مراحل اخذ ویزای تحصیلی استرالیا

استرالیا به دلیل سیستم آموزشی متمرکز و کاربردی و دانشگاه‌های با رتبه‌بندی بالای جهانی خود مورد تحسین قرار می‌گیرد. هرچند هزینه تحصیل در استرالیا بالا است، اما برنامه‌های اقامتی پس از فارغ‌التحصیلی در استرالیا به‌قدری متنوع است که دانشجویان این هزینه‌ها را به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری در زندگی خود در نظر می‌گیرند. همین عوامل در کنار تمرکز دوره‌های آموزشی استرالیا بر پیشرفت و توسعه مهارت‌ها باعث شده است، فارغ‌التحصیلان استرالیا در سطح جهانی در بازار کار موفق‌تر از سایرین باشند. شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه‌های استرالیا بسته به رشته و دانشگاه و دوره تحصیلی متفاوت است. با این‌حال شرط اولیه دولت استرالیا برای ورود و تحصیل در این کشور، اخذ ویزای تحصیلی استرالیا است. ما در این مقاله به معرفی ویزای دانشجویی استرالیا و شرایط و مراحل دریافت آن می‌پردازیم. کلیه اطلاعات ارائه‌شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب‌سایت‌های رسمی کشور استرالیا، گردآوری‌شده است.

ویزای تحصیلی استرالیا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • ویزای دانشجویی استرالیا
  • شرایط اخذ ویزای دانشجویی استرالیا
  • آیا شرکت در آزمون مهارت زبان انگلیسی برای اخذ ویزا اجباری است؟
  • مدارک موردنیاز برای ویزای دانشجویی استرالیا
  • مراحل اخذ ویزای دانشجویی استرالیا
  • کار هم‌زمان با تحصیل با ویزای دانشجویی

برای تحصیل در استرالیا باید ویزای تحصیلی استرالیا را دریافت کنید. اگر می‌خواهید برای تحصیل تمام‌وقت به استرالیا بیایید، ویزای دانشجویی استرالیا (زیر کلاس 500) برای شما مناسب است. این ویزا که در سال 2016 معرفی شد، به شما اجازه می‌دهد تا حداکثر مدت‌زمان برنامه تحصیلی خود یا حداکثر 5 سال در استرالیا زندگی و تحصیل کنید. شما باید بتوانید به وزارت امور داخلی ثابت کنید که شرایط زیر را دارید:

  • شرط ورود موقت واقعی (GTE).
  • الزامات مالی
  • الزامات مهارت زبان انگلیسی
  • الزامات سلامتی و شخصیت
ویزای تحصیلی استرالیا

همچنین باید فرم درخواست ویزای دانشجویی استرالیا را تکمیل کنید، هزینه درخواست ویزا را بپردازید و شاید در مصاحبه شرکت کنید. طبیعی است که اخذ ویزای دانشجویی استرالیا برایتان کمی مبهم باشد اما نگران نباشید ما در ادامه مقاله به جزئیات هر یک از شرایط بالا می‌پردازیم.

شرایط اخذ ویزای دانشجویی استرالیا

شرایط خاصی وجود دارد که یک دانشجو برای تأیید ویزای دانشجویی استرالیا باید آن‌ها را رعایت کند. اولین و مهم‌ترین شرط این است که شما از یک دانشگاه یا موسسه معتبر که آموزش تمام‌وقت ارائه می‌دهد، پذیرش گرفته باشید. دانشجویان محصل در دوره‌های آموزشی پاره‌وقت و آموزش از راه دور واجد شرایط دریافت ویزای تحصیلی استرالیا نیستند.

1.     شرط ورود موقت واقعی (GTE)

اخذ ویزای تحصیلی استرالیا مستلزم این است که دانشجو ثابت کند که یک ورودی موقت قانونی است. یعنی شما باید بتوانید به مقامات مهاجرتی استرالیا اطمینان دهید که فقط برای تحصیل به استرالیا مهاجرت می‌کنید و پس از دوره تحصیلی خود یا پس از چند سال تجربه زندگی در استرالیا به کشور خود بازخواهید گشت. بر این اساس درخواست‌های ویزای شما بر اساس معیارهای مختلفی ارزیابی می‌شود، ازجمله:

  • شرایط شما در کشور خود، مانند وضعیت مالی شما
  • شرایط و فرصت‌های بالقوه در استرالیا برای شما
  • اهمیت مسیر انتخابی شما برای پتانسیل شما
  • سابقه مهاجرت شما به استرالیا

2.     الزامات مالی

برای دریافت ویزای دانشجویی استرالیا باید شواهدی مبنی بر تمکن مالی کافی برای پوشش شهریه، سفر و هزینه‌های زندگی در استرالیا ارائه دهید. از فوریه 2018، مبلغی که باید ثابت کنید برای هزینه‌های زندگی دارید (جدا از شهریه و سفر) 21,041 دلار استرالیا برای یک سال است. اگر همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را به‌عنوان همراه با خودتان به استرالیا می‌آورید باید مدارکی مبنی بر تمکن مالی کافی برای حمایت از آن‌ها را نیز ارائه کنید.

شما می‌توانید شواهدی نشان دهید که همسر یا والدینتان مایل به حمایت مالی از شما در حین تحصیلتان هستند و حداقل 62222 دلار استرالیا در سال درآمد دارند.

3.     الزامات بهداشتی

برای اخذ ویزای دانشجویی استرالیا باید مدرکی دال بر سلامتی کامل خود ارائه کنید. برای چکاپ کامل باید به دکتری مراجعه کنید که توسط اداره مهاجرت استرالیا تأییدشده باشد.

به‌غیراز چکاپ، به بیمه سلامت یا OSHC (پوشش سلامت دانشجویان خارج از کشور) نیاز دارید که تمام هزینه‌های درمان شما در طول مدت زندگی و تحصیلتان در استرالیا را در بربگیرد. برای یک دانشجو بدون همراه، کل هزینه بیمه درمانی حدود 438 دلار استرالیا در سال است.

4.     الزامات شخصیتی

 شرایط اخذ ویزای دانشجویی استرالیا تصریح می‌کند که برای ورود به استرالیا باید شخصیت خوبی داشته باشید. شما برای گذر از این مرحله باید با ارائه گواهی ترخیص کیفری یا گواهی پلیس کشور مبدأ خود اثبات کنید که سو سابقه کیفری ندارید و تابه‌حال از استرالیا اخراج نشده‌اید.

آیا شرکت در آزمون مهارت زبان انگلیسی برای اخذ ویزا اجباری است؟

اگر اهل یک کشور انگلیسی‌زبان نیستید و حداقل پنج سال تحصیل را در یک کشور انگلیسی‌زبان گذرانده‌اید، برای اخذ ویزا باید ثابت کنید که می‌توانید به سطح موردنیاز انگلیسی صحبت کنید. آزمون‌های واجد شرایط شامل آیلتس، تافل iBT، آزمون دانشگاهی انگلیسی پیرسون (PTE) و انگلیسی پیشرفته کمبریج (CAE) است. نمره‌ای که به آن نیاز دارید بستگی به این دارد که آیا در حال شروع یک مدرک کامل، گذراندن دوره پایه، یا ثبت‌نام در دوره مقدماتی زبان انگلیسی فشرده برای دانشجویان خارج از کشور (ELICOS) هستید.

بااین‌حال برای پذیرش در مقطع لیسانس و ارشد باید حداقل نمره 6 آیلتس و در مقطع دکتری نمره 6.5 را کسب کرده باشید. البته دانشجویان رشته‌هایی مانند حقوق، آزمایشگاه، پرستاری و پزشکی نیازمند نمره ‌آیلتس بالاتر هستند. بااین‌حال، نمره‌ آیلتس تأثیری بر ویزای تحصیلی استرالیا شما ندارد.

مدارک موردنیاز برای ویزای دانشجویی استرالیا

وب‌سایت امور مهاجرت استرالیا فهرستی از مدارک موردنیاز برای اخذ ویزای دانشجویی این کشور را در اختیار عموم قرار داده است. به‌طورمعمول، شما باید مدارک زیر را آماده و ارسال کنند:

  • فرم درخواست ویزای دانشجویی استرالیا تکمیل‌شده (157A)
  • پرداخت هزینه درخواست ویزا که در حال حاضر 650 دلار استرالیا است
  • ارائه پاسپورت معتبر که حداقل 6 ماه پس از ورود شما به استرالیا اعتبار داشته باشد.
  • گواهی ثبت‌نام یا نامه تأیید ثبت‌نام (COE) از یک موسسه آموزش تمام‌وقت در استرالیا
  • مدارکی مبنی بر تمکن مالی کافی
  • رسید بیمه درمانی (OSHC)
  • نتایج آزمون مهارت زبان انگلیسی
  • نتایج بررسی سوابق کیفری
  • چهار قطعه عکس جدید به‌اندازه پاسپورت
  • ریزنمرات و سوابق تحصیلی شما
  • انگیزه نامه (SOP)
مراحل اخذ ویزای دانشجویی استرالیا

شما می‌توانید تا 124 روز قبل از شروع دوره خود برای ویزای دانشجویی استرالیا درخواست دهید. قبل از اینکه برای ویزای تحصیلی استرالیا درخواست دهید، باید COE (تأییدیه ثبت‌نام) دریافت کنید که ثابت کند شما رسماً برای ثبت‌نام در یک برنامه تحصیلی ثبت‌شده تحت CRICOS (ثبت‌نام مشترک‌المنافع) پذیرفته‌شده‌اید. سپس باید در وب‌سایت رسمی دولت استرالیا یک ImmiAccount آنلاین بسازید  تا بتوانید درخواست ویزای دانشجویی خود را تکمیل و ارسال کنید. پس از ارسال، می‌توانید وضعیت درخواست را از طریق ImmiAccount خود پیگیری کنید.

مقامات مهاجرت استرالیا از طریق نامه کتبی شما را در مورد تصمیم نهایی در مورد درخواست ویزای دانشجویی مطلع خواهند کرد. در صورت موافقت، جزئیاتی مانند شماره کمک‌هزینه ویزای دانشجویی، تاریخ انقضا و شرایط ویزای دانشجویی را برای شما ارسال خواهند کرد. شما پس از دریافت ویزای تحصیلی خود تنها 90 روز فرصت دارید تا وارد خاک استرالیا شوید. همچنین ظرف هفت روز پس از ورود، باید به ارائه‌دهنده آموزش خود آدرس اقامت خود را اطلاع دهید و همچنین در صورت تغییر آدرس، ظرف هفت روز به آن‌ها اطلاع دهید.

ویزای تحصیلی استرالیا
کار هم‌زمان با تحصیل با ویزای دانشجویی

برای رفع کمبود نیروی کار، ساعات کاری مجاز برای دانشجویان بین‌المللی دارای ویزای دانشجویی به‌طور موقت کاهش‌یافته است. دانش آموزان می‌توانند بیش از 40 ساعت در هر دو هفته کار کنند. بااین‌حال اگر در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به‌صورت تحقیقاتی یا دکترا هستید، هیچ محدودیت کاری ندارید.

به خاطر داشته باشید که هر کاری که به‌عنوان بخشی از دوره تحصیلی شما باشد يا اگر کار داوطلبانه و بدون دستمزد داشته باشيد شامل محدودیت 40 ساعت در هر دو هفته كار حين تحصيل شما نمی‌شود.

سؤالات متداول
  • آیا می‌توانم پس از تحصیل در استرالیا بمانم؟

اگر می‌خواهید پس از اتمام ویزای دانشجویی خود مدت بیشتری در استرالیا بمانید، باید واجد شرایط ویزای موقت فارغ‌التحصیلی باشید و برای دریافت آن اقدام کنید.

  • آیا می‌توانم به‌عنوان دانشجوی بین‌المللی در استرالیا کارکنم؟

ویزای آموزشی به شما این امکان را می‌دهد که به مدت یکسان (40 ساعت برای دو هفته) کارکنید.

  • آیا با ویزای دانشجویی استرالیا می‌توانم خانواده‌ام را به استرالیا ببرم؟

شما می‌توانید افراد تحت تکفل خود یعنی همسر یا شیک زندگی خود و فرزندان زیر 18 سال خود را با ویزای وابسته دانشجویی، همراه خود به استرالیا ببرید اما باید تمکن مالی کافی برای حمایت از آن‌ها را داشته باشید.

  • آیا می‌توانم به‌عنوان دانشجو اقامت دائم استرالیا را دریافت کنم؟

شما نمی‌توانید از طریق ویزای دانشجویی یا ویزای آموزشی اقامت دائم استرالیا را دریافت کنید. برای اینکه بتوانید اقامت دائم استرالیا را داشته باشید، باید شرایط خاصی را رعایت کنید.

  • هزینه ویزای دانشجویی استرالیا چقدر است؟

در حال حاضر باید 650 دلار استرالیا برای درخواست ویزا بپردازید.

سخن پایانی

دولت استرالیا فرصتی عالی برای همه دانشجویان بین‌المللی در سراسر جهان که مایل به تحصیل در کالج‌ها و دانشگاه‌های برتر استرالیا هستند فراهم می‌کند. بااین‌حال، همه دانشجویان بین‌المللی علاقه‌مند باید قبل از شروع تحصیل به‌عنوان پیش‌شرط، ویزای تحصیلی استرالیا را دریافت کنند.

فراموش نکنید که درحالی‌که ویزای دانشجویی دارید، باید تعهدات خاصی را انجام دهید: باید در دوره ثبت‌نام‌شده خود شرکت کنید، به‌طور منظم در کلاس‌ها حاضر شوید، پیشرفت تحصیلی رضایت بخشی داشته باشید و بیمه درمانی OSHC را در طول مدت زندگی خود استرالیا تمدید کنید. نقض شرایط ویزا ممکن است منجر به لغو ویزای شما شود. عالیان ویزا با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به‌روزترین و دقیق‌ترین اطلاعات مربوط به مهم‌ترین نکات مهاجرت به استرالیا را به شما عزیزان ارائه می‌نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می‌توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره‌های مؤسسه از طریق واتس‌اَپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *