جدیدترین قوانین کار در استرالیا

اگر شما قصد مهاجرت کاری به استرالیا را دارید، باید قبل از هر چیزی با قوانین کار در استرالیا آشنا شوید. در واقع لازم است بدانید که قوانین کار در کشور استرالیا چنان از کارگران در این کشور حمایت و محافظت می کند که جای هیچ تبعیضی بین کارکنان باقی نمی گذارد و ایمنی در محل کار، روابط کاری امن و سالم، دریافت حقوق و مزایای کافی و همچنین بهره مندی از مرخصی های استحقاقی را برای آنها تضمین می کند. خوشبختانه رعایت این قوانین، برای تمامی کارفرمایان در استرالیا، صرف نظر از ایالت و یا نوع کسب و کار و صنعت، الزامی است. ما در این مقاله سعی داریم تا شما را با کلیه قوانین کار در کشور استرالیا و حقوقی که کارگران از آن بهره مند هستند آشنا کنیم. پس اگر به دنبال کار و اشتغال در استرالیا هستید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله، توسط گروه مهاجرتی عالیان ویزا و از وب سایت های رسمی و معتبر کشور استرالیا برای شما گردآوری شده است.

کار در استرالیا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • آنچه در خصوص ضرورت رعایت قوانین کار در استرالیا باید بدانید
  • آشنایی با مهمترین قوانین کار در کشور استرالیا
  • نکات مربوط به قراردادهای کاری در استرالیا
  • همه چیز درباره شرایط کار در کشور استرالیا
  • نگاهی به ساعات کاری در استرالیا
  • درباره حداقل حقوق کار تحت قانون کار استرالیا چه می دانید؟
  • بررسی مسئولیت ها و تعهدات کارفرمایان در استرالیا

اهمیت رعایت قوانین کار در استرالیا

در کشور استرالیا، برقراری ارتباط کاری مؤثر و برخورد درست بین کارمند و کارفرما، هدف اصلی و بسیار مهم در فضای کاری است. در واقع هدف از برقراری قوانین در محیط کاری استرالیا آن است که مسئولین دولتی، از برخورد منصفانه کارفرما با کارکنان مطمئن شوند. رعایت قوانین کار در کشور استرالیا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در استرالیا باید پرداخت حقوق و امکاناتی که یک کارمند یا کارگر از آنها بهره‌ مند است، به موقع انجام شود. تمام تلاش دولت این کشور آن است که همه افراد شاغل در استرالیا به کلیه حق و حقوق لازم برای تأمین مخارج خود برسند. این قوانین کاملاً سراسری هستند و شامل همه کارفرمایانی می شود که در سراسر کشور استرالیا فعالیت دارند. اگر شما هم متقاضی اخذ ویزای کار استرالیا هستید، در قسمت بعد می توانید از قوانین کار در این کشور اطلاع کسب کنید.

کار در استرالیا

مهمترین قوانین کار در کشور استرالیا کدامند؟

کلیه افراد شاغل در استرالیا، مشمول قانون کار در استرالیا هستند و طبق قوانینی که در این قسمت به آن اشاره می کنیم، حقوق و حمایت هایی را از سوی دولت این کشور دریافت می نمایند. اطلاع از این قوانین می تواند به متقاضیان مهاجرت کاری به استرالیا اطمینان خاطر دهد که با کار در این کشور، از حقوق و مزایای بسیاری بهره مند خواهید بود و آینده کاری تضمین شده ای پیش روی شما قرار خواهد گرفت. مهم ترین قوانین کار در کشور استرالیا عبارت اند از:

  1. قانون کار منصفانه 2009

قانون کار منصفانه، یکی از بهترین قوانین کار در استرالیا است که می ‌تواند شرایط کار را برای کارکنان و کارمندان راحت‌ تر کند. این قانون به افراد اجازه می‌ دهد تا بتوانند با داشتن ساعت کاری منعطف و یا دریافت مرخصی از کارفرما، حقوق و مزایای خود را دریافت کنند. در صورتی که شخصی به شکل ناعادلانه اخراج شود، مقررات و قوانین این قانون حمایت های لازم را از وی بعمل می آورد. این قانون در تلاش است تا رفتار حرفه ای کارفرما با کارکنان در محیط کار را منصفانه‌ تر کند و از تبعیض بین کارکنان پرهیز شود. این قانون برای مشاغل مختلف محدودیتی نداشته و برای تمامی مشاغل موجود در کشور استرالیا قابل اجرا است. البته برخی بخش‌های جنوب غربی استرالیا تحت پوشش این قانون نیستند. به عنوان مثال، شرکت‌های غیر تجاری یا تاجران انحصاری از این قانون تبعیت نمی ‌کنند.

  1. قانون ایمنی و بهداشت کار 2011

این قانون مهم در سال 2011 توسط دولت استرالیا تصویب شد. بر طبق این قانون، سعی می شود از کارکنان در برابر آسیب ‌های فیزیکی و جسمانی حمایت شود. به همین دلیل همه  کارکنان محق به دریافت کمک هزینه های پزشکی، بیمه درمانی، مرخصی استحقاقی و استعلاجی هستند. این قانون به خصوص برای مشاغل پرخطر مانند ساختمان سازی و آتش نشانی، کار در معدن و یا کار در شرایط آب و هوایی نامساعد، کاربرد دارد.

  1. قوانین ایالتی و فدرال ضد تبعیض نژادی

کشور استرالیا با وضع این قانون سعی کرده است از رخداد هر گونه مشکل برای کارکنان و کارمندانی که حتی دیگر شاغل نیستند و ممکن است دچار مشکل شوند، حمایت کند. به عنوان مثال، به کمک این قوانین، بسیاری از افراد خارجی و مهاجرین، دیگر به علت نژاد یا رنگ پوست خود مورد آزار و اذیت قرار نمی ‌گیرند و یا به این دلیل از حق کار کردن و یا بهره مندی از مزایای بیکاری و یا بازنشستگی محروم نمی شوند. همچنین هیچکس حق ندارد به خاطر سن و یا جنسیت دیگری، حقوق قانونی او را نادیده بگیرید و تمام حمایت های قانونی شامل اتباع خارجی شاغل نیز می شود.

کار در استرالیا

نکات مربوط به قراردادهای کاری در استرالیا

در کشور استرالیا، با توجه به صنعتی که یک شرکت در آن فعالیت می کند، روش های مختلفی برای توافق بین کارفرمایان و کارمندان وجود دارد. معمولا قانون کار منصفانه 2009 در استرالیا، قوانینی را در مورد چگونگی انجام توافقات بین دو طرف تعیین می نماید. امضای توافق نامه و قرارداد کاری در استرالیا به آن دلیل اهمیت دارد که کلیه شرایط کار، مسئولیت ها و همچنین تعهدات بین کارفرما و کارمند را طبق قانون کار استرالیا تعیین می کند و به موجب آن، امکان نقض این شرایط توسط هر یک از طرفین وجود ندارد. بر اساس سیستم ملی روابط کار در استرالیا، دو نوع توافق و یا قرارداد کاری وجود دارد:

  • قراردادهای سازمانی
  • توافق نامه ها

یک قرارداد سازمانی در استرالیا، معمولاً موارد زیر را برای کارکنان در این کشور پوشش می دهد:

  • کلیه شرایط رابطه بین کارفرما و کارمند
  • میزان حقوق و دستمزد
  • میزان کسر دستمزد که قابل اجرا باشد
  • شرایط قرارداد کاری
  • تاریخی که قرارداد در آن آغاز می شود و پایان می یابد
  • رویه حل اختلاف در صورت بروز اختلاف
  • ترتیبات انعطاف پذیری فردی، برای پاسخگویی به نیازهای واقعی هر دو طرف
  • تأییدیه که کارفرما هر گونه تغییر محل کار را که احتمالاً بر شرایط کاری کارکنان تأثیر می گذارد به آنها اطلاع خواهد داد

برای آن دسته از کارکنان در استرالیا که مشمول سیستم ملی روابط کار در استرالیا نیستند هم عقد قرارداد کاری لازم است. البته بر طبق قوانین جدید، الزامی برای ارائه قرارداد کتبی وجود ندارد و توافق ها می تواند شفاهی انجام شود. با این حال، همیشه توصیه می شود که با کارفرمای خود قرارداد کتبی امضا نمایید.

شرایط کار در کشور استرالیا چگونه است؟

نرخ بیکاری در استرالیا تا ماه سپتامبر سال 2023، برابر با 3.6% می باشد که برای اشتغال بسیار مطلوب است. شما می ‌توانید مناطق شهری یا روستایی را برای زندگی، سکونت و کار در کشور استرالیا انتخاب کنید. هر یک از این مناطق دارای مزایای خاص خود هستند و می ‌توانند در هزینه ‌های زندگی و نوع شغلی که پیدا می ‌کنید مؤثر باشند. به طور کلی، شرایط کار در استرالیا برای مهاجران بسیار مطلوب و مناسب است. این کشور نسبت به اعطای حقوق کارمندان و کارکنان توجه بسیار زیادی دارد. متوسط درآمد کارگران در کشور استرالیا، 23.23 دلار در ساعت (882.80 دلار در هفته) است که این میزان درآمد در مقایسه با شرایط کار و میزان درآمد در کشورهایی مانند آمریکا و  کانادا بسیار مناسب و مطلوب می باشد. برای پیدا کردن کار و اخذ ویزای استرالیا، داشتن مهارت در زبان انگلیسی، سوابق کاری مرتبط، سن مناسب و مدرک تحصیلی در رشته های مورد نیاز در بازار کار استرالیا، اهمیت بسیار زیادی دارد. توصیه می شود متقاضیان اخذ اقامت استرالیا از طریق کار، جهت بررسی تخصصی شرایط خود، با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا مشاوره دریافت کنند.

کار در استرالیا

نگاهی به ساعات کاری در استرالیا

ساعت کاری کارمندان و کارکنان در استرالیا به طور متوسط حدود 36 تا 40 ساعت در هفته است و کارکنان می ‌توانند از روزهای دوشنبه تا جمعه مشغول کار و فعالیت باشند. به ازای هر 5 ساعت کار، شما می ‌توانید نیم ساعت در روز استراحت داشته باشید. بر اساس قوانین کار در این کشور، هر کارمند می‌ تواند در طول یک سال، تا 14 روز مرخصی بدون حقوق دریافت کند. ساعت کاری معمولاً از 7 یا 8 صبح و تا 3 الی 4 بعد از ظهر است. کارمندان و کارکنان به طور میانگین روزی 8 ساعت در کشور استرالیا کار می ‌کنند. همچنین شخص می ‌تواند به ازای ساعات کاری بیشتر، اضافه کاری دریافت نماید. هر کارمند 4 تا 5 هفته مرخصی استحقاقی دارد که در صورت عدم استفاده از آن، کارفرما می بایست هزینه آن را به وی بپردازد و بابت هر ساعت اضافه کاری می بایست حقوق بیشتری به کارمند پرداخت کند.

درباره حداقل حقوق کار تحت قانون کار استرالیا چه می دانید؟

بر اساس قانون کار منصفانه 2009، کارگران در استرالیا از حقوق اولیه ای مانند حداقل دستمزد، دوره های مرخصی با حقوق، غرامت در صورت لزوم و محیط های کاری امن برخوردار هستند. در کشور استرالیا، قوانین جبران خسارت بیان می کند که کارکنان نباید بیش از 38 ساعت در هفته کار کنند. در این قسمت، ما به برخی از حداقل حقوق کارکنان در استرالیا اشاره می نماییم.

  • مرخصی سالیانه

طبق قوانین کار در استرالیا، کارمندان مستحق 4 هفته تعطیلات با حقوق هستند که به عنوان “مرخصی سالانه” شناخته می شود. یک کارمند حق تعطیلات را بر اساس تعداد ساعات کار در طول سال جمع آوری می کند و می تواند روزهای تعطیل خود را در زمانی که انباشته شده است بگذراند. معمولاً کارفرما تأیید می کند که کارمند چه زمانی می تواند مرخصی خود را بگیرد. علاوه بر مرخصی سالانه، کارکنان حق دارند در تعطیلات رسمی نیز مرخصی بگیرند.

  • مرخصی شخصی

در قانون کار استرالیا، کارکنان حق دارند سالانه 10 روز مرخصی شخصی با حقوق دریافت کنند. این شامل مرخصی استعلاجی نیز می شود.

  • مرخصی زایمان برای والدین کارمند

کارمندان در استرالیا از یک دوره 12 هفته ای مرخصی زایمان بهره مند هستند که با حداقل دستمزد پرداخت می شود. همسران یا شرکای آنها نیز مجاز به 2 هفته مرخصی استحقاقی با حداقل دستمزد هستند.

  • مشارکت ها

طبق قانون کار منصفانه 2009، همه کارمندان در استرالیا ملزم به پرداخت مشارکت های اجباری هستند که معمولاً از طریق سیستم حقوق و دستمزد انجام می شود. مالیات بر درآمد نگهداشته شده و مشارکت باید توسط کارفرمایان به اداره مالیات استرالیا ارسال شود. به این مالیات ها، کمک های پرداختی یا PAYG  گفته می شود. اگر کارمندی مزایای دیگری مانند خودروی شرکت یا بیمه درمانی خصوصی نیز دریافت کند، این مزایا به عنوان «مزایای جانبی» شناخته می‌شوند و باید تحت مالیات مزایای جانبی، مشمول مالیات شوند. همچنین باید هزینه استفاده از طرح‌های جبران خسارت که آسیب‌ های وارد شده در محل کار یا در حین انجام کار را پوشش می ‌دهد، پرداخت شود.

  • حقوق بازنشستگی

بر طبق قوانین کار در این کشور، اکثریت کارمندان حق دریافت مستمری بازنشستگی را دارند که با عنوان بازنشستگی در استرالیا شناخته می شود و از طرف کارفرما در طول عمر کارمند جمع آوری می شود. قانون ضمانت بازنشستگی، برای اطمینان از دریافت حداقل مبلغ مورد نیاز از وجوه بازنشستگی وضع شده است. برای آن دسته از کارمندانی که حداقل 450 دلار استرالیا در ماه درآمد دارند، باید 10٪ از حقوق کارمند در هر سه ماه پرداخت شود.

  • مراقبت های بهداشتی

از آنجایی که استرالیا دارای یک سیستم ملی مراقبت های بهداشتی است که از مالیات عمومی تامین می شود، هیچ الزامی وجود ندارد که کارفرمایان برای کارکنان بیمه درمانی ارائه دهند. با این حال، در حالی که این امر اجباری نیست، بسیاری از کارفرمایان به کارمندان کمک هزینه ای برای خرید بیمه درمانی خصوصی می دهند. همه کارکنانی که درآمد مشمول مالیات کسب می کنند، 2٪ به Medicare که سیستم مراقبت های بهداشتی اولیه استرالیا است، پرداخت خواهند کرد.

  • حداقل دستمزد در استرالیا

هیئت کارشناسی کمیسیون کار منصفانه (FWC) ، هر سال دستمزد دریافتی کارکنان در سیستم ملی روابط محل کار را بررسی می کند. حداقل دستمزد، کمترین مبلغی است که کارفرما می تواند به کارمند خود پرداخت کند. این استاندارد به گونه ای است که پرداخت ها را منصفانه کرده و از استثمار کارکنان جلوگیری می کند. این قانون حداقل دستمزد، در سراسر استرالیا اعمال می شود، هم برای افرادی که مشمول سیستم ملی روابط کار در استرالیا هستند و هم برای افرادی که شغل آنها شامل این سیستم نمی شود. در سال 2023، حداقل دستمزد ملی در استرالیا، 23.23 دلار استرالیا در ساعت (882.80 دلار) تعیین شده است. در واقع، دریافت حقوقی کمتر از این مقدار، غیر قانونی می باشد. به منظور انطباق با قوانین کار در کشور استرالیا ، برای کارفرمایان مهم است که در مورد تغییرات حداقل دستمزد در این کشور، به روز باشند و بررسی های لازم را انجام دهند.

بررسی مسئولیت ها و تعهدات کارفرمایان در استرالیا

کارفرمایان در استرالیا بیشتر وظیفه خود را با هدایت کارمندان و کارگران به سمت رعایت قوانین و  استانداردها انجام می ‌دهند. یک کارفرما در کشور استرالیا وظیفه دارد تمامی دستورالعمل‌ها و شرح کار را برای کارمند یا کارگر خود مشخص کرده و به تعهدات و مسئولیت‌ های خود در برابر کارمندان و کارکنان عمل کند. کارفرما در کشور استرالیا وظیفه دارد محیط امنی را برای فعالیت کاری دیگر کارکنان فراهم کند و مانع از ایجاد مشکل برای همه پرسنل و کارکنان شود. وی همچنین موظف است تمامی حقوق پرسنل را به موقع و به شکل کاملاً درست محاسبه کرده و پرداخت کند. کارفرما در استرالیا باید به آموزش و ایمنی کار نیز بپردازد.

سؤالات متداول
  • آیا مهاجرین از همه حق و حقوق موجود در قوانین کار در استرالیا بهره مند می شوند؟

در بسیاری از موارد بله. دقت نمایید برخی از حقوق قانونی کار فقط مختص اتباع استرالیا است و تا زمانی که شما تابعیت استرالیا را کسب ننمایید، نمی توانید از این حقوق بهره مند شوید.

  • آیا برای مهاجرت کاری به استرالیا، ارائه مدرک زبان انگلیسی لازم است؟

بله. ارائه مدرک ایلتس با نمره حداقل 6 و در برخی موارد مانند ویزای اسکیلد ورکر، مدرک آیتلس جنرال با حداقل نمره 7  الزامی است.

  • آیا بدون مدرک دانشگاهی هم می توان در استرالیا کار پیدا کرد؟

به مهارت شما بستگی دارد. اگر شما دارای مهارت خاصی هستید و دوره حرفه ای آن را نیز گذرانده اید، تحت شرایط خاصی می توانید بدون مدرک دانشگاهی نیز کار پیدا کنید.

  • آیا در استرالیا قانون مرخصی زایمان وجود دارد؟

بله. بانوان شاغل در استرالیا، می توانند به مدت 12 هفته از مرخصی زایمان استفاده کنند.

سخن پایانی

شرایط مناسب کشور استرالیا برای اشتغال، تحصیل و زندگی، تعداد افراد مهاجر را در این کشور افزایش داده است. دولت این کشور با وضع قوانین کار در استرالیا سعی بر آن داشته است تا شرایط بسیار ایده آل و مطلوبی را برای کارگران و کارکنان در کلیه بخش ها و صنایع این کشور فراهم کند تا بدین وسیله بتواند نیروی کار ماهر و تحصلیکرده را به خود جذب کند. بر طبق این قوانین، کلیه نیروی کار در کشور استرالیا از حقوق برابر و یکسان بهره مند خواهند بود و مزایای مشابهی دریافت خواهند کرد. در ضمن، این قوانین امنیت در کار، روابط کاری سالم، عدم تبعیض نژادی یا جنسیتی و همچنین بهره مندی از مزایای بیمه و بازنشستگی را تضمین می کنند. ما در این مقاله هر آنچه لازم است تا درباره قوانین کار در کشور استرالیا بدانید را برای شما شرح دادیم. 

امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. گروه مهاجرتی عالیان ویزا، با داشتن کادری متشکل از زبده ترین وکلا، کارشناسان و مشاوران مهاجرتی، به روز ترین قوانین و شرایط مهاجرت کاری به استرالیا را برای متقاضیان گرامی گردآوری می نماید و از این طریق، مشاوره های تخصصی و بسیار دقیق به داوطلبان کار در کشور استرالیا ارائه می کند. هدف ما در گروه عالیان ویزا آن است تا از سختی های مسیر مهاجرت شما مخاطب عزیز به کشور استرالیا بکاهیم و به متقاضیان اطمینان خاطر دهیم که با ورود به این کشور، آینده ای متفاوت در انتظار آنان خواهد بود. کارشناسان ما آماده ارائه هر گونه مشاوره و خدمات در زمینه مهاجرت کاری به کشور استرالیا می باشند. شما کافیست با شماره های موسسه تماس گرفته و در سریع ترین زمان ممکن، مشاوره رایگان دریافت کنید و یا از طریق واتس اپ، با کارشناسان ما در ارتباط باشید. 

به منظور ارتباط سریع تر، پیشنهاد می شود فرم اریابی موجود در وبسایت عالیان ویزا را تکمیل نموده و منتظر تماس کارشناسان ما باشید. هدف ما تنها ورود شما به کشور مقصد نیست، بلکه ما به آرامش و موفقیت شما در کشور مورد نظر می اندیشیم.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *