صفر تا صد مهاجرت کاری به نروژ

سازمان ملل متحد، نروژ را به عنوان بهترین کشور برای کار و زندگی در جهان معرفی کرده است. اگرچه این کشور هزینه های بالایی برای زندگی در سطح جهانی دارد، اما از تعادل کار و زندگی سالم سود می‌برد که به مردم اجازه می‌دهد در حین کار و برخورداری از رفاه اجتماعی، با عزیزان خود وقت بگذرانند. از آنجاییکه متقاضیان کار در نروژ رو به افزایش هستند، ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی صفر تا صد مهاجرت کاری به نروژ بپردازیم. پس اگر شما نیز رویای کار و زندگی در نروژ را دارید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور نروژ گردآوری شده است.

مهاجرت کاری به نروژ

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شرایط مهاجرت کاری به کشور نروژ

۱.مهاجرت کارگران ماهر و نیروی متخصص (skilled workers)

۲.مهاجرت کارگران فصلی(seasonal workers)

۳.مهاجرت از طریق دریافت ویزای جستجوی کار

شرایط مهاجرت کاری به نروژ

متقاضیان کار در کشور نروژ میبایست از یک کارفرما در این کشور، پینهاد شغلی (job offer) دریافت کرده و متناسب با نوع کار، مجوز اقامت نروژ را دریافت نمایند. مهاجرت کاری به نروژ، از طریق روشهای زیر ممکن خواهد بود: 

۱. مهاجرت کارگران ماهر و نیروی متخصص (skilled workers)

کارگران ماهر که تحصیلات عالی داشته و یا به صورت حرفه ای آموزش دیده اند، در اولویت جذب توسط کارفرمایان نروژی خواهند بود. 

مهمترین الزامات کار در نروژ برای کارگران ماهر به شرح زیر است:

مهاجرت کاری به نروژ
  • پرداخت هزینه درخواست توسط متقاضی (6300 کرون نروژ)
  • متقاضیان باید یک دوره آموزش حرفه ای را برای مدت حداقل سه سال گذرانده باشند. در این صورت، باید یک دوره آموزش حرفه ای مشابه آنچه در کشور خود گذرانده اند در نروژ وجود داشته باشد.
  • متقاضیان باید تحصیلات عالی داشته و مدرک تحصیلی خود را از یک دانشگاه یا کالج دانشگاهی معتبر دریافت کرده باشند.
  • متقاضیان باید تجربه طولانی حرفه‌ای داشته و حداقل شش سال سابقه کار داشته باشند (به عنوان مثال، فرض کنید شما سابقه کار به عنوان یک نقاش را دارید. در این صورت، باید گواهی کار دقیق از کارفرمایان قبلی ارائه دهید که نشان می دهد شما به عنوان یک فرد با تحصیلات حرفه ای به عنوان یک نقاش، یاد گرفته اید و می توانید همین کار را انجام دهید)
  • کار پیشنهاد شده معمولاً باید تمام وقت باشد
  • حقوق و شرایط کار پیشنهاد شده، نباید کمتر از حد معمول در نروژ باشد.
  • داشتن تمکن مالی لازم جهت تامین هزینه های خود و خانواده و همچنین اخذ بیمه درمانی در نروژ نیز از ملزومات میباشد.

۲. مهاجرت کارگران فصلی (seasonal workers)

کارگران فصلی قادر خواهند بود به جهت اشتغال به کاری که فقط در زمان خاصی از سال قابل انجام است، یا به عنوان یک کارمند دائمی در تعطیلات، نسبت به مهاجرت کاری به نروژ اقدام نموده و به عنوان یک کارگر فصلی، اجازه اقامت دریافت کنند. اما توجه داشته باشید که امکان همراه بردن اعضای خانواده وجود نخواهد داشت. مهمترین الزامات کار در نروژ برای کارگران فصلی به شرح زیر است:

  • پرداخت هزینه درخواست توسط متقاضی (6300 کرون نروژ)
  • کارگران میبایست یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرما در نروژ دریافت نموده باشند (امکان اخذ پیشنهاد شغلی از چندین کارفرما وجود دارد).
  • کار پیشنهاد شده باید تمام وقت باشد و نیازی به گذراندن دوره آموزش حرفه ای نمیباشد.
  • افراد ماهر در نجاری و رنگ آمیزی، به عنوان کارگران فصلی تلقی نخواهند شد.
  • داشتن حداقل 18 سال سن ضروری خواهد بود.
  • شرایط کشور متقاضی باید نشان دهد که این احتمال وجود دارد که پس از اتمام کار در نروژ، به کشور خود باز خواهد گشت.
  • حقوق و شرایط کار متقاضی، نباید کمتر از حد معمول در نروژ باشد. متقاضی باید حداقل دستمزد ساعتی را دریافت کند.
  • کارفرما باید تأییدیه ای از اداره کار و رفاه نروژ (NAV) دریافت کند مبنی بر اینکه امکان استخدام نیروی کافی از نروژ یا EEA برای انجام کار مورد نظر وجود نداشته است.
  • اگر کار در صنعت کشاورزی یا جنگلداری باشد، دریافت تاییدیه از NAV ضروری نیست.
مهاجرت کاری به نروژ

۳. مهاجرت از طریق دریافت ویزای جستجوی کار

به طور معمول، متقاضیان مهاجرت کاری به نروژ میبایست قبل از درخواست برای اخذ مجوز اقامت، از یک کارفرما در این کشور پیشنهاد شغلی دریافت کرده باشند. اما در برخی شرایط، کارگران ماهر و نیروی متخصص، و همچنین فارغ التحصیلان دانشگاه های نروژ میتوانند با اخذ ویزای جستجوی کار (job seeker visa)، برای مدت حداکثر 1 سال، مجوز اقامت در نروژ را دریافت نموده و شخصا به دنبال کار باشند. از شروط اصلی دریافت این ویزا، داشتن تمکن مالی جهت تامین هزینه های خود در نروژ است. در حال حاضر، تمکن مالی باید حداقل 23.224 کرون نروژ در ماه باشد (به عبارتی 278.693 کرون نروژ در سال). این پول باید متعلق به خود متقاضی باشد و معمولاً باید به یک حساب بانکی در نروژ واریز شود. متقاضیانی که در حین جستجوی یک شغل در نروژ، در این کشور مشغول به کار برای کارفرما باشند، میتوانند درآمد حاصل از این شغل را به عنوان تمکن مالی لحاظ کنند. 

متقاضیان مهاجرت کاری به نروژ از طریق دریافت ویزای جستجوی کار، باید یکی از شروط زیر را برآورده نمایند:

  • متقاضی باید مجوز اقامت نروژ را به عنوان یک دانشجو در کالج یا دانشگاه ، و یا یک دانش آموز در مدرسه یا دبیرستان داشته باشد، و قبل از انقضای مجوز فعلی خود، به عنوان فرد جویای کار برای اجازه اقامت اقدام کند. متقاضی باید حداقل یک ماه قبل از انقضای مجوز خود اقدام نماید. دوره تحصیلی متقاضی باید به اتمام رسیده باشد و اگر هنوز مدرک یا ریز نمرات خود را دریافت نکرده است، می تواند مدرک تکمیل شده خود را با تأییدیه موسسه آموزشی خود مبنی بر اینکه پایان نامه نهایی خود را ارسال کرده است و تمام واحدهای دیگر را تکمیل نموده است، ارائه دهد. تأییدیه باید حاوی تاریخ ارائه پایان نامه و یا امتحانات نهایی باشد.
  • برای اینکه تحصیلات متقاضی در نروژ به رسمیت شناخته شود، باید مجوز اقامت برای تحصیلات تکمیلی داشته باشد و قبل از انقضای مجوز فعلی خود، به عنوان جویای کار برای دریافت اجازه اقامت اقدام کند.
  • متقاضی میتواند مجوز اقامت به عنوان محقق با سرمایه شخصی داشته باشد و قبل از انقضای این مجوز، برای دریافت ویزای جستجوی کار اقدام کند.
  • متقاضی میتواند در حین جستجوی کار در نروژ، یک مجوز اقامت به عنوان نیروی ماهر داشته و به دنبال شغلی جدید و مرتبط در نروژ باشد.
  • متقاضی میتواند به عنوان یک فرد خود اشتغال در نروژ مشغول به کار شده و بیزنس خود را راه اندازی کند.
سؤالات متداول
  • آیا با کار در نروژ میتوان اقامت دائم این کشور را اخذ کرد؟

بله. کارگران ماهر میتوانند پس از 3 سال کارو زندگی مستمر در نروژ، جهت اخذ اقامت دائم این کشور درخواست دهند.

آیا با مهاجرت کاری به نروژ، امکان همراه بردن اعضای خانواده وجود دارد؟

بله. کارگران ماهر و نیروی متخصص که در نروژ جاب آفر دریافت کرده باشند، قادر خواهند بود اعضای خانواده خود شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را نیز به این کشور ببرند و برای آنان درخواست ویزا و مجوز اقامت دهند. چنانچه همزمان برای خود و خانواده درخواست ویزا دهید، نتیجه به صورت همزمان و در یک نامه برای شما ارسال خواهد شد.  توجه داشته باشید که کارگران فصلی امکان همراه بردن اعضای خانواده خود را نخواهند داشت.

  • آیا امکان تغییر کارفرما در نروژ وجود خواهد داشت؟

بله. چنانچه متقاضیان مهاجرت کاری به نروژ، پس از استخدام کارفرمای خود را تغییر داده و همچنان در یک موقعیت شغلی مشابه برای کارفرمای دیگری مشغول به کار شوند، نیازی به درخواست جدید جهت دریافت اجازه اقامت نخواهند داشت. اما چنانچه عنوان شغلی خود را به کلی تغییر دهند، صرف نظر از اینکه کارفرمای آنان تغییر کند یا خیر، باید مجوز اقامت جدید دریافت نمایند. تا زمانی که مجوز اقامت جدید آنان صادر نشود، حق شروع کار در عنوان شغلی جدید را نخواهند داشت.

  • چنانچه شغل خود را پس از استخدام در نروژ از دست دهیم، باید به کشور خود بازگردیم؟

معمولا خیر. در صورت از دست دادن شغل خود، باید ظرف مدت 7 روز، پلیس نروژ را در جریان قرار داده و سپس تا 6 ماه مجوز اقامت در نروژ و جستجوی کار را خواهید داشت. مجوز اقامت شما نیز در این 6 ماه همچنان معتبر خواهد بود.

سخن پایانی

متقاضیان کار در کشور نروژ میبایست با داشتن شرایط، از یک کارفرما در این کشور پیشنهاد شغلی دریافت نمایند. کار در کشور نروژ برای کارگران ماهر و نیروی متخصص و همچنین کارگران فصلی ممکن بوده و کسانی که موفق به دریافت پیشنهاد شغلی از خارج این کشور نشده و یا فارغ التحصیل دانشگاه های نروژ باشند، امکان دریافت ویزای جستجوی کار و اقامت در نروژ را تا سقف 6 ماه خواهند داشت. علاوه بر این، داشتن تمکن مالی جهت تامین هزینه های خود در نروژ نیز جزو شروط اصلی خواهد بود. ما در این مقاله به بررسی شرایط مهاجرت کاری به نروژ پرداختیم. امیدواریم اطلاعات این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور نروژ را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *