مطالب مهاجرت به لهستان

ویزای همراه لهستان

قوانین اخذ ویزای همراه لهستان

بسیاری از افراد پس از گذشت مدتی از اقامت خود در یک کشور خارجی، برای ویزای همراه درخواست می دهند تا بتوانند خانواده و نزدیکان خود را در کنار خود داشته باشند. قوانین اخذ ویزای همراه در کشورهای اروپایی با یکدیگر تفاوت دارد و پیش از اقدام باید با فرآیند و پیش نیازهای هر کشور آشنایی کافی داشته باشید. در صورتی که شهروند کشورهای غیر اتحادیه اروپا هستید و می خواهید به یکی از اعضای خانواده خود در لهستان بپیوندید، در قدم اول باید برای اخذ ویزای همراه لهستان درخواست دهید. ویزای خانوادگی لهستان برای اعضای نزدیک خانواده (همسر، شریک زندگی یا فرزندان خردسال) شهروندان یا افراد مقیم لهستان صادر می شود. افرادی که ویزای همراه کشور لهستان را اخذ می کنند، اجازه اقامت موقت در لهستان را دریافت خواهند کرد که مدت اعتبار آن سه سال بوده و قابل تمدید است.

ادامه مطلب »
ریجکتی ویزای لهستان

مهمترین دلایل ریجکتی ویزای لهستان

در فرآیند اخذ ویزا می بایست که مدارک و اسناد مورد نیاز سفارت را فراهم کنید، در صورت لزوم در مصاحبه سفارت شرکت کنید و پس از انجام کلیه فرآیندها، با توجه به نوع ویزا و کشور مورد نظر خود، مدتی را صبر کنید تا تصمیم نهایی سفارت به شما اعلام شود. در این صورت دو احتمال وجود دارد، اولی اینکه ویزای شما با موفقیت صادر می شود و می توانید برای سفر به کشور مقصد خود آماده شوید. دیگر این که با درخواست ویزای شما موافقت نشود و ویزای شما ریجکت شود. ریجکتی ویزا در اغلب مواقع نگرانی های بسیاری ایجاد می کند و حتی باعث نا امیدی افراد می شود. برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است پیش از اقدام برای اخذ ویزا با شرایط و دلایل ریجکتی آن آشنا باشید و با داشتن اطلاعات کافی اقدام به اخذ ویزا و ارسال مدارک خود نمایید.

ادامه مطلب »
اخذ اقامت لهستان

بهترین راه اخذ اقامت لهستان

لهستان به عنوان یکی از کشورهای عضو حوزه شنگن که در شرق اروپا واقع شده است، اخیرا مورد توجه بسیاری از مهاجرین قرار گرفته است. دولت لهستان امکانات و تسهیلات متنوع و با کیفیتی را در اختیار شهروندان و ساکنین کشور قرار می دهد و وجود اقتصاد نسبتاَ با ثبات و هزینه های پایین زندگی و تحصیل، سبب شده تا این کشور به یکی از کشورهای حوزه شنگن برای مهاجرین خارجی تبدیل شود. اتباع خارجی که از شهروندان اتحادیه اروپا و یا منطقه اقتصادی اروپا نیستند، در صورتی که قصد اقامت بیش از 90 روز را در کشور لهستان داشته باشند، به مجوز اقامت در لهستان نیاز خواهند داشت. با در دست داشتن مجوز اقامت، این امکان را دارید تا در لهستان کار کنید و در مشاغل مختلف این کشور استخدام شوید.

ادامه مطلب »
ویزای لهستان

آشنایی با انواع ویزای لهستان

سفر به لهستان می تواند تجربه ای شگفت انگیز برای هر فردی باشد. اگر بخواهید به عنوان یک شهروند خارجی به صورت کوتاه مدت یا بلند مدت به کشور لهستان سفر کنید، باید پیش از هر کاری، اقدام به اخذ ویزای لهستان نمایید. دولت لهستان، انواع مختلفی از ویزاها را در نظر گرفته است که با توجه به دلیل اقامت خود می توانید هر یک از آن‌ها را اخذ نمایید. از جمله این ویزاها می توان به ویزای کاری، تحصیلی و یا صرفاً گردشگری و یا همان توریستی اشاره کرد. با این حال، قبل از درخواست ویزا، باید بررسی کنید که آیا اصلاً به ویزا نیاز دارید یا خیر.

ادامه مطلب »
مهاجرت به لهستان

همه چیز در مورد مهاجرت به لهستان

جمهوری لهستان، کشوری در قلب اروپای شرقی است که به عنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا و منطقه شنگن، سطح استاندارد خوبی را برای ساکنین خود فراهم می کند. اقتصاد توسعه یافته، وجود امکانات بهداشتی و رفاهی کافی و آب و هوای خوب، باعث شده تا علاقمندان بسیاری در سال های اخیر به فکر مهاجرت و زندگی در این کشور بیافتند. شهروندان غیر اتحادیه اروپا که قصد دارند بیش از 90 روز متوالی در لهستان بمانند، باید برای اخذ اجازه اقامت خود درخواست دهند. همچنین، برای شروع کسب و کار، تحصیل و یا استخدام در یک موقعیت شغلی در لهستان، به ویزا نیاز خواهید داشت.

ادامه مطلب »
هزینه های زندگی در لهستان

همه چیز در مورد هزینه های زندگی در لهستان

لهستان یکی از مقاصد نسبتا محبوب مهاجرتی در بین کشورهای اروپایی است که سالانه دانشجویان، کارجویان و سرمایه گذاران نسبتا زیادی را به خود جذب می کند. هزینه های زندگی در لهستان به طور قابل توجهی پایین تر از بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی است و از طرفی این کشور امکانات رفاهی، آموزشی و بهداشتی نه چندان با کیفیتی را در اختیار ساکنین خود قرار می دهد. در صورتی که قصد مهاجرت به این کشور را داشته باشید، پیش از هر چیزی باید در مورد هزینه های زندگی و قیمت برخی از مهم‌ترین نیازمندی ها مانند مسکن و حمل و نقل اطلاعات کافی را داشته باشید. هزینه های زندگی در هر یک از شهرهای لهستان با یکدیگر متفاوت است و در ادامه این مقاله قصد داریم به صورت جزئی برخی از مهم‌ترین هزینه های زندگی در این کشور را مورد بررسی قرار دهیم.

ادامه مطلب »