مراحل دریافت اقامت دومینیکا

ممکن است کشور دومینیکا جزو انتخاب های اول برای متقاضیان مهاجرت نباشد و یا هرگز به ذهن آنان خطور نکرده باشد. اما جالب است بدانید که این کشور تنها سه ساعت و نیم با نیویورک و 90 دقیقه با میامی فاصله دارد. جمهوری دومینیکا با ارائه یک سبک زندگی آرام در یک محیط ایده آل با برخی از بهترین سواحل جهان، می تواند در مقایسه با سایر جزایر کارائیب، یک زندگی فوق العاده را به ساکنان خود ارائه دهد. طرح شهروندی اقتصادی دومینیکا در جهان شهرت بسیار داشته و سبب شده است تا سرمایه گذاران بسیاری راهی این کشور زیبا شوند. به جز سرمایه گذاری، راه های بسیاری جهت اخذ اقامت این کشور وجود دارد که در پی آن میتوان حتی شهروندی دومینیکا را نیز اخذ نمود. ما در این مقاله سعی داریم تا به بررسی مراحل دریافت اقامت دومینیکا بپردازیم.

اقامت دومینیکا
عناوین و موضوعات این مقاله

انواع اقامت دومینیکا

  1. اقامت موقت

اگر می خواهید به مدت کوتاهی در جمهوری دومینیکا زندگی کنید، می توانید جهت اخذ مجوز اقامت موقت که به مدت 1 سال معتبر است، به کنسولگری دومینیکا در محل خود مراجعه کرده و درخواست دهید. مدارک لازم جهت اخذ اقامت موقت این کشور، به شرح زیر میباشد:

  • پاسپورت معتبر
  • عکس پرسنلی
  • گواهی عدم سوپیشینه
  • ترجمه رسمی شناسنامه
  • گواهی سلامت پزشکی
اقامت دومینیکا
  • صورت‌حساب‌های اخیر بانکی که وجوه کافی و یا درآمد ماهانه کافی شما را جهت اثبات تمکن مالی نشان ‌دهد
  • ضمانت نامه یک شهروند یا شرکت در دومینیکا که توسط یک دفتر اسناد رسمی در جمهوری دومینیکا امضا شده و توسط دفتر دادستان کل، قانونی شده است
  • نامه درخواست، با ذکر دلایل درخواست اقامت و شرایط شخصی، که ممکن است شامل موارد زیر باشد: ازدواج با یک شهروند دومینیکا (در این صورت باید گواهی ازدواج ارائه شود)، دارایی (در این صورت باید مدارک مربوطه ارائه شود)، پیشنهاد شغلی (که در این صورت باید قرارداد و گواهی کار ارائه شود)، بازنشستگی (در این صورت باید صورت بازنشستگی و درآمد ماهانه از مستمری را ارائه کند)
  • هزینه ویزا (غیر قابل استرداد)
  1. اقامت دائم

افرادی که به مدت 1 سال در جمهوری دومینیکا با وضعیت اقامت موقت سکونت داشته اند، می توانند آن را تمدید نموده و پس از 5 سال سکونت متوالی، جهت اخذ اقامت دائم درخواست دهند. متقاضیان پس از تحویل مدارک و طی کردن مراحل قانونی، یک نامه تایید دریافت می کنند که به متقاضی حق داشتن کارت اقامت دائم را می دهد. کارت اقامت دومینیکا 2 سال اعتبار دارد و دارندگان آن می توانند با پرداخت هزینه در اداره مهاجرت، اقامت خود را بین 2 تا 10 سال تمدید کنند.

روش های دریافت اقامت دومینیکا

  • کار و اشتغال در دومینیکا

متقاضیان اخذ اقامت دومینیکا از طریق کار در این کشور میبایست از یک کارفرما در دومینیکا پیشنهاد شغلی دریافت کرده و قرارداد کاری داشته باشند. مجوز کار در دومینیکا ابتدا یکساله صادر میگردد و پس از آن قابل تمدید میباشد.

  • تحصیل در دومینیکا

کشور دومینیکا دارای 12 دانشگاه میباشد. متقاضیان میبایست از یکی از دانشگاه های دومینیکا پذیرش دریافت نموده و جهت اخذ ویزای تحصیلی دومینیکا درخواست دهند. تحصیل به زبان انگلیسی در دومینیکا برای دانشجویان بین المللی امکان پذیر بوده و اثبات تمکن مالی جهت تامین هزینه های دانشجو در طی اقامت آنان در دومینیکا نیز ضروری میباشد. دانشجویان میتوانند پس از فارغ التحصیلی، با یافتن شغل و اخذ پیشنهاد شغلی از یک کارفرما، اقامت دومینیکا را دریافت نمایند.

  • سرمایه گذاری در دومینیکا

دولت دومینکا، طرحی را با نام طرح شهروندی اقتصادی دومینیکا، برای متقاضیان سرمایه گذاری در این کشور تعیین کرده است. بر طبق طرح شهروندی اقتصادی دومینیکا، سرمایه گذاران سراسر جهان قادر خواهند بود شهروندی و پاسپورت دوم غیر قابل فسخ دومینیکا را تنها در عرض چهار تا شش ماه، بدون نیاز به بازدید از کشور، دریافت نمایند. راه های اخذ کارت اقامت سرمایه گذاری در دومینیکا به شرح زیر میباشد:

  • ویزای بازنشستگی (Pensionado)

ویزای pensionado مستلزم داشتن حداقل درآمد 1500 دلار آمریکا در ماه، به اضافه 250 دلار آمریکا برای هر کدام از اعضای خانواده میباشد.

  • ویزای رنتیستا (Rentista)

طرح ویزای Rentista مستلزم داشتن حداقل درآمد 2000 دلار آمریکا در ماه، از درآمد حاصل از اجاره یک ملک و یا هرگونه سرمایه گذاری در طول 5 سال گذشته است.

  • ویزای سرمایه گذاری

ویزای سرمایه گذاری مختص به افرادیست که در املاک و مستغلات دومینیکا به ارزش حداقل 200.000 دلار آمریکا سرمایه گذاری کرده و یا حداقل 100.000 دلار آمریکا به صندوق تنوع اقتصادی دومینیکا واریز نمایند.

  • ازدواج با یک شهروند دومینیکا

کسانی که با یک شهروند و تبعه دومینیکا ازدواج نمایند قادر خواهند بود اقامت این کشور را به دست آورده و پس از گذشت 3 سال، نسبت به اخذ تابعیت این کشور اقدام نمایند.

  • تولد

کودکانی که در خاک دومینیکا متولد شوند، صرف نظر از تابعیت والدین آنها، اقامت و تابعیت این کشور را به دست خواهند آورد. به عبارت دیگر، دولت دومینیکا در خصوص اعطای تابعیت از طریق تولد، از قانون خاک پیروی میکند.

اقامت دومینیکا

مزایای اخذ اقامت

  • شما قادر خواهید بود با اخذ اقامت دومینیکا، در این کشور به کار و تجارت بپردازید.
  • می توانید از معافیت های مالیاتی و مزایای مالیاتی بسیاری مانند مالیات بر ارث بسیار کم، بهره مند شوید.
  • می توانید برای گواهینامه رانندگی دومینیکن درخواست دهید. افراد غیر مقیم فقط می توانند برای مدت 90 روز با گواهینامه بین المللی در این کشور رانندگی کنند.
  • میتوانید با داشتن کارت شناسایی (Cédula de Identidad Personal) به طور قانونی در کشور بمانید.
  • میتوانید به راحتی و بدون نیاز به ویزا یا کارت توریستی، وارد این کشور شوید.
  • شما می توانید از یک سبک زندگی فوق العاده در محیطی بسیار دیدنی با جاذبه های طبیعی بهره برده و با هزینه های نسبتا پایین در مقایسه با سایر جزایر منطقه، در این کشور زندگی کنید.

سؤالات متداول

  • پس از چه مدت از دریافت اقامت موقت دومینیکا، میتوان برای اقامت دائم درخواست داد؟

اقامت دومینیکا  ابتدا به صورت یکساله صادر میگردد و اگر به مدت 5 سال تمدید شود، میتوان برای اخذ اقامت دائم این کشور درخواست داد.

  • شرایط اخذ اقامت دومینیکا از طریق کمک به صندوق اقتصادی دولت چیست؟

صندوق تنوع اقتصادی دومینیکا (EDF)، پروژه های بخش دولتی و خصوصی در کشور را در تلاش برای افزایش توسعه ملی و حمایت از پیشرفت اجتماعی و امنیت مالی جزایر، تامین مالی می کند. حال متقاضیان اخذ اقامت این کشور از طریق سرمایه گذاری قادر خواهند بود با اهدا حداقل مبلغ 100.000 دلار آمریکا به این صندوق ملی، نه تنها اقامت این کشور را به دست آورده بلکه شهروندی دومینیکا را نیز اخذ نمایند. این مبلغ اهدایی، غیرقابل استرداد میباشد.

  • سریع ترین راه برای اخذ اقامت و شهروندی دومینیکا چیست؟

سرمایه گذاری در دومینیکا، از سریع ترین و مقرون به صرفه ترین راه های اخذ اقامت و شهروندی دومینیکا میباشد. دولت دومینکا، طرحی را با نام طرح شهروندی اقتصادی دومینیکا، برای متقاضیان سرمایه گذاری در این کشور تعیین کرده است. بر طبق طرح شهروندی اقتصادی دومینیکا، سرمایه گذاران سراسر جهان قادر خواهند بود به طور قانونی، شهروندی و پاسپورت دوم غیر قابل فسخ دومینیکا را تنها در عرض چهار تا شش ماه، بدون نیاز به بازدید از کشور، دریافت نمایند.

  • آیا امکان اخذ تابعیت یا همان پاسپورت دومینیکا بطور مستقیم وجود دارد؟

بله از طریق روش های سرمایه گذاری حداقل به میزان ۱۰۰ هزار دلار آمریکا

  • هزینه تحصیل در دومینیکا چقدر است؟

هزینه تحصیل برای دانشجویان بین المللی در دومینیکا حدود 15-16 هزار دلار است.

سخن پایانی

کشور دومینیکا، واقع شده در دریای کارائیب، میتواند با داشتن طبیعت بی نظیر و شرایط زندگی مقرون به صرفه نسبت به سایر جزایر، گزینه ای ایده آل برای مهاجرت باشد. متقاضیان مهاجرت به این کشور میتوانند با اخذ اقامت موقت و تمدید آن به مدت 5 سال، اقامت دائم دومینیکا را دریافت کرده و حتی نسبت به اخذ شهروندی اقدام نمایند. راه های بسیاری جهت دریافت اقامت کشور دومینیکا وجود دارد که محبوب ترین و معروف ترین آن، سرمایه گذاری در این کشور میباشد. 

ما در این مقاله به بررسی مراحل دریافت اقامت دومینیکا پرداختیم و روش های مختلف آن را شرح دادیم. امیدواریم اطلاعات ما به مهاجرت شما مخاطب عزیز به کشور دومینیکا، کمک کرده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور دومینیکا را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *