همه چیز در مورد وقت سفارت فرانسه

فرانسه یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در جهان است که با آب‌وهوای مدیترانه‌ای خود در تمام طول سال فرصت گشت‌وگذار در کوه‌ها و قلعه‌ها تا سواحل بکر را به گردشگران می‌دهد. همچنین برای عاشقان غذا، مد و زیبایی کشوری جذاب و دیدنی است. از طرفی دیگر فرهنگ و تاریخ غنی فرانسه در کنار تعادل شگفت‌انگیز بین کار و زندگی، هزینه‌های تحصیل مقرون‌به‌صرفه، امکانات بهداشتی بسیار بالا و آموزش عالی پیشرفته در این کشور باعث شده است مقصد بسیاری از مهاجران باشد. فرقی نمی‌کند که برای بازدید و تفریح به این کشور می‌روید یا تحصیل، کار و سرمایه‌گذاری. درهرصورت اگر از کشوری خارج از اتحادیه اروپا وارد فرانسه خواهید شد باید ویزای متناسب با هدف مهاجرت خود به فرانسه را دریافت کنید. اولین قدم برای دریافت انواع ویزای فرانسه هم تعیین و رزرو وقت سفارت فرانسه است. ما در این مقاله به نکاتی که باید درباره رزرو وقت از سفارت فرانسه بدانید، اشاره می‌کنیم. کلیه اطلاعات ارائه‌شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب‌سایت‌های رسمی کشور فرانسه، گردآوری‌شده است.

وقت سفارت فرانسه

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • گرفتن وقت سفارت فرانسه
  • رزرو فوری وقت از سفارت فرانسه
  • توصیه‌های مهم هنگام گرفتن وقت سفارت فرانسه
  • نکات کلیدی هنگام حضور در سفارت فرانسه
  • مقررات امنیتی که باید هنگام حضور در سفارت فرانسه رعایت کنید

گرفتن وقت سفارت فرانسه

اگر قصد دریافت ویزای فرانسه را دارید قبل از هر چیزی باید بدانید که رزرو وقت سفارت فرانسه صرفاً به‌صورت آنلاین انجام می‌شود. به همین جهت به‌هیچ‌عنوان برای رزرو وقت به‌صورت حضوری به سفارت فرانسه مراجعه نکنید. همچنین قبل از رزرو وقت سفارت ابتدا باید فرم درخواست ویزای خود را در وب‌سایت رسمی France visa تکمیل نمایید. توجه داشته باشید که فرم ویزایی که با هدف سفر شما به فرانسه مطابقت دارد تکمیل نمایید. به‌عنوان‌مثال اگر از یک دانشگاه فرانسوی پذیرش گرفته‌اید باید فرم ویزای دانشجویی را تکمیل کنید. پس‌ازاین مرحله، شما باید وارد بخش Start your visa application شوید و یک حساب شخصی با یک آدرس ایمیل معتبر بسازید تا پرونده شما ذخیره شود. سپس باید وارد سایت VFSGlobal شوید. دفتر VFDGlobal در تهران، میدان هروی، خیابان موسوی، مرکز هروی، طبقه چهارم قرار دارد اما رزرو وقت سفارت فقط از طریق سایت این موسسه انجام می‌شود.

وقت سفارت فرانسه

پس از ورود به سایت VFSGlobal کشور مبدأ را ایران و کشور مقصد را فرانسه انتخاب کنید. فرم ویزای موردنیاز خود را انتخاب کنید. سپس بسته به نوع ویزایی که نیاز دارید باید مدارک متعددی را در سایت بارگذاری کنید. معمولاً مدارک موردنیاز در این مرحله شامل پاسپورت سالم که در کمتر از 10 سال گذشته صادرشده باشد و حداقل 2 صفحه خالی داشته باشد، عکس با اندازه پاسپورت با پیش‌زمینه سفید، مدارک اثبات تمکن مالی و بیمه درمانی خواهد بود. البته لیست مدارک کامل برای شما نمایش داده می‌شود. پس از بارگذاری مدارک و تکمیل فرم نوبت به رزرو وقت سفارت فرانسه خواهد رسید. پس از انتخاب گزینه تعیین وقت سفارت، یک آدرس ایمیل برای شما نمایش داده می‌شود که باید درخواست گرفتن وقت را به آن ایمیل ارسال کنید. پس از 2 تا 7 روز کاری زمان دقیق تعیین‌شده برای حضور شما در سفارت فرانسه به ایمیل شما ارسال می‌شود. وقت سفارت معمولاً برای 1 ماه دیگر داده می‌شود.

توجه داشته باشید که در روز تعیین‌شده هیچ‌گونه مصاحبه حضوری انجام نمی‌شود و تمام پرونده ویزای شما بر اساس مدارک ارسالی‌تان بررسی می‌شود. هرگونه اشتباه یا نقص در مدارک منجر به رد درخواست ویزای شما خواهد شد. به همین جهت توصیه می‌کنیم برای بارگذاری دقیق مدارک و رزرو وقت سفارت از متخصصان حرفه‌ای عالیان ویزا کمک بگیرید.

افرادی که تمایلی به استفاده از خدمات VFS ندارد، می‌توانند با تعیین وقت قبلی از طریق ایمیل visa.teheran@diplomatie.gouv.fr، روز دوشنبه از ساعت 8:30 الی 11:30 به بخش ویزا سفارت فرانسه درخواست ویزای خود را ارسال کنند. لازم به ذکر است که اگر قصد دریافت وقت سفارت فرانسه فوری را دارید، از خدمات VFS استفاده کنید چراکه فرایند ارسال درخواست ویزا از طریق سفارت فرانسه طولانی‌تر است.

رزرو فوری وقت از سفارت فرانسه

معمولاً رزرو فوری وقت سفارت امکان‌پذیر نیست و سریع‌ترین زمان وقت سفارت برای 1 ماه آینده تعیین می‌شود. بااین‌حال، ازآنجاکه سیستم مراقبت بهداشتی فرانسه بسیار معتبر و کارآمد است و بسیاری از افراد برای درمان به این کشور می‌روند، با ارائه مدارک پزشکی ممکن است بتوانید وقت فوری سفارت رزرو کنید. همچنین درصورتی‌که دعوت‌نامه از یک میزبان فرانسوی برای شرکت در جلسات کاری و فرهنگی یا تحصیلی داشته باشید نیز ممکن است وقت فوری به شما داده شود.

توصیه‌های مهم هنگام گرفتن وقت سفارت فرانسه

هنگام تعیین وقت سفارت مطمئن شوید که زمانی که انتخاب کرده‌اید برای بررسی مدارک و پرونده شما قبل از تاریخ سفر و ورودتان به فرانسه کافی است. معمولاً برای ویزای طولانی‌مدت فرانسه بهتر است 3 ماه تا 2 هفته قبل از تاریخ سفر خود به فرانسه و برای ویزای کوتاه‌مدت 6 ماه تا 2 هفته قبل از تاریخ سفر خود به فرانسه، از سفارت وقت بگیرید. چراکه رسیدگی به ویزای شما در خوش‌بینانه‌ترین حالت 2 هفته زمان می‌برد. همچنین به‌روزها و ساعات کاری سفارت فرانسه هنگام تعیین روز ملاقات خود با افسران ویزا دقت کنید. جزئیات ساعات کاری در وب‌سایت رسمی سفارت فرانسه در ایران آمده است.

فراموش نکنید که برای تمامی متقاضیان دریافت ویزای فرانسه، گرفتن وقت از سفارت الزامی است. پس از نهایی کردن وقت سفارت نیز امکان لغو کردن آن نیست. در صورت عدم حضور، یا ناقص بودن مدارک، یا عدم ثبت پرونده به هر دلیلی، شما باید وقت جدیدی از سفارت درخواست کنید.

البته شما می‌توانید وقت سفارت خود را دو بار و حداکثر دو روز کاری قبل از وقت تعیین‌شده (در صورت موجود بودن وقت‌های خالی)، بدون پرداخت هزینه مجدد تغییر دهید. هرگونه تغییر بیشتر در تاریخ حضور در سفارت یا عدم حضور، به‌عنوان وقت سفارت جدید در نظر گرفته می‌شود. در این صورت باید هزینه وقت مجدد پرداخت کنید و مبلغ پرداختی قبلی، به‌هیچ‌عنوان توسط سفارت به شما بازگردانده نخواهد شد. همچنین توجه داشته باشید که در صورت انتخاب نوع ویزای اشتباه هنگام بارگذاری مدارک و تعیین وقت سفارت، پرونده ویزای شما رد خواهد شد. اگر نمی‌دانید کدام‌یک از انواع ویزا با هدف مهاجرت شما به فرانسه مطابقت دارد، بهتر است با کارشناسان مجرب مشورت کنید.

نکات کلیدی هنگام حضور در سفارت فرانسه

پس از تعیین وقت سفارت فرانسه، اولین نکته مهمی که باید رعایت کنید این است که 15 دقیقه زودتر از زمان تعیین‌شده در سفارت حاضر باشید. همچنین شخصاً در سفارت حاضر شوید و هیچ‌کس را به‌جای خود نفرستید. فقط متقاضیان زیر 18 سال می‌توانند همراه با والدین یا قیم قانونی خود در سفارت حاضر شوند. در مرکز ویزا از شما اثرانگشت و عکس دیجیتالی گرفته می‌شود. این مجموعه اطلاعات به‌عنوان اطلاعات بیومتریک شناخته می‌شوند و بدون اطلاعات بیومتریک رسیدگی به درخواست ویزا ممکن نخواهد بود. اسکنر دیجیتال بدون استفاده از جوهر اثرانگشت شما را ثبت می‌کند. اطمینان حاصل کنید که نوک انگشتانتان کاملاً سالم و بدون هیچ بریدگی، زخم، ساییدگی یا رنگی باشند. همچنین هنگام عکس‌برداری تمام ‌صورت شما باید مشخص باشد. به‌هیچ‌عنوان از عینک آفتابی یا کلاه استفاده نکنید. پوشش سر تنها در صورتی مجاز خواهد بود که صورت، پیشانی و گوش‌های شما را نپوشاند.

از متقاضیانی که زیر 12 سال سن دارند، فقط عکس گرفته می‌شود و نیازی به اسکن اثرانگشت نخواهد بود. همچنین شهروندان دارای گذرنامه دیپلماتیک و سران کشورها نیازی به ویزا ندارند و نیازی به ارائه اطلاعات بیومتریک نخواهند داشت. برای متقاضیان بین 12 تا 17 سال، از والدین یا قیم قانونی خواسته می‌شود تا به ثبت اثرانگشت رضایت دهند و در محل حضورداشته باشند.

پس از تعیین وقت سفارت فرانسه بهتر است به جمع‌آوری تمام مدارک موردنیاز خود نیز اقدام کنید چراکه در روز ملاقات ارائه مدارک اجباری است. اصل و یک کپی از همه مدارک خود شامل برگه‌ای که روز ملاقات شما را مشخص کرده است، پاسپورت، شناسنامه فرم درخواست ویزا، رسید هزینه‌های پرداخت‌شده و … به همراه داشته باشید.

مقررات امنیتی که باید هنگام حضور در سفارت فرانسه رعایت کنید:

ورود به سفارت تنها برای متقاضیان دریافت ویزا ممکن است و مقررات ویژه‌ای دارد که برای جلوگیری از بروز مشکل باید به آن‌ها دقت کنید.

کودکان کمتر از 18 سال باید همراه والدین یا قیم قانونی خود وارد سفارت شوند. متقاضیان سالخورده یا ناتوان یا کسانی که شرایط پزشکی دارند که ممکن است برای ارسال درخواست‌های خود به کمک نیاز داشته باشند، باید به هنگام ورود به مرکز درخواست ویزا از کارمندان امنیتی مشاوره بگیرند.

تلفن‌های همراه باید در حالت بی‌صدا قرار گیرند.

تحت هیچ شرایطی عکاسی، فیلم‌برداری یا ضبط صدا در داخل مرکز درخواست ویزا مجاز نیست.

در مرکز درخواست ویزا فقط یک کیف با اندازه 45 × 30 سانتی‌متر × 20 سانتی‌متر برای هر متقاضی مجاز است. کیف و بسته‌های بزرگ‌تر را نمی‌توانید با خود به سفارت ببرید.

همچنین ورود ابزار و وسایل زیر هنگام مراجعه به سفارت ممنوع است:

  • تمام اقلام الکترونیکی یا باتری دار مانند دوربین‌ها، تبلت‌ها، کاست‌های صوتی/تصویری، دیسک‌های فشرده، MP3، فلاپی، لپ تاپ یا پخش‌کننده‌های موسیقی قابل‌حمل، درایو دیسک سخت (HDD)، درایوهای قلم/شست، دستگاه‌های جاسوسی، ضبط کننده‌های صوتی یا موارد مشابه دیگر
  • پاکت‌ها یا بسته‌های مهروموم‌شده.
  • هرگونه جسم قابل اشتعال مانند جعبه کبریت، فندک و سیگار برقی.
  • هرگونه جسم تیز مانند قیچی، چاقوی قلمی و ناخن‌گیر.
  • کیف و وسایل شخصی متقاضیان به‌جز کیف‌های دستی کوچک.
  • خوراکی و نوشیدنی.
  • انواع سلاح مانند اشیاء یا مواد منفجره.
وقت سفارت فرانسه
سؤالات متداول
  • آیا امکان تغییر وقت تعیین‌شده سفارت فرانسه وجود دارد؟

بله تنها 2 بار و هر بار 2 روز قبل از روز تعیین‌شده امکان تغییر وقت وجود دارد.

  • آیا امکان رزرو وقت سفارت فرانسه به‌صورت حضوری وجود دارد؟

خیر. تمامی درخواست‌های ملاقات باید به‌صورت آنلاین انجام شود.

  • پیگیری وضعیت ویزا پس از مراجعه به سفارت از چه طریق امکان‌پذیر است؟

پس از حضور در سفارت، برای پیگیری پرونده خود باید به‌ حساب کاربری خود در VFSGlobal مراجعه کنید.

  • آیا دریافت ویزای فرانسه مصاحبه حضوری دارد؟

خیر. حضور شما در سفارت صرفاً برای جمع‌آوری داده‌های بیومتریک است.

  • نتیجه درخواست ویزا معمولاً چه زمانی مشخص می‌شود؟

معمولاً بین 15 تا 45 روز پس از مراجعه به سفارت نتیجه درخواست مشخص می‌شود.

سخن پایانی

رزرو وقت سفارت فرانسه فقط به‌صورت آنلاین انجام می‌شود. هم‌زمان با تعیین وقت سفارت، تمامی متقاضیان باید فرم ویزای موردنظر خود را تکمیل و مدارک خود را بارگذاری نمایند. ازآنجاکه در صورت بروز هرگونه نقص یا اشتباه در این فرایند ویزای متقاضی رد خواهد شد، توصیه می‌کنیم برای رزرو وقت و بارگذاری مدارک از متخصصان آگاه و آشنا با این فرایند مشورت و کمک بگیرید. عالیان ویزا با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب و باده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به‌روزترین و دقیق‌ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت و اخذ ویزای فرانسه را به شما عزیزان ارائه می‌نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می‌توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره‌های مؤسسه از طریق واتس آپ تماس حاصل فرمایید. 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *