بروزترین قوانین کار دانشجویی در اسپانیا

اگرچه هزینه تحصیل و زندگی دانشجویی در اسپانیا در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر اروپایی، به‌طورکلی معقول و مقرون‌به‌صرفه است، بسیاری از دانشجویان بین‌المللی، از شرایط ویزای تحصیلی خود نهایت استفاده را می‌برند و برای جبران هزینه‌های خود، حداکثر 20 ساعت در هفته، مشغول به کار پاره‌وقت می‌شوند. تحصیل در اسپانیا یک تجربه فوق‌العاده است، به این معنی که دانش‌آموزان ازنظر تحصیلی رشد می‌کنند، با دانشجویانی از ملیت‌های مختلف، ارتباط برقرار می‌کنند، مدارک معتبری را در سطح جهانی دریافت و همچنین در حین تحصیل خود، تجربه کار کسب می‌کنند. بااین‌حال، همواره باید بر اساس بروزترین قوانین کار دانشجویی در اسپانیا فعالیت کنند، در غیر این صورت ممکن است ویزای تحصیلی آن‌ها توسط دولت اسپانیا، باطل شود و از تحصیل محروم شوند. ما در این مقاله به این شرایط و قوانین کار دانشجویی در اسپانیا می‌پردازیم. کلیه اطلاعات ارائه‌شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب‌سایت‌های رسمی کشور اسپانیا، گردآوری‌شده است.

قوانین کار دانشجویی در اسپانیا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • قوانین کار دانشجویی در اسپانیا
  • شرایط کار در اسپانیا برای دانشجویان بین‌المللی
  • مراحل قانونی برای دریافت مجوز کار برای دانشجویان در اسپانیا
  • مشاغل دانشجویی در اسپانیا
  • میزان درآمد کار دانشجویی در اسپانیا چقدر است؟
  • زبان موردنیاز برای کار در اسپانیا
  • کار در اسپانیا پس از فارغ‌التحصیلی

قوانین کار دانشجویی در اسپانیا

اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا، اتباع کشورهای غیر اتحادیه اروپا را قادر می‌سازد تا برای مدت بیش از 90 روز در اسپانیا بمانند و در یک برنامه تمام‌وقت مشغول به تحصیل شوند. هدف اصلی این مجوز اقامت، باید تحصیل باشد، بنابراین، دانشجو نمی‌تواند با استفاده از ویزای تحصیلی اسپانیا، و بدون دریافت مجوز کار دانشجویی، مشغول به کار شود یا در دوره‌های کارآموزی با حقوق شرکت کند. تنها استثنا زمانی است که دوره کارآموزی او وابسته به دوره تحصیلی‌اش و از سمت دانشگاه، اجباری باشد. اگر در ویزای تحصیلی دانشجو، اجازه کار دانشجویی در اسپانیا برای او صادرشده باشد، دانشجو می‌تواند حداکثر 20 ساعت در هفته، در حین تحصیل خود در مشاغل پاره‌وقت، کار کند. بااین‌حال، اگر کار پاره‌وقت، مانع پیشرفت تحصیلی شما باشد، این احتمال وجود دارد که در حین ثبت‌نام به‌عنوان دانشجو در اسپانیا، اجازه کار به شما داده نشود.

قوانین کار دانشجویی در اسپانیا

شرایط کار در اسپانیا برای دانشجویان بین‌المللی

کار دانشجویی در اسپانیا، صرفاً یکی از تسهیلاتی است که دولت اسپانیا همراه با ویزای دانشجویی، به اتباع خارجی می‌دهد. به همین جهت، توجه داشته باشید که حتی اگر دانشجو، مجوز کار دریافت نماید، سال‌هایی که در حین تحصیل مشغول به کار در اسپانیا بوده است، به‌عنوان سال‌هایی که برای اخذ شهروندی اسپانیا نیاز دارند، محاسبه نخواهد شد. 

همچنین برای اخذ مجوز کار دانشجویی، دانشجوی بین‌المللی باید شرایط زیر را رعایت کند:

  • کار دانشجویی به‌هیچ‌عنوان نمی‌تواند منبع درآمد اصلی دانشجو باشد و دانشجو باید بدون احتساب درآمد خود، شرایط تمکن مالی برای تحصیل در اسپانیا را داشته باشد.
  • کار دانشجویی در طول‌ترم تحصیلی، باید به‌صورت پاره‌وقت و حداکثر 20 ساعت در هفته باشد.
  • کارفرمای دانشجو باید درخواست مجوز کار او را ارسال کند.
  • کار به‌هیچ‌عنوان با تحصیل دانشجو، تداخل نداشته باشد.
  • دانشجویان بین‌المللی، فقط می‌توانند 3 ماه به‌صورت تمام‌وقت کار کنند و این کار تمام‌وقت نباید هم‌زمان با ترم تحصیلی باشد.

مراحل قانونی برای دریافت مجوز کار برای دانشجویان در اسپانیا

به‌عنوان یک دانشجوی بین‌المللی غیر اتحادیه اروپا در اسپانیا، فقط می‌توانید تا زمان انقضای ویزای دانشجویی خود به‌صورت پاره‌وقت کار کنید. کارفرمای شما باید برای دریافت مجوز کار شما، به اداره مهاجرت و اتباع خارجی در اسپانیا، واقع در استانی که شما آنجا کار می‌کنید، درخواست دهد. ویزای دانشجویی در پایان سال تحصیلی، به مدت یک سال دیگر تمدید می‌شود و هنگام تمدید کارت دانشجویی مجوز کار دانشجویی نیز به‌طور خودکار تمدید می‌شود و نیاز به ارسال دوباره درخواست توسط کارفرمای شما نیست.

مشاغل دانشجویی در اسپانیا

یافتن شغل در اسپانیا به‌عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد زیرا در رقابت با اتباع اسپانیایی، خواهید بود. همچنین ازآنجایی‌که اکثر مشاغل در اسپانیا، تمام‌وقت هستند، یافتن کار پاره‌وقت تا حدودی دشوار است. دانشجویان معمولاً به دنبال کار در صنایعی می‌روند که به تجربه یا تخصص زیادی، نیاز ندارند. چنین مشاغلی عبارت‌اند از: مشاغل نظافتی، توزیع بروشورهای تبلیغاتی، کار در کافی‌شاپ، رستوران و سوپرمارکت و آشپزی. اگر در شهرهای بزرگ اسپانیا مشغول به تحصیل شوید، شانس بیشتری برای یافتن شغل خواهید داشت. همچنین می‌توانید از طریق فریلنسری یا خوداشتغالی، در اسپانیا کارکنید، بااین‌حال، همچنان باید قانون کار حداکثر 20 ساعت در هفته را رعایت کنید.

قوانین کار دانشجویی در اسپانیا
میزان درآمد دانشجویان در اسپانیا چقدر است؟

 واقعیت این است که براساس قوانین کار دانشجویی در اسپانیا ، دستمزدها معمولاً کمتر از میانگین اتحادیه اروپا است، اما هزینه‌های زندگی در این کشور را جبران می‌کند. به‌طورکلی، متوسط ​​حقوق سالانه اسپانیا 23000 یورو (28100 دلار) است، درحالی‌که حداقل دستمزد ماهانه اسپانیا حدود 1000 یورو (1200 دلار) در ماه است. حقوق ماهانه برای مشاغل پاره‌وقت، معمولاً کمتر است. اساساً حداقل حقوق برای کار دانشجویی در اسپانیا به‌صورت پاره‌وقت، 450 یورو (550 دلار) است.

حتی اگر اسپانیایی صحبت نمی‌کنید، می‌توانید به‌عنوان پرستار بچه که معمولاً ساعتی 8 تا 9 یورو دستمزد دارد، کارکنید. اگر اهل تناسب‌اندام هستید، با دریافت مدرک مربی‌گری، می‌توانید ساعتی 16 یورو دریافت کنید. همچنین می‌توانید به‌عنوان کارشناس شبکه‌های اجتماعی با دستمزد ساعتی 16 یورو و به‌عنوان معلم خصوصی ساعتی 15 یورو، درآمد داشته باشید.

زبان موردنیاز برای کار در اسپانیا

صحبت کردن به زبان اسپانیایی می‌تواند به یافتن شغل در اسپانیا کمک کند، خواه کار پاره‌وقت باشد یا تمام‌وقت. به‌عنوان یک دانشجوی بین‌المللی که به دنبال شغل پاره‌وقت است، ممکن است لزوماً برای یافتن شغل نیازی به صحبت به زبان اسپانیایی نداشته باشید. بااین‌حال، بسیاری از کارفرمایان دانشجویانی را که می‌توانند اسپانیایی صحبت کنند، به‌ویژه در مشاغلی که نیاز به ارتباط با مشتریان دارند، در اولویت قرار می‌دهند. بااین‌حال، در چند سال گذشته، با جمعیت رو به رشد مهاجران و دانشجویان بین‌المللی در شهرهای بزرگ‌تر اسپانیا، فرصت‌های شغلی زیادی، برای انگلیسی‌زبانان وجود دارد.

کار در اسپانیا پس از فارغ‌التحصیلی

اگر در اسپانیا تحصیلات تکمیلی خود را به پایان برسانید، گزینه‌های مختلفی برای کار در این کشور خواهید داشت. بااین‌حال، شرایط شغلی شما در اسپانیا به فاکتورهای مختلفی ازجمله میزان مهارت‌های فردی شما در تخصص کاری خود و میزان آشنایی‌تان با زبان اسپانیایی و همچنین نرخ بیکاری در اسپانیا، بستگی خواهد داشت. شما می‌توانید از طریق 3 روش زیر، ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار در اسپانیا تغییر دهید و مشغول به کار در این کشور شوید.

  • یک پیشنهاد شغلی به‌عنوان کارمند با مهارت بالا دریافت کنید

پس از یک سال تحصیل در اسپانیا، درصورتی‌که به زبان اسپانیایی مسلط هستید و در حوزه شغلی خود، تخصص بالایی دارید، می‌توانید به‌عنوان یک فرد بامهارت بالا، درخواست مجوز کار بدهید، البته به شرطی که از یک کارفرمای اسپانیایی، پیشنهاد شغلی دریافت کنید که حقوق آن بالاتر از 40000 یورو در سال باشد. لازم به ذکر است که این نوع مجوز کار تنها درصورتی‌ صادر می‌شود که هیچ جایگزینی برای شما در اسپانیا یا اتحادیه اروپا نباشد.

  • ویزای جستجوی کار در اسپانیا، دریافت کنید

کار در اسپانیا پس از فارغ‌التحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی امکان‌پذیر است، اما خیلی ساده نیست. پس از فارغ‌التحصیلی، با داشتن مدرک لیسانس یا فوق‌لیسانس در اسپانیا، می‌توانید برای «ویزای کار پس از تحصیل» درخواست دهید که به شما امکان می‌دهد تا 1 سال پس از فارغ‌التحصیلی در اسپانیا بمانید و دنبال کار بگردید. شما باید حداقل 60 روز قبل از انقضای ویزای دانشجویی خود در دفاتر مهاجرت اسپانیا، برای اخذ این مجوز اقامت موقت، اقدام کنید. 

برای درخواست ویزای کار پس از تحصیل در اسپانیا، به‌طورکلی باید مدارک زیر را اعمال کنید:

  • گواهی فارغ‌التحصیلی
  • مدارک اثبات‌کننده تمکن مالی برای پوشش هزینه‌های زندگی در طول این 1 سال
  • بیمه درمانی معتبر
  • فیش یا مدارک پرداخت هزینه درخواست ویزا

در این یک سال اجازه کار ندارید و هدف اصلی باید بستن قرارداد کاری یا راه‌اندازی شرکت خودتان باشد. هنگامی‌که یک قرارداد کار تمام‌وقت را به دست آوردید، باید برای شروع کار، مراحل دریافت مجوز کار را آغاز کنید.

  • مجوز کار اسپانیا را دریافت کنید

پس از پایان دوران کار دانشجویی در اسپانیا و فارغ‌التحصیلی در این کشور، درصورتی‌که موفق به دریافت یک پیشنهاد شغلی به‌عنوان کارمند بامهارت بالا نشدید، دریافت یک مجوز کار معمولی راه‌حل مناسبی برای شما خواهد بود. البته به شرطی که حداقل 3 سال در اسپانیا تحصیل ‌کرده باشید. خوشبختانه در این روش، نیازی نیست که به کشور خود بازگردید و می‌توانید هنگام حضور در اسپانیا برای شغلی که فهرست مشاغل موردنیاز اسپانیا آمده است، درخواست کار بدهید. تفاوت این روش با روش اول، در تعداد سال‌های تحصیلی شما در اسپانیا است.

سؤالات متداول
  • آیا می‌توانم پس از فارغ‌التحصیلی با ویزای دانشجویی در اسپانیا کار کنم؟

به‌محض فارغ‌التحصیلی، ویزای تحصیلی و مجوز کار دانشجویی در اسپانیا شما باطل می‌شود و شما نمی‌توانید با ویزای دانشجویی مشغول به کار شوید. بااین‌حال، می‌توانید از طریق ویزای خوداشتغالی یا یکی از 3 روش کار پس از فارغ‌التحصیلی در اسپانیا که در متن مقاله ذکر شد، در این کشور مشغول به کار شوید.

  • آیا برای کار در اسپانیا باید اسپانیایی صحبت کنم؟

به‌عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، حین کار در اسپانیا، می‌توانید بدون نیاز به زبان اسپانیایی کار پیدا کنید، اما اگر قصد دارید ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری اسپانیا تغییر دهید، باید تسلط کاملی بر زبان این کشور داشته باشید.

  • میزان درآمد کار دانشجویی در اسپانیا چقدر است؟

حداقل درآمد دانشجویان بین‌المللی در این کشور، 450 یورو است.

  • مدت اعتبار مجوز کار دانشجویی در کشور اسپانیا، چقدر است؟

این مجوز کار، به‌محض پایان اعتبار ویزای دانشجویی شما در اسپانیا، منقضی خواهد شد.

  • مشاغل موردنیاز اسپانیا، چیست؟

اسپانیا در حوزه‌هایی مانند فناوری اطلاعات، پزشکی، مهندسی، فروش و بازاریابی، بانکداری و گردشگری با کمبود نیروی کار متخصص، روبه‌رو است. درصورتی‌که با زبان اسپانیایی آشنا هستید و در این حوزه‌ها، به‌صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کنید ممکن است واجد شرایط دریافت ویزای کار این کشور باشید.

سخن پایانی

بر اساس بروزترین قوانین کار دانشجویی در اسپانیا ، دانشجویان بین‌المللی می‌توانند حداکثر تا 20 ساعت در هفته، در مشاغل پاره‌وقت مشغول به کار شوند. هزینه‌های تحصیل و زندگی در اسپانیا، مقرون‌به‌صرفه تر از برخی کشورهای اروپایی است، بااین‌حال، درآمد کار دانشجویی می‌تواند تا حدودی این هزینه‌ها را جبران کند. حداقل حقوق دانشجویان در اسپانیا، 450 یورو است و معمولاً آشنایی با زبان انگلیسی برای کار در اسپانیا کافی است. بااین‌حال، آشنایی با زبان اسپانیایی می‌تواند موقعیت‌های شغلی شما را افزایش دهد. دانشجویان بین‌المللی، پس از تحصیل در این کشور می‌توانند با دریافت موقعیت شغلی در مشاغل موردنیاز اسپانیا، مشغول به کار شوند یا با تغییر ویزای تحصیلی خود به ویزای خوداشتغالی، در این کشور بمانند و کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنند. همچنین این امکان برای آن‌ها وجود دارد تا پس از 5 سال اقامت و پرداخت مالیات در این کشور، برای اخذ اقامت دائم این کشور درخواست دهند. بااین‌حال، توصیه می‌کنیم اگر قصد اخذ اقامت اسپانیا را دارید، رزومه قوی برای خود بسازید و با زبان اسپانیایی آشنا شوید تا واجد شرایط دریافت موقعیت شغلی باشید یا ویزای تحصیلی خود را به ویزای خوداشتغالی یا ویزای تمکن مالی، تغییر دهید. عالیان ویزا با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب و باده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به‌روزترین و دقیق‌ترین اطلاعات مربوط به تحصیل در اسپانیا را به شما عزیزان ارائه می‌نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می‌توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره‌های مؤسسه از طریق واتس آپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *