مراحل دریافت ویزای تمکن مالی اسپانیا

کشور اسپانیا که یکی از بزرگ ترین کشورهای قاره اروپا به حساب می آید، دارای اقتصاد بسیار قوی و گردش مالی وسیع در سطح جهانی است. اسپانیا هر ساله بهترین روش های مهاجرتی را اعلام میکند که از بین آن میتوان به امکان دریافت ویزای این کشور از طریق تمکن مالی اشاره کرد. این گزینه مناسب افرادی خواهد بود که به دنبال زندگی در اسپانیا و یا گذراندن بازنشستگی در این کشور هستند. در این مقاله سعی بر آن شده است که جنبه های مهم و اساسی اخذ ویزای تمکن مالی اسپانیا را بیان کرده و راهکارهایی برای بالا بردن شانس دریافت این ویزا ارائه شود. اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که با توانایی مالی خود قصد مهاجرت به اسپانیا را دارید در ادامه مطلب با ما همراه باشید. 

ویزای تمکن مالی اسپانیا
عناوین و موضوعات این مقاله

ویزای تمکن مالی اسپانیا (Non lucrative) چیست؟

این ویزا که یکی از در دسترس ترین مجوز های اقامت در اسپانیا برای ساکنان خارج از اتحادیه اروپا به شمار می رود، به متقاضیان و خانواده آنها اجازه میدهد بدون کار کردن در شرکت های اسپانیایی در این کشور زندگی کنند. (با این حال امکان همکاری با شرکت های خارجی از راه دور وجود دارد). این ویزا همچنین به متقاضیان امکان سرمایه گذاری، خرید ملک و یا سهام یک شرکت اسپانیایی را میدهد. ویزای تمکن مالی ابتدا یک سال و پس از آن هر دو سال تمدید میشود. در صورت اقامت 5 ساله در این کشور میتوان این ویزا را به اقامت دائم تبدیل کرده و در این کشور مشغول به کار شد. جالب است بدانید که از این ویزا میتوان به عنوان ویزای توریستی برای سایر کشورهای اروپا استفاده نمود. 

ویزای تمکن مالی اسپانیا

افراد واجد شرایط اخذ ویزای تمکن مالی

دریافت ویزای تمکن مالی کشور اسپانیا برای شهروندان هر کشور غیر اتحادیه اروپا آزاد است. به علاوه، خانواده متقاضیان، شامل همسر یا شریک مدنی و هر فرزند وابسته میتواند این ویزا را دریافت کند. ولی به طور کل ویزای تمکن مالی برای افراد زیر مناسب است:

  • افراد بازنشسته که قصد زندگی در اسپانیا و اروپا را دارند
  • افرادی که اوضاع مالی مناسب، اسناد ملکی و درآمد ماهیانه خوب دارند.
  • افرادی که سود سهام خوبی دریافت میکنند و در حساب خود پس انداز قابل توجهی دارند.
  • افرادی که در کشور خود کسب و کار مستقل دارند و میتوانند از راه دور هم مدیریتش کنند.

شرایط لازم جهت دریافت ویزای تمکن مالی اسپانیا

برای دریافت این ویزای تمکن مالی تقریبا 4 شرط مهم وجود دارد. در ابتدا متقاضی باید به دولت اسپانیا ثابت کند که می‌تواند بدون کار کردن در این کشور از نظر مالی از خود و اعضای خانواده خود حمایت کند. یعنی متقاضی اصلی این ویزا باید نشان دهد که 27.115،20 یورو در حساب بانکی خود دارد. دولت اسپانیا باید اطمینان حاصل کند که مهاجران واجد شرایط برنامه تمکن مالی هیچ وابستگی و نیازی به کمک دولت نداشته و از لحاظ مالی بار اضافه ای برای این کشور محسوب نشوند. 

شاخص درآمد عمومی IPREM چیست؟

معیار دولت اسپانیا برای محک زدن میزان توانایی مالی متقاضیان ویزای تمکن مالی، حداقل درآمد سالانه افراد در این کشور است که با نام IPREM یا شاخص درآمد عمومی شناخته می شود. متقاضیان اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی باید هر ساله حداقل 400 درصد از ارزش IPREM را در حساب بانکی خود داشته باشند. این افراد در صورتی که دارای همسر و فرزند به عنوان همراه باشند، باید به ازای هر فرد اضافه، مبلغ 6768 هزار یورو به حساب سالانه ذکر شده در بالا اضافه کنند.

در شرط دوم، فرد باید دارای بیمه پزشکی خصوصی اسپانیایی یا بیمه درمانی بین‌المللی مهاجرتی باشد. از شروط دیگر آن است که متقاضی باید ثابت کند که در سلامت کامل میباشد. برای اخذ ویزای تمکن مالی اسپانیا به گواهی پزشکی نیاز است که کمتر از ۹۰ روز از آن گذشته باشد. گواهی پزشکی باید مبنی بر این باشد که فرد یا افراد فوق از سلامت جسمی و روانی خوبی برخوردار هستند و از بیماری‌های مسری، ازجمله موارد ذکرشده در مقررات بین‌المللی بهداشت سال 2005 عاری باشند.

در شرط آخر، فرد متقاضی نباید سابقه کیفری در ایران و یا هر کشوری که در آن زندگی کرده است، داشته باشد. گزارش عدم سوءپیشینه باید توسط اداره پلیس محل زندگی متقاضی حداقل طی یک سال گذشته صادر شود. این گزارش باید نشان دهد که سابقه محکومیتی که مانع از صدور ویزا شود، وجود ندارد. این سند باید ابتدا به زبان اسپانیایی ترجمه شده و سپس با فرآیند آپوستیل لاهه تائید شود.

مراحل دریافت ویزای تمکن مالی اسپانیا

اقدام برای اخذ ویزای تمکن مالی شامل دو مرحله میباشد: درخواست اولیه ویزا در خارج از اسپانیا و دوم، دریافت کارت اقامت (TIE) پس از ورود به اسپانیا. حداکثر زمان تعیین شده برای درخواست ویزای تمکن مالی اسپانیا 3 ماه خواهد بود. پس متقاضی باید از حداقل 5 تا 6 هفته قبل از برنامه ریزی برای مهاجرت به اسپانیا، برای درخواست ویزا و دریافت اقامت non lucrative از طریق کنسولگری در کشور مبدا اقدام کند. 

پیشنهاد می شود که از همان کشور مبدا، هدف و طرح مهاجرتی خود به کشور اسپانیا را مشخص کنند و برای اخذ ویزا اقدام نمایند. به این معنی که اگر اول برای ویزای توریستی کشور اسپانیا اقدام کرده و با حضور در خاک اسپانیا بخواهند درخواست ویزای non lucrative و اقامت تمکن مالی دهند، با مشکل جدی روبرو شده و درخواست آنها ریجکت خواهد شد. 

ویزای تمکن مالی اسپانیا

معمولا زمان بررسی و ارزیابی درخواست اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی در حدود یک تا دو ماه کاری است. در صورتی که تحت هر شرایطی با درخواست ویزا و اقامت موافقت نشود، ریجکتی ویزا به صورت ایمیل به متقاضی اطلاع داده خواهد شد. چنانچه با درخواست ویزای متقاضی موافقت شود، این ویزا به پاسپورت اضافه شده می شود. همچنین متقاضی باید پس از ورود به کشور اسپانیا تا حداکثر 3 ماه نسبت به اخذ کارت اقامت اسپانیا (TIE) اقدام کند. سپس باید اطلاعات مربوط به محل و محدوده زندگی خود را به شهرداری ارائه نموده و با مراجعه به اداره پلیس و ثبت اثر انگشت، کارت اقامت TIE را دریافت کند.

سؤالات متداول

  • آیا دریافت ویزای تمکن مالی اسپانیا منجر به اخذ اقامت دائم این کشور میشود؟

بله. چنانچه ویزای تمکن مالی به مدت 5 سال تمدید شده باشد، میتوان آن را به اقامت دائم تبدیل کرد.

  • آیا ممکن است درخواست تمدید ویزای تمکن مالی ریجکت شود؟

بله. در صورت مستمر نبودن شرایط درآمدی و حساب بانکی مورد نیاز، امکان ریجکت درخواست تمدید وجود دارد.

  • آیا پس از دریافت اقامت دائم اسپانیا، امکان اخذ تابعیت و پاسپورت اسپانیا وجود دارد؟

بله. بعد از اخذ اقامت دائم اسپانیا، در صورتی که 5 سال به صورت مستمر در این کشور اقامت داشته باشید، امکان دریافت تابعیت و پاسپورت اسپانیا وجود دارد.

  • آیا با داشتن ویزای تمکن مالی اسپانیا میتوان در این کشور کار کرد؟

خیر. کسانی که اقامت تمک مالی اسپانیا را دارند مجاز به کار در این کشور نمیباشند. اما استثنا وجود دارد که به واسطه آن میتوان این اقامت را به اقامت خوداشتغالی تبدیل کرده و برای خود کار بکنید که حتی طی آن امکان ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار نیز وجود دارد.

  • شرط حضور در اسپانیا در روش Non lucrative چند روز است؟

متقاضیان باید حداقل 184 روز (6 ماه) در سال در این کشور حضور داشته باشند. البته لازم به ذکر است که استثنا در این زمینه وجود دارد و متقاضیان میتوانند بر طبق آن کمتر از 6 ماه در این کشور اقامت داشته باشند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران و متخصصین گروه عالیان ویزا در تماس باشید.

سخن پایانی

اسپانیا از آن دسته کشورهای اروپایی میباشد که هرساله افراد زیادی به آن سفر میکنند. همچنین به دلیل شرایط اقتصادی و صنعتی مناسب در این کشور، علاقه مند به زندگی در آن میشوند. افرادی که قصد اقامت در اسپانیا را دارند میتوانند از روش های مهاجرتی گوناگون جهت اخذ ویزای این کشور زیبا استفاده کنند. دریافت ویزای تمکن مالی اسپانیا همواره یک روش مهاجرتی جذاب برای افرادی بوده که قصد دارند با شرایط مالی مناسب خود و بدون نیاز به کار در این کشور به اقامت بپردازند. 

امیدواریم این مقاله به درستی مراحل مختلف اخذ ویزای تمکن مالی اسپانیا را پوشش داده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور اسپانیا را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه ها در مورد این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *