن گپ تحصیلی زیاد و غیر قابل توجیه می باشد اما این بدان معنی نیست که شما با وجود گپ تحصیلی شانسی برای دریافت ویزا ندارید. اگر این گپ تحصیلی با یک سری موارد قابل قبول از سوی اداره مهاجرت کانادا قابل توجیه باشد، می توانید شانس بالایی در اخذ ویزا داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان گروه عالیان ویزا در ارتباط باشید.

سخن پایانی

کانادا، یکی از امن ترین و پیشرفته ترین کشورهای جهان، با دارا بودن سیستم آموزشی بی نظیر و کیفیت بالای زندگی، همواره دانشجویان بسیاری را در سرتا سر جهان به تحصیل در این کشور مشتاق کرده است. بیش از 97 دانشگاه با سیستم آموزشی خاص در این کشور واقع شده که با دانشگاه های مطرح در جهان در حال رقابت هستند. دانشگاه های کانادا که هرساله پذیرای دانشجویان بین المللی بسیاری می باشند، جهت اعطای پذیرش قوانین خاصی را در نظر گرفته اند که در این مقاله به بررسی برخی از آنان پرداختیم. امیدواریم این مقاله مهم ترین قوانین و شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور کانادا را پوشش داده باشد و به تصمیم گیری شما جهت مهاجرت تحصیلی به کانادا کمک کند. تحصیل در کانادا، همواره یکی از بهترین پیشنهادهای ما به دانشجویان ایرانی است. 

گروه مهاجرتی عالیان ویزا با داشتن هزاران پرونده مهاجرتی موفق و همچنین تیمی متشکل از برترین کارشناسان و وکلای زبده، شما را قدم به قدم در مسیر مهاجرت به کشور کانادا همراهی خواهد کرد و در تلاش خواهد بود تا موفقیت شما را در این کشور تضمین کند. کارشناسان گروه عالیان ویزا با بررسی تخصصی شرایط شما، ابتدا بهترین کشور و دانشگاه را که متناسب با شرایط، اهداف و بودجه شما دانشجوی گرامی است به شما پیشنهاد داده و سپس اقدامات لازم را برای پیگیری پرونده شما در کوتاه ترین زمان ممکن انجام خواهند داد. شما می توانید جهت بهره مندی از مشاوره رایگان و دریافت خدمات مهاجرتی، با شماره های موسسه تماس حاصل نموده و یا از طریق واتس اپ با ما در ارتباط باشید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه ها در مورد این مطلب
  1. سلام و خداقوت
    ايا امكان گرفتن بورسيه تحصيلي در مقطع دكترى در كانادا وجود داره؟
    چقدر زمان ميبره؟ و آيا شما اينكارو انجام ميديد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *