بررسی هزینه های زندگی در ایتالیا 2024

ایتالیا یک کشور شگفت‌انگیز برای مهاجران است چراکه کیفیت زندگی در ایتالیا بسیار عالی است، مردم خون گرم هستند و نرخ امنیت، سلامتی و سطح سواد این کشور بالاست. علاوه بر این وسایل حمل‌ونقل عمومی تقریباً در همه‌جا در دسترس است و مهم‌تر از همه کیفیت غذاهای ایتالیا بی‌نظیر است. واقعیت این است که شما می‌توانید با پرداخت هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه یک زندگی خوب را در ایتالیا تجربه کنید. اگر ولخرجی نکنید و معتاد خرید از برند‌های معروف نشوید می‌توانید یک زندگی متوسط و آرام را در کشوری با فرهنگ و تاریخ غنی داشته باشید. ما در این مقاله به بررسی هزینه های زندگی در ایتالیا می‌پردازیم. کلیه اطلاعات ارائه‌شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب‌سایت‌های رسمی کشور ایتالیا، گردآوری‌شده است.

هزینه های زندگی در ایتالیا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • هزینه مسکن در ایتالیا
  • هزینه غذا و خوردوخوراک در ایتالیا
  • هزینه ورزش، پوشاک و اوقات فراغت در ایتالیا
  • هزینه حمل‌ونقل در ایتالیا
  • هزینه مراقبت بهداشتی و تحصیل در ایتالیا

هزینه مسکن در ایتالیا

هزینه زندگی در ایتالیا بسته به موقعیت مکانی و سبک زندگی هر فردی متفاوت است. مناطق شمالی و شهرهای بزرگ و توریستی مانند میلان، رم، بولونیا، فیرنز و ورونا به‌طورکلی گران‌ترین مکان‌ها برای زندگی در ایتالیا هستند. به‌طورکلی، زندگی در رم یا میلان با زندگی درجایی مانند نیویورک یا لندن قابل‌مقایسه است. اگر تمکن مالی خوبی دارید و عاشق سبک زندگی لوکس هستید زندگی در این شهرها را به شما پیشنهاد می‌کنیم. از طرف دیگر هرچند مناطق جنوبی ایتالیا مانند لیسه ارزان‌تر هستند اما برای بهره‌مندی از تمام امکانات در حد متوسط زندگی در شهرهایی با قیمت متوسط مانند فلورانس معقول‌تر خواهد بود. هزینه مسکن یکی از بیشترین و اصلی‌ترین هزینه های زندگی در ایتالیا است. اگر به دنبال اجاره یک آپارتمان هستید، باید حدود 656 یورو برای یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر پرداخت کنید. این مبلغ برای یک آپارتمان 3 خوابه به 1265 یورو در ماه می‌رسد.

با این‌حال اگر از شلوغی بیزار هستید و سبک زندگی آرام انتخاب شماست باید برای اجاره یک آپارتمان 1 خوابه در مناطق خلوت شهر حدود 500 یورو و برای یک آپارتمان 3 خوابه در همان مناطق حدود 890 یورو در ماه پرداخت کنید. اگر هم مایل به خرید آپارتمان در ایتالیا هستید به ازای هر مترمربع در مرکز شهر باید حدود 3800 یورو و در خارج از شهر حدود 2200 یورو پرداخت کنید.

البته هزینه های زندگی در ایتالیا مربوط به مسکن به همین‌جا ختم نمی‌شود؛ شما باید هزینه خدمات شهری مثل آب، برق، گاز، تلفن و اینترنت را هم در نظر بگیرید. هزینه سرمایش و گرمایش، برق، آب و شارژ ساختمان یک آپارتمان 85 متری در ایتالیا حدود 180 یورو در ماه است. همچنین هزینه 1 دقیقه تماس تلفنی 0.16 یورو و هزینه‌اینترنت ماهانه خانگی حدود 28 یورو است.

قیمت غذا و خورد وخوراک در ایتالیا

یکی از واقعیت‌های دل‌چسب درباره زندگی به‌عنوان یک شهروند بین‌المللی در ایتالیا، فرصت چشیدن طعم غذاهای لذیذ و اصیل ایتالیایی است. قیمت پاستا، پیتزا، پنیرها و نوشیدنی‌های دست‌ساز محلی در ایتالیا در مقایسه با آمریکا بسیار مقرون‌به‌صرفه است. بااین‌حال این واقعیت هنوز هم وجود دارد که محصولات وارداتی در ایتالیا هنوز هم گران هستند. خوشبختانه قیمت خوراکی‌های کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌های ایتالیا بر اساس قانون تعیین می‌شود و تقریباً در همه‌جا ثابت است. برای تخمین زدن هزینه های زندگی در ایتالیا تصور کنید که یک وعده‌غذا در یک رستوران ارزان‌قیمت در ایتالیا حدود 15 یورو، 3 وعده‌غذا برای دو نفر در یک رستوران باکیفیت متوسط حدود 60 یورو و یک وعده فست فود مک‌دونالد حدود 8 یورو هزینه دارد.

یک فنجان کاپوچینو معمولی در کافی‌شاپ‌های ایتالیا حدود 1.48 یورو و یک قوطی کوکاکولا حدود 2.24 یورو قیمت دارد. خوشبختانه قیمت غذا در ایتالیا گران نیست. بااین‌حال اگر از دسته عاشقان آشپزی هستید و دوست دارید غذای خانگی نوش جان کنید معمولاً باید مواد غذایی خود را به قیمت‌های زیر تهیه کنید:

شیر (1 لیتر) 1.20 €
 قرص نان سفید تازه (500 گرم)1.67 €
 برنج (سفید)، (1 کیلوگرم)2.02 €
 تخم‌مرغ (12 عدد)2.92 €
 پنیر محلی (1 کیلوگرم)12.58 €
 فیله مرغ (1 کیلوگرم)9.04 €
 گوشت گاو (1 کیلوگرم)15.10 €
 سیب (1 کیلوگرم)1.91 €
 موز (1 کیلوگرم)1.66 €
 پرتقال (1 کیلوگرم)1.87 €
 گوجه‌فرنگی (1 کیلوگرم)2.41 €
 سیب‌زمینی (1 کیلوگرم)1.29 €
 پیاز (1 کیلوگرم)1.32 €
 کاهو1.08 €
 آب (بطری 1.5 لیتری)0.43 €

هزینه ورزش، پوشاک و اوقات فراغت در ایتالیا

سرگرمی و تفریح ورزشی قطعاً در ایتالیا گران‌تر از اکثر کشورهای اروپایی است. عضویت در ورزشگاه یا یک باشگاه تناسب‌اندام حدود 47 یورو در ماه برای شما هزینه می‌تراشد. اجاره زمین تنیس با 20 یورو در ساعت هم بسیار گران است. شما می‌توانید با حدود 85 یورو یک جفت کفش پیاده‌روی بخرید و با یک تیر دو نشان بزنید؛ هم ورزش کنید و هم خرید! بلیت سینما هم حدود 9 یورو هزینه دارد.

ایتالیا مرکز مد جهان است، بنابراین اگر وارد دنیای مُد شوید باید آماده بالا رفتن هزینه های زندگی در ایتالیا به طرز چشمگیری باشید! بااین‌حال این امکان وجود دارد که حتی اگر از محصولات برند و گران‌قیمت خرید نکنید، خوش‌لباس باشید. یک شلوار جین معمولی حدود 77 یورو و یک لباس تابستانی از برندهایی مانند zara و h&m حدود 33 یورو قیمت دارد.

هزینه حمل‌ و نقل در ایتالیا

سوخت در ایتالیا بسیار گران است به‌طوری‌که یک لیتر بنزین حدود 2.05 یورو هزینه دارد. با این قیمت‌ها و هزینه‌های نگهداری، تعمیرات و استهلاک خرید خودرو در ایتالیا خیلی منطقی نیست. هرچند خودروهای ایتالیایی نسبت به خودروهای آمریکایی کم‌مصرف‌تر هستند. قیمت یک فولکس‌واگن در ایتالیا حدود 24000 یورو و یک تویوتا کرولا سدان حدود 25000 یورو است. تهیه یک بلیت حمل‌ونقل عمومی ماهانه حدود 35 یورو هزینه دارد که نسبتاً ارزان است. بااین‌حال هزینه تاکسی کم نیست. شروع کرایه تاکسی از 5 یورو است. یکی از روش‌های فوق‌العاده برای مدیریت هزینه های زندگی در ایتالیا خرید یک دوچرخه است که هم هزینه ورزش و هم هزینه حمل‌ونقل را در طولانی‌مدت کاهش می‌دهد.

هزینه مراقبت بهداشتی و تحصیل در ایتالیا

سیستم بهداشت و درمان ایتالیا یکی از بهترین‌های جهان است. با برنامه ملی بهداشت و درمان ایتالیا، می‌توانید انتظار داشته باشید که درازای یک مبلغ مقرون‌به‌صرفه خدمات عالی دریافت می‌کنید. بااین‌حال کیفیت مراقبت و زمان انتظار برای دریافت وقت از پشک متخصص از منطقه به منطقه دیگر متفاوت است. ازآنجاکه بیمه درمانی در ایتالیا اجباری است و با سلامت شما سروکار دارد توصیه می‌کنیم در این مورد از یک شرکت بیمه معتبر بیمه درمانی تهیه کنید. 

در مقابل وقتی صحبت از هزینه‌های تحصیل در ایتالیا می‌شود توصیه می‌کنیم برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های دولتی تلاش کنید. همچنین درصورتی‌که فرزند زیر 18 سال دارید او را به مدارس دولتی بفرستید که شهریه ندارند. برای برآورد دقیق هزینه‌های تحصیل باید به وب‌سایت دانشگاه یا مدرسه مدنظرتان مراجعه کنید اما به‌طورکلی بدانید که متوسط شهریه سالانه یک دبستان بین‌المللی در ایتالیا حدود 9700 یورو است.

هزینه های زندگی در ایتالیا
سؤالات متداول
  • بیشترین بخش هزینه های زندگی در ایتالیا چیست؟

بدون شک هزینه مسکن گران‌ترین و اصلی‌ترین هزینه‌ای است که باید در نظر بگیرید.

  • گران‌ترین شهرهای ایتالیا کدام‌اند؟

میلان، رم، بلونیا، فلورانس و تورین

  • متوسط هزینه یک خانواده 4 نفره در ایتالیا چقدر است؟

یک خانواده چهار نفره بدون احتساب هزینه مسکن باید حدود 2،700 € در ماه برای زندگی در ایتالیا داشته باشند.

  • هزینه ماهانه یک فرد مجرد در ایتالیا چقدر است؟

به‌جز هزینه مسکن یک فرد تنها باید حدود 780 یورو در ماه در ایتالیا برای امرارمعاش خرج کند. البته این رقم برای یک زندگی عادی اروپایی است و دانشجویان بین‌المللی می‌توانند با 800 یورو در ماه تمام هزینه‌های زندگی خود را در ایتالیا پرداخت کنند.

  • هزینه زندگی در ایتالیا در مقایسه با ایران چگونه است؟

 هزینه زندگی در ایتالیا به‌طور متوسط 70.63 ٪ بیشتر از ایران و اجاره مسکن در ایتالیا به‌طور متوسط 38.76 ٪ بیشتر از ایران است.

سخن پایانی

وقتی صحبت از هزینه های زندگی در ایتالیا می‌شود، باید بدانید که زندگی در شمال ایتالیا گران‌تر از جنوب این کشور است. بیشترین هزینه هم صرف اجاره مسکن خواهد شد. بااین‌حال بر اساس متوسط حقوق 1500 یورویی در ایتالیا امکان تجربه یک زندگی راحت و متوسط در این کشور وجود دارد. در کل، اگر فقط 45 ٪ از حقوق خود را برای اجاره هزینه کنید و بقیه را برای حمل‌ونقل، مواد غذایی، تفریح و آب و برق پس‌انداز کنید، احتمالاً می‌توانید راحت زندگی کنید. البته همه‌چیز به سبک زندگی شما بستگی دارد. عالیان ویزا با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به‌روزترین و دقیق‌ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به ایتالیا را به شما عزیزان ارائه می‌نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می‌توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره‌های مؤسسه از طریق واتس آپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *