بررسی شرایط اخذ ویزای تحصیلی دومینیکا

موج مهاجرت به دومینیکا در سال‌های اخیر رشد قابل‌توجهی داشته است. افزایش مهاجرت به این کشور باعث شده است دومینیکا برافزایش کیفیت تدریس و بهبود شرایط تحصیل در دانشگاه‌ها و مراکز عالی خود تمرکز ویژه‌ای داشته باشد. علاوه بر این، کیفیت زندگی هم هم‌زمان با سیستم آموزشی بهبود و پیشرفت چشمگیری در این کشور داشته است. دانشگاه‌های دومینیکا دانشجویان زیادی از ایالت‌های مختلف آمریکا دارند و اغلب به زبان انگلیسی و گاهی به زبان فرانسوی تدریس می‌کنند. خوشبختانه پذیرش در دانشگاه‌های دومینیکا نیازمند نمره بسیار بالا در آیلتس یا شهریه‌های سرسام‌آور ندارد. به‌علاوه این کشور به آمریکا و کانادا نزدیک است. به همین جهت تحصیل در دومینیکا می‌تواند سکوی پرتاب برای مهاجرت به این کشورها محسوب شود. اگر از یکی از دانشگاه‌های دومینیکا پذیرش گرفته باشید، قبل از شروع دوره تحصیلی خود باید ویزای تحصیلی دومینیکا را دریافت کنید. ما در این مقاله به بررسی این ویزا می‌پردازیم. کلیه اطلاعات ارائه‌شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب‌سایت‌های رسمی کشور دومینیکا، گردآوری‌شده است.

ویزای تحصیلی دومینیکا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • ویزای دانشجویی دومینیکا
  • شرایط و مدارک لازم جهت اخذ ویزای دانشجویی دومینیکا
  • شرایط کار با ویزای تحصیلی دومینیکا

ویزای دانشجویی دومینیکا

ویزای دانشجویی در دومینیکا به شهروندان خارجی این امکان را می‌دهد که به‌صورت موقت به دومینیکا مهاجرت و دوره‌های تحصیلی را در این کشور طی کنند. تحصیل در دومینیکا یک گزینه محبوب برای دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در سراسر جهان است. دومینیکا با انبوهی از مؤسسات آموزشی، سابقه‌ای طولانی در یادگیری دارد. دانشجویان بین‌المللی که می‌خواهند در دومینیکا تحصیل کنند باید قبل از ورود به کشور برای اخذ ویزای تحصیلی دومینیکا در سفارت یا کنسولگری‌های این کشور مراجعه کنند. توجه کنید که باید 3 ماه قبل از شروع دوره تحصیلی خود برای این ویزا درخواست دهید تا بتوانید دوره تحصیلی خود را به‌موقع شروع کنید. مدت‌زمان اعتبار ویزای تحصیلی شما هم به‌اندازه مدت برنامه تحصیلی شما خواهد بود. ویزای تحصیلی در دومینیکا تنها توسط اداره مهاجرت دومینیکا صادر می‌شود و همه دانش آموزان و دانشجویان ایرانی برای تحصیل در این کشور به آن نیاز دارند.

ویزای تحصیلی دومینیکا

شرایط و مدارک لازم جهت اخذ ویزای دانشجویی دومینیکا

مراحل درخواست برای ویزای دانشجویی در دومینیکا با تکمیل برگه درخواست دانشگاه انتخابی شما شروع می‌شود. اگر قصد اقامت در واحدهای مسکونی پیشنهادی توسط دانشگاه خود را ندارید، برای یافتن محل اقامت، باید بلیت پرواز خود را تأیید و ارائه کنید و اطمینان حاصل کنید که بلیت شما رفت‌وبرگشت است، در غیر این صورت ممکن است با درخواست شما رد شود. پس از یافتن محل اقامت باید فرم درخواست پذیرش از دانشگاه را تکمیل و مدارک موردنیاز را ارائه کنید. 

معروف‌ترین دانشگاه‌های دومینیکا عبارت‌اند از: دانشکده پزشکی دانشگاه راس، دانشکده پزشکی دانشگاه All Saints، دانشگاه بین‌المللی برای تحصیلات تکمیلی، دانشگاه دنیای جدید، دانشگاه بالزبریج، کالج ایالتی دومینیکا و دانشگاه هند غربی. معمولاً مدارک و شرایط درخواستی هر دانشگاه با دیگری متفاوت است. پس فراموش نکنید که وب‌سایت رسمی دانشگاه را بررسی کنید. پس از اخذ پذیرش قطعی دانشگاه به شما نامه تأییدیه ارائه می‌کند. 

پس از دریافت این نامه باید در اسرع وقت برای دریافت ویزای تحصیلی دومینیکا اقدام کنید. برای دریافت ویزا باید به سفارت یا کنسولگری این کشور مراجعه کنید که متأسفانه در ایران فعالیت ندارد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم با یک وکیل و مشاور مهاجرتی مجرب همکاری کنید. اصلی‌ترین مدارک برای دریافت ویزای دانشجویی دومینیکا موارد زیر است. بااین‌حال فراموش نکنید که ممکن است افسر ویزا از شما مدارک تکمیلی دیگری هم درخواست کند.

  • پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار
  • دو عکس جدید اندازه پاسپورت با پس‌زمینه سفید
  • گواهی تولد به زبان انگلیسی
  • مدرک زبان آیلتس یا تافل
  • نامه پذیرش از دانشگاه مقصد
  • اثبات تمکن مالی برای پرداخت هزینه‌های تحصیل و زندگی در دومینیکا
  • رسید پرداخت هزینه رسیدگی به ویزا
  • رسید پرداخت شهریه سال اول تحصیل
  • فرم تکمیل‌شده درخواست ویزا
  • بیمه درمانی معتبر
  • گواهی سلامت
  • گواهی نداشتن سو سابقه کیفری
  • همچنین افراد زیر 18 سال باید شناسنامه و مدارک هویتی والدین خود و مجوز محضری مبنی بر رضایت آن‌ها ارائه کنند.

پس از دریافت ویزا شما 3 ماه فرصت دارید که وارد دومینیکا شوید. فراموش نکنید که پس از ورود به این کشور باید محل اقامت خود را به پلیس محلی و دانشگاه اطلاع دهید.

شرایط کار با ویزای تحصیلی دومینیکا

کار پاره‌وقت برای درآمد کافی برای پرداختن به هزینه‌های روزانه مفید است، اما دولت دومینیکا هرگز با کار هم‌زمان با تحصیل دانشجویان سازش نمی‌کند، بنابراین در این کشور به‌عنوان یک دانشجوی خارجی، اجازه کار با ویزای تحصیلی را ندارید. تحصیل در خارج از کشور به‌خصوص بدون هیچ منبع درآمدی می‌تواند استرس‌زا باشد و ما کاملاً نگرانی شما را از این بابت درک می‌کنیم. خوشبختانه ازآنجایی‌که هیچ کلاسی در تعطیلات آخر هفته برگزار نمی‌شود، می‌توانید به دنبال کارهایی مانند خدمات منزل یا رانندگی باشید. همچنین می‌توانید به‌صورت دورکاری مشغول به کار در زمینه‌های مختلف شوید و کسب درآمد کنید. 

هرچند پس از فارغ‌التحصیلی می‌توانید ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تغییر دهید ولی تا قبل از آن باید روی درس خود متمرکز شوید اما تحصیل در دومینیکا ارزشش را دارد. ورود به این کشور با ویزای تحصیلی دومینیکا بسیار ساده‌تر و مقرون‌به‌صرفه تر از سایر روش‌های مهاجرتی است. پس از فارغ‌التحصیلی شما می‌توانید برای کار در این کشور اقدام کنید. فراموش نکنید که با تمدید ویزای کاری خود و پس از 6 سال زندگی در دومینیکا می‌توانید اقامت دائم و پاسپورت این کشور را دریافت کنید.

ویزای تحصیلی دومینیکا
سؤالات متداول
  • هزینه ویزای دانشجویی دومینیکا چقدر است؟

هزینه ویزا برای ملیت‌های مختلف متفاوت است و سالانه توسط اداره مهاجرت این کشور اعلام می‌شود.

  • متوسط شهریه دانشگاه‌های دومینیکا چقدر است؟

هزینه‌ها حدود 1500 تا 5000 دلار (کارائیب شرقی) است.

  • آیا امکان تحصیل بدون ویزا در دومینیکا وجود دارد؟

خیر. حتی برای دوره‌های کوتاه‌مدت شما باید ویزا دریافت کنید.

  • آیا ارائه مدرک زبان برای دریافت ویزای دانشجویی دومینیکا اجباری است؟

خیر. بااین‌حال ارائه آن برای اثبات اینکه قصد تحصیل در این کشور را دارید، خالی از لطف نیست.

  • پردازش ویزای تحصیلی دومینیکا چقدر طول می‌کشد؟

پردازش ویزا بین 2 هفته تا 1 ماه زمان می‌برد.

سخن پایانی

دریافت ویزای تحصیلی دومینیکا ساده‌ترین راه ورود به این کشور است. اخذ پذیرش از دانشگاه‌های این کشور ساده و شهریه‌های آن‌ها بسیار مقرون‌به‌صرفه است. پس از فارغ‌التحصیلی هم می‌توانید ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تغییر دهید و در این کشور بمانید. پس از 6 سال اقامت در دومینیکا هم واجد شرایط برای اخذ اقامت دائم و شهروندی دومینیکا خواهید بود. تنها راه اخذ ویزای این کشور مراجعه به سفارت یا کنسولگری‌های دومینیکا است. ازآنجاکه این کشور در ایران سفارت یا کنسولگری ندارد، ارائه مدارک کامل و دقیق در دریافت ویزا بسیار حائز اهمیت است. به همین جهت توصیه می‌کنیم حتماً با یک مشاور مهاجرتی مشورت و همکاری کنید. عالیان ویزا با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به‌روزترین و دقیق‌ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به دومینیکا را به شما عزیزان ارائه می‌نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می‌توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره‌های مؤسسه از طریق واتس آپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *