نکات کلیدی در اخذ ویزای تحصیلی نروژ

نروژ با ارائه امکان تحصیل رایگان در دانشگاه های دولتی این کشور، به یک مقصد محبوب برای دانشجویان بین المللی تبدیل شده است. اگرچه هزینه های زندگی در نروژ بالا میباشد، اما همچنان رایگان بودن دانشگاه، بسیاری از موانع را برای دانشجویان علاقه مند به تحصیل در اروپا برطرف میکند. بیش از 200 رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در دانشگاه های نروژ ارائه شده و بسیاری دیگر به زبان نروژی تدریس می شوند. دوره های تحصیلی در مقطع لیسانس نیز تقریباً به طور زبان نروژی تدریس می شود، اگرچه استثناهایی نیز وجود دارد. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی شرایط اخذ ویزای تحصیلی نروژ بپردازیم. پس اگر شما نیز به تحصیل در نروژ علاقه مند هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور نروژ گردآوری شده است.

ویزای تحصیلی نروژ

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • چرا تحصیل در نروژ؟
  • شرایط اخذ ویزای تحصیلی نروژ

چرا تحصیل در نروژ؟

  • طبیعت نروژ شگفت انگیز است

قله‌های یخی نروژ و شفق‌های شمالی آن، محیط طبیعی این کشور را بینظیر کرده است. مردم نروژ با جمعیتی در حدود 4.5 میلیون نفر، در آخر هفته ها به طور دسته جمعی به سمت کابین ها و پیست های اسکی می روند و همیشه فضا برای کاوش و هوا برای تنفس، وجود دارد. اسکی در نروژ یک تخصص ملی است که ورزش، هیجان و گشت و گذار را یکجا فراهم میکند. کشور نروژ به خاطر نگرش های خود نسبت به حفاظت از محیط زیست در جهان مشهور شده است. این کشور در استفاده از خودروهای الکتریکی در جهان پیشرو است و بیش از 95 درصد برق کشور از انرژی آبی تامین می شود.

ویزای تحصیلی نروژ
  • نروژ کشوری امن برای تحصیل است

میزان جرم و جنایت در نروژ بسیار پایین است و این امر به یکی از دلایل محبوبیت این کشور در بین دانشجویان و تمایل بیشتر به اخذ ویزای تحصیلی نروژ تبدیل شده است. با در نظر گرفتن تفاوت گسترده در اندازه جمعیت، ایالات متحده ده برابر بیشتر از نروژ زندانی و هشت برابر بیشتر قتل در سال دارد. نروژ با یک دولت وابسته به دموکراسی اجتماعی اداره می شود. نروژ یک کشور ثروتمند است و توزیع ثروت در آن، بسیار عادلانه تر از برخی از کشورها میباشد. مهمتر از آن، مسئولیت اجتماعی جمعی در نروژ حاکم است، بنابراین جرم برای بسیاری از مردم به عنوان مسئولیت جامعه شناخته می شود تا شکست یک فرد.

  • تحصیل رایگان در نروژ ممکن است

یکی دیگر از مزایای کشوری که به جای سودآوری برای خود، برای مردم اداره می شود آن است که وزارت آموزش و تحقیقات نروژ، بودجه اکثر مؤسسات آموزش عالی را تأمین می کند. دانشجویان، از جمله دانشجویان بین المللی، مجبور به پرداخت شهریه دانشگاه نیستند مگر اینکه در یک دانشگاه خصوصی تحصیل کنند که در این صورت، باز هم هزینه های تحصیل مقرون به صرفه خواهد بود. تنها کافیست دانشجویان برای پوشش دسترسی به برخی امکانات، در هر ترم هزینه ای به اتحادیه دانشجویی بپردازند. اما نکته ای که متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی نروژ باید به آن توجه داشته باشند آن است که نروژ کشور گرانی برای زندگی است و هزینه های زندگی مانند خورد و خوراک بالا خواهد بود. با این حال، خوشبختانه برای فارغ التحصیلان نروژ و دانشجویانی که در حین تحصیل کار میکنند، دستمزدها بسیار بالا است.

  • امکان تحصیل و زندگی به زبان انگلیسی در نروژ وجود دارد

بیشتر نروژی‌ ها، به‌ ویژه نسل‌ های جوان‌ تر، به زبان انگلیسی روان صحبت می‌کنند و نروژ اخیراً رتبه سوم جدول مهارت انگلیسی EF را کسب کرده است. متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی نروژ این امکان را خواهند داشت که با ارائه مدرک زبانی که مورد تایید دانشگاه های نروژ باشد، به زبان انگلیسی تحصیل نمایند. البته یادگیری زبان نروژی نیز به دانشجویان جهت معاشرت با مردم و زندگی راحت تر کمک خواهد کرد.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی نروژ

متقاضیان تحصیل در کشور نروژ میبایست از یکی از دانشگاه های معتبر این کشور، برای تحصیل در رشته ای که مرتبط با تحصیلات آنان در مقاطع قبلی بوده است، پذیرش تحصیلی دریافت نموده و به محض دریافت نامه پذیرش از سوی دانشگاه، با مراجعه به سفارت یا کنسولگری نروژ در محل خود، نسبت به اخذ ویزای تحصیلی نروژ و سپس مجوز اقامت این کشور، اقدام نمایند. به عبارتی دیگر، ارائه نامه پذیرش دانشگاه در نروژ، یکی از شروط اصلی دریافت ویزای تحصیلی میباشد. اداره مهاجرت نروژ (UDI) مسئول رسیدگی به روند درخواست است. ویزای نروژ شامل دو نوع کوتاه مدت و بلند مدت بوده و اکثر دانشجویانی که قصد دارند بیش از سه ماه در نروژ بمانند و دوره تحصیلی آنان بیش از سه ماه است، به دریافت ویزای بلند مدت و مجوز اقامت دانشجویی نیاز خواهند داشت.

 از سایر ملزومات اخذ ویزای تحصیلی نروژ ، میتوان به داشتن تمکن مالی و همچنین ارائه مدرک زبان اشاره نمود. میزان تمکن مالی لازم، سالانه حداقل 126.357 کرون نروژ میباشد که دانشجویان باید مدارک اثبات آن را از طریق ارائه حساب بانکی تحویل دهند. دانشجویانی که موفق به اخذ بورسیه تحصیلی در نروژ شده باشند، میتوانند مدارک مربوط به تامین هزینه ها توسط آن بورسیه تحصیلی و نهاد ارائه دهنده آن را تحویل دهند. در خصوص شرط ارائه مدرک زبان نیز باید بدانید که دانشجویان به جهت تحصیل به زبان انگلیسی میبایست یکی از مدارک آیلتس آکادمیک، تافل iBT ، PTE Academic و یا C1 Advanced  را ارائه نمایند. البته شرایط هر دانشگاه متفاوت بوده و دانشجویان باید مدارک مورد قبول را از وبسایت دانشگاه انتخابی خود در نروژ دریافت نمایند. 

توصیه میشود دانشجویان به جهت کم کردن ریسک ریجکتی ویزای تحصیلی نروژ، حتما مدرک زبان را ارائه نمایند، حتی اگر بدون مدرک زبان موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه شده باشند. متقاضیان تحصیل در نروژ باید بدانند که این کشور برای اعطای ویزای تحصیلی، محدودیت سنی تعیین نموده است و هرچه گپ تحصیلی متقاضیان بیشتر باشد، شانس آنان برای دریافت ویزا کمتر خواهد بود. 

پس توصیه میشود برای تحصیل در مقطع لیسانس، زیر 22 سال و برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس، زیر 28 سال  سن داشته باشند. در ضمن، رشته انتخابی دانشجویان نیز باید مرتبط با تحصیلات آنان در مقاطع قبلی باشد. برخی از محبوب ترین دانشگاه های نروژ عبارتنداز: دانشگاه Oslo، دانشگاه Nordland، دانشگاه Agder، دانشگاه Bergen، دانشگاه Stavanger، مدرسه کسب و کار BI نروژ، دانشگاه علوم زیستی نروژ، دانشگاه علم و صنعت نروژ (NTNU)، دانشگاه قطب شمال نروژ و بسیاری دیگر.

ویزای تحصیلی نروژ

جالب است بدانید که هنگامی که دانشجویان اجازه اقامت دانشجویی نروژ را دریافت میکنند، به صورت خودکار اجازه کار پاره وقت در کنار تحصیل (حداکثر 20 ساعت در هفته) و تمام وقت در تعطیلات دانشگاه، نیز به آنان داده می شود. پس از آنجایی که نروژ کشوری نسبتا گران است، دانشجویان بین المللی میتوانند با کار دانشجویی، بسیاری از هزینه های خود را در نروژ پوشش دهند. لازم به ذکر است که هنگام تمدید مجوز اقامت، اجازه کار به صورت خودکار برای آنان فعال نشده و دانشجویان میبایست نامه تاییدیه دانشگاه که پیشرفت تحصیلی آنان را نشان میدهد، ارائه نمایند. به عبارتی دیگر، چنانچه دانشگاه تایید کند که کار دانشجویی، مانع پیشرفت تحصیلی دانشجو نشده است، مجوز کار قابل تمدید میباشد. نهاد UDI، از گزارش پیشرفت تحصیلی دانشجویان برای تأیید ادامه صدور مجوز کار برای آنان استفاده خواهد کرد. همچنین اگر دانشجویان بتوانند ثابت کنند که کار با تحصیلات آنان مرتبط است، قادر خواهند بود برای دریافت یک مجوز کار تمام وقت (برای مدت محدود) نیز درخواست دهند.

سؤالات متداول
  • آیا با اخذ ویزای تحصیلی نروژ میتوان اقامت این کشور را دریافت کرد؟

تحت شرایط بله. به دانشجویان فارغ التحصیل از دانشگاه های نروژ 6 ماه فرصت داده خواهد شد تا در نروژ اقامت داشته و به دنبال کار باشند. در صورت اخذ پیشنهاد شغلی از یک کارفرما و عقد قرارداد کاری، امکان تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری و اخذ اقامت نروژ وجود خواهد داشت.

  • امکان دریافت ویزای تحصیلی بدون ارائه مدرک زبان در این کشور وجود دارد؟

معمولا خیر. حتی اگر دانشجویان بدون ارائه مدرک زبان موفق به اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاهی در نروز شوند، همچنان شانس دریافت ویزا برای انان بسیار پایین خواهد بود. پس توصیه میشود حتما مدرک زبان خود را دریافت نمایید و سپس اقدام کنید.

  • آیا تحصیل در نروژ رایگان است؟

به دانشگاه انتخابی شما بستگی دارد. دانشگاه های دولتی نروژ، هیچ شهریه ای دریافت نمی کنند اما جهت تحصیل در دانشگاه های خصوصی باید شهریه پرداخت شود. قانون رایگان بودن دانشگاه های دولتی برای همه دانشجویان بین المللی صرف نظر از ملیت آنها اعمال می شود و عاملی جهت علاقه بیشتر دانشجویان بین المللی به دریافت ویزای تحصیلی نروژ میباشد.

سخن پایانی

دانشجویان علاقه مند به تحصیل در نروژ میبایست از یکی از دانشگاه های معتبر این کشور پذیرش تحصیلی دریافت نموده و سپس نسبت به اخذ ویزا و مجوز اقامت تحصیلی این کشور اقدام نمایند. از شروط مهم دریافت ویزای تحصیلی کشور نروژ میتوان به ارائه نامه پذیرش دانشگاه، داشتن تمکن مالی، ارائه مدرک زبان، و اثبات محل اقامت در نروژ اشاره کرد. ما در این مقاله به بررسی شرایط اخذ ویزای تحصیلی نروژ پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ما، به موفقیت شما مخاطب عزیز جهت تحصیل در کشور نروژ کمک کرده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور نروژ را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *